Žere olej
- FrostV
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 13, 2012 20:33
- Bydliště: Brumov-Bylnice, Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Žere olej
Zdravím, opět začínám řešit svoji 214, před časem tlakování (tak na půl vyřešeno). Nic méně po občasném dolití trochy fridexu nebo destilky dobré, teplota ok. Ale začala mně hodně žrát olej, je fakt že tam mám ze servisu 5w30, a chci teď měnit co nejdřív za 10w40. Pochopil bych menší únik, ale už začínám mět problém se studenými starty a když se pak na podruhé (v tomto teplém počasí, i ráno), někdy na potřetí start podaří, vyvalí se lehce namodralý až bílý kouř, takže předpokládám, olej. Mám ale strach, že bude problém ještě v něčem jiném než ve špatném oleji. Nemáte někdo zkušenost s něčím takovým? Jinak mám strach že už je celý motor v prde.. a budu shánět jinou 200. Díky
Rover 214 Si 1998


Re: Žere olej
.... jo tak to tezko spekulovat, ale prvni co bych zkusil je opravdu vymenit olej... Dokud to neudelas, tak to budou jen dohady a nic vic.... Kdyz ti menili tesneni, zkouseli tlakovat hlavu?
- FrostV
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 13, 2012 20:33
- Bydliště: Brumov-Bylnice, Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žere olej
Těsnění před asi 6000km, je to tak 3 měsíce. Zkusím ten olej v první řadě, ale ten únik se mi zdá až dost velký.
Rover 214 Si 1998


-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Žere olej
Fakt nechápu to neustálý laborování s olejema. Proč tam prostě nedáš to co tam má být od výrobce?
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Žere olej
Kolik ma ten motor najeto? Podle modreho koure asi uz dost budou tam zapecene krouzky a bere si to olej prez krouzky
- FrostV
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 13, 2012 20:33
- Bydliště: Brumov-Bylnice, Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žere olej
Laborování s olejem,protože když jsem auto koupil, a chtěl olej vyměnit, nic nevyteklo, z oleje se stala černá hmota, v servisu mně motor vyčistili a dal jsem na jejich radu, že bude lepší tam mít tak 10 000 km olej s menší hustotou a pak že se tam dá klasika 10w40. Proto ten olej teď 5w30. Podle tachometru má 152 000 km najeto. rozvody a těsnění jsem měnil zároveň při výměně toho oleje, tj před 7000 km. Kroužky? díky za tip. Nejsem mechanik, tak dám (někdy bohužel) na rady v servisu.
Rover 214 Si 1998


- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žere olej
Šmankote, to tam byl od novotyFrostV píše:... z oleje se stala černá hmota, ...


Re: Žere olej
Ufuf.... no a jestli s tim nekdo jezdil, tak to by pak ty krouzky fakt mohli byt... no ale to pak ovsem nepotesi... udelat tesneni a rozvody a pak zjistit, ze je potreba menit krouzky, to by me asi slehlo.... ale na druhou stranu koupit jety auto je vzdycky loterie a musi se s takovyma komplikacema vicemene pocitat.... taky si ted uzivam s novym prirustkem 

Re: Žere olej
našel sem zajímavý článek o starém oleji
Co udělá špatný nebo starý olej s motorem?
Lehká otázka, ale těžká odpověď. Nejprve několik vstupních informací, které jsou výsledkem našich mnohaletých zkušeností.
Prvním kvalitativním ukazatelem u motorového oleje je odolnost vůči vysokým teplotám za přítomnosti spalin. Čím je teplota odolnosti vyšší a tato doba delší, tím je olej lepší. Tento jev se nazývá termo-oxidační stabilita. Má-li olej malou termo-oxidační stabilitu nebo je tato dlouhodobým provozem vyčerpána, může docházet k zapékání pístních kroužků. Kroužky v drážkách pístů jsou tísněny úsadami kalů a později i karbonu. S postupem doby se kroužky v pístních drážkách stávají nepohyblivými. Čerpací a těsnicí schopnost kroužků se zhoršuje až k nule. Výkon motoru klesá, roste spotřeba oleje a dochází k profuku spalin do karteru motoru. Tento proces vede k výraznému poklesu parametrů motoru. Není ale známo, že by tento jev vedl k okamžité havárii motoru. Účinek je ale nebezpečný ve své plíživosti.
Zimní oleje viskositní třídy 0W a 5W pak musí obsahovat i lehké složky, které se relativně snadno z oleje odpařují. Odpařivost pak nesmí být vyšší než je hodnota stanovená normou. Při použití nevhodného oleje mohou v motoru začít procesy, které jsou plíživé a pokud se rozvinou, mohou vést k vážnému poškození motoru či přímo havárii.
Zavádějící je, že iniciace těchto procesů může nastat s nevhodným olejem, ale projevit se může až po výměně za olej nový a kvalitní.

Co udělá špatný nebo starý olej s motorem?
Lehká otázka, ale těžká odpověď. Nejprve několik vstupních informací, které jsou výsledkem našich mnohaletých zkušeností.
Prvním kvalitativním ukazatelem u motorového oleje je odolnost vůči vysokým teplotám za přítomnosti spalin. Čím je teplota odolnosti vyšší a tato doba delší, tím je olej lepší. Tento jev se nazývá termo-oxidační stabilita. Má-li olej malou termo-oxidační stabilitu nebo je tato dlouhodobým provozem vyčerpána, může docházet k zapékání pístních kroužků. Kroužky v drážkách pístů jsou tísněny úsadami kalů a později i karbonu. S postupem doby se kroužky v pístních drážkách stávají nepohyblivými. Čerpací a těsnicí schopnost kroužků se zhoršuje až k nule. Výkon motoru klesá, roste spotřeba oleje a dochází k profuku spalin do karteru motoru. Tento proces vede k výraznému poklesu parametrů motoru. Není ale známo, že by tento jev vedl k okamžité havárii motoru. Účinek je ale nebezpečný ve své plíživosti.
Zimní oleje viskositní třídy 0W a 5W pak musí obsahovat i lehké složky, které se relativně snadno z oleje odpařují. Odpařivost pak nesmí být vyšší než je hodnota stanovená normou. Při použití nevhodného oleje mohou v motoru začít procesy, které jsou plíživé a pokud se rozvinou, mohou vést k vážnému poškození motoru či přímo havárii.
Zavádějící je, že iniciace těchto procesů může nastat s nevhodným olejem, ale projevit se může až po výměně za olej nový a kvalitní.
- FrostV
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 13, 2012 20:33
- Bydliště: Brumov-Bylnice, Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žere olej
No jo, zkusím povyměnit co půjde...samozřejmně v rámci finančních možností, protože zvyšovat několikanásobně hodnotu 214-ky z 98 roku asi velice nemá cenu, a ta moje už začíná mít pomalu cenu zlata:-) ale když ono je to tak supr auto:-)
Rover 214 Si 1998


Re: Žere olej
Zkusil bych vyměnit olej,ale nejdřív bych zajel změřit kompresi k někomu,kdo má autodílnu,nebo servis. Protože jestli budou v háji kroužky,tak to bude mít menší kompresi.
- FrostV
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 13, 2012 20:33
- Bydliště: Brumov-Bylnice, Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žere olej
Díky za tip, už aby to bylo ok všechno, ale doufám že časem na to budu s úsměvem vzpomínat:-)
Rover 214 Si 1998


Re: Žere olej
nový motor má mít kompresi myslim 10:1, takže by si měl mít na jetém motoru tak 9,3-10,kdyžtak mně opravte,jestli píšu nějakou blbost,nevim jestli si to pamatuju správně 

Re: Žere olej
... kdyz ji milujes, neni co resit...
.... vsichni do Roverku sypeme penize, ale za to se vozime supr autama a investice nas odmenuji naslednou spolehlivosti

.... vsichni do Roverku sypeme penize, ale za to se vozime supr autama a investice nas odmenuji naslednou spolehlivosti
