Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Tak jsem se právě koukal na to, kudma mi teče do levého B sloupku a ..... nevím
Myslel jsem, že to bude stejný problém, jako u Kupéčka, kde teče spojem mezi střešním a bočním plechem pod střešní lištou, ale když jsem lištu oddělal, tak na Labuti je ten spoj celkem pěkně zatmelený. Těma drobnýma trhlinkama tam těžko může téct tolik, abych měl totálně promočený pás v navijáku. Tak leda že by to teklo nějak od střešního okénka, ale netusím jak do B sloupku.... je to divné. Taky jsem zkusil oddělat lištu na prahu a strčit šroubovák na dno... na něm mi ulpěla jen taková žvejkačka, tak to asi uvnitř je nějak ošetřené...
Nicméně, všem vřele doporučuju zkontrolovat to, co je pod střešní lištou... na Kupéčku tam snad ani žádný tmel není a teče mi tama dovnitř doslova proudem.
Myslel jsem, že to bude stejný problém, jako u Kupéčka, kde teče spojem mezi střešním a bočním plechem pod střešní lištou, ale když jsem lištu oddělal, tak na Labuti je ten spoj celkem pěkně zatmelený. Těma drobnýma trhlinkama tam těžko může téct tolik, abych měl totálně promočený pás v navijáku. Tak leda že by to teklo nějak od střešního okénka, ale netusím jak do B sloupku.... je to divné. Taky jsem zkusil oddělat lištu na prahu a strčit šroubovák na dno... na něm mi ulpěla jen taková žvejkačka, tak to asi uvnitř je nějak ošetřené...
Nicméně, všem vřele doporučuju zkontrolovat to, co je pod střešní lištou... na Kupéčku tam snad ani žádný tmel není a teče mi tama dovnitř doslova proudem.
- roverix
- Příspěvky: 3062
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Funkční nápravu, nebo její část, kde je čidlo ABS polož vedle auta a napoj na to postupně konektory z auta. U pětasedmy mám všechny 4 konektory stejné, tak s jedním čidlem obejdu celé auto. Jen vzadu musím čidla napojit v kufru.Trunda píše:Šroub koupen... sic ne s límcem, ale asi je to jedno... taky jsem konečně sehnal pořádnou tubu s měděnou pastou
Všechno pěkně smontováno a při projížďce už se neozývalo to škaredé lupání .... ABSko ze začátku ibrovalo jak divé, ale když jsem se vracel z projížďky, tak se chovalo korektně, tak asi čas ukáže, jestli si čidlo sedlo. Docela bych bral nějaký návod na to, jak zjistit které čidlo blbne...
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
To by slo v pripade, kdyby to cidlo bylo uplne KO... ale ono blbne jen nekdy.... malokdy se stane, ze uz pri startu, kdy se kontroluje stav cidel, zustane kontrolka svitit, coz znamena, ze jedno cidlo nema signal....
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
... odpoledne jsem přetmelil pravý střešní žlábek ..... viz. viewtopic.php?f=34&t=7044
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
V sobotu jsem přetmelil i druhý střešní žlábek, tak už mám Labuťku v suchu
Hned po té jsem se konečně odhodlal pořešit zadní stěrač, který mi poslední půlrok vytuhl, zezadu se ozývalo jen cvakání relé a při tom bylo znát, jak motorek stěrače zabral a altík zatížil motor....
Sundal jsem tapec a motorek vymontoval.... zvenčí na první pohled vypadal v poho... bohužel jsem musel risknout další osud, protože kryt mechanismu je přinýtovaný, tak jsem musel nýtky odvrtat - nebylo co ztratit Po sejmutí krytu a nahlédnutí do útrob jsem se málem vyvrátil.... no posuďte sami:
.... nikdy nějak extra nefungovalo zadní ostřikování. Permanentně to bylo ucpaný, i když poslední dobu před smrtí to trošičku čůralo. Pak to ale úplně zatuhlo. Kluci nějak nedomysleli přechod mezi dutou osičkou a přírubou v krytu, ke které je připojena hadička. Osička decentně orezla a plastová příruba ztvrdla a voda místo na sklo protékala mechanismem. Tam to samozřejmě rozežralo železné ozubí a hliníkovy tělo pěkně zoxidovalo... rez a ten hliníkový hnus se promýchal s vazelínou a vznikla pěkně nechutná hmota, která to samozřejmě zadřela...
Tak jsem to komplet rozebral, vyčistil, odrezil, vypláchnul čističem na motory. Pak seskládal, namazal, smontoval .... protože jsem netušil jak jinak nahradit nýtky (vrtat to a dělat závity se mi opravdu nechtělo), tak jsem jen místo těsnění hranu napatlal silikonem a celé jsem to stáhnul stahovacíma páskama. Myslím že dostačující řešení. Samozřejmě že hadičku už na to nenapojím, protože těsnosti toho přechodu už nelze věřit a navíc mi to nikdy nefungovalo, tudíž nechybělo ... teď mi aspoň funguje stírání i když teda tím, jak tam to ozubí orezlo, tak je tam drobná vůle...
Všem doporučuju (myslím že se to týka i RFka) raději hadičky odpojit, či odpojit motorek zadního ostřikovače, nebo aspoň nepoužívat.... elektromechanické části u tak starého auta jsou první, které se začnou rozpadat, tak je potřeba je šetřit a pečovat o ně....
Hned po té jsem se konečně odhodlal pořešit zadní stěrač, který mi poslední půlrok vytuhl, zezadu se ozývalo jen cvakání relé a při tom bylo znát, jak motorek stěrače zabral a altík zatížil motor....
Sundal jsem tapec a motorek vymontoval.... zvenčí na první pohled vypadal v poho... bohužel jsem musel risknout další osud, protože kryt mechanismu je přinýtovaný, tak jsem musel nýtky odvrtat - nebylo co ztratit Po sejmutí krytu a nahlédnutí do útrob jsem se málem vyvrátil.... no posuďte sami:
.... nikdy nějak extra nefungovalo zadní ostřikování. Permanentně to bylo ucpaný, i když poslední dobu před smrtí to trošičku čůralo. Pak to ale úplně zatuhlo. Kluci nějak nedomysleli přechod mezi dutou osičkou a přírubou v krytu, ke které je připojena hadička. Osička decentně orezla a plastová příruba ztvrdla a voda místo na sklo protékala mechanismem. Tam to samozřejmě rozežralo železné ozubí a hliníkovy tělo pěkně zoxidovalo... rez a ten hliníkový hnus se promýchal s vazelínou a vznikla pěkně nechutná hmota, která to samozřejmě zadřela...
Tak jsem to komplet rozebral, vyčistil, odrezil, vypláchnul čističem na motory. Pak seskládal, namazal, smontoval .... protože jsem netušil jak jinak nahradit nýtky (vrtat to a dělat závity se mi opravdu nechtělo), tak jsem jen místo těsnění hranu napatlal silikonem a celé jsem to stáhnul stahovacíma páskama. Myslím že dostačující řešení. Samozřejmě že hadičku už na to nenapojím, protože těsnosti toho přechodu už nelze věřit a navíc mi to nikdy nefungovalo, tudíž nechybělo ... teď mi aspoň funguje stírání i když teda tím, jak tam to ozubí orezlo, tak je tam drobná vůle...
Všem doporučuju (myslím že se to týka i RFka) raději hadičky odpojit, či odpojit motorek zadního ostřikovače, nebo aspoň nepoužívat.... elektromechanické části u tak starého auta jsou první, které se začnou rozpadat, tak je potřeba je šetřit a pečovat o ně....
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
To musim zkontrolovat,taky mi to neostřikuje a stěrač jde už pomalu. No jestli na mně tohle vykoukne,tak asi zkolabuju
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Jo Jo .... Myslim, ze na tom budou vsichni podobne.... Osud tohohle mechanismu je jisty...
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
naše auta už mají na to věk,ale že to bude až takhle zasviněný.V sobotu se na to schválně podívám,ostřikování mi nefunguje a stěrač je pomalý ,no voda je k oceli zlá
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
.... a kor voda smíchaná s těma sra*kama, co davaji do směsi do ostřikovačů....
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
cca 228.000 km
.... konečně mi přišel filtr a olej, tak jsem ho do Labuťky rychlo nalil.... nějak jsem v návalu starostí kolem Kupéčka zapomněl ohlídat Labuťku, tak jsem výměnu asi o 5000 km prošvihl .... mea maxima culpa
... krásně to teď jede. Jinak jsem koukal, že by se hodilo vyměnit uložení stabilizátorů, ale protože na obou autech mám ty nejsilnější stabilizátory a ty Rimmeři nemají na skladě, tak asi budu muset koupit Powerflexy... co už...
.... konečně mi přišel filtr a olej, tak jsem ho do Labuťky rychlo nalil.... nějak jsem v návalu starostí kolem Kupéčka zapomněl ohlídat Labuťku, tak jsem výměnu asi o 5000 km prošvihl .... mea maxima culpa
... krásně to teď jede. Jinak jsem koukal, že by se hodilo vyměnit uložení stabilizátorů, ale protože na obou autech mám ty nejsilnější stabilizátory a ty Rimmeři nemají na skladě, tak asi budu muset koupit Powerflexy... co už...
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Ahoj,
já když jsem dělal svůj motorek stěračů, tak tam jsem měl šrouby, ale na bublině, když jsem to dělal thomasovi, tak jsem musel taky odvrtat nejtíky, ale jak jsou hned vedle ty dírky, tak tam stačí dát nějaký takový samořezný šroubek. Je to dost měkký, takže to tam jde krásně a drží to dobře.
já když jsem dělal svůj motorek stěračů, tak tam jsem měl šrouby, ale na bublině, když jsem to dělal thomasovi, tak jsem musel taky odvrtat nejtíky, ale jak jsou hned vedle ty dírky, tak tam stačí dát nějaký takový samořezný šroubek. Je to dost měkký, takže to tam jde krásně a drží to dobře.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Jj, ty samorezy jsou taky reseni.... Mam takovy pocit, ze jsem to jima resil na prednim motorku kdysi pred nejakyma sesti rokama.... No.... To to leti ... Clovece a porad ten muj zrepasovany motorek jede
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
V sobotu jsem měl v plánu pořádně na Labuti máknout. V plánu byla výměna zadních tlumičů a pružin za méně jeté kusy, které jsem měl v depozitáři od Lukkyho. A když už jsem měl mít sundaný kola, tak jsem chtěl kuknout na příčinu puchýřků na zadním levém lemu.
Tlumič jsme vyndali a s ním jsem oddělal plast podběhu a zadní nárazník... chtěl jsem zjistit, jak a proč se mi dělaly puchýřky v zadním rožku lemu - na rozhraní lem/nárazník. V tom rožku byl spoj podběhového a vnějšího plechu rozšklebený a do toho se dostávala voda. Kvůli tlumičům jsem musel oddělat i tapec v kufru, tak jsem mohl do lemů nakuknout i zevnitř. A tam už bylo vidět wo co go. Ten spoj plechů je zevnitř zacpaný pěknou vrstvou tmelu. Jenže ta vlhkost, která se mezi plechy dostávala začala pěkně vzlínat mezi tím tmelem po vnějším plechu a pod tím tmelem to rezatá zubatá začala pěkně hlodat. Bylo mě do breku to vidět, jak to pod tím tmelem vypadalo. No z venku jsem část poškozeného plechu, který je schovaný pod nárazníkem vysekal ven, tmel v podběhu jsem vydloubal tak daleko, jak to šlo. Rez jsem odřel a celé to pořádně prostříkal Dinitrolem. Pak jsem to natřel základovkou... díru, která v tom rohu vznikla jsem zaplácl karosářským akrylovým tmelem a na závěr to pak aspoň přestříkal plničem. Tmelem jsem přemázl i celý ten spoj plechů na lemu. Orezlá místa pod nárazníkem jsem přestříkal "asfaltem" ... štve mě to, že to jsou problémy, kterým se dalo předejít, kdyby se zavčasu tyhle choulostivý místa ošetřily.
No s tím lemem jsme se s tátou drbali pěkně dlouho, tak pak už jsme museli narychlo vyměnit tlumič aj na druhé straně - tam ten lem vypadal trošku lépe. Když jsem měl hlavu v podvozku, zkusil jsem znovu pokoumat, z kama se mi tam ozývá takový škaredý klepavý zvuk... a ejhle, na pravém ramínku stabilizátoru je vytlučený silentblok. Jsem před rokem kvůli tomu vyměnil gumičky v tyči a ona to guma o kousek vedle http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID002810 č. 8. A protože jsem koukal, že ty vyměněné č. 3 kupované právě od Rimmerů už jsou zas takové žvejknuté, tak jsem dnes s troškou nervozity objednal toto http://www.highperformanceparts.cz/sile ... t-11.23540 ... je to teda drahý jak sviňa, ale zas mě lákalo zkusit, jaký ten Powerflex je a mimo Rimmery se to samostatně jinak sehnat nedá. Teším se, že už zezadu nebude slyšet ten hnusný ťukavý zvuk.
..... a dnes jsem nechal přezout plecháče na Michelin Alpin A4 a rovnou udělat geometrii. Dokonce mi tentokrát seštelovali aj zadní sbíhavost. Z měření mě ale trápí zjištění, že na přední nápravě je jedna strana nějak víc odkloněná...
Na záver pár fotek onoho lemu a pak opět doporučení pro všechny - zkontrolujte si zadní lemy, nechte je vysušit, pomožte tomu třeba fénem a pak spoj přetmelte... voda mezi těma plechama je průůůser...
Tlumič jsme vyndali a s ním jsem oddělal plast podběhu a zadní nárazník... chtěl jsem zjistit, jak a proč se mi dělaly puchýřky v zadním rožku lemu - na rozhraní lem/nárazník. V tom rožku byl spoj podběhového a vnějšího plechu rozšklebený a do toho se dostávala voda. Kvůli tlumičům jsem musel oddělat i tapec v kufru, tak jsem mohl do lemů nakuknout i zevnitř. A tam už bylo vidět wo co go. Ten spoj plechů je zevnitř zacpaný pěknou vrstvou tmelu. Jenže ta vlhkost, která se mezi plechy dostávala začala pěkně vzlínat mezi tím tmelem po vnějším plechu a pod tím tmelem to rezatá zubatá začala pěkně hlodat. Bylo mě do breku to vidět, jak to pod tím tmelem vypadalo. No z venku jsem část poškozeného plechu, který je schovaný pod nárazníkem vysekal ven, tmel v podběhu jsem vydloubal tak daleko, jak to šlo. Rez jsem odřel a celé to pořádně prostříkal Dinitrolem. Pak jsem to natřel základovkou... díru, která v tom rohu vznikla jsem zaplácl karosářským akrylovým tmelem a na závěr to pak aspoň přestříkal plničem. Tmelem jsem přemázl i celý ten spoj plechů na lemu. Orezlá místa pod nárazníkem jsem přestříkal "asfaltem" ... štve mě to, že to jsou problémy, kterým se dalo předejít, kdyby se zavčasu tyhle choulostivý místa ošetřily.
No s tím lemem jsme se s tátou drbali pěkně dlouho, tak pak už jsme museli narychlo vyměnit tlumič aj na druhé straně - tam ten lem vypadal trošku lépe. Když jsem měl hlavu v podvozku, zkusil jsem znovu pokoumat, z kama se mi tam ozývá takový škaredý klepavý zvuk... a ejhle, na pravém ramínku stabilizátoru je vytlučený silentblok. Jsem před rokem kvůli tomu vyměnil gumičky v tyči a ona to guma o kousek vedle http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID002810 č. 8. A protože jsem koukal, že ty vyměněné č. 3 kupované právě od Rimmerů už jsou zas takové žvejknuté, tak jsem dnes s troškou nervozity objednal toto http://www.highperformanceparts.cz/sile ... t-11.23540 ... je to teda drahý jak sviňa, ale zas mě lákalo zkusit, jaký ten Powerflex je a mimo Rimmery se to samostatně jinak sehnat nedá. Teším se, že už zezadu nebude slyšet ten hnusný ťukavý zvuk.
..... a dnes jsem nechal přezout plecháče na Michelin Alpin A4 a rovnou udělat geometrii. Dokonce mi tentokrát seštelovali aj zadní sbíhavost. Z měření mě ale trápí zjištění, že na přední nápravě je jedna strana nějak víc odkloněná...
Na záver pár fotek onoho lemu a pak opět doporučení pro všechny - zkontrolujte si zadní lemy, nechte je vysušit, pomožte tomu třeba fénem a pak spoj přetmelte... voda mezi těma plechama je průůůser...
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Začátkem měsíce jsem řešil něco podobného,ale ve předu v podbězích dole k prahu.Tmel se tváří že je to OK,ale jak do toho rýpneš tak mě osypala husina.Skončilo to nakonec u karosáře.Bohužel zub času nezastavíš a i když si člověk říká,že tomu šlo přdejít,tak všechno ohlídat nejde,kór,když k tomu nejsou vždy podmínky,vybavení a nemluvě o tom,že už to bývá postiženo z doby,kdy člověk nebyl majitelem. Už to jde jen zpomalit,bohužel
R 400 SDI 99
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: pon srp 08, 2011 14:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Na ty zadní lemy jsem upozornoval ve vláknu vzduchový filtr(vím trošku mimo, ale nějak na ně došla řeč ). Můj kabriolet nepoznal zimu a taky je má chycené. Né tak moc, jako na tvých fotkách, ale i to stačilo minulému vlastníku k opravě. No opravě...tak tomu říka on. Nevyzrálý, špatně vyhlazený tmel ted chytá bubliny a je to na předělání. Nechápu. Když to neumím, tak to dám někomu udělat. A když nechci utrácet, tak to prodám jak to je. Jinak doporučuju zkontrolovat i lemy kapot. Je tam nějaký tmel, pod kterým to vesele kvete. Raději zavčas sloupnout a ošetřit.