Uvařený???
Uvařený???
Zdar. V téma o topení padla věta jestli auto netopí z důvodu, že bylo uvařený. A obávám se jestli to není můj problém. Tak jsem se chtěla zeptat jak se pozná jestli ten kolega přede mnou neuvařil auto? Jestli jo, tak jaká potom následuje oprava? Díky.
Re: Uvařený???
Uvařený to je, když se to někomu přehřeje na takovou teplotu, že se začne vařit chladicí kapalina. Většinou to souvisí s poškozením některého dílu chladicí soustavy vysokou teplotou a vysokým tlakem páry - někdy to odnese víčko expanzky, spona na hadici nebo hadice, často však bohužel těsnění pod hlavou. Pokud by teda bylo špatné těsnění pod hlavou, ztrácela by se z expanzky chladící kapalina, netopilo by to, přehřívalo by se to, po zahřátí by se soustava natlakovávala a vyhazovala vodu přes zavřené víčko expanzky. , někdy je voda v oleji, u Rovera i olej ve vodě - ale ne vždy.
Pokud se teda s tím dá normálně jezdit a jediný problém je, že to netopí, hledal bych napřed závadu v jednodušších věcech - kohout topení, ucpaný radiátor, ucpaný pylový filtr, termostat, pumpa, no a to těsnění až nakonec.
POZOR! NIKDY NEPOVOLUJ VÍČKO EXPANZKY NA HORKÉM MOTORU - NEBEZPEČÍ OPAŘENÍ - Voda, pokud je dost zahřátá (bezprostředně po jízdě) začne v tomto případě vřít i u auta, které je v pořádku, má totiž teplotu okolo 100°C a nevře jen proto, že je pod vysokým tlakem a bod varu je tím pádem výše, po otevření a úniku tlaku začne ihned vřít a stříkat ven.
Pokud se teda s tím dá normálně jezdit a jediný problém je, že to netopí, hledal bych napřed závadu v jednodušších věcech - kohout topení, ucpaný radiátor, ucpaný pylový filtr, termostat, pumpa, no a to těsnění až nakonec.
POZOR! NIKDY NEPOVOLUJ VÍČKO EXPANZKY NA HORKÉM MOTORU - NEBEZPEČÍ OPAŘENÍ - Voda, pokud je dost zahřátá (bezprostředně po jízdě) začne v tomto případě vřít i u auta, které je v pořádku, má totiž teplotu okolo 100°C a nevře jen proto, že je pod vysokým tlakem a bod varu je tím pádem výše, po otevření a úniku tlaku začne ihned vřít a stříkat ven.
Re: Uvařený???
Asi před 2-3 týdny byla dolitá nemrznoucí směs a ředila se 1:1. Teď při kontrole jak to vypadá byl chladič úplně prázdny. Ani kapka nezbyla jen nějaké bahno místo vody se mi tam objevilo. Auto mi netopí, ale teplota je stabilní, nekolísá. Tak nevím kde je závada. Díky za radu.
Re: Uvařený???
Jde o to, jestli to bylo dobře odvzdušněný. Propláchl bych chladič a zkusil to znovu. Já mám vždycky problém s řádným odvzdušněním, nevím proč, ale těsně před sepnutím ventilátorů mi to začne lítat z expanzky, ale jenom někdy. Zatím to nemám tak akutní-léto jsem odjezdil, až na sraz v Českém ráji, kdy jsem málem nedojel do penzionu. Chce to nějakou tu zkušenost.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Uvařený???
No tak ono to asi nebylo odvzdušněný vůbec. Jen dolitá nemrznoucí směs, to mě nenapadlo. A jak to nejlépe odvzdušnit?
Re: Uvařený???
Hledej, už se to řešilo.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Uvařený???
Až bude motor studený auto musí stát přibližně na rovině a knoflík ovládání teplého a studeného vzduchu na doraz do červeného. Dolej chladící kapalinu do expanzky po rysku max, a povol odvzdušňovací šroubek na kovové trubce, která vede okolo boxu se vzduchovým filtrem (klíč č.8 ), až začne téct kapalina, zase to zašroubuj, dolej chladící kapalinu, zavři víčko, odpoj tu tenkou hadičku co vede zepředu do expanzky a její volný konec dej do nějaké nádoby. Potom normálně přímo pusou nebo přes kousek hadičky foukni do toho nátrubku na expanzce po odpojené hadičce. A udržuj tlak, dokud nezačne z té odpojené hadice téct chladicí kapalina bez vzduchu. Pak to zase zapoj jak to bylo a dolej zase po rysku max. Pak můžeš nastartovat a zahřát motor, po krátké jízdě a otevření termostatu se do expanzky dostane poslední vzduch, pak už by to mělo i topit.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uvařený???
pokud ovšem tam máš bláto, je potřeba to propláchnout a stanovit, zda nefouklo těsnění hlavy. I tak to není horentní suma.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Uvařený???
Zdar. Kde přesně mám hledat ten ovzdušňovací ventil? Nemůžu ho najít a ani tam nevidím nic tomu podobného.
Díky

- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Uvařený???
Pod škrtící klapkou Stříbrný šroub na klíč 8 na černé trubce.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Uvařený???
To taky nevím kde mám hledat
Je to někde poblíž toho chladiče?

Re: Uvařený???
stoupneš si před auto, nakloníš se nad motor jako by se díval na rozdělovač a pod ním na té trubce je malý šroubek. (možná lepší si oddělat vrchní kryt vzduchovýho filtru, je tam pak líp vidět)
Re: Uvařený???
Podíváš se zvrchu těsně za rozdělovač, pod kablíkem zásuvky škrtící klapky:


- Roowi
- Příspěvky: 204
- Registrován: sob kvě 15, 2010 18:12
- Bydliště: Most, Ústecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uvařený???
OT: na tý první fotce to vypadá, jak když ti jdou z rozdělovače jen tři kablíky 

Above all it's a Rover
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Uvařený???
Hm, a na druhé fotce je jich 5 

Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504