Cukání při jízdě R416
Re: Cukání při jízdě R416
Čidlo jsi měnil v květnu ne? bavili jsme se o tom tady (je tam i návod na změření)
Jestli to nové čidlo není nějaký zmetek. Zkus tam vrátit to staré, jestli ho máš, stejně to tenkrát nepomohlo.
A jak to vlastně dopadlo s tím bubláním?
Jestli to nové čidlo není nějaký zmetek. Zkus tam vrátit to staré, jestli ho máš, stejně to tenkrát nepomohlo.
A jak to vlastně dopadlo s tím bubláním?
Re: Cukání při jízdě R416
Dobrá,zkusím vymněnit čidlo za staré. Jinak myslím že to stejně nepomůže. Cuká to a nejde nastartovat za studena. Copak za to může čidlo na sahaře? Jinak to bublání... vymněnil jsem termostat i s domečkem,který mi popraskal v bloku a stejně mám vrchní hadici od radiátoru horkou a spodní studenou jak psí čumák. Nevím kde je zakopaný pes,ale teď je zima,tak potřebuju ať to topí.
Re: Cukání při jízdě R416
Změř odpor obou čidel, je to termistor, při teplotě 20 stupňů má mít 2000-3000 Ohmů. Při 90 stupních 200-300 Ohmů.
Běží ti studený motor ve vyšších otáčkách na volnoběh? Zkus na studeným motoru úplně odpojit konektor čidla teploty chladící kapaliny a jak to bude startovat. Nelekni se, půjde ti větrák na chladiči když zapneš zapalování.
Běží ti studený motor ve vyšších otáčkách na volnoběh? Zkus na studeným motoru úplně odpojit konektor čidla teploty chladící kapaliny a jak to bude startovat. Nelekni se, půjde ti větrák na chladiči když zapneš zapalování.
Re: Cukání při jízdě R416
To není čidlo na sahaře, ale čidlo teploty motoru, které mimo jiné dává info jednotce a ta podle toho více benzinu do studeného motoru, aby běžel.
Re: Cukání při jízdě R416
Tak jsem tam hodil ten starý snímač a je to to samé. A když jsem odpojil konektor,tak to taky nešlo nastarovat. Já si myslím že mám něco s palivovou soustavou. Natlakuje,ale je tam míň benzínu než by mělo. Startér točí celkem dobře, auto se snaží, ale je to marné. Chytne třeba až na osmé natočení. a to točím celkem dlouho. Třeba i 5 vteřin.
Re: Cukání při jízdě R416
Počkejte. Které čidlo myslíte? To od ktrého vedou dva dráty a je nahoře a komunikuje se saharou,nobo to pod ním od ktrého vede jeden drát a je napojen na ručičku na přístrojovce co ukazuje teplotu motoru? Ta mi jde dobře a ukazuje správně. Tam by chyba být neměla. Po dvou minutách jízdy se začne pěkně zvedat a zastaví se tak v polovině budíku...
Re: Cukání při jízdě R416
To cukani auta muže zpusobovat probitej palec rozdelovače
Re: Cukání při jízdě R416
To čidlo se dvěma drátama. Znovu opakuju, že nekomunikuje se saharou, (sahara není aktivní prvek, který by dokázal komunikovat s nějakým čidlem, je to jen elektromotor), ale s řídící jednotkou a ta pak ovládá ventilátory sahary a množství paliva. Studený motor nepoběží, pokud mu ŘJ nedá víc paliva. Staré auta měly sytič, tohle má řídící jednotku, která prodlouží délku vstřiku paliva, když je to studené. A aby ta řídící jednotka věděla, kdy je to studené a kdy teplé, má tam tohleto čidlo
Re: Cukání při jízdě R416
...čidlo se dvěma dráty hned vedle tlusté hadice k chladiči vpravo vedle svodů výfuku. A běží ti studený motor po nastartování ve vyšších otáčkách ?
Re: Cukání při jízdě R416
Tak jsem včera večer odpojil to čidlo s dvěma dráty a zkusil nastartovat a bylo to stejné jako když bylo zapojené. Jo,po nastartování běží motor ve vyšších otačkách.
Re: Cukání při jízdě R416
Teď jsem měřil odpor čidla za studena a má 2800 ohmů a za tepla těch 290 ohmů,což je v cajku. Co radíte dál?
Re: Cukání při jízdě R416
OK, takže čidlo je dobrý, volnoběžný ventil asi taky podle toho jak ti jde do otáček po startu. Když zkusíš studený motor párkrát zastartovat ještě než se chytne, tak si troufám tvrdit, že když vyšroubuješ jednu svíčku, tak bude "mokrá" tzn. vstřikovače posílají do válců palivo. Takhle na dálku se fakt radí špatně. Já bych ještě hledal v okruhu zapalování, magnetický snímač otáček na motoru řídí předstih takže vyčistit zkontolovat kabely. Vyzkoušet jiný svíčky, a třeba u starších malinko přiklepnout elektrody k sobě tak na 0,6 nebo 0,5 (změříš spárovou měrkou) pak i slabší jiskra zapálí směs. Může to být spousta věcí, třeba máš malou kompresi ve válcích, nebo někde v elektroinstalaci špatný spoj.
Re: Cukání při jízdě R416
Taky bych zkontroloval hadice u sání a jejich připojení k sacímu potrubí, jestli tam není nějaká netěsnost a nesaje to tam vzduch. To by vysvětlovalo ty vysoké otáčky. Zejména hadice k posilovači brzd a hadička k MAP v řídící jednotce, taky hadice u motorku volnoběhu, hadice do víka ventilů a všechny, co tam najdeš nesmí být popraskané, děravé, odpojené nebo jinak netěsné.
Re: Cukání při jízdě R416
Kde najdu ten magnetický snímač? Kabely a svíčky mám nové,víko a palec proměřené,ty jsou OK. Mám zkusit staré svíčky? Ale s těma to taky blblo...
Re: Cukání při jízdě R416
Hadice k posilovači brzd jsou asi na pravé straně motoru u toho černého válce? A MAP senzor je kde? Všechny hadice v okolí motoru mám zkontrolované a vyčištěné. Nikde žádná prasklinka. Jen ta podélná hadice od sání k hlavě se pořád plní nějakým gizdem.Asi netěsnost na hlavě,ale pod víčkem na hlavě je všechno v pořádku. Po emulzi ani památka. Asi jen sražené páry...