Brzdy - zkušenost, značky,..

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..

Příspěvek od Trunda » pát kvě 10, 2013 18:07

Ne... přehřívají se... aneb jsou špatně dimenzované na to, jakou to auto má váhu, jaký má výkon a po jakých silnicích se pohybuje... samozřejmě, že správná volba kotoučů a desek by dokázalo ledacos řešit, ale asi by bylo hloupé kupovat nechlazený EBC set, když upgrade na chlazený brzdy je otázkou pár kaček....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..

Příspěvek od J0hny » pát kvě 10, 2013 23:03

Spíš to blbě brzdí, chápuli to dobře, taky jsem si na diesla předělával na větraný a dal jsem JEN kvůli slevě 50% v elitu Brembo+textar a pískaj při lehčím pribržďování, když nejsou zahřátý a najel jsem na nich asi 3000km a zdá se mi, že už se dělá hrana na kotouči a desky zatím moc neubyly, takže čekám, že sežerou kotouče :evil:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..

Příspěvek od wrabesek » ned kvě 12, 2013 18:37

Jelikož jsem koukal, že mam taky docela sjetý destičky vepředu.. Tak mam pár dotazů.. 1) Co tak stojí v servisu vymněnit destičky ? Oni je tam zajedou rovnou mam pocit, takže bych si je pak neměl křivě sjet.. Popřípadě jak poznam, že mam vymněnit zadní ? Tam jsou bubnovky a dovnitř nevidim, nebo se to mění v páru ? :?: Dík ;)
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 79
Registrován: čtv bře 13, 2008 11:57

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..

Příspěvek od elviiis » pon kvě 13, 2013 9:07

No predpokladam ze tam budou sedet celisti s civicu a ty mam takze prestavba bude zadarmo :-) jest euvazuji kamos ma doma s civica vti 284ky ale nevim jeslti budou ty celisit take sedet...

Celkove nechapu rpoc dali na streetwise 205/50 r16... vypada to skvele ale to auto je moc lehke a male na takove kola... na krasne rovne silnici v pohode ale na mokru cna sterku nebo nerovnostech uz to tak v pohode neni... dle mne idelani na takove auto jsou 185ky a samozrejmne vyzsi profil pneumatik...

ono celkove je ted moda kvuli vzhledu davat nizke penu ale to proste dost zhorsuje jizdni vlastnosti aut :-( origo alu nehcam na vystavku a koupim uzke 15ky a dam tam 185/60...

co se kombinaci brzd tyce nevidim v tom problem psise je problem ze posusta dealeru prodava cinske padelky...
foukaná 220ka

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..

Příspěvek od Trunda » pon kvě 13, 2013 9:29

282mm čelisti se ti nevlezou do 15" kol... teda aspoň né jen tak do nějakých (osobně jsem zkoušel čtvery a špatný).... jinak co se týká těch třmenů z Hondy, rozteč by měla být stejná, ale u těch VTi třmenů si nejsem jistý... vím že i Hondisti při jejich implementaci musí měnit těhlici za VTi, možná by to stačilo podložit podložkama tak, jako se to dělá se třmenama z R620Ti ...
Ale v tomhle případě myslím, že větrané 262mm brzdy budou stačit...
Ty větší kola mají svá pro a proti... a nelze říct, že by to mělo jen zápory... jak říkáš, na pěkné silnici lépe sedí a "nezapadnou" do kdejaké dírky v asfaltu... je to tedy spíš o požadavcích řidiče... navíc v anglii na silnicích takové krátery jak u nás nemají :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..

Příspěvek od KDB » pon kvě 13, 2013 10:12

....jen jsem nechápal, jak souvisí zásadně velikost kol s chlazením brzd. Velikost kol jde ruku v ruce s jejich váhou a ta hlavně ovlivní jízdní vlastnosti (komfort a handling), ale brzdy namáhá hmotnost celého auta. Kola nanejvýš mohou chlazení ovlivnit svým tvarem - to ano.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 79
Registrován: čtv bře 13, 2008 11:57

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..

Příspěvek od elviiis » úte kvě 14, 2013 14:37

to KDB nen velikost kol muze silne ovlivnit schopnost auta brzdit stejne jak se ti hure velka tezka kola roztaci tak stejnej efekt je i na brzdy... celkove vzdy zalezi na vzdalenostech sil od osy rotace... to je duvod proc je vetsi namahni na motor a brzdy i pripad kdy mas stejny obvod kol ale jinak velky disk a protoze velky disk ma hmotnost dale od stredu rotace zpusobuje vetsi zhorseni accelerace a deccelerace nez kolo s vysokym profilem...
foukaná 220ka

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..

Příspěvek od KDB » úte kvě 14, 2013 14:52

Tahle fyzika je mi jasná...ale řešil se vliv 16" kol na chlazené/nechlazené kotouče tam je role zanedbatelná. Pokud jezdím hlavou, nikdy jsem brzdy neutavil, když ne utavím každý.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..

Příspěvek od Trunda » úte kvě 14, 2013 15:39

To je sice Karle možný, ale brzdy nemají být dimenzovaný jen na situace, kdy jedeš "hlavou"... musí být dimenzovaný i na to, kdy máš v autě další tři (čtyři) lidi, batožinu a na dálnici ve 130km/h potřebuješ dupnout na brzdu, protože před tebou se objeví nevyhnutelná překážka .... a tyhle krizové situace nechlazené kotouče opravdu nezvládají tak dobře, jako chlazené.... nebo sjezd serpentýn, kdy máš auto naložené a bždění motorem nestačí....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 79
Registrován: čtv bře 13, 2008 11:57

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..

Příspěvek od elviiis » stř kvě 15, 2013 9:23

presne jak bylo receno jet na trojemezi alp a sjet v 210tce s nechlazenymi kotouci 50tornante a ver tomu ze jsou kaput :-) samozrejmne pokud jezdis slusne tak se prehrati brzd ta predchazet ale ruku na srdce kdybych chtel jezdit slusne koupim si fabii 1.2htp ne rovera jez ma v 1,4 vykon jako ta fabka ve 2.0 :D
foukaná 220ka

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..

Příspěvek od Trunda » stř kvě 15, 2013 9:33

:-) .... já jsem ty nechlazený uvařil v serpentýnách v Tatrách, když jsme byli na svatební cestě a jeli se podívat do Polska :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..

Příspěvek od wrabesek » úte črc 14, 2015 9:46

CAU, potřebuju radu, jelikož jsem líný :D Objednal sem si na stránce kotouče a destičky od TRW, maj tam kontrolu na auto, tak mi volali.. vim že kotouče mam větraný, ale ptali se mě, že musim vědět přesně tvar nebo co destiček.. Nevíte jaký by tam měli být ? Počítam že kotouče sou 262 mm.. Ale destičky maj dvoje.. Jedny maj 117mm a druhý 129mm .. Poradíte ? Stránka je tadylecto http://www.autodily-cardo.cz/brzdovy-sy ... -desticky/ ... já si vzal ty TRW GDB496 co maj 129mm.. Díky pod lidi :) PS: přední, zadek mam bubny :)
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Brzdy - zkušenost, značky,..

Příspěvek od Karel825 » úte črc 14, 2015 10:16

Tak nebuď líný, sundej kolo a podívej se jaký typ destiček a kotoučů tam máš - ideálně si je poměř :idea:
Taky jsem počítal, že na osmikile mám mít dle motorizace na předku průměr 282mm a mám tam jen 262 mm :shock: , takže jsou mi kotouče k ničemu a musím si k nim koupit ještě jedno osmikilo, aby mi neležely ladem :lol:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Odpovědět