potíže s topením
potíže s topením
Dobré ráno.
Rád bych poprosil všechny, co tohle už někdy řešili, o radu.....
Topení mi topí mizerně.
A to tak, že dobře jen jedna polovina (u řidiče), u spolujezdce tak napůl, občas tam jde studený vzduch, občas teplý, ale povětšinou času studený, takže se interiér moc nevyhřeje.
Když bylo tepleji, tak mi to nevadilo, nebyl čas to řešit, ale teďka to dost štve.
Studený vzduch napravo jde jak dole, tak nahoře u těch průduchů uprostřed.
Ještě se mrknu na anglické fórum, ale každá rada dobrá.
Upřesňující pozn.:
- na zavzdušnění chladícího systému to nevidím, motor se napřehřívá, bubliny tam nejsou, problém je dlouhodobý a vše jinak šlape, jak má, spolehlivě topí VŽDY jen levá polovina
- diagnostika neukázala žádný problém
- do chladící kapaliny byl kdysi nalitý ten bordel, co eliminuje úniky v chladícím systému (asi kvůli špatnému těsnění pod hlavou), radiátor topení jsem nečistil
- tak jak to někdy na tu pravou polovinu šlape, se to chová stejné, když dám topení nahoru- na čelní sklo, občas to na hlavu pěkně hřeje, často však fouká jen studený vzduch
- mám automatický systém
Rád bych poprosil všechny, co tohle už někdy řešili, o radu.....
Topení mi topí mizerně.
A to tak, že dobře jen jedna polovina (u řidiče), u spolujezdce tak napůl, občas tam jde studený vzduch, občas teplý, ale povětšinou času studený, takže se interiér moc nevyhřeje.
Když bylo tepleji, tak mi to nevadilo, nebyl čas to řešit, ale teďka to dost štve.
Studený vzduch napravo jde jak dole, tak nahoře u těch průduchů uprostřed.
Ještě se mrknu na anglické fórum, ale každá rada dobrá.
Upřesňující pozn.:
- na zavzdušnění chladícího systému to nevidím, motor se napřehřívá, bubliny tam nejsou, problém je dlouhodobý a vše jinak šlape, jak má, spolehlivě topí VŽDY jen levá polovina
- diagnostika neukázala žádný problém
- do chladící kapaliny byl kdysi nalitý ten bordel, co eliminuje úniky v chladícím systému (asi kvůli špatnému těsnění pod hlavou), radiátor topení jsem nečistil
- tak jak to někdy na tu pravou polovinu šlape, se to chová stejné, když dám topení nahoru- na čelní sklo, občas to na hlavu pěkně hřeje, často však fouká jen studený vzduch
- mám automatický systém
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: potíže s topením
Nazdar, mrkni na http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=9&t=5084 třeba to bude ono.
Re: potíže s topením
Možná ucpaná část radiátoru tím těsnícím svinstvem. Takže topí jen ta neucpaná část. Myslím, že se tu studený vzduch u spolujezdce několikrát řešil, tak zkus pohledat, jak to dopadlo.
Re: potíže s topením
Ahojte, to by snad mohlo být ono, ale nedovedu si vysvětlit, jak může trvale topit jedna polovina a druhá vůbec nebo jen občas.
Neznám konstrukci toho topení, nikdy jsem to neměl rozebrané.
Protáhnout to je taky nějaké řešení a na škodu to jistě není.
Viz Hombre - zaprasená jen půlka radiátoru - v tom místě horší přechod tepla - celkem bych s tím souhlasil.
Díky.
Neznám konstrukci toho topení, nikdy jsem to neměl rozebrané.
Protáhnout to je taky nějaké řešení a na škodu to jistě není.
Viz Hombre - zaprasená jen půlka radiátoru - v tom místě horší přechod tepla - celkem bych s tím souhlasil.
Díky.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: potíže s topením
.... tý jo... teď na ten návod koukám a vy to tam máte tak krásně přístupný .... to já bych musel rozmasakrovat pů kabiny .... jinak to, že je to dvouzónové, to funguje tak, že se do každé půlky různě míchá studený vzduch? Nemohla by to třeba způsobovat spatně vyhodnocená teplota na oné straně? Nicméně taky bych osobně jako první zkusil topení vyčistit. Kor když je tak snadno vymontovatelné.
Re: potíže s topením
Když je jedna půlka radiátoru teplá a druhá studená, (protože je v ní malý průtok a nestíhá se prohřívat) a hned za radiátorem se vzduch rozděluje doleva a doprava, tak potom fouká na jedné straně teplý a na druhé studený vzduch. A tak nějak to bude asi i v tomto případě.
Re: potíže s topením
... jinak jsem to myslel..... u nás, co nemáme dvouzónové topení, tak se teplota vzduchu reguluje tak, že se škrtí přísun teplé vody do radiátoru. Ale ptám se, jak je to řešené u R75, kde lze regulovat pravou/levou zónu zvlášť a přitom je tam jeden radiátor?
Re: potíže s topením
Nevím asi jde buď jen přes radiátor teplý, nebo se mixuje studený vzduch s teplým do každé půlky zvlášť až jde jen studený mimo radiátor. U našich se to asi taky míchá se studeným + zavírá kohout, proto je třeba při tlumení topení, když je venku zima točit s kolečkem teploty s citem.
Re: potíže s topením
me to taky netopi uplne do trenirkove teploty, ale co se stava je kdyz treba prudce zatocim na jednu stranu tak je v aute chladnejs ci na druhou tak teplejs asi budu muset taky zkusit procistit.
Rover 220 Sdi (99)
Rover 75 Tourer CDTi (04)
Škoda 130L rally https://www.youtube.com/watch?v=wKCL7N__AfM
Rover 75 Tourer CDTi (04)
Škoda 130L rally https://www.youtube.com/watch?v=wKCL7N__AfM
Re: potíže s topením
Zdravím, viděl bych to na zaseklou, či nefunkční klapku ovladání teploty ke spolujezdci.Je o bolest všech automatických klim, ať 1 nebo 2 zónových.Samozřejmě že vyčistění radiátoru pomuže v topení, ale za ním se to rozděluje na levou a pravou stranu a pak už pomocí klapek ovládaných servo motorky se reguluje finální teplota a umístění proudu vzduchu. Servo motorky časem nedomáčknou klapku až tak silně a pak dochází ke měně teploty při zatočení.
Re: potíže s topením
jediné správné řešení je v odkazu v druhém příspěvku . . . jinak k dohadům a teoriím - radiátor topení nemá regulaci, hřeje v zimě v létě stejně, přívod i odvod vody je ze strany řidiče a jak se chladič postupně zanáší, přestává postupně topit strana spolujezdce až témeř netopí i strana u řidiče . . . zkontrolovat jestli fungují klapky je to nejjednodušší, vytáhnout servomotorky, ale ty jdou docela dobře slyšet - samožřejmě může být zrada i v klapkách, ale je to málo pravděpodobné, pokud to někoho zajímá blíže, doporučuji prostudovat schéma v Rave
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Re: potíže s topením
Topila mě pouze půlka auta (ta u šoféra), po vyčištění radiátoru bylo vše O.K.
Re: potíže s topením
Vypadá to tak, že mám to samé.
No tuhle zimu nějak překonám.
V létě, jak nebudu mít co na práci, tak to prubnu.
Vím ale přesně, že když jsem revidoval chladící okruh, tak jsem odtamtud dostal asi polévkovou lžíci hmoty, připomínající rozdrcený papír. Do toho byl povrch plastových částí mastný a smrděl po motorovém oleji.
Zřejmě to předešlému majiteli fouklo do chladící kapaliny.
Zkusím trochu octa a perchloretylenu.
No tuhle zimu nějak překonám.
V létě, jak nebudu mít co na práci, tak to prubnu.
Vím ale přesně, že když jsem revidoval chladící okruh, tak jsem odtamtud dostal asi polévkovou lžíci hmoty, připomínající rozdrcený papír. Do toho byl povrch plastových částí mastný a smrděl po motorovém oleji.
Zřejmě to předešlému majiteli fouklo do chladící kapaliny.
Zkusím trochu octa a perchloretylenu.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS