Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » pát kvě 31, 2013 13:49

.... tož to nevím.... nepočítal jsem to.... ale čistě teoreticky si myslím, že nehrozilo, že by to kolečko vyjelo tolik, aby vypadlo z klínku... překontroluju.... jinak je nějaká ověřená a jednoduchá metoda, jak zjistit správnost napnutí rozvodového řemene, případně jak postupovat s jeho přepínáním?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2121
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od J0hny » sob čer 01, 2013 14:06

Určitě ty rozvody schoď, už jsem jednou řešil to samý a kolečko se vyklalo na klice tak, že jí to prakticky zničilo, takže jsem navařoval a brousil :roll: Levnější řešení než nová klika, no... zatím to jezdí, akorát ta velká řemenice docela dost hází. To napnutí rozvoďáku je podle citu, existuje na to měřák, ale zatím jsem viděl data k němu jenom na francouský motory a nikdy jsem ho nepoužíval. A to máš na VVCčku? Jsem nějak mimo obraz 8)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » ned čer 02, 2013 20:52

Auto jede....
... nakonec jsem ty rozvody sundal. To rozvodové kolečko bylo uvnitř pěkně vyglochtaný a konec kliky taky :-( .... takže jsem zkusil shodit ze zásobního motoru druhý kolečko... a tam jsem měl problém, protože to tam samo o sobě drželo fest... nakonec se povedlo a po nasazení do Kupéčka sedělo o dost lépe, sic né dokonale... plus mínus něco doprava doleva šlo.... ale žádná hrůza. No, pak jsem obvolal pár místních mistrů ;-) (děkuji kluci), abych se ujistil jak na nastavení rozvodů... no trošku jsem se s tím rval, protože jsem si já vůl nenastavil před shozením rozvodu válce do roviny (jsem to kolečko totiž ještě nechtěl sundat, jen jsem z něj páčil klínek a ono mi vypadlo :-D .... takže byla drbačka řemen nějak nasadit a zhruba to dotočit na správné místo a pak poladit rozvodový kola... a protože jsem neměl přípravek na zablokování, tak jsem se u toho zas pěkně vztekal... sestavil jsem to, šroub na klice jsem dorval na nějakých 210Nm (někde píšou 163Nm, jinde 210Nm... tak jsem si vybral jistotu :-D) .... po nastartování se sice trošku ohobloval blok od kolečka (zřejmě tím ožvejkáním kliky sednulo hlouběji), tak chvilinku létaly piliny (ups :lol: ), ale šlapal skvěle, takže radost veliká... po zahřátí jsem překontroloval rozvoďák, aby měl nějakou rozumnou vůli.... sice teda, J0hny, řemenice tak trošku hází, tak snad to není fatální.... klikovka se mi fakt měnit nechce ;-)
Zítra mě čeká cesta do práce, tak snad mi nic po cestě neupadne :lol:
Jo a dneska jsem se byl podívat na jedno fajnové auto ;)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2121
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od J0hny » pon čer 03, 2013 20:01

Ona asi trochu hází na každym motoru no :-D Důležitý je že jsi to dal na značky a běží to ;)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » stř čer 05, 2013 8:21

.... před chvilkou jsem se byl podívat na nové přední sklo na Kupéčko.... a pasuje msm: ..... příští ponděli ho namontují... aspoň něco je zatím bez komplikací... nabízeli mi montáž už dnes, ale mi to bylo proti srsti to dělat na tak zmoklém autě, tak jsem se nějak vymluvil, že by to ten příští týden bylo lepší ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2121
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od J0hny » čtv čer 06, 2013 21:54

Dobře si udělal, bude se to určitě líp dělat. DOUFÁM , že ti ho přilepí pořádně a rovně aby ti hezky pasovaly lišty kolem a neteklo ti do auta :roll:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » pát čer 07, 2013 6:49

... No to taky doufam.... Nevis, musi se uvnitr kolem okna sundavat plasty? Jo a jak je to s placenim... Mam to pripojisteny a oni rikali, ze to s pojistovnou vyridi... To jim to budu muset zaplatit a pojistovna mi ty penize posle zpet? Jsem se nejak zapomnel zeptat.... :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od AnderN » pát čer 07, 2013 14:28

Je možné, že to s pojišťovnou vyřídí sami a nebudeš muset dělat nic. Pro jistotu bych ale na Tvém místě zavolal do své pojišťovny a ujistil se.

Btw -- pozor na poškození palubní desky, při výměně okna je to raz dva. Držím palce.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » pát čer 07, 2013 14:54

... volal jsem jak do pojišťovny, tak do servisu a je to tak, že jim podepíšu plnou moc a platit nebudu nic - servis si ty prachy z pojišťovny vytáhne sám ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » pát čer 14, 2013 7:49

Tak poslední týden jsem se trošku oháněl kolem Kupéčka....
... v sobotu jsem se rozhodl, jako před výměno-skelní přípravu, vykuchat z interiéru horní plasty a střešní čalounění.... to se po koupi nečistilo a už na první pohled to byl hnus špinavej. Vše se mi podařilo vyškubat bez poškození, sic na těch vrchních plastech se objevili světlé fleky v místech, kde jsou úchyty do karoserie.... prostě ty plasty stárnou a ..... není to dobré.... tyhle auta nečeká dobrá a slavná budoucnost :-(, ale o tom na závěr....
Na stropní tapec (není to taková ta klasika - látka na molitanu, ale spíš koberec na tvarovaném dílu), tedy oba kusy (přední, zadní) jsem vzal Vanish na skvrny a jen jsem hleděl, že ono to funguje.... nastříkal jsem to na to, přetřel zlehka hadrou a bylo to čisté... před tím to bylo hlavně u krajů doslova černé, ale tenhle výsledek mě fakt velice mile překvapil :-) (časem dám fotku). Plasty jsem musel vzít čímsi jakoby Cifem a z obou stran pěkně vydrhnul.... taky prokoukly. Věrka vyčistila jeden ze zadních bočních dolních tapeců, ale ten budu muset přelepit, bo je z toho čalounění skoro celé slezlé.
Taky jsem sundal venkovní lišty kolem skel.... bohužel úchyty tam jsou pěkně zetlelé, tak asi objednám u Rimmerů.... byl pod nima docela humus, což je živina pro rez, tedy občas by i tohle měl každý vyčistit....
V pondělí jsem dal auto ke sklářovi... doposud to bylo celkem milé (občas až příliš) jednání.... odpoledne jsem si jel auto vyzvednout... zběžným okem se vše zdálo ok. Jinak platit jsem nic nemusel - stačilo podepsat plnou moc a vše si vyřídí s pojišťovnou sami.
Než mi po cestě domů ostatní auta z mokré silnice na to sklo naflákaly humus, tak jsem si to dokonale čísté a průhledné sklo fakt užíval... opravdu velice příjemné vidět :-)
Bohužel (Bohudík) jsem musel Kupéčko přes noc nechat na děšti a jaké bylo ráno překvapení, když jsem se s autem rozjel a na nohu mi začala celkem proudem kapat voda... vzlínala tak nějak mezi plechama v A sloupku a pak ven po úchytu kablíku. No to mě celkem dožralo a tak jsem zajel do servisu se poptat co jako s tím. Tam jsem byl umírněn tím, že za to nemůžou, že to není kvůli výměně skla.... no, vzhledem k tomu, že jsem viděl, že stejně jako kdysi ty zadní půlka žlábků, tak i tato přední měl popraskaný tmel na spoji plechů a i tmel kolem rámu střešního okna nevypadal v rožku úplně ok, tak jsme moc neodporoval a aspoň si vyžádal zbytek lepidla na zatmelení. Ve středu jsem to pak malým oceláčkem vykartáčoval a tím lepidlem všechny podezřelý místa přepatlal, tak snad to bude ok.... je pravda, že i po té, co jsem kdysi přetmelil ty zadní žlábky a evidentně z nich přestalo do auta zatékat, tak stejně bylo po dešti v autě vlhko a zatuchlý smrad.... když si ale představím, že takovým proudem po celou dobu do auta zatékalo, tak potěš koště....
Nicméně, opět se potvrdilo mé pravidlo - co si neudělám sám, to není dobře... sklo teda přilepili snad dobře a zatím nevypadlo... průsak snad taky jinde není.... ale zjistil jsem, že ten venkovní spodní plast (který jsem si já vůl nedemontoval sám), tam vůbec nedrží... nevím, jestli ty camcrlíky do skla nešlo zachránit, či co.... ale tohle se mi nelíbí... kdyby aspoň řekli.... navíc se ztratila jedna záslepka (obligátně :roll: ) ..... ach jo....
No, včera jsem začal s montáží interiéru zpět... podařilo se mi hezky napasovat zpět stropní tapec tak, že kolem střešního okna není tak hnusně odšklebený. Trošku jsem upgradnul větrné clony tak, aby nedrnčely (stačilo na camcrlíky samců pantů namotat jednu vrstvu izolačky a tím vymezit vůli v samici ) .... stínítka taky září novotou... jen ten horní plast na A sloupku mě zlobí, protože v jednom místě je špatně natvarovaný a u předního střešního tapecu nedoléhá... co už.
Dneska budu pokračovat.... taky zajedu na wapku a otestuju, jestli už tam nezatéká...

Pár poznatků.... skláře jsem se ptal jak na údržbu. Říkal obyč jar na umejvání a hlavně ne žádné srajdy... Stěrače měnit co dva roky... mapy na skle po zimě nejdou vyčistit, bo je to naleptané sklo od sraček v zimní směsi do ostřikovačů a od soli.... přední sklo se dá nechat přeleštit, ale účinek je velmi mizivý a nestojí to za tu dřinu.... boční skla vůbec, bo ty by se rozletěly, protože nemají fólii. Jo a pojišťovna neproplácí cenu bausetu - tedy různých camcrlíků, úchytů a lišt... a to i přes to, že někdy při demontáži skla to nejde bez toho, aniž by se něco poškodilo..... prostě na palici :-( (mi to nevadilo, protože na Kupéčko samozřejmě bauset nesehnali).
Další co mě trápí, tak jak už jsem kdysi zmínil, množství, stav a potenciální budoucnost všech plastů na autě... už teď po 16ti letech jsou nekteré plasty zteřelé a drolí se - CO S TÍM??? Jak plasty ošetřovat, aby tolik nestárly a vydržely déle? .... napadá mě jediné a to interiérové plasty nechat potáhnout kůží a tím je ochránit - aspoň před přímým slunečním zářením a teplem.... jinak nevím. Je to fakt strašák jak prase a nedokážu si představit, že by tyhle auta šly v tomhle ohledu dlouhodobě zachovat... spěje to k tomu, že tyhle youngtimery budou jednou mnohem větší raritou, než současné historické vozy....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Hombre » pát čer 14, 2013 7:58

Plasty podle mě nejvíc trpí Sluncem, takže schovávat do garáže, do stínu, nebo aspoň zastiňovat okna.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Pítrs » pát čer 14, 2013 8:07

Trunda píše:Další co mě trápí, tak jak už jsem kdysi zmínil, množství, stav a potenciální budoucnost všech plastů na autě... už teď po 16ti letech jsou nekteré plasty zteřelé a drolí se - CO S TÍM??? Jak plasty ošetřovat, aby tolik nestárly a vydržely déle? ....
Čau.
Tak, jak píše Hombre - SLUNCE.
Platí to jak pro plasty, tak pro gumu. UV záření.....
Co vím jistě, tak guma vydrží mnohem víc mrazy, než vysoké teploty a UV záření.
Je možné, že obdobně to bude platit i pro plasty.
Takže skladovat v garáži a během provozu opatřit kvalitní protekcí.
Podklad předtím pořádně vyčistit a tak 3x do roka aplikovat protekci.
(kokpit sprej za protekci rozhodně nepovažuju)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » pát čer 14, 2013 8:17

Příklad "protekce" ?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Pítrs » pát čer 14, 2013 8:23

Spoustu protekcí na prodej nalezneš například zde:

http://www.detailingshop.cz/12-plastove-a-pryzove-casti

Máš tam i ceny.
Je nutno požadovat něco, co má UV ochranu....i když ta je sporná, protože to běžným provozem zjistíš až za pár let :)
Nicméně bych jim tohle aspoň trochu věřil, obecné výsledky těchto přípravků bývají hodně dobré.

Ochrana proti UV záření by šla otestovat, případně změřit....

Prostě zainvestuj a víc se starej. Rozpadlé díly asi těžko postavíš na nohy, kup nové nebo zachovalé, pravidelně stírej prach, čisti a ochraňuj.
Rozhodně tu životnost prodloužíš víc, než bys to jen tak nechal být....

P.S.: Z uvedených mám ValetPro Talos a je celkem dobrý. Pod kapotou mi to vydrželo asi půl roku. V interiéru o něco míň. UV ochranu netuším.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 -> 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » pát čer 14, 2013 8:33

Ok.... díky za info, budu o tom přemýšlet ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět