Jezdím na ethanol E85

Uživatelský avatar
slavomir25
Příspěvky: 78
Registrován: ned bře 18, 2012 17:30
Bydliště: slovensko vranov

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od slavomir25 » pát zář 21, 2012 21:24

z jazdou na etanol je to tak že bud urobite prestavbu poriadne alebo vobec a jasne že sa dvihne spotreba bez prestavby .takže určite budete suhlasit že každa prestavba je investiciia naviac a treba to celkovo pripočitat k spotrebe.je to ako ked do auta date splynovač na plyn investicia cca 700eur a potom jazdite na plyn a šetrite weed: Ak niekto seriozne chce jazdit na etanol tak musi do toho aj investovat a zaklad je programovatelna RJ a celkovo preprogramovat pretože potrebujete celkom iny pomer vzduchu a paliva .i ked etanol hori chladnejšie neznamena že ho treba viac ako klasickeho benzinu preto pokial nemate možnost nastavit spravne davkovanie tak spotreba ide hore. musim podotknut že pri spalovani benzinu vznika vela energie ktora sa meni na teplo . ja mam emerald no nemam ju namontovanu pretože ešte nemam mapy asi to trochu potrva lebo nemaju ani tunigove firmy .a tie čo aj nejake maju tak chcu neskutočne prachy .zatial som davkovanie vyriešil podjednotkou RJ ktora sa pripaja k orig RJ ta dokaže zapisovat všetky hodnoty vstupne a vystupne hodnoty a trochu dokorigovat vykon motora robi mi to kamoš s PC ale ma to nevyhodu že je to potrebne celkom často prestavovat :oops: dalši problem prečo je jazda na etanol bez prestavby neučina je nizky kompresny pomer Čím je kompresný pomer väčší dochádza k lepšiemu stlačeniu zmesi pred zapálením a jej lepšiemu premiešaniu čo má za následok kvalitnejšie spaľovanie
Na svete je niekoľko prototypov spaľovacích motorov s priam kúzelnými parametrami. Predstavte si takú benzínovú tisícpäťstovku s výkonom trojlitrového šesťvalca, krútiacim momentom preplňovaného dieselového motora a spotrebou podobnou hybridom. To všetko sa naozaj dá. Tajomstvo sa skrýva v zmene kompresného pomeru.



Čo znamená tento nudný technický termín? Jednoducho povedané, je to pomer objemu nasatej a stlačenej zmesi. Ak má motor napríklad kompresný pomer 1:9 znamená to, že sa zmes paliva a vzduchu stlačí pri kompresii deväť ráz. Technici veľmi dobre vedia, že čím je kompresný pomer väčší, tým je vyššia účinnosť motora, tým viac energie vedia získať z každej molekuly paliva. Má to však háčik. Stláčaná zmes sa zahrieva na toľko, že môže prísť k zápalu ešte skôr, ako piest dosiahne hornú úvrať a skočí iskra. Pri benzínových motoroch sa preto pohybuje kompresný pomer od 1:8 až po maximálne 1:13. Kým motory s nízkym pomerom dokážu spaľovať prakticky čokoľvek, tie s vyšším kompresným pomerom už musia tankovať výlučne palivo s vysokým oktánovým číslom. Práve to vyjadruje odolnosť proti samovznieteniu. Náchylnosť k samozápalu však nie je vždy rovnaká. Pri nízkom a strednom zaťažení by totiž vedel motor pracovať bez negatívnych samozápalov aj s vyšším kompresným pomerom. Ako to však dosiahnuť, keď objem valca, objem spaľovacieho priestoru a dráha piesta sú v klasických motoroch nemenné. Známy Atkinsonov cyklus, keď sa motor pri nasávaní správa, akoby mal menší a pri expanzii väčší zdvihový objem, je len falošnou pomocou. Čo nie je, môže byť.a tu prichadza na scenu etanol .chlapy každy motor na etanol pojde aby sme sa nebavily o tom či to pojde a kolko to zoberie
trebalo by skor vyriešit problem dostatkom a cenou paliva .v amerike si kupite celu technologiu za cca 5-8000 dolarou u nas zatial povolili len technologiu na bionaftu .Tu je najvačši problem niekde som to tu pisal 3Kg zemiakou je potrebych na vyrobu 1L etanolu .v polsku si farmari kupili technologie a predavaju etanol načierno met: 30centou /1Liter etanolu chlat:
ROVER45

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18054
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Trunda » pát zář 21, 2012 21:37

Tys porisil Emeralda? ..... uuuuuu :-) .... panecku, hlavne tu nezapomen informovat o veskerych detailech prace s nim ;-) .... Jinak je videt, ze jsi z oboru a ze veci rozumis... vysvetleni spalovani jsi udelal moc hezky ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Kamart
Příspěvky: 246
Registrován: pát led 18, 2008 15:03
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Kamart » pát zář 21, 2012 22:02

ohledně opotřebení motoru, k těm hadícím a těsněním - uvádí se, že jediný problém je u starých aut, kde se používalí nějaké těsnění na bázi korku.
Rover 25 2.0 iDt 74kW 2003

Uživatelský avatar
slavomir25
Příspěvky: 78
Registrován: ned bře 18, 2012 17:30
Bydliště: slovensko vranov

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od slavomir25 » pát zář 21, 2012 22:16

Trunda píše:Tys porisil Emeralda? ..... uuuuuu :-) .... panecku, hlavne tu nezapomen informovat o veskerych detailech prace s nim ;-) .... Jinak je videt, ze jsi z oboru a ze veci rozumis... vysvetleni spalovani jsi udelal moc hezky ;-)
Dik Trunda mir: Ano neodolal som :D na polskom Allegro som jednu nasiel za 260 eur tak som nevahal . su tam už mapy ale na 75 V6 tak tie su mi na vvc a etanol nanič .momentalne stoji doma v šufliku. :lol: musim teraz čim skor dokončit projekt z nissanom maximou a to ma dost finačne vyčerpava .odkaz http://www.nissanclub.cz/vozidlo/nissan-maxima-4939 ked to dokončim tak sa pustim do roverou aMG čo mi stoja u kamoša v garaži dnes som bol pozriet a vyskušat ten rover čo ponuka touring22 416 modru fakt super zachovale ako keby niekde poslednych 10 roku stalo odparkovane škoda že je to angličan motor si pradie potichučky interier zachovaly .ale vratim sa k tematu ja si myslim ze teraz všetok alkohol čo ostane v čechach by mohli použit na vyrobu etanolu :-D a mohol by zlacniet aj etanol :-D :-D :-D
ROVER45

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od berryj » pát zář 21, 2012 22:23

pořád tu chybí info za kolik to na E85 jezdí oproti N95. Přitom stačí sešit a tužka a půl roku si psát kolik litru a za kolik tankuju + stav tacho. Pak sečíst a je jasno. Mluvit o tom jak je to výhodný když nejsou čísla je zbytečný.

Uživatelský avatar
Kamart
Příspěvky: 246
Registrován: pát led 18, 2008 15:03
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Kamart » pát zář 21, 2012 22:28

jedu teprv 3. nádrž, s benzínem to bylo mezi 7.2-9l/100km, s etanolem sem naposled byl někde kolem 8.5, ze 3/4 město, a zrovna na spotřebu nejezdím :)
Rover 25 2.0 iDt 74kW 2003

Uživatelský avatar
slavomir25
Příspěvky: 78
Registrován: ned bře 18, 2012 17:30
Bydliště: slovensko vranov

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od slavomir25 » pát zář 21, 2012 22:34

berryj píše:pořád tu chybí info za kolik to na E85 jezdí oproti N95. Přitom stačí sešit a tužka a půl roku si psát kolik litru a za kolik tankuju + stav tacho. Pak sečíst a je jasno. Mluvit o tom jak je to výhodný když nejsou čísla je zbytečný.
nieje to take jednoduche :-D v zime možeš mat spotrebu vyšiu aj o 3.-5 litrou na 100km a zase v lete ti to može vychadzat rozdiel len o 0,5L vyšia oproti benzinu je to fakt nanič sledovat ked neurobiš poriadnu prestavbu mam to vyskušane na cca 200 000km a 3 roznych autach :D pozri link-http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=7&t=6552 list:
ROVER45

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18054
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Trunda » sob zář 22, 2012 6:54

Za ty penize pekne ;-) Napis na UK klub, nejepe na nejaky Lotusi.... Tam s Emeraldama radi osto sest.... Urcite ti nekdo mapu poskytne....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Hombre » sob zář 22, 2012 8:44

Slavomír asi rád trošku přehání.
Jak múžeš ze tří kilogramů brambor, které nesou energii (zatím v podobě škrobů a cukrů) asi 9 900 kJ vyrobit litr ethanolu, který má energii 22 774 kJ ? To by ti i magistr Kelly řekl, že seš borec.
No a spalování si sice vysvětlil pěkně, ale pak jsi to pokazil tím patnáctistovkovým motorem s výkonem třílitru - to je samozřejmě možné, ale nikdy to nebude mít spotřebu hybridu. A už vůbec ne na ethanol. Ethanol má výhřevnost (taky se jí říká energetický obsah) 22 MJ/l a benzín 32 MJ/l, je to maximální množství energie, které palivo má a motor ho se svou účinností přemění na práci. A jelikož se jedná o tepelný, spalovací motor, funguje to tak, že palivo shoří, ohřeje vzduch, se kterým je smícháno, ten se podle toho o kolik se ohřál rozpíná, tlačí na píst a koná práci. To teplo tam hraje naprosto zásadní roli.Takže názory, že výhřevnost není důležitá, protože se většina tepla stejně ztratí chladičem
slavomir25 píše:to maš pravdu ale vyhrevnost nieje taka podstatna pretože az 50% tepla sa chladi cez chladič takže to nieje take podstatne
jsou slušně řečeno nepřesné. Navíc se tu ukazuje, že při jízdě na ethanol je toho odpadního tepla ještě víc než při jízdě na benzín.

Takže pokud tu budeme psát bludy, asi se pravdu o spotřebě, úspoře a návratnosti nedozvíme :roll:
Pokud je spotřeba pod 9 litrů, je úspora 20 Kč/100 km při současných cenách. To je ale fakt na hranici smysluplnosti.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Kamart
Příspěvky: 246
Registrován: pát led 18, 2008 15:03
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Kamart » sob zář 22, 2012 9:55

Hombre píše:
Takže pokud tu budeme psát bludy, asi se pravdu o spotřebě, úspoře a návratnosti nedozvíme :roll:
Pokud je spotřeba pod 9 litrů, je úspora 20 Kč/100 km při současných cenách. To je ale fakt na hranici smysluplnosti.
To si vzal kde?
pokud pojedu za 8l naturalu tak to je 8x40=320,- a pokud na E85 tak to mám 9x24=cozž je 216,- takže rozdíl mi vychází 1kc/km at o se mi zdá hodně
Rover 25 2.0 iDt 74kW 2003

Uživatelský avatar
slavomir25
Příspěvky: 78
Registrován: ned bře 18, 2012 17:30
Bydliště: slovensko vranov

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od slavomir25 » sob zář 22, 2012 10:05

hombre možno som to z tym množstvom brambor neudal presne :-D ale v podstate je to jedno nech ich je potrebnych aj 6kg ale pre uplnost a presnost uvadzam že je to presne 4Kg kukurice /1L etanolu :lol: a k tym motorom - tie už existuju

Motor: MCE-5 VCRi
Počet valcov/ventilov: 4/16 DOHC Turbo
Zdvihový objem (cm3): cca 1500
Max. výkon (kW): 160
Max. krút. moment (Nm): 420
Spotreba na 100 km (l): cca 6,7

Motor: 1.8 DiesOtto
Počet valcov/ventilov: 4/16 DOHC Kompressor
Zdvihový objem (cm3): cca 1800
Max. výkon (kW): 175
Max. krút. moment (Nm): 400
Spotreba na 100 km (l): cca 6,0

Motor: Saab 1.6 SVC
Počet valcov/ventilov: 5/20 DOHC Kompressor
Zdvihový objem (cm3): cca 1600
Max. výkon (kW): 165
Max. krút. moment (Nm): 305
Spotreba na 100 km (l): cca 7,0

nebudem hovorit o niečom čo neexistuje :D na to už mam dost rokov mir: ak ta to zaujima viac tak si to to kukni na nete ak to nemožeš najst dam ti aj link chlat: ale som rad že niesom sam koho to zaujima met:
ROVER45

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Vilém » sob zář 22, 2012 10:33

Zajímavé, jak to tu řešíte. Už o tom taky uvažuju a pročetl jsem názory i na jiných fórech. Všude je to stejné. Kdo vyzkoušel, jezdí na to 1:1 nebo 2:1, jezdit bude dál. Někdo už tak jezdí přes dva roky a nemá problém. Dokonce ti, kdo dělají hlavy, se nesetkali se zníičeným motorem díky ethanolu. Je to názor od názoru. Zainvestovat do úpravy se taky vyplatí, když se to pak už nemusí míchat. Já na pokusy nemám čas, autem jezdí moje žena a kdyby bylo něco špatně, tak si neporadí. Ale určitě to taky zkusim. Jen těžko zjistit spotřebu, plná nádrž stojí moc peněz.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Hombre » sob zář 22, 2012 10:39

Kamart píše:To si vzal kde?
pokud pojedu za 8l naturalu tak to je 8x40=320,- a pokud na E85 tak to mám 9x24=cozž je 216,- takže rozdíl mi vychází 1kc/km at o se mi zdá hodně
Jezdím za 7 litrů naturalu za 37 (tankoval jsem v pondělí za 36,90, rozklikni můj Spritmonitor pod příspěvkem), to je 259 Kč/100 km a E85 v našem regionu teď (mám po cestě do práce pumpu v Neplachovicích, kde E85 mají, takže cenu sleduju průběžně) stojí 26,60 x 9 to je 239 Kč.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

The_Lost
Příspěvky: 14
Registrován: ned srp 05, 2012 21:57

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od The_Lost » sob zář 22, 2012 12:04

Rudy píše:Ty Loste, proč vlastně jezdíš na ethanol? Já myslel, že na to lidi zkoušej jezdit proto, aby ušetřili. Podělil ses s námi o svou zkušenost, za to ti děkujeme, mě jen zajímalo, kolik tím skutečně ušetříš. Neber to nijak zle. Prostě pokud si myslím, že šetřím, raději si to ověřím nějakými čísly. Ono jinak myslet znamená víš co... Spočítat si spotřebu od plné do plné není takový problém. Říkáš, že tím ušetříš, aby ne, když tě plná nádrž najednou vyjde o pár stovek levnějc, ale aby to nebylo tak, že seš u pumpy dvakrát častěji. A přisuzovat to tomu, že to krmíš... :roll: Taky to krmím a vím, že jezdím za 7,3l/100km. Když tě nezajímá spotřeba a ani to, jaký vliv má případně ethanol na palivovou soustavu, tak já nevím. Jak se říká: ušetřím, ať to stojí, co to stojí :-D
Samozřejmě je to k vůli úspoře. Potřeboval jsem abych mohl jezdit do práce celý týden, natankovat za 1.000 Kč a to bylo od hladovýho oka k hladovýmu oku a to se ještě po cestě nesmělo nic stát ( havárka na dálnici, kolabs v Brně). Teď když tam dám za 500 toho a 500 toho (zrovna včera Brno totálně kolabovalo. Jel jsem 1.5 h přes centrum), tak to odjezdím i s tím a ještě jedu na víken k rodičům (cca 100 KM navíc). Takže pro mě to znatelné je. Hlavně jsem tedy vzal do ruky papír a tužku a z těch málo dat, mi vychází úspora v průměru 70 haléřů na 1 KM. Někdo tu psal 1 Kč, ale k tomu bych byl skeptický. Možná na čistý ano. V každém případě udělám tu přestavbu (v obzoru 14 dní) a dám vědět. Zaznamenám všechny náklady a pak budu poctivě sledovat spotřebu a vytvořím kvalitní info tabulku pro všechny. Ještě bych dodal, že to proč to auto neřeším, je proto, že ho mám fakt jen na lítání do práce ( mám ještě staršího medvidka ve 3L naftu). Jen mi ten Rover nějak přirostl k srdci a po zkušenosti s tím motorem to asi příště bude Honda :-)

Uživatelský avatar
Kamart
Příspěvky: 246
Registrován: pát led 18, 2008 15:03
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Jezdím na ethanol E85

Příspěvek od Kamart » sob zář 22, 2012 12:25

Hombre píše:
Jezdím za 7 litrů naturalu za 37 (tankoval jsem v pondělí za 36,90, rozklikni můj Spritmonitor pod příspěvkem), to je 259 Kč/100 km a E85 v našem regionu teď (mám po cestě do práce pumpu v Neplachovicích, kde E85 mají, takže cenu sleduju průběžně) stojí 26,60 x 9 to je 239 Kč.
tak to potom beru , ale to neznamená že bys na E85 za těch 9 opravdu jezdil, každopádně ja tankuju E85 na ONO za 23.50 a i tak je to proti Naturalu 13kc/l rozdil, a za ten rok se to naskládá, čekám co se bude dít přez zimu, startování v mrazech a hlavně spotřeba, pak teprv se ukáže zda to význam mělo nebo ne, odmontovat to můžu kdykoliv :)
Rover 25 2.0 iDt 74kW 2003

Odpovědět