Brzdy - zkušenost, značky,..
Re: Brzdy - zkušenost, značky,..
Ne... přehřívají se... aneb jsou špatně dimenzované na to, jakou to auto má váhu, jaký má výkon a po jakých silnicích se pohybuje... samozřejmě, že správná volba kotoučů a desek by dokázalo ledacos řešit, ale asi by bylo hloupé kupovat nechlazený EBC set, když upgrade na chlazený brzdy je otázkou pár kaček....
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - zkušenost, značky,..
Spíš to blbě brzdí, chápuli to dobře, taky jsem si na diesla předělával na větraný a dal jsem JEN kvůli slevě 50% v elitu Brembo+textar a pískaj při lehčím pribržďování, když nejsou zahřátý a najel jsem na nich asi 3000km a zdá se mi, že už se dělá hrana na kotouči a desky zatím moc neubyly, takže čekám, že sežerou kotouče 

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..
Jelikož jsem koukal, že mam taky docela sjetý destičky vepředu.. Tak mam pár dotazů.. 1) Co tak stojí v servisu vymněnit destičky ? Oni je tam zajedou rovnou mam pocit, takže bych si je pak neměl křivě sjet.. Popřípadě jak poznam, že mam vymněnit zadní ? Tam jsou bubnovky a dovnitř nevidim, nebo se to mění v páru ?
Dík 


Re: Brzdy - zkušenost, značky,..
No predpokladam ze tam budou sedet celisti s civicu a ty mam takze prestavba bude zadarmo
jest euvazuji kamos ma doma s civica vti 284ky ale nevim jeslti budou ty celisit take sedet...
Celkove nechapu rpoc dali na streetwise 205/50 r16... vypada to skvele ale to auto je moc lehke a male na takove kola... na krasne rovne silnici v pohode ale na mokru cna sterku nebo nerovnostech uz to tak v pohode neni... dle mne idelani na takove auto jsou 185ky a samozrejmne vyzsi profil pneumatik...
ono celkove je ted moda kvuli vzhledu davat nizke penu ale to proste dost zhorsuje jizdni vlastnosti aut
origo alu nehcam na vystavku a koupim uzke 15ky a dam tam 185/60...
co se kombinaci brzd tyce nevidim v tom problem psise je problem ze posusta dealeru prodava cinske padelky...

Celkove nechapu rpoc dali na streetwise 205/50 r16... vypada to skvele ale to auto je moc lehke a male na takove kola... na krasne rovne silnici v pohode ale na mokru cna sterku nebo nerovnostech uz to tak v pohode neni... dle mne idelani na takove auto jsou 185ky a samozrejmne vyzsi profil pneumatik...
ono celkove je ted moda kvuli vzhledu davat nizke penu ale to proste dost zhorsuje jizdni vlastnosti aut

co se kombinaci brzd tyce nevidim v tom problem psise je problem ze posusta dealeru prodava cinske padelky...
foukaná 220ka
Re: Brzdy - zkušenost, značky,..
282mm čelisti se ti nevlezou do 15" kol... teda aspoň né jen tak do nějakých (osobně jsem zkoušel čtvery a špatný).... jinak co se týká těch třmenů z Hondy, rozteč by měla být stejná, ale u těch VTi třmenů si nejsem jistý... vím že i Hondisti při jejich implementaci musí měnit těhlici za VTi, možná by to stačilo podložit podložkama tak, jako se to dělá se třmenama z R620Ti ...
Ale v tomhle případě myslím, že větrané 262mm brzdy budou stačit...
Ty větší kola mají svá pro a proti... a nelze říct, že by to mělo jen zápory... jak říkáš, na pěkné silnici lépe sedí a "nezapadnou" do kdejaké dírky v asfaltu... je to tedy spíš o požadavcích řidiče... navíc v anglii na silnicích takové krátery jak u nás nemají
Ale v tomhle případě myslím, že větrané 262mm brzdy budou stačit...
Ty větší kola mají svá pro a proti... a nelze říct, že by to mělo jen zápory... jak říkáš, na pěkné silnici lépe sedí a "nezapadnou" do kdejaké dírky v asfaltu... je to tedy spíš o požadavcích řidiče... navíc v anglii na silnicích takové krátery jak u nás nemají

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..
....jen jsem nechápal, jak souvisí zásadně velikost kol s chlazením brzd. Velikost kol jde ruku v ruce s jejich váhou a ta hlavně ovlivní jízdní vlastnosti (komfort a handling), ale brzdy namáhá hmotnost celého auta. Kola nanejvýš mohou chlazení ovlivnit svým tvarem - to ano.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Brzdy - zkušenost, značky,..
to KDB nen velikost kol muze silne ovlivnit schopnost auta brzdit stejne jak se ti hure velka tezka kola roztaci tak stejnej efekt je i na brzdy... celkove vzdy zalezi na vzdalenostech sil od osy rotace... to je duvod proc je vetsi namahni na motor a brzdy i pripad kdy mas stejny obvod kol ale jinak velky disk a protoze velky disk ma hmotnost dale od stredu rotace zpusobuje vetsi zhorseni accelerace a deccelerace nez kolo s vysokym profilem...
foukaná 220ka
Re: Brzdy - zkušenost, značky,..
Tahle fyzika je mi jasná...ale řešil se vliv 16" kol na chlazené/nechlazené kotouče tam je role zanedbatelná. Pokud jezdím hlavou, nikdy jsem brzdy neutavil, když ne utavím každý.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Brzdy - zkušenost, značky,..
To je sice Karle možný, ale brzdy nemají být dimenzovaný jen na situace, kdy jedeš "hlavou"... musí být dimenzovaný i na to, kdy máš v autě další tři (čtyři) lidi, batožinu a na dálnici ve 130km/h potřebuješ dupnout na brzdu, protože před tebou se objeví nevyhnutelná překážka .... a tyhle krizové situace nechlazené kotouče opravdu nezvládají tak dobře, jako chlazené.... nebo sjezd serpentýn, kdy máš auto naložené a bždění motorem nestačí....
Re: Brzdy - zkušenost, značky,..
presne jak bylo receno jet na trojemezi alp a sjet v 210tce s nechlazenymi kotouci 50tornante a ver tomu ze jsou kaput
samozrejmne pokud jezdis slusne tak se prehrati brzd ta predchazet ale ruku na srdce kdybych chtel jezdit slusne koupim si fabii 1.2htp ne rovera jez ma v 1,4 vykon jako ta fabka ve 2.0 


foukaná 220ka
Re: Brzdy - zkušenost, značky,..


Re: Brzdy - zkušenost, značky,..
CAU, potřebuju radu, jelikož jsem líný
Objednal sem si na stránce kotouče a destičky od TRW, maj tam kontrolu na auto, tak mi volali.. vim že kotouče mam větraný, ale ptali se mě, že musim vědět přesně tvar nebo co destiček.. Nevíte jaký by tam měli být ? Počítam že kotouče sou 262 mm.. Ale destičky maj dvoje.. Jedny maj 117mm a druhý 129mm .. Poradíte ? Stránka je tadylecto http://www.autodily-cardo.cz/brzdovy-sy ... -desticky/ ... já si vzal ty TRW GDB496 co maj 129mm.. Díky pod lidi
PS: přední, zadek mam bubny 



Re: Brzdy - zkušenost, značky,..
Tak nebuď líný, sundej kolo a podívej se jaký typ destiček a kotoučů tam máš - ideálně si je poměř 
Taky jsem počítal, že na osmikile mám mít dle motorizace na předku průměr 282mm a mám tam jen 262 mm
, takže jsou mi kotouče k ničemu a musím si k nim koupit ještě jedno osmikilo, aby mi neležely ladem 

Taky jsem počítal, že na osmikile mám mít dle motorizace na předku průměr 282mm a mám tam jen 262 mm


Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!