Teplota motoru
Teplota motoru
Dobrý den
Mám problém se zahříváním motoru u mé 214i r.v. 1999. Po jízdě cca 30 km se nezahřívá motor ručička vystoupá jen na minimum, řídící jednotka byla zkoušena a vše je ok. poté výměna čidla, po výměně teplota vystoupá na normální teplotu na vrchu chladiče. Naspod odvod je úplně studený, teploměr v autě ukazuje zahřáté auto (měřeno i teploměrem) jen co se auto rozjede teplota klesne na minimum. A pokud by byl termostat stále otevřený tak se auto musí zahřát po cca 30 Km i tak. Nebo se mýlím? Prosím o nějakou radu co by to mohlo být. Mám i koupený nový termostat který budu teprv zkoušet. Tak prosím o radu jestli se již někdo s něčím takovým setkal.
Mám problém se zahříváním motoru u mé 214i r.v. 1999. Po jízdě cca 30 km se nezahřívá motor ručička vystoupá jen na minimum, řídící jednotka byla zkoušena a vše je ok. poté výměna čidla, po výměně teplota vystoupá na normální teplotu na vrchu chladiče. Naspod odvod je úplně studený, teploměr v autě ukazuje zahřáté auto (měřeno i teploměrem) jen co se auto rozjede teplota klesne na minimum. A pokud by byl termostat stále otevřený tak se auto musí zahřát po cca 30 Km i tak. Nebo se mýlím? Prosím o nějakou radu co by to mohlo být. Mám i koupený nový termostat který budu teprv zkoušet. Tak prosím o radu jestli se již někdo s něčím takovým setkal.
Re: Teplota motoru
Mohl by to být ten termostat, pokud je stále otevřený a venku zima, za jízdy stihne voda v chladiči vychladnout, proto je dole studený a nahoře teplý. Můžeš vyzkoušet, jestli se po nastartování hned zahřívá ten vrch chladiče, je termostat špatný, protože tam by měla teplá voda dojít až po jeho otevření.
Re: Teplota motoru
Nad tím jsem taky přemýšlel. Jenže mi to dělá cca 1 měsíc a to před tím bylo ještě teplo. No uvidím po výměně toho termostatu. A nevíte zda je pravda že při výměně termostatu musím sundat rozvody? Nebo je na to nějaká finta 

Re: Teplota motoru
Nemusí, to spíš vodní pumpa, termostat je v takovém plastovém domku na trubce u bloku motoru na straně sacího potrubí. Hrdlo toho domku ústí pod vodní pumpu :
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001173
domek s termostatem je č 6. Ale asi bude dobré vyměnit i o-kroužky (č9), protože už budou tvrdé a nebudou po montáži znovu těsnit. Rozměr o-kroužku by měl být 32x40 (bez záruky)
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001173
domek s termostatem je č 6. Ale asi bude dobré vyměnit i o-kroužky (č9), protože už budou tvrdé a nebudou po montáži znovu těsnit. Rozměr o-kroužku by měl být 32x40 (bez záruky)
Re: Teplota motoru
já sem to řešil papundeklem před chladič 

prodany Rover 620ti 
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den
Re: Teplota motoru
Kroužky mám nové termostat jsem měnil na jaře
Ale v servisu teď si to dám repete doma...

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota motoru
Mě to taky připadá jako termostat. Aspoň mě se auto s rozpadlým termostatem, který stále propouštěl, neohřálo ani po 130 km jízdy, a to ani v létě. Jedině při šoupání v koloně v horku se ručička teploměru byla schopná odlepit od nuly.
Pokud nepomůže výměna termostatu, soustředil bych se na chladič, jestli není někde ucpaný.
Pokud nepomůže výměna termostatu, soustředil bych se na chladič, jestli není někde ucpaný.
Re: Teplota motoru
Není termostat, jako termostat.... už se tu několikrát řešil problém s tím, že se tu na trhu objevují termostaty, které nefungují.... osvědčený jako funkční tu byl myslím od výrobce Vernet.
Re: Teplota motoru
Tak termostat vyměněn. Po ovzdušnění teplota vystoupala pomalu do poloviny. A po jízdě zase klesla na minimum. Při ručním měření teploty byla na vrchu chladiče okolo 90 stupňů a vespod okolo 50 stupňů. A chladič asi taky nebude ucpaný protože při ovzdušňování i při jízdě se voda trochu zahřeje i vespod. Teď už fakt nevím. Nenapadá někoho ještě nějaká rada? byl bych moc vděčný...
Re: Teplota motoru
Většinou je problém s přehříváním. Ale tady mě napadá jedině, že ten termostat je zase špatný. Pokud je to dobře odvzdušněno. Zkus to odvzdušnit ještě po jízdě, když to vychladlo.
Re: Teplota motoru
No nevím zkusím ten termostat ještě v horké vodě jestli se otvírá. A není někde v okruhu ještě nějaký ventil nebo klapka co by se otvíralo?
Re: Teplota motoru
No zkus ho povařit a sleduj, jestli se neotevře dříve, než téměř při varu a pak jestli po odstavení z plotny úplně zavře. Jinak tam není nic, jen kohout topení, ale ten pouští vodu jen do radiátoru. Jinými slovy: pokud je zavřený termostat, pumpa nemůže nasávat vodu ze spodku chladiče, takže cirkuluje jen mezi blokem, hlavou a topením.
Re: Teplota motoru
Prosím Vás aký má byť priemer tesnenia termostatu na 214i r. v. 1996(RF). Našiel som dva a to 51,9 mm a 54 mm.
Rover 214i 1,4/8v 55kW/75HP r. v. 1996