Startér
Re: Startér
Tak kucí ušatí, sem to znova rozdělal a udělal zkoušku. Starter valí, tam asi chyba nebude, asi ten věnec co?
http://www.youtube.com/watch?v=6SYzDiazMfY
http://www.youtube.com/watch?v=XfTbogcaRjk
http://www.youtube.com/watch?v=qZHmAvpWwCQ
No a tady sem udelal foto toho věnce
http://numuno.rajce.idnes.cz/
Co vy na to?
http://www.youtube.com/watch?v=6SYzDiazMfY
http://www.youtube.com/watch?v=XfTbogcaRjk
http://www.youtube.com/watch?v=qZHmAvpWwCQ
No a tady sem udelal foto toho věnce
http://numuno.rajce.idnes.cz/
Co vy na to?
Re: Startér
Podle mě na tom věnci jako takovém nic kritického není,jen z čela zubů jak do nich tluče ten pastorek,to není nic.
R 400 SDI 99
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Startér
Tak zkus ještě připojit nastálo ten venkovní tlustý kontakt a pak k tomu ten tenký, jestli se vysune i roztočí. Takhle nevíme, jestli není vadný spínač v cívce.
Re: Startér
Jé, tak to mě nenapadlo. Takže o víkendu zase rozdělat. V týdnu na to není čas. Ale musím říct, že cívka je nová od rimmrů. Jestli myslíte, že věnec je ok, tak to fakt vypadá, že je špatná ta spirála na kotvě, že tím pastorkem neotáčí při vysunování.
Re: Startér
Ale ona s ním nemá otáčet, jen jak se pastorek vysune, tak se za celou tu délku vysunutí pootočí asi o čtvrt otáčky. A to na tom druhém videu je dobře vidět, že funguje. Věnec je v pořádku. No a pokud je dobrý i ten spínač, klidně to může být něco s těma novýma uhlíkama, napadá mě to, jak to čtu znovu od začátku. Takže jak to budeš mít venku, zkus aspoň sundat ze startéru ten plechový kryt a pod ním je vidět 3 uhlíky, které ze 3 stran dosedají na komutátor kotvy. Ten pořádně prohlídni (palcem otáčej pastorkem), jestli jsou všechny jeho dílky čisté, měděné neopálené, nezčernalé. Je možné, že bude část komutátoru nějak zasviněná tím jak nový špatně dosedající uhlík vytvořil elektrický oblouk a opálil komutátor. No a teď pokaždé, když se startér zastaví v té poloze, tak nemá sílu roztočit motor, i když naprázdno se točí vždycky. Jestli ti totiž vyměnli v servise uhlíky bez toho, aby ten komutátor srovnali na soustruhu, vydrží to tak akorát pár startů.
Re: Startér
Dobrý nápad Hombré, vyzkouším. Pokud to bude jak říkáš, asi rozebrat, přetočit na soustruhu a nové uhlíky že?
Re: Startér
Uhlíky by snad měly být dobré, jestli dali nové. Komutátor pokud bude opálený přetočit na soustruhu - ale co nejméně a pak nožíkem pročistit jednotlivé drážky mezi dílkama komutátoru, aby tam nebyla měď.
Re: Startér
Update 1
Jelikož jsem se ke kontrole komutátoru ještě nedostal kvůli montáži nového výfuku, napadla mě jedna věc. Zkusil jsem změřit napětí (možná proud, nevím
) za cívkou s klíčkem v poloze 'startování'. Počkal jsem si, až pastorek klapne a neotočí motorem. Kolega klíček v té poloze držel, a já na kabelu z cívky do startéru naměřil pouhých 0,4V (před cívkou 12V => OK). To asi není v pořádku, nebo ano? Možná je to špatně, ale mínus voltmetru jsem měl na baterce.
No a teďka, dokazuje to Hombrého teorii, že pastorek normálně zaskočí, cívka sepne, ale je zasraný ten komutátor?
Říkal jsem si, že nejdřív zkusím tohle, než to zas třeba zbytečně rozdělávát...
Jelikož jsem se ke kontrole komutátoru ještě nedostal kvůli montáži nového výfuku, napadla mě jedna věc. Zkusil jsem změřit napětí (možná proud, nevím

No a teďka, dokazuje to Hombrého teorii, že pastorek normálně zaskočí, cívka sepne, ale je zasraný ten komutátor?
Říkal jsem si, že nejdřív zkusím tohle, než to zas třeba zbytečně rozdělávát...
Re: Startér
No, podle toho napětí to vypadá spíš na to, že ta cívka nesepla přívod k motoru.... takže špatná cívka. Ještě bych to ověřil tím, že to rozpojíš mezi cívkou a motorem startéru a budeš to měřit stejně... pokud pastorek vyleze a to do krajní polohy, tak se tam musí objevit 12V. Cívku ti tam měnili, ale kdovi co to je zač, jaká kvalita.... určitě to nebude originál a to pak je fakt možné všechno... ale na druhou stranu, příčinou může být klidně i ten zaprasený komutátor a to třeba tak, že kvůli němu docházelo na těch spínacích kontaktech cívky k silnějšímu oblouku, který ty kontakty nějakým způsobem poškodil (netuším z čeho vlastně jsou, ale předpokládám že tam budou taky nějaké uhlíky...) .... bohužel neměl jsem to nikdy rozdělané, tak jen typuju....
Re: Startér
Dobrý nápad, zkusím, ale cívka je nová od Rimmrů, navíc to dělá ať je tam jakákoliv...
Re: Startér
Tak leda že by ten pastorek nevyjel úplně a tím nedošlo k propojení těch kontaktů....
Re: Startér
No, jenže 0,4V tam nějak jde. Spíš jsem si říkal, jestli na to nemá vliv to, že mám mínus na baterce a proud protíká nějak napůl nebo tak něco...
Re: Startér
0,4V je tak strašně málo, že to lze považovat za nic.... resp. třeba za přijatelnou odchylku měření.... a nebo je to zbytkové napětí v případě, že k sepnutí těch kontaktů dojde, ale např. nánosem nějakého bince je tam přechodový odpor...
Re: Startér
Podle toho cos naměřil je chyba někde v těch uhlících, komutátoru, nebo v kotvě samotné. Ale to by kleslo napětí při tom měření i před cívkou. Nebo můžeš zkusit při tom, jak kolega drží zapnutý klíček spojit ty dva kontakty na cívce šroubovákem. Jestli to pomůže, je to opravdu vadná cívka. Jestli ne a napětí klesne při startování i před cívkou, je nějaký zkrat v uhlících nebo kotvě, nebo opálený ten komutátor. Tak bude nutná rozborka.