odsávání par z nádrže
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon dub 23, 2012 16:57
- Bydliště: Velké Opatovice
odsávání par z nádrže
Prosim o pomoc, pokaždé když otevřu víčko od nádrže, tak mi to nasaje vzduch, vyměnil jsem proto ten válec s uhlikama jestli to nebude tím a dělá to vesele dál... tak se bojím abych nezničil lambdy nebo katalyzátory nebo nějak nepoškodil řídící jednotku...
Re: odsávání par z nádrže
.... nechapu souvislost vyfukoveho potrubi s podtlakem/pretlakem v nadrzi.... me to psouka uz nekolik let a nekdy jsem to opravdu neresil....
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon dub 23, 2012 16:57
- Bydliště: Velké Opatovice
Re: odsávání par z nádrže
prý je to napojeno na řídící jednotku a ta tam kvuli tomu prý hrne více benzinu než má, tak aby tam toho nebylo moc... Já nvm, nejsem automechanik... ale rád bych to nějak odstranil...
Re: odsávání par z nádrže
.... tak toho bych se opravdu nebal...
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon dub 23, 2012 16:57
- Bydliště: Velké Opatovice
Re: odsávání par z nádrže
ok, jsem chtěl jen vědět, jestli se muže něco stát... A jestli to dělaj všechny rovery nebo jen ten můj mazel
Jestli má někdo taky 25 1,4 16V a dělá mu to taky, tak snad budu klidnější, že to je asi normál
Dik


Re: odsávání par z nádrže
ja se taky ptal pred lety kdyz jsem mel to 200 s 1.4 16v coz je jako 25 ...
jen si nemohu vzpomenout na vysvetleni mechanika ...ale vim,ze to je naprosto normalni ....
jen si nemohu vzpomenout na vysvetleni mechanika ...ale vim,ze to je naprosto normalni ....
-peace and love-
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon dub 23, 2012 16:57
- Bydliště: Velké Opatovice
Re: odsávání par z nádrže
aha, ok dikec, jsem ten uhlikovej filtr asi měnil zbytečně 

-
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon dub 23, 2012 16:57
- Bydliště: Velké Opatovice
Re: odsávání par z nádrže
jen doufám, že mi teda pak zase nevyskočí chyby na diagnostice kvuli tomu... uvidime 

Re: odsávání par z nádrže
Zkus jezdit s pootevřeným víčkem.
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: odsávání par z nádrže
A kdyby ti náhodou odpadlo, pošlu ti druhé. 

Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: odsávání par z nádrže
u mé 216 pšouká a dost, u rodiču R25 také pšouká a žádné problémy nepozorujeme
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu
2024- ...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu

Re: odsávání par z nádrže
Myslím, že se nejedná o žádnou závadu. Řídící jednotka jednou za čas otevírá ventil odvětrávání za provozu a výpary přitom odcházejí z nádrže přes nádobku s aktivním uhlím většinou směrem ven, protože se benzín trochu ohřál přitékáním teplého benzinu s přepadu vstřikování. No a když takto sluncem a provozem zahřáté auto odstavíš a ráno s vychladlým autem jedeš tankovat, je tam trochu podtlak, z toho jak benzín vychladl a zmenšil objem. Což třeba u strých aut bez tohoto systému nedělalo, protože bylo odvětrávání otevřeno permanentně.
Kdyby odvětrávání nefungovalo vůbec, auto by nejelo, protože by čerpadlo nemělo sílu nasát benzin a natlakovat vstřikování.
Kdyby odvětrávání nefungovalo vůbec, auto by nejelo, protože by čerpadlo nemělo sílu nasát benzin a natlakovat vstřikování.
Re: odsávání par z nádrže
Zdravím, mám ROVER 200 1.4 16V r.v. 1998 tiež som tento jav spozoroval , voľakedy boli na víčkach odvetrávacie otvory tu som také nič
nenašieľ tak som si myslel že je to nejak inak odvetrané no nedalo mi to tak som urobil zátez na víčku na odvetranie nádrže tým tento
jav zmizol, no nebolo to dobré lebo potom mi strašne smrdel benzín v garáži takže som ten zárez vyspravil silikonom benzín už nesmrdí,ale
znova sa mi pri otvárani nádrže prejavuje tento efekt podtlak alebo pretlak neviem. Takže som sa nejak s tým zmieril a nerieším to zatial
všetko ok, trvá to čo mám toto auto nejaké 4 roky.
nenašieľ tak som si myslel že je to nejak inak odvetrané no nedalo mi to tak som urobil zátez na víčku na odvetranie nádrže tým tento
jav zmizol, no nebolo to dobré lebo potom mi strašne smrdel benzín v garáži takže som ten zárez vyspravil silikonom benzín už nesmrdí,ale
znova sa mi pri otvárani nádrže prejavuje tento efekt podtlak alebo pretlak neviem. Takže som sa nejak s tým zmieril a nerieším to zatial
všetko ok, trvá to čo mám toto auto nejaké 4 roky.
Re: odsávání par z nádrže
tiez mi to pri otvarani nadrze zasyci,hlavne teraz ako sa oteplilo... nejako som to neriesil... preco aj ? 

Re: odsávání par z nádrže
No a není to spíš náhodou tak, že to vypustí výpary ven? Běžně je to natlakované a při otevírání to vždy zasyčí. Mně to také dělá a nejenom na MG.MarekNiessner píše:Prosim o pomoc, pokaždé když otevřu víčko od nádrže, tak mi to nasaje vzduch, vyměnil jsem proto ten válec s uhlikama jestli to nebude tím a dělá to vesele dál... tak se bojím abych nezničil lambdy nebo katalyzátory nebo nějak nepoškodil řídící jednotku...
Vtip je v tom, že benzínové výpary se berou také jako 'exhalace' a proto už nejsou nádrže mnoho let odvětrávány do vzduchu. Namísto toho vede hadička odvětrávání přes filtr s aktivním uhlím do sání (nebo zpět do nádrže).
Díky tomu, že se benzín vypařuje při nízkých teplotách, se vypařuje téměř neustále a tím pádem je tam téměř neustále po chvíli přetlak.
Díky přetlaku v nádrži je zároveň možné, že je i benzín v tlakovém potrubí natlakován trošku víc, než by to tlakovalo samotné čerpadlo, ale ke srovnání zase slouží regulátor tlaku paliva u motoru.

Mini Cooper S, 2007 - 1,6l turbo, 128 kW