Nestartuje, jen cváká.
Nestartuje, jen cváká.
Zdravím vás tu, mam takový problém. Přijel jsem v pátek večer z práce, vypnul auto a když jsem chtěl v sobotu odpoledne nastartovat, tak po otoceni klíčkem jse jen lehce pohnul starter a konec, nenastartoval sem. Tak sem večer vhodil baterku na nabíječku s tím že je vybitá ale potom co sem ji tam dnes dal zpět a zkusil nastartovat tak slyším v autě jen pouhé cvakání. Prosím o radu, nevíte kde začít hledat problém ?
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nestartuje, jen cváká.
první co mne napadá - vysunování pastorku startéru = je zima.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Nestartuje, jen cváká.
Tohle cvakání se ozývalo jen když bylo málo šťávy - nefunkční nabíječka, umřelá baterka...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Nestartuje, jen cváká.
Zkus proměřit batekru měřákem který měří pod zatížením, simulující zatížení od starteru. Pak pokračuj na mínusový kontakt ukostření na karoserii a plusový kontakt na připojení na starter. Pokud bude toto všechno v pořádku tak starter ven a zkusit ho zapojit na přímo od dobré baterky.Vyzkoušej jestli běží a jestli vysouvá. Pokud poběží, ještě to není záruka , že je plně v pořádku mohou to být volná pouzdra a ve spojení s mrazem to pod zatížením v autě může dělat potíže.
Re: Nestartuje, jen cváká.
Dnes se mi to stalo také a nemohl jsem zde najít odpověď, tak pro uživatel, kterým nestartuje motor a jen to cvaká či cvakne.
Jak jsem postupoval a možná rada pro ostatní:
1) Kontrola baterky pod zatížením OK
2) Kontrola a proměření startovacích kabelů OK
3) Kontrola a očištění uhlíku a kontaktů OK
4) Kontrola startéru, do startéru vedou 3 dráty, dva silné od baterky + a - a další který vypojíte. Otočíte klíčkem na startování, ale prosím !!!VYŘAĎTE NA NEUTRÁL!!!! potom vemte si drátek, který dáte na + od baterky a dotknete se startéru. Pokud auto nastartuje, tak máte vyhráno. Pokud ne tak následuje další krok
5) Problém v spínací skříňce
Já jsem měl problém s kontaktem od startéru, kerý jsem osmirkoval, bužírku stáhl a startuje zatím normálně. Pokud by to dělalo dále problém, tak budu muset hledat v ,,šalině,, tedy projít celý kabel nebo ho vyměnit, pokud by byl poškozený.
Doufám, že to někomu pomůže, kdyby měl problém
Jak jsem postupoval a možná rada pro ostatní:
1) Kontrola baterky pod zatížením OK
2) Kontrola a proměření startovacích kabelů OK
3) Kontrola a očištění uhlíku a kontaktů OK
4) Kontrola startéru, do startéru vedou 3 dráty, dva silné od baterky + a - a další který vypojíte. Otočíte klíčkem na startování, ale prosím !!!VYŘAĎTE NA NEUTRÁL!!!! potom vemte si drátek, který dáte na + od baterky a dotknete se startéru. Pokud auto nastartuje, tak máte vyhráno. Pokud ne tak následuje další krok
5) Problém v spínací skříňce
Já jsem měl problém s kontaktem od startéru, kerý jsem osmirkoval, bužírku stáhl a startuje zatím normálně. Pokud by to dělalo dále problém, tak budu muset hledat v ,,šalině,, tedy projít celý kabel nebo ho vyměnit, pokud by byl poškozený.
Doufám, že to někomu pomůže, kdyby měl problém
