Alternativní paliva

Rudy
Příspěvky: 63
Registrován: pon říj 20, 2008 16:12
Bydliště: Praha

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od Rudy » pon dub 30, 2012 3:42

Vidím, že Zakar začne jezdit na ethanol :D Ne vážně, moc pěkný dokument. Taky jsem vesměs četl, že ethanol motor spíš šetří. Ono to má jistou logiku, při spalování éčka nevzniká karbon, což je, jak jistě všichni víme, jedno z nejlepších abraziv. Když tam karbon není, pohyblivé části se tak nevymelou. Spíš jsem se obával toho, co to udělá s ostatními částmi palivové soustavy, netuším, jaké materiály jsou tam použity. Obecně se straší s hadicema a těsněním, v dokumentu nám američtí mechanici Pat a Mat opět ukazují, že hadice nijak rozežrané nejsou. Co zbývá? Někde na netu (snad nějaký klub oplu) jsem viděl fotky zkorodovaného vnějšího pláště palivového čerpadla. Možná tam použili materiál, který si s ethanolem nerozumí. Ale je opravdu ethanol vůči kovům agresivní? Já snad vezmu kus plechu a namočím ho na pár dní do svojí 53% slivovice, abych se něco dozvěděl. Ty fotky mohly být třeba jenom prohozené :-D nebo je dodal stejný odborník, který tvrdil, že při použití E85 jel při stejných otáčkách motoru o 10km/h rychleji :lol: Tak nevím, ale pokud mám soudit podle toho dokumentu (a taky podle čeho jiného bych měl soudit), tak bych řekl, že to škodlivý nebude.
Hombre, ty pořád mluvíš o tom, jak se to nevyplatí, protože to ověřili v nějakým výzkumáku. E85 je levnější, ale motor zase víc žere, takže úspora žádná. Možná to máš opravdu spočítané, aniž bys to musel vyzkoušet. Pak je ale zvláštní, že to palivo pořád ještě někdo tankuje, že by ti blbci neuměli počítat? Třeba fakt ne, já nevim. Opravdu, pokud se budeme bavit o E85 jako o jednom z alternativních paliv, které lze vyrobit prakticky z jakéhokoliv biomateriálu, vyvstávají tu dvě hlavní otázky: první - vliv na motor a palivovou soustavu - a druhá otázka - jestli se to vyplatí vzhledem k současné ceně paliva, na který teď jezdím. Prdím na ekologii, já to ovlivnit nemůžu, kdyby byla vůle, abychom měli čistý vzduch, tak už dávno nejezdíme na ropná paliva. Já teď jezdím na N95 za cca 38Kč/l a E85 stojí tady na nedaleké pumpě 28Kč/l. Deset boulí rozdíl. Ten rozdíl bude asi furt stejnej oproti ceně benzínu. Takže teď je otázka, jestli se ta spotřeba fakt zvedne o tolik. Bez kouzelné krabičky to žere víc, to je jasný, prý o 20-30%, s krabičkou je to prý "jen" o 5-10%. Ale toto říkají ti, kdož nabízejí přestavby, a v naší zemi přece není zakázáno lhát, krást a podvádět, takže skutečnost může být úplně jiná, proto to v autě nemám a čekám, že to udělá někdo za mě a pak mi řekne, jestli se to vyplatí nebo ne :lol:
Jak říká Trunda, třeba je E85 jenom bublina a sprosté lobby a důl na prachy... jistě že je! Já taky do fachy nechodím pro radost, ale pro trochu peněz. A kvůli prachům řešíme alternativní paliva. Všechno se dneska dělá především pro prachy, totéž platí i o E85. Je to zlodějina, ale benzín je zlodějina dle stojanu u pumpy ještě o třetinu větší.
Amerika je jistě jeden velký benzínový vír. Proto taky "osvobodili" všechny země, kde je ještě trocha toho černého zlata :-D Nicméně dle dokumentu od Zakara ten vír vcucne taky dost ethanolu. Na ethanol auto prostě jezdit umí, vždyť bioethanol byl používán již v prvních automobilech Henryho Forda. Akorát pak někdo přišel na to, že větší business bude všem nakecat, že auto může jezdit pouze na ropné deriváty :lol: A až ropa skutečně dojde, teprve pak někdo jako zázrakem vytáhne ze šuplíku nápad, jak jezdit i bez ropy. Můžeme si být jistí, že voda to nebude. Bude to něco, z čeho bude zase jen business pro pár šťastlivců a my budem zase platit. Možná ten vodík a palivový články. A zase jsme u prachů. Jen si vzpomeňte, jak to bylo s EV1 v 90. letech v USA:
http://elektromobil.vseznamu.cz/nej-ele ... usa-gm-ev1
Stejně tu E85 řešíme zbytečně, LPG je mnohem výhodnější, stojí cca polovinu toho, co benzín. Čeho jsem se vždycky obával, bylo poškození motoru při dlouhodobém provozu na LPG, taky mě trošku odrazoval nižší výkon a větší spotřeba. Ale dneska už jsou na tom asi ty LPG systémy o poznání líp, nevýhody jsou minimální a jak potvrzují dlouholeté zkušenosti jiných kolegů, motor to vydrží... Nebo mě někdo opravte. Za přestavbu dám 30k Kč, za rok to mám zpátky a další rok vyhodím z okna o 30k Kč míň. A když si na auto nenalepím velkou žlutou samolepku LPG, tak si klidně i do té garáže pod Ikeou zajedu :wink:
Je: Rover 45, 1,4 2001
Byl: Rover 416Si liftback, r.v. 1997

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od Trunda » pon dub 30, 2012 6:39

Mimochodem, aby tu nedochazelo k nejakemu znevazovani Hombreho slov.... Pracuje na STK, takze se skoro kazdy den potkava s takovymato sporivima kutilama a to, co tu vsichni dolujou z googlu, co se vsichni domnivaji a spekuluji, to on vidi v dusledcich na vlastni oci.... Na nejake radoby odborne dokumenty na internetu bych se vykaslal, protoze jednak nejsou vedecke a pak kdovi kdo je vyprodukoval... Zeby nejaky Ethanolovy magnat? Navic ty argumenty PRO v clanku jsou velmi smesne, neodborne oduvodnene a k tomu vsemu zretelne lzive (napr. Zvyseni vykonu) .....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Zakar
Příspěvky: 1103
Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od Zakar » pon dub 30, 2012 8:43

Já jsem nepřítel všech alternativních paliv a vím,že benzín ničím nenahradíš.Ale občas jezdím s Hondou HRV,která je přestavěna na E85 a musím přiznat,že to jezdí dobře.Má to ale jednotku od českého výrobce,která skutečně funguje. Ne žádnou Čínu.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3410
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od Keksin » pon dub 30, 2012 8:53

Jen pro zajimavost. Mirda jezdí na LPG s R75 2.0 V6 a motor má najeto cca 280000km. Kolik z toho je na LPG nevím, ale vzhledem k tomu, že celkem dost jezdí, tak to budo hóóódně. Jo a občas jede i na benzin.

Ono je stejně jedno co do nádrže dáme, protože to vláda stejně postupem času zdraží.

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od Hombre » pon dub 30, 2012 9:00

Abyste si nemysleli, zapřísáhlý naturalista není zrovna výraz, který by mě vystihoval. Kdyby existoval druh pohonu, kvůli kterého bude mít smysl dělat nějaké zásahy a přestavby, asi bych do toho šel už kvůli úspoře a ekologie mi taky není úplně ukradená. Ale nacpat prachy místo pumpařům zase nějakým bastlířům, (co nám slibujou větší výkon a menší spotřebu s palivem, které má o 32% menší objemovou výhřevnost - tedy nesmysl a ještě ve videu ukazujou méně ojetý komutátor elektromotorku palivového čerpadla jako výhodu změny paliva na etanol - další nesmysl) a pak čekat, jestli se mi to někdy vrátí a přitom budu platit dalším nenažrancům, kteří prodávají předražený líh.
Co se týče toho výzkumáku - ten nějaký výzkumák je Výzkumný ústav motorových vozidel v Praze, jsou tam soustředěni opravdoví odborníci na spalovací motory a všechnu tu fyziku kolem, a navíc nejsou nijak zainteresovaní, jen zjišťují vliv používání jiných paliv na výkon, spotřebu, emise a chování motoru. Takže bych jim věřil mnohem víc, než nějaké firmě, nabízející úpravy motorů na E85.
Sám jsem toto palivo nezkoušel, přemýšlel jsem o tom, ale udělal to za mě jeden kolega tady z klubu, kdy natankoval 19 litrů E85 do nádrže, kde bylo 36l BA 95B a o výsledku mi napsal toto:

Ahoj Martine,
tak jsem neodolal a minulý pátek jsem dotankoval rozdíl v nádrži Ethanolem 85. Bylo to necelých 19 litrů, víc se tam nevešlo. První příznaky žádné, auto jelo naprosto normálně. Problém nastal, když jsem se studeným motorem vyjížděl, 2x mi to chcíplo! I následná jízda - první kilometr se studeným motorem připmíná škodu 120 bez sytiče. Zkrátka v tomto režimu se musí hodně opatrně se spojkou a ikdyž je motor uplně studený, musí se přidat plyn při rozjezdu, jinak to chcípne. Potom to první kilometr cuká a při řazení to poskočí :). Taky jsem kouknul na spotřebu, ale jezdím fakt krátké trasy, do 8km, a je tam přes 9l/100km. Takže i spotřeba se zvětšila. Moje dušička má klid, že jsem to vyzkoušel, ale příště už to nechci, potvrdilo se to, o čem jsem četl, že by se musela prodloužit doba vstřikování, aby to jelo korektně.


Jen doplním poznámku, že prodloužením doby vstřiku se samozřejmě zvýší množství vstříknutého paliva, takže to nebude cukat a skákat, ale za cenu zvýšené spotřeby.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3410
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od Keksin » pon dub 30, 2012 9:58

Vůbec bych se nebránil tomu koupit nějakej Fiat kterej papá CNG, kterej to má přímo z výroby http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=213788980
A Rovera si nechat na kochací jízdy. V mém případě se dá CNG tankovat tuším v Brně, což je cca 20km.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od AnderN » pon dub 30, 2012 9:59

Teď nevím, jestli to tady už padlo, ale ta ekologičnost biolihu (a taky MEŘO, které se zase přimíchává do motorové nafty) je taky přinejmenším sporná. Někde jsem četl studii, podle které se na výrobu jednoho litru biopaliva spotřebuje více jak jeden litr ropného paliva. Takže emise CO2 při spalování v motoru jsou sice nižší, ale výroba je vyloženě "vzor" ekologie. Něco jako elektromobily -- nulové emise škodlivin, že? Ale že se ta el. energie bere z tepláren, to nikoho nezajímá. O tom, že tady nejde pouze o garanci neúměrného příjmu pro specifickou skupinu osob, mě nikdo nepřesvědčí.

Z alternativních paliv se mi nejvíc zamlouvá právě CNG, potom LPG.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od Hombre » pon dub 30, 2012 11:55

Něco už tu padlo,
Hombre píše:ekologický přínos je nulový, protože při jeho výrobě se spálí dost nafty. Důkazem toho je, že cena E85 roste společně s cenou benzinu a nafty, aniž by zdánlivě souvisela s cenou ropy na burze, nebo s kurzem dolaru.
Ten CNG se mi taky líbí nejvíc, ale kam na Roveru s těma flaškama? Bezvadné to je na autech se zvýšenou podlahou, kde to vleze pod ni podél celého auta.

Našel jsem článek z letošního února, kdy testovali Octavii 1.6 přestavěnou na E85 a zjistili, že na benzín žere 7.2l a E85 9.7l, to je zvýšení spotřeby o 35%. Upozorňuju, že autor článku se o E85 vyjadřuje pochvalně a doporučuje toto palivo. Jenže letos v únoru se to ještě vyplatilo, úspora byla 10 Kč/100 km, což je za rok 1500 Kč, pokud najedete 15 000 km. Při současných cenách 38/28 Kč je to úspora pouze 2 Kč/100km dva haléře na kilometr. A co bude za rok?
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od berryj » pon dub 30, 2012 22:50

Ještě k provozu na LPG: jednou za 10 let je povinná výměna nádrže, občas je potřeba vyměnit filtr (analogie palivového filtru) na můj Koltec EGI stojí 60kč a měním po 10-20tis km, k některým systémům jsou i za 300kč. Větší položkou v nákladech mohou být vstřikovače u novějších sekvenčních systémů, ale nikdo vám neřekne jak dlouho vydrží, jesti 100tis km nebo 30tis. U některých se snad dá udělat relativně levně repase, jiné značky se prý musí koupit nové.
CNG má bohužel malo stanic (záleží jak se bude RWE snažit), systém je dražší a složitější.

Uživatelský avatar
slavomir25
Příspěvky: 78
Registrován: ned bře 18, 2012 17:30
Bydliště: slovensko vranov

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od slavomir25 » pon dub 30, 2012 23:27

treba nakupovat minimalne 200 l ale oplati sa to :D msm: http://fbg.sk/produkty/biopaliva-biodiesel-bioetanol/
ROVER45

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od Roman620ti » úte kvě 01, 2012 10:29

Kdo chce šetřit, tak kupte nějakou moderní briketu a ona se Vám úspora za palivo vrátí na servisu :lol: Teď na Shellu v mejtě sem tankoval za 36.50kč, což je skoro zadarmo :!: :lol: Takže s benzínem spokojenost, než si cpát do auta nějaký sr*ačky, používám po městě kolo :D Taky alternativa a EKOLOGICKÁ :!:
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od AnderN » stř kvě 02, 2012 9:19

Roman620ti píše:... používám po městě kolo :D Taky alternativa a EKOLOGICKÁ :!:
Hmm, akorát se tím blbě veze cokoliv většího, nebo třeba dítě do školky, k lékaři apod. :? Nemluvě o provozu za špatného počasí (déšť, sníh, mráz, ...).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

paci
Příspěvky: 437
Registrován: čtv bře 18, 2010 22:22
Bydliště: Reichenberg v Sudetech - převážně

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od paci » stř kvě 02, 2012 10:25

Takže i já se připojím a 214 tku jen natural a 416 tka / co zabralo mé mládě /také jen benol , a když mi mondeo jezdilo za 6,2l ropy tak celkem pohoda , když nyní jezdím 416tkou , která měla být jen na ND, když trochu "obouchaná " a má nalítáno cca 260 tis km ,ale "zbyla "na mne , takže z ropy zase na chvíli do benzínu a protože jezdím hodně kiláků , tak mi to také vrtalo hlavou tak jsem zkusil vloni na podzim E85 .. A tak hokus pokus a zkušební tankování .. od té doby po jezdím poměr cca půl na půl s N95 , / cca za 600,- benol, a za 400,- Ečko , když je to obráceně tak - poměr víc pro E85 tak tak škube a ztratí se výkon .. a než se ohřeje motor, Na samotné E 85 to se fakt nedá , Poznatek je, že v zimě s tím E85 špatně startuje, tak cca 70 ku 30 pro N95 . Výkonově je to malinko horší , ale od 4tis ot se dobře sebere a jde za plynem . Startování při teplotě od cca 14 výše normální.. Spotřeba oleje stejná , takže pohoda .. Zatím jsem takto nalítal cca 22 tis km bez kompikací nic zvláštního se a rovříkem nestalo .. car::

Dreamkiller
Příspěvky: 76
Registrován: čtv dub 29, 2010 18:13
Bydliště: Semanín - u České Třebové, okres Ústí nad Orlicí

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od Dreamkiller » ned kvě 06, 2012 11:31

Roman620ti píše:Kdo chce šetřit, tak kupte nějakou moderní briketu a ona se Vám úspora za palivo vrátí na servisu :lol: Teď na Shellu v mejtě sem tankoval za 36.50kč, což je skoro zadarmo :!: :lol: Takže s benzínem spokojenost, než si cpát do auta nějaký sr*ačky, používám po městě kolo :D Taky alternativa a EKOLOGICKÁ :!:
Taky tam vždy tankuji, celkem mě překvapilo, že to teď v týdnu bylo právě jen 36,50. Mě osobně dost mrzí ta drahá přestavba na CNG, dotace státu na toto nulové. Stát radši bude lehce "degradovat" benzín biosložkou (E85), než by radši podpořil alternativní systémy LPG a CNG. U LPG je problém, že jakmile na něj začne jezdit hodně lidí, tak se bojím, že ta cena také poletí nahoru. Stát má pořád v tomto "prst na spoušti". Kdyby byla cena přestavby na CNG srovnatelná s LPG, tak asi neváhám a na podzim do toho jdu.

E85 jsem zkoušel ve svém původním autě (Fiat 2.0) - výkon dolů, spotřeba nahoru, horší startování = děs.
Rover 400, 16K4F, 82KW, 1998, stříbrná...

Uživatelský avatar
slavomir25
Příspěvky: 78
Registrován: ned bře 18, 2012 17:30
Bydliště: slovensko vranov

Re: Alternativní paliva

Příspěvek od slavomir25 » ned kvě 06, 2012 19:07

neda mi nereagovať, porovnavate neporovnatelne :D každy kto skusil jazdit na etanol je nespokojny ale zabudate že nestači len prist na benzinku a natankovat E85 a potom zkonštatovat že to žerie a že sa to neoplati ml: to je ako by ste prišli na benzinku a natankovaly LPG alebo CNG a hold ani by ste sa nepohly :D lebo ked nenamontujete splynovač tak to nepojede. hi: preto kto chce vyskušat jazdu na etanol plnohodnotne tak nech v prvom rade urobi upravu potrebnu na jazdu na etanol v prvom rade je potrebe vymenit sviečky za vykone iridiove aby nedochadzalo k nevyhoreniu paliva. a nasledne k vyšiej spotrebe.dalšia vec potrebna aby nebol problem z štartovanim +spotreba je predradna jednotka .Inak nema vyznam seriozne posudzovat či sa to oplati alebo nie .Kto ma aspon takto upravene auto tak mi da zapravdu že sa to oplati.Na etanol som najazdil cca 160000km a je to super len je potrebne urobit aspoň tieto zmeny mir: inač etanol začal vyrabat aj vyrobca jogurtou Muller z servatky ktora vznika ako odpad pri vyrobe jogurtu msm: tak hor sa na jogurty nech mame dost etanolu met:
ROVER45

Odpovědět