Špatný štart teplého motoru
Špatný štart teplého motoru
ROVER 1.4 16V 73KW. Poradte,ak ste sa niekto stretol s týmto problémom:
Autíčko ide perfektne, naštartujem v garáži na prvý krát , po zohriatí motoru a prejdení zhruba 15km. ak ho zhasnem a idem naštartovať tak
do 15min. všetko v poriadku naštartujem na prvý krát, ale pokiaľ auto postojí nejakých 30-45min. tak nenaštartujem prejavuje sa to vtedy
keď je vonku veľmi teplo, prídem a keď štartujem motor točí perfektne batéria aj štartér sú v poriadku, motor na prvý pokus nenaštartuje
zhruba na 5-6 krát už akoby chcel chytiť, ale nenaštartuje štartujem 8-10 krát a stále to isté potom keď dlhšie štartujem tak motor naskočí
možno na 20 pokus, potom motor ide v poriadku.Pokial by som auto nechal vychladnúť tak naštartuje na prvý krát. Vymenil som sviečky , hlavu rozdeľovača , zapalovacie káble celú sadu , indukčnú cievku, čerpadlo po zapnutí kľúčika ťahá benzín 3-4sek.a vypne takže dodávka paliva asi bude zabezpečená tak nevien čo by mohlo byť ešte vadné,
ako postupovať ďalej čo ešte skúsiť ak ste sa už niekto stretol s takýmto problémom a môžte poradiť tak budem rád.
Autíčko ide perfektne, naštartujem v garáži na prvý krát , po zohriatí motoru a prejdení zhruba 15km. ak ho zhasnem a idem naštartovať tak
do 15min. všetko v poriadku naštartujem na prvý krát, ale pokiaľ auto postojí nejakých 30-45min. tak nenaštartujem prejavuje sa to vtedy
keď je vonku veľmi teplo, prídem a keď štartujem motor točí perfektne batéria aj štartér sú v poriadku, motor na prvý pokus nenaštartuje
zhruba na 5-6 krát už akoby chcel chytiť, ale nenaštartuje štartujem 8-10 krát a stále to isté potom keď dlhšie štartujem tak motor naskočí
možno na 20 pokus, potom motor ide v poriadku.Pokial by som auto nechal vychladnúť tak naštartuje na prvý krát. Vymenil som sviečky , hlavu rozdeľovača , zapalovacie káble celú sadu , indukčnú cievku, čerpadlo po zapnutí kľúčika ťahá benzín 3-4sek.a vypne takže dodávka paliva asi bude zabezpečená tak nevien čo by mohlo byť ešte vadné,
ako postupovať ďalej čo ešte skúsiť ak ste sa už niekto stretol s takýmto problémom a môžte poradiť tak budem rád.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatný štart teplého motoru
Teplotní čidlo?
Re: Špatný štart teplého motoru
Mam podobny problem se stejnym motorem, resp. mi to dela i pokud mi na kapotu sviti delsi dobu slunce a zahreje ji. Resim to jednoduse: kdyz se toci starter, jemne slapnu kratce po plynovem pedalu a motor hned naskoci, zkus taky, jestli pomuze...
Rover 214Si 1997 (prodáno) | Rover 25 2.0td MKII 2005 (prodáno) | MG ZR 160 2003 (prodáno) | Toyota Prius 2008 

Re: Špatný štart teplého motoru
Už mám pripravené nové teplotné čidlo, len sa ochladilo takže musím počkať na teplejšie dni budem vás informovať ako to dopadlo.
Re: Špatný štart teplého motoru
Teplotné čidlo som vymenil a čakal na teplejšie dni, konečne sa oteplilo a ja som to šiel otestovať spočiatku sa javilo všetko v poriadku auto štartovalo aj po zhruba 15-20min. no potom mi z ničoho nič zhaslo pošas jazdy v meste, po krátkej zástavke a otvorení kapoty sa asi motor trochu ochladil a naštartoval. Moja druhá jazda po ujdení asi 45Km a zástavke asi 20min. všetko v poriadku no po jazde mestom a následnej zástavke asi na 45-65min. motor nešiel naštartovať ani s miernym pridaním plynu, otvoril som kapotu nechal trochu vyvetrať a motor naštartoval. Tak to je zatial všetko, som tam kde som bol aj pred výmenou teplotného čidla, takže čo dalej? Neviem či to môže mať nejaký vpliv na môj problém ale spozoroval som takúto vec, keď dám kľúčik do zámku dverí a idem zamknuť tak sa mi zamknú akurát dvere od vodiča , ostatné dvere sa neuzamknú a ani neodomknú jednoducho to musim zamykať a odomykať dialkovym ovládanim tak som to aj robil ale už skúšam čo sa dá, mám taký dojem že centrál by mal fungovať aj mechanicky kľúčom.
Re: Špatný štart teplého motoru
Tak, teplotné čidlo som vymenil , vyčistil som aj teplotné čidlo,ktoré sníma teplotu nasávaného vzduchu. Konečne prišlo oteplenie tak som bol zvedavý ako sa teraz auto zachová, a znova to isté po dlhšej zástavke nechce štartovať a naviac mi motor už dvakrát zhasol počas jazdy , prvý
krát pri pomalej jazde v meste asi nedostatok chladenia niečo sa prehrialo a motor jednoducho zhasol po krátkej zástavke asi 15min a otvorenej kapote motor naštartoval a všetko bolo v poriadku, druhý krát mi zhasol asi po 1.5hod jazdy sa asi znova niečo prehrialo a motor
zhasol po otvorení kapoty a prestávke asi 25min motor naskočil a znova všetko v poriadku šlapal ako hodinky , podotýkam že teplota motora podľa ukazovateľa v poriadku aj vetrák na chladenie keď treba tak zopne, keď mi motor zhasol druhý krát tak som skúšal či dáva iskru na
sviečku iskra preskakovala takže príčina bude niekde v prívode paliva, nedáva palivo, po zapnutí kľúčika však čerpadlo zopína, krátko ťahá.
Tak už neviem ako pokračovať čo by to mohlo spôsobovať?
krát pri pomalej jazde v meste asi nedostatok chladenia niečo sa prehrialo a motor jednoducho zhasol po krátkej zástavke asi 15min a otvorenej kapote motor naštartoval a všetko bolo v poriadku, druhý krát mi zhasol asi po 1.5hod jazdy sa asi znova niečo prehrialo a motor
zhasol po otvorení kapoty a prestávke asi 25min motor naskočil a znova všetko v poriadku šlapal ako hodinky , podotýkam že teplota motora podľa ukazovateľa v poriadku aj vetrák na chladenie keď treba tak zopne, keď mi motor zhasol druhý krát tak som skúšal či dáva iskru na
sviečku iskra preskakovala takže príčina bude niekde v prívode paliva, nedáva palivo, po zapnutí kľúčika však čerpadlo zopína, krátko ťahá.
Tak už neviem ako pokračovať čo by to mohlo spôsobovať?
Re: Špatný štart teplého motoru
Jak vypadala ta jiskra, dala se natáhnout aspoň na 2 cm? Mohla by to být ta cívka, která háže slabou jiskru, když se zahřeje.
Re: Špatný štart teplého motoru
Iskru som skúšal tak, že som pripojil na hlavu rozdeľovača kábel zo sviečkou na ktorej preskakovala iskra, cievku vylučujem na dotyk normálna
prevádzkova teplota a mám namontovanú aj rezervnu cievku skúšal som aj tu výsledok ten istý. Ja osobne mám podozrenie na prívod paliva
tam bude nejaká zrada, neviem nieje tam nejaký ventil ovládany elektrinou buď to, alebo ešte ak sa mi to stane tak už mám pripravenú fľašu
s vodou skúsim obliať palivový filter ten je na dotyk dosť horúci či sa tam navytvoría z benzínu výpary a nepustia benzín zdá sa vám to nemožné, tak voľakedy som jazdil zhruba 15rokov zo Š-1203 a tam som mal tento problém z palivovym čerpadlom/AC-pumpa/ tam tiež hlavne
v teplých dňoch motor zhasol a nešiel naštartovať až po nejakom čase, ale pokial som oblial AC-pumpu vodou tak motor chytil na prvý krát, tam
sa vytvorili výpary a benzín nemohol pretlačiť ten protitlak, niečo podobné ako keď chceme otvoriť tlakový hrniec pustím naň vodu z točky para
skondenzuje a hrniec sa dá otvoriť, či sa mi niečo také netvorý v palivovom filtry . Ak sa mi to stane tak to vyskúšam a dám vedieť, ak má niekto nejaké ine skúsenosti tak budem rád keď mi poradia.
prevádzkova teplota a mám namontovanú aj rezervnu cievku skúšal som aj tu výsledok ten istý. Ja osobne mám podozrenie na prívod paliva
tam bude nejaká zrada, neviem nieje tam nejaký ventil ovládany elektrinou buď to, alebo ešte ak sa mi to stane tak už mám pripravenú fľašu
s vodou skúsim obliať palivový filter ten je na dotyk dosť horúci či sa tam navytvoría z benzínu výpary a nepustia benzín zdá sa vám to nemožné, tak voľakedy som jazdil zhruba 15rokov zo Š-1203 a tam som mal tento problém z palivovym čerpadlom/AC-pumpa/ tam tiež hlavne
v teplých dňoch motor zhasol a nešiel naštartovať až po nejakom čase, ale pokial som oblial AC-pumpu vodou tak motor chytil na prvý krát, tam
sa vytvorili výpary a benzín nemohol pretlačiť ten protitlak, niečo podobné ako keď chceme otvoriť tlakový hrniec pustím naň vodu z točky para
skondenzuje a hrniec sa dá otvoriť, či sa mi niečo také netvorý v palivovom filtry . Ak sa mi to stane tak to vyskúšam a dám vedieť, ak má niekto nejaké ine skúsenosti tak budem rád keď mi poradia.
Re: Špatný štart teplého motoru
Pozdravujem všetkých priaznivcov vozidieľ ROVER, tak sa mi podarilo zmeniť polohu palivového filtra,už nie je hore skoro pod kapotou kde je najväčšia teplota, ale premiesnil som ho zhruba do výšky páky čo vypína spojku, ono to nie je také jednoduché ako sa
zdá nakoľko nepasuje žiadne šrobenie na orig.palivovú trubku tak som si musel dať vyrobiť redukciu na sústruhu,a predlžiť palivovú hadičku čo vedie do filtra ,tú som dal vyrobiť, kde robia tlakové hadice,ale k veci, palivový filter
som umiestnil ako som uviedol. Zatial žiadné problémy ono už nie je tak teplo , ale niektoré dni aj pri teplote vzduchu
30-32 st. všetko v poriadku aj po zastavení motora na čas aj 30-45min. Tak teraz neviem či sa mi podarilo trafiť klinček po hlavičke, nerád by som predbiehal udalosti , ale asi by mohla byť závada odstránena. Tak sa mi zdá, že aj keď to možno vypadá ako neobjasnený jav ale
bude to asi tak ako som písal v predošlích príspevkoch po rozhovore s jedným mechanikom mi navrhol aby som skúsil natankovať na inom čerpadle,
že vraj by to mohol robiť aj benzín, nakoľko tankujem stále na tej istej pumpe to som neriešil rozhodol som sa vyskúšať variantu zo zmenou filtra. Pokiaľ by sa táto zmena neosvedčila budem vás informovať.Zatiľ všeko OK.
zdá nakoľko nepasuje žiadne šrobenie na orig.palivovú trubku tak som si musel dať vyrobiť redukciu na sústruhu,a predlžiť palivovú hadičku čo vedie do filtra ,tú som dal vyrobiť, kde robia tlakové hadice,ale k veci, palivový filter
som umiestnil ako som uviedol. Zatial žiadné problémy ono už nie je tak teplo , ale niektoré dni aj pri teplote vzduchu
30-32 st. všetko v poriadku aj po zastavení motora na čas aj 30-45min. Tak teraz neviem či sa mi podarilo trafiť klinček po hlavičke, nerád by som predbiehal udalosti , ale asi by mohla byť závada odstránena. Tak sa mi zdá, že aj keď to možno vypadá ako neobjasnený jav ale
bude to asi tak ako som písal v predošlích príspevkoch po rozhovore s jedným mechanikom mi navrhol aby som skúsil natankovať na inom čerpadle,
že vraj by to mohol robiť aj benzín, nakoľko tankujem stále na tej istej pumpe to som neriešil rozhodol som sa vyskúšať variantu zo zmenou filtra. Pokiaľ by sa táto zmena neosvedčila budem vás informovať.Zatiľ všeko OK.
Re: Špatný štart teplého motoru
.... no ale tim jsi nevyresil pricinu problemu. Tim si jen zmirnil negativni dopad problemu, ktery tam porad nekde je. Takze lze ocekavat to, ze se problem projevi zas i kdyz treba nekde jinde...