Žere olej

Uživatelský avatar
FrostV
Příspěvky: 28
Registrován: pon úno 13, 2012 20:33
Bydliště: Brumov-Bylnice, Zlín
Kontaktovat uživatele:

Žere olej

Příspěvek od FrostV » pát čer 01, 2012 11:02

Zdravím, opět začínám řešit svoji 214, před časem tlakování (tak na půl vyřešeno). Nic méně po občasném dolití trochy fridexu nebo destilky dobré, teplota ok. Ale začala mně hodně žrát olej, je fakt že tam mám ze servisu 5w30, a chci teď měnit co nejdřív za 10w40. Pochopil bych menší únik, ale už začínám mět problém se studenými starty a když se pak na podruhé (v tomto teplém počasí, i ráno), někdy na potřetí start podaří, vyvalí se lehce namodralý až bílý kouř, takže předpokládám, olej. Mám ale strach, že bude problém ještě v něčem jiném než ve špatném oleji. Nemáte někdo zkušenost s něčím takovým? Jinak mám strach že už je celý motor v prde.. a budu shánět jinou 200. Díky
Rover 214 Si 1998
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Žere olej

Příspěvek od Trunda » pát čer 01, 2012 11:13

.... jo tak to tezko spekulovat, ale prvni co bych zkusil je opravdu vymenit olej... Dokud to neudelas, tak to budou jen dohady a nic vic.... Kdyz ti menili tesneni, zkouseli tlakovat hlavu?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
FrostV
Příspěvky: 28
Registrován: pon úno 13, 2012 20:33
Bydliště: Brumov-Bylnice, Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Žere olej

Příspěvek od FrostV » pát čer 01, 2012 11:15

Těsnění před asi 6000km, je to tak 3 měsíce. Zkusím ten olej v první řadě, ale ten únik se mi zdá až dost velký.
Rover 214 Si 1998
Obrázek

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Žere olej

Příspěvek od F.i.s.h.men » pát čer 01, 2012 23:24

Fakt nechápu to neustálý laborování s olejema. Proč tam prostě nedáš to co tam má být od výrobce?
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

lenham3
Příspěvky: 2384
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Žere olej

Příspěvek od lenham3 » sob čer 02, 2012 9:37

Kolik ma ten motor najeto? Podle modreho koure asi uz dost budou tam zapecene krouzky a bere si to olej prez krouzky

Uživatelský avatar
FrostV
Příspěvky: 28
Registrován: pon úno 13, 2012 20:33
Bydliště: Brumov-Bylnice, Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Žere olej

Příspěvek od FrostV » sob čer 02, 2012 14:24

Laborování s olejem,protože když jsem auto koupil, a chtěl olej vyměnit, nic nevyteklo, z oleje se stala černá hmota, v servisu mně motor vyčistili a dal jsem na jejich radu, že bude lepší tam mít tak 10 000 km olej s menší hustotou a pak že se tam dá klasika 10w40. Proto ten olej teď 5w30. Podle tachometru má 152 000 km najeto. rozvody a těsnění jsem měnil zároveň při výměně toho oleje, tj před 7000 km. Kroužky? díky za tip. Nejsem mechanik, tak dám (někdy bohužel) na rady v servisu.
Rover 214 Si 1998
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Žere olej

Příspěvek od AnderN » sob čer 02, 2012 17:46

FrostV píše:... z oleje se stala černá hmota, ...
Šmankote, to tam byl od novoty :?: :shock:
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
FrostV
Příspěvky: 28
Registrován: pon úno 13, 2012 20:33
Bydliště: Brumov-Bylnice, Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Žere olej

Příspěvek od FrostV » sob čer 02, 2012 20:20

Ani bych se nedivil, skoro to vybírali špachtlí
Rover 214 Si 1998
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Žere olej

Příspěvek od Trunda » sob čer 02, 2012 21:46

Ufuf.... no a jestli s tim nekdo jezdil, tak to by pak ty krouzky fakt mohli byt... no ale to pak ovsem nepotesi... udelat tesneni a rozvody a pak zjistit, ze je potreba menit krouzky, to by me asi slehlo.... ale na druhou stranu koupit jety auto je vzdycky loterie a musi se s takovyma komplikacema vicemene pocitat.... taky si ted uzivam s novym prirustkem :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
sajfi
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 03, 2010 12:23
Bydliště: Krupá

Re: Žere olej

Příspěvek od sajfi » sob čer 02, 2012 21:58

našel sem zajímavý článek o starém oleji :wink:


Co udělá špatný nebo starý olej s motorem?

Lehká otázka, ale těžká odpověď. Nejprve několik vstupních informací, které jsou výsledkem našich mnohaletých zkušeností.
Prvním kvalitativním ukazatelem u motorového oleje je odolnost vůči vysokým teplotám za přítomnosti spalin. Čím je teplota odolnosti vyšší a tato doba delší, tím je olej lepší. Tento jev se nazývá termo-oxidační stabilita. Má-li olej malou termo-oxidační stabilitu nebo je tato dlouhodobým provozem vyčerpána, může docházet k zapékání pístních kroužků. Kroužky v drážkách pístů jsou tísněny úsadami kalů a později i karbonu. S postupem doby se kroužky v pístních drážkách stávají nepohyblivými. Čerpací a těsnicí schopnost kroužků se zhoršuje až k nule. Výkon motoru klesá, roste spotřeba oleje a dochází k profuku spalin do karteru motoru. Tento proces vede k výraznému poklesu parametrů motoru. Není ale známo, že by tento jev vedl k okamžité havárii motoru. Účinek je ale nebezpečný ve své plíživosti.
Zimní oleje viskositní třídy 0W a 5W pak musí obsahovat i lehké složky, které se relativně snadno z oleje odpařují. Odpařivost pak nesmí být vyšší než je hodnota stanovená normou. Při použití nevhodného oleje mohou v motoru začít procesy, které jsou plíživé a pokud se rozvinou, mohou vést k vážnému poškození motoru či přímo havárii.
Zavádějící je, že iniciace těchto procesů může nastat s nevhodným olejem, ale projevit se může až po výměně za olej nový a kvalitní.

Uživatelský avatar
FrostV
Příspěvky: 28
Registrován: pon úno 13, 2012 20:33
Bydliště: Brumov-Bylnice, Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Žere olej

Příspěvek od FrostV » sob čer 02, 2012 22:06

No jo, zkusím povyměnit co půjde...samozřejmně v rámci finančních možností, protože zvyšovat několikanásobně hodnotu 214-ky z 98 roku asi velice nemá cenu, a ta moje už začíná mít pomalu cenu zlata:-) ale když ono je to tak supr auto:-)
Rover 214 Si 1998
Obrázek

Uživatelský avatar
sajfi
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 03, 2010 12:23
Bydliště: Krupá

Re: Žere olej

Příspěvek od sajfi » sob čer 02, 2012 22:10

Zkusil bych vyměnit olej,ale nejdřív bych zajel změřit kompresi k někomu,kdo má autodílnu,nebo servis. Protože jestli budou v háji kroužky,tak to bude mít menší kompresi.

Uživatelský avatar
FrostV
Příspěvky: 28
Registrován: pon úno 13, 2012 20:33
Bydliště: Brumov-Bylnice, Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Žere olej

Příspěvek od FrostV » sob čer 02, 2012 22:14

Díky za tip, už aby to bylo ok všechno, ale doufám že časem na to budu s úsměvem vzpomínat:-)
Rover 214 Si 1998
Obrázek

Uživatelský avatar
sajfi
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 03, 2010 12:23
Bydliště: Krupá

Re: Žere olej

Příspěvek od sajfi » sob čer 02, 2012 22:19

nový motor má mít kompresi myslim 10:1, takže by si měl mít na jetém motoru tak 9,3-10,kdyžtak mně opravte,jestli píšu nějakou blbost,nevim jestli si to pamatuju správně :D

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Žere olej

Příspěvek od Trunda » ned čer 03, 2012 11:34

... kdyz ji milujes, neni co resit... ;-)
.... vsichni do Roverku sypeme penize, ale za to se vozime supr autama a investice nas odmenuji naslednou spolehlivosti ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět