Rover 600 problem so startovanim
Rover 600 problem so startovanim
Caute. Vcera sa mi vyskytol taky nemily problem:
Cca pred tyzdnom som dobijal baterku, lebo sa mi zdalo, ze uz netoci tak, ako by mala, nedobijal som ju cca rok a pol. No po dobiti nastartovalo bez problemov, presiel som s tym nejakych 100km a startoval tak 5,6 krat bez problemov.
Ale zrazu vcera idem a z nicoho zacal otackometer a tachometer skakat hore dole a zhasla palubovka a nakoniec uz tachac aj otackomer neukazovali nic. Auto islo a ked som zaparkoval a zastavil ho, tak uz nechcelo nastartovat. Normalne otocim klucik a len je pocut ako to cvaka a nic viac. Myslel som, ze by mohli byt povolene kontakty na svorkach, tak som ich dotiahol, ale nepomohlo. Este som ich skusil lepsie nasadit (doklepat kladivkom) poriadne zatiahnut a nastartovat, vtedy mi chytilo, uz to vyzeralo, ze to pojde, lebo cca 5 minut motor isiel, ale akonahle som zapol svetla, tak zacalo auto skapinat ... Aj som spevnoval tie kontakty, co idu na baterku, lebo sa mi zdali trosku labilne, vdaka tomu mi uz palubovka nezhasina. Skusal som aj inu baterku (iba slabsiu) a s nou to chytilo, ale po case zase ten isty problem. Auto nechcelo nastartovat, otocenim klucika iba cvakalo rele. Vidim to asi na starter alebo niekde nejaky problem kabelaze ... Co by ste povedali vy? Za info dakujem.
Cca pred tyzdnom som dobijal baterku, lebo sa mi zdalo, ze uz netoci tak, ako by mala, nedobijal som ju cca rok a pol. No po dobiti nastartovalo bez problemov, presiel som s tym nejakych 100km a startoval tak 5,6 krat bez problemov.
Ale zrazu vcera idem a z nicoho zacal otackometer a tachometer skakat hore dole a zhasla palubovka a nakoniec uz tachac aj otackomer neukazovali nic. Auto islo a ked som zaparkoval a zastavil ho, tak uz nechcelo nastartovat. Normalne otocim klucik a len je pocut ako to cvaka a nic viac. Myslel som, ze by mohli byt povolene kontakty na svorkach, tak som ich dotiahol, ale nepomohlo. Este som ich skusil lepsie nasadit (doklepat kladivkom) poriadne zatiahnut a nastartovat, vtedy mi chytilo, uz to vyzeralo, ze to pojde, lebo cca 5 minut motor isiel, ale akonahle som zapol svetla, tak zacalo auto skapinat ... Aj som spevnoval tie kontakty, co idu na baterku, lebo sa mi zdali trosku labilne, vdaka tomu mi uz palubovka nezhasina. Skusal som aj inu baterku (iba slabsiu) a s nou to chytilo, ale po case zase ten isty problem. Auto nechcelo nastartovat, otocenim klucika iba cvakalo rele. Vidim to asi na starter alebo niekde nejaky problem kabelaze ... Co by ste povedali vy? Za info dakujem.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 600 problem so startovanim
Že by další případ ukostření 

Re: Rover 600 problem so startovanim
Tak po vymene baterky a vyformovani kontaktov auto startuje bez problemov, ale vyskytol sa dalsi problem. Ked nastartujem, tak po chvili zacne svietit kontrolka baterky na palubovke, ze sa baterka dostatocne nedobija... Skusal som to aj merat a v kludovom stave ma baterka 12V a po nastartovani si drzi cca 11,5V, po pridani plynu hodnota zostava rovnaka, pri zapnuti svetiel este o nieco klesne. Mam to chapat, ako ze mi nefunguje dobre alternator? Mozno som ale prisiel na pricinu, alternatorovy remen je strasne volny, mohlo by to s tym suvisiet alebo mi jednoducho alternator odisiel?? Je divne, ale, ze som s tym presiel 70km, dalo by sa to vobec s pokazenym alternatorom??? ...
Re: Rover 600 problem so startovanim
Je to tak, alternátor nefunguje, pokud by fungoval, ukazovalo by to za chodu 14 V a vypnuté 12,6. Auto jede i bez alternátoru, dokud se baterka nevybijea neklesne napětí tak, že nefuguje zapalování a motor management. Řemen určitě dotáhni, ale pochybuju, že to pomůže. Zkontroluj vodiče u alternátoru a hlavní pojistky v pojistkové skřínce v motoru. Ale obávám se, že díky špatné kostře odešel alternátor, resp. diodový můstek v něm, což znamená výměna, nebo repase alternátoru.
Re: Rover 600 problem so startovanim
třeba bude mít kliku a bude to jen hodně volnej řemen na alternátoru.
Re: Rover 600 problem so startovanim
Tak neviem, ci to je zrovna "klika" ale s alternatorom problem vobec nie je, rosypal sa mi sponovak na remen
((

Re: Rover 600 problem so startovanim
Tak to je klika, to se dá opravit celkem levně a jednoduše.
Re: Rover 600 problem so startovanim
Tak nastastie to bola iba trivialna somarina
Odletela skrutka...
Alternator sa nadvihol, tym sa dosponoval remen a dotiahla sa uz len matica (dal mi tam nejaku vajickovu, ktora by sa nemala otrasmi povolit) akurat jedina nevyhoda, ze tam bol nahovno pristup, inak pohoda, oprava za 5 Eur
Hned to pri nastartovani malo 14V. Ale je divne, ze pri pridani plynu sa napatie vobec nemeni, ale to bude asi normalne.

Alternator sa nadvihol, tym sa dosponoval remen a dotiahla sa uz len matica (dal mi tam nejaku vajickovu, ktora by sa nemala otrasmi povolit) akurat jedina nevyhoda, ze tam bol nahovno pristup, inak pohoda, oprava za 5 Eur

Hned to pri nastartovani malo 14V. Ale je divne, ze pri pridani plynu sa napatie vobec nemeni, ale to bude asi normalne.
Re: Rover 600 problem so startovanim
To je dobřem napětí se nesmí měnit, musí být stejné ve všech otáčkách. 14V je v pořádku.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 600 problem so startovanim
Proto máme v autech alternátor, aby dával napětí pořád stejné ... kdysi v dobách dřevního automobilismu se používala dynama (ještě na fichtlovi z roku 1970 jsem ho měl) a tam se napětí měnilo s otáčkami dost výrazně.
Re: Rover 600 problem so startovanim
Jojo, to se mi stalo už hodněkrát....za všechno může altík 

prodany Rover 620ti 
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den