podvozek

tomas.ov
Příspěvky: 56
Registrován: stř črc 20, 2011 9:33
Bydliště: Ostrava

podvozek

Příspěvek od tomas.ov » stř říj 10, 2012 16:24

Ahoj,
vím že se tady toho píše strasne moc ohledne podvozku u nasich krasavcu. ale mam takovy problem, mam MGF zhuba pres rok. je to paradni auto, krom toho ze mi ho nabourala na parkovisti zenska a pojistovna mi rekla ze jsem si to vymylel:-D ale to neni ten duvod proc tady pisu. u mgf mam strasne tuhy podvozek. ale uplne moc, jezdim vetsinou po ostrave a kolikrat si myslim ze z auta vypadnu:-D mel jsem hydragas vyfoukuty tak jsem ho jel napustit, takze v tom by nemel byt problem. nikde nic netece auto drzi svou vysku. ale v tom se proste kolikrat neda jezdit. Kdzy jedu po stejne ceste jinym autem, tak si pripadam jak kdyby celou cestu opravili. a to fakt nejezdim pres nejake obrovske diry. JInak na MGF mam 16" kola z trophy verze takove ty hodne paprskove a pneu 195/45/16. prosim dejte mi nejakou radu, nebo to tak dela vsem, kdyz se o auto opru tak se pohne ale tak asi o centimetr kdyz se na nej skoro posadim.

Diky za info

Tomas

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: podvozek

Příspěvek od Trunda » stř říj 10, 2012 16:34

Ahoj,
tak obecne se rika, ze 16" na MGF jsou sebe tryzneni, ale napada mne spis to, jestli tim, ze treba mechy byly vyfouknute delsi dobu, neni znicena (vypustena) vrchni cast mechu, ktera obsahuje dusik a ma slouzit jako dodatecne pruzici medium....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: podvozek

Příspěvek od KDB » stř říj 10, 2012 18:53

Několik příčin.
- Kola v tom budou hrát velkou roli + samozřejmě pneumatiky (zjednodušeně každá má jinou tuhost a tudíž schopnost pohlcovat rázy).
- měchy..to, co říká Trunda může být pravda, pokud máš auto na tovární výšce a tlak bude vyšší než 400-420kPa. Taky pokud by to byly měchy z Trophy, ty jízdu také citelně přitvrdí .
- tlumiče - jaké tam jsou ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: podvozek

Příspěvek od roman_mg » čtv říj 11, 2012 7:33

Tak jsem si byl sednout na MG :). Mě se taky pohne cca o 1 cm. A komfort jízdy nemám špatný. Jak píšou kluci. 16 na Fku nejsou ve specifikaci. Jen 15. Důležité není to, zda je auto zdvihlé podle cm ale podle tlaku. A ty tlumiče můžou být štelovací a pokud jsou na nejtvrdší hodnotě, je to hrůza (vyzkoušemo).
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 11:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: podvozek

Příspěvek od kptHergot » čtv říj 11, 2012 8:47

Je to sportovní auto a to prostě má tuhý podvozek . . . ono co je to "strašně " tuhý podvozek??? citelný rozdíl je mezi vyfouklými měchy a plnými a propastný rozdíl mezi Fkem a "jiným" autem . . . já se zatím svezl jen v jednom jiném Fku než ve svém a nepřijde mi v tom velký rozdíl, jasně někdy to docela drncá ale s tím se počítá a tohle neřeším, protože požitek z jízdy je k nezaplacení car:: . . . . jestli chceš můžem se domluvit a svezu tě ve svém po Ostravě, mám 15ctky kola tak můžeš porovnat :wink:
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

tomas.ov
Příspěvky: 56
Registrován: stř črc 20, 2011 9:33
Bydliště: Ostrava

Re: podvozek

Příspěvek od tomas.ov » čtv říj 11, 2012 13:54

Ahoj diky moc za info. no ja nevim, jestli tam nemam ten dusik vyfouklej, a tlumice by meli byt origo, zadne sportovni. Nebo ono se daji i ty origo nejak stelovat? A da se nejak ten dusik zkontrolovat, popripade doplnit?
to kptHergot: urco se muzeme nekde v ostrave sejit aspon a pokecat aspon zkouknu nejake jine MG nez je to me:-D a dovim se i jiny nazor na ten podvozek. dej vedet kdyby jsi tady mel cestu. kdyz tak tel:731 115 206

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: podvozek

Příspěvek od Trunda » čtv říj 11, 2012 14:00

... jak psal Karel
pokud máš auto na tovární výšce a tlak bude vyšší než 400-420kPa
, tak je nejspis vrchni cast mechu s dusikem spatna... takze to samozrejme zjistis na plnicce...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

swizz
Příspěvky: 100
Registrován: úte lis 22, 2011 22:09

Re: podvozek

Příspěvek od swizz » pát říj 12, 2012 11:32

pokud máš auto na tovární výšce a tlak bude vyšší než 400-420kPa
lol, s timto tlakem sedi auto tak akorat na dorazech, spis bylo mysleno 400-420 Psi (28-29 Bar) ;-)
MGF MKI prestavba na TF - prodano
MG ZT-T 190 MKI - zniceno
a kdyz poradne svezeni, tak MK Indy 520kg 140ps :twisted:

lenham3
Příspěvky: 2369
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: podvozek

Příspěvek od lenham3 » pát říj 12, 2012 12:30

JJ i pepik se nekdy utne :wink: ,jinak tlak i vysku ma spravne plnil jsem to ,jen zalezi jak dlouho ty mechy vydrzi misto hydrogas kapiliny tam mel olej do citroenu :?:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: podvozek

Příspěvek od Trunda » pát říj 12, 2012 12:55

Ty jo! Co ti lidi nevymysli :-D
... no a Lenhame ty kdyz jsi to projizdel, tak ti to prislo nejak vyjimecne tvrdy? Nebo jsi v tom nejel?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

swizz
Příspěvky: 100
Registrován: úte lis 22, 2011 22:09

Re: podvozek

Příspěvek od swizz » pát říj 12, 2012 14:30

Tak LHM olej je docela pruser, protoze poskozuje vnitrni gumovou membranu. Co nejrychlejs ven stim, a naplnit hydrolastickou kapalinou. Coz je vicemene jen destilka, lih a antikorozni prostredky. Takze neni problem si to namichat doma. Nejlepe ale teda bez vody, docela se osvedcil mix 1/3 nemrzky (zluto-zelene) a 2/3 lihu (ethanolu), ma lepsi antikorozni vlastnosti nez original kapalina...

Jestli je malo dusiku v "mechu" lze zjistit jak tu bylo receno pri nafouknuti, ale nejlepe otestovat kazdy samostatne pres adapter.
Tlak se musi pri plneni dostat docela rychle na uroven tlaku dusiku, (coz je 21-22 Bar) tam se zastavi a stoupa pomalu dal. Pokud ne, a tlak jde stejne rychle nahoru jak ze zacatku, je neco spatne.
Naplnit mechy opet dusikem je take mozno, ale je nutne vyvrtat diru a navarit autoventil. Ale to pochopitelne nesmi byt poskozeny vnitrni ventil nebo membrana...

Ale imho kdo se trochu zajima o techniku co ma zabudovanou v aute, tak by tohle mel uz asi vsechno vedet ;-)
MGF MKI prestavba na TF - prodano
MG ZT-T 190 MKI - zniceno
a kdyz poradne svezeni, tak MK Indy 520kg 140ps :twisted:

tomas.ov
Příspěvky: 56
Registrován: stř črc 20, 2011 9:33
Bydliště: Ostrava

Re: podvozek

Příspěvek od tomas.ov » pát říj 12, 2012 15:26

No mechy zatim drzi, jako ta kapalina z toho citronu tam snad moc dlouho nebyla:-D kdyz jsem auto kupoval vubec jsem nevedel i nejake hydragasu mechach:-D jel jsem si uplne pro jine auto, a toto me ocarovalo. takze vse zjistuju za provozu, asi jak tak posloucham tak mam podvozek normlani, jenom to delaj ty kola. a asi taky to ze uz moc hledam:-D ted me jeste cekaji ventily a snad bude uz Mgik v pohode. Jinak moc diky za info mir:

lenham3
Příspěvky: 2369
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: podvozek

Příspěvek od lenham3 » pát říj 12, 2012 20:26

Neprojizdel ,zdalo se me to normalni jen jsem doporucil udelat jeste jednou vymenu at se to lepe vycisti i kdyz pouzivam na odsavani vyvevu a vysaju v podstate uplne vsechno

marvvin
Příspěvky: 218
Registrován: pát říj 19, 2007 14:21
Bydliště: praha vychod

Re: podvozek

Příspěvek od marvvin » pát říj 19, 2012 15:03

jj, je to tvrdsi auto, na to si budes muset zvyknout:) dovolim si nesouhlasit s romanem, 16ky jsou na MGF ve specifikaci, sjizdelo to na nich z vyrobni linky ;) ale jsou citelne tvrdsi a taky se auto necha o dost vice vest nerovnostmi na silnici, v kolejich to na 16kach hrozne tahne a na 15kach je to uplne o necem jinem ... ale je to o zvyk, a kdyz si zvyknes, je to vyborna motokara :)
tady par vzpominek na MGF s origo 16 ALU - http://marvvin.rajce.idnes.cz/MGF/
MGF a vzpominka na 214Si ;), ted uz jen ty vzpominky ...

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: podvozek

Příspěvek od roman_mg » pát říj 19, 2012 21:17

Já se nechci hádat, ale v manuálu jsou pro Fko jen patnácky. Až pro TF jsou i jiné. Ale můžu se mýlit. Podívám se :)
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Odpovědět