Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Tak tak...
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
V sobotu jsem chtěl prohodit pravé zadní ložisko za druhé, které mi zbylo z VIčka... už když jsem ho ale na trnu dotáhl a zkusil s ním otočit, tak bylo jasné, že to asi ončo nebude... nicméně když už tam bylo, tak jsem nahodil brzdu a kolo a jel to projet - bylo to ještě horší, než to původní. Takže následovalo opětovné kolečko a vrátil jsem tam to staré.... tak není to nic složitého, aby se to vyměnilo znovu, až seženu lepší.... bo musím vrazit peníze do Kupéčka, tak koupím zatím nějaké zachovalé a časem pak vyměním obě zadní za nové...
Naštve jen to, že to horší ložisko mělo mnohem hezčí ABS kroužek
... jo a zkoušeli jsme ho rozebrat, jestli ložisko není v náboji nalisované a ono není.... vnější prstenec je s nábojem jedno.... škoda...
Náhodou nevíte někdo, jestli by se ty ložiska neměly po nějaké době přetáhnout? A jestli je dobré, když se vrací staré ložisko ho dotahovat na předepsaný moment (185Nm)?

Naštve jen to, že to horší ložisko mělo mnohem hezčí ABS kroužek

Náhodou nevíte někdo, jestli by se ty ložiska neměly po nějaké době přetáhnout? A jestli je dobré, když se vrací staré ložisko ho dotahovat na předepsaný moment (185Nm)?

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Jojo, dotáhni na 185 Nm a už dotahovat nemusíš, ale můžeš. A nebyla ta matka zajištěná? Tím dotahováním se nic nevymezuje, jen se upevní vnitřní kroužek ložiska.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
No to nemyslím jako že by se povolila matice.... ta zajištěná je... ale kuličky se ojedou, drahy se ojedou a vznikne tam vule... a dotažením matice se ta vůle vymezit dá...
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Takhle se dá vymezovat vůle, pokud se jedná o konstrukci, kdy jsou dvě ložiska s kosoúhlým stykem proti sobě a dotahováním matice se jejich vnitřní kroužky přibližují k sobě. Tam se to ale nedotahuje na 18.5 kilo, to už by s tím nešlo točit, ale dotáhne se na doraz a povolí se podle stoupání závitu tak, aby vznikla vůle 0.1-0.2 mm.
U tvého zadního kola, když se ojedou dráhy a kuličky, tak nenaděláš nic, protože je tam jen jedo dvouřadé kuličkové ložisko a matkou svíráš jen ten vnitřní kroužek, stejně jako u předních ložisek.
U tvého zadního kola, když se ojedou dráhy a kuličky, tak nenaděláš nic, protože je tam jen jedo dvouřadé kuličkové ložisko a matkou svíráš jen ten vnitřní kroužek, stejně jako u předních ložisek.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
... tak to mi pak vysvetli, proč když to pořádně dotáhnu, tak se ta vůle citelně zmenší -> jde tím otáčet hůře...
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
mozna nekdo pred tebou na jednom z lozisek malinko odbrousil z vnitrniho krouzku
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Už jsem pár zadních ložisek měnil a vždycky mi to takto přišlo.... mám to zadní ložisko rozebraný, tak to můžu nafotit....
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Potvůrka jedna labutí..... dneska, ale aj včera mě ráno pozlobila... točim točim točim a až vypnu klíček, tak to lafne.... takhle asi 4x a pak to uf uf naskočí válec po válci.... pravda, teď ráno tu jsou mlhy husté, že by se daly krájet a tak to té postarší kabeláži zapalování asi nedělá dobře... asi bych tam měl vrátit tu novější cívku a podívat se, které tam nakonec je víko...
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Nestíhám, nestačím, .....
... a proto stručně....
Zadní ložisko jsem vyměnil za kus získaný od J0hnyho a je klid.... pak se mi z té pravé zadní nápravy začalo ozývat po přejetí nerovnosti takový hnusný plechový zvuk, takže asi budu muset projít všechny šrouby, jestli se po té výměně ramena některý nepovolil. Největší podezření mám na šroub, který aretuje nastavení předního raménka, kterým se šteluje sbíhavost... mám totiž pocit, že se mi zas trošku rozjela geometrie a ani bych se nedivil, kdyby přícina byla tam.
Zároveň se mi podařilo eliminovat hnusný drnčivý zvuk od přední nápravy, který jsem začal pozorovat od doby, kdy jsem opravil uložení stabilizátoru... samozřejmě že to byly tyčky stabilizátoru, které se tím víc zatížily a to pro ně byla poslední rána (díky brácha - ty tvoje ještě něco vydrží
)
A udělal jsem průzkum zimních škod.... a zjištění je opět velmi hrůzné.
Přibyl mi flíček na lemů kufrových dveří a celkem rychle se rozrostl. Samozřejmě že i to, co jsem na podzim narychlo zachraňoval, už je zas oranžové, takže se to bude muset udělat znovu a pořádně....
To nejhorší mě ale čekalo po shlédnutí prahů - zřejmě v důsledku pozdního zatmelení střešních žlábků, voda stékající do prahů udělala své.... mám zespod prorezlé dvě docela nechutné díry
.... takže opět apel - hlídejte si zatékání ze střechy a řešte to!!!
Vidím to tedy tak, že jak dám do pucu Kupéčko, tak se budu muset pověnovat Labuťi... asi domluvím klempíře, aby mi ty prahy vyvařil - snad bude stačit vyříznout pruh kolem spodního lemu. A možná nechám dovařit i rožek levého zadního lemu, který jsem musel kvůli silné korozi amputovat.... a pak zvážím lakýrníka.... už je těch fleků nějak moc. No a v létě udělám nástřik podvozku a dutin....
No myslím, že Labuťka už fakt začíná křičet po důchodě... ale já nemůžu.... nemůžu jí ho ještě dopřát
... a proto stručně....
Zadní ložisko jsem vyměnil za kus získaný od J0hnyho a je klid.... pak se mi z té pravé zadní nápravy začalo ozývat po přejetí nerovnosti takový hnusný plechový zvuk, takže asi budu muset projít všechny šrouby, jestli se po té výměně ramena některý nepovolil. Největší podezření mám na šroub, který aretuje nastavení předního raménka, kterým se šteluje sbíhavost... mám totiž pocit, že se mi zas trošku rozjela geometrie a ani bych se nedivil, kdyby přícina byla tam.
Zároveň se mi podařilo eliminovat hnusný drnčivý zvuk od přední nápravy, který jsem začal pozorovat od doby, kdy jsem opravil uložení stabilizátoru... samozřejmě že to byly tyčky stabilizátoru, které se tím víc zatížily a to pro ně byla poslední rána (díky brácha - ty tvoje ještě něco vydrží

A udělal jsem průzkum zimních škod.... a zjištění je opět velmi hrůzné.
Přibyl mi flíček na lemů kufrových dveří a celkem rychle se rozrostl. Samozřejmě že i to, co jsem na podzim narychlo zachraňoval, už je zas oranžové, takže se to bude muset udělat znovu a pořádně....
To nejhorší mě ale čekalo po shlédnutí prahů - zřejmě v důsledku pozdního zatmelení střešních žlábků, voda stékající do prahů udělala své.... mám zespod prorezlé dvě docela nechutné díry

Vidím to tedy tak, že jak dám do pucu Kupéčko, tak se budu muset pověnovat Labuťi... asi domluvím klempíře, aby mi ty prahy vyvařil - snad bude stačit vyříznout pruh kolem spodního lemu. A možná nechám dovařit i rožek levého zadního lemu, který jsem musel kvůli silné korozi amputovat.... a pak zvážím lakýrníka.... už je těch fleků nějak moc. No a v létě udělám nástřik podvozku a dutin....
No myslím, že Labuťka už fakt začíná křičet po důchodě... ale já nemůžu.... nemůžu jí ho ještě dopřát

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
cca 239.500 km
Dnes jsem vyměnil levé zadní ložisko za nové od Lenhama... to staré bylo už docela hlučné, možná by ho stačilo trošku přitáhnout, bo matice šla povolit snadno a nebylo ve stavu, že by zadrhávalo....
Spíš smutnější bylo zjištění, že se mi na té straně špatně sjížděl kotouč a tedy i destičky... kotouč jsem očistil, oklepal z něj uvolněné vrstvy a destičky srovnal na šmirglu.... a nechápu jak se to mohlo stát a jakto, že jsem si toho nevšiml při poslední výměně destiček, ale manžeta na pístku byla fuč... respektive totálně rozpadlá....
Taky jsem objevil další hromadu puchýřků a celkově poslední dlouhá zima byla pro auto řekněme fatální.... exponované kovové díly jsou silně orezlé.... včetně příruby svodů... takže jestli, tak ještě tuto zimu bude muset vydržet a další už ji musí nahradit nové auto...
Dnes jsem vyměnil levé zadní ložisko za nové od Lenhama... to staré bylo už docela hlučné, možná by ho stačilo trošku přitáhnout, bo matice šla povolit snadno a nebylo ve stavu, že by zadrhávalo....
Spíš smutnější bylo zjištění, že se mi na té straně špatně sjížděl kotouč a tedy i destičky... kotouč jsem očistil, oklepal z něj uvolněné vrstvy a destičky srovnal na šmirglu.... a nechápu jak se to mohlo stát a jakto, že jsem si toho nevšiml při poslední výměně destiček, ale manžeta na pístku byla fuč... respektive totálně rozpadlá....
Taky jsem objevil další hromadu puchýřků a celkově poslední dlouhá zima byla pro auto řekněme fatální.... exponované kovové díly jsou silně orezlé.... včetně příruby svodů... takže jestli, tak ještě tuto zimu bude muset vydržet a další už ji musí nahradit nové auto...
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Jo to se stane že si nevšimneš zpuchřelý manžety a přes zimu hold dožila no
Je pravda, že po týhle zimě mi dieslák taky strašně sešel
Asi byla zlá a teď hlavně jezdím do práce 4x dál a po dálnici, takže celý auto prosolený, začla mi třeba reznout přední příčka v motorovym prostoru, ale brutálně.


Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Mám takový pocit, že auta tohohle věku materiálově prostě dožívají... pokud jezdí v zimě, tak je s něma amen... a jak mi říkal Lenham, aby se to zachránilo pro běžný provoz, tak to tak všechny dutiny, včetně plechů zevnitř ošetřit, atd. atd. .... smiřuji se s tím, že je konec.... situace je ale taková, že letos rozhodně nehrozí pořízení nového auta.... takže ještě jednu zimu musí zvládnout... i když to bude bolet 

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Spodek udržuju nástřikem vosku a dutiny konzervačním olejem a vazelínou A00.....desetiletímy ověřené postupy.
Je to rychlé a stačí k tomu obyč. kompresor a pistole. A i bez toho to jde.
Je to rychlé a stačí k tomu obyč. kompresor a pistole. A i bez toho to jde.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Chceš říct, že za rok dva ten bílý kombík půjde do šrotu?Trunda píše:.... takže ještě jednu zimu musí zvládnout... i když to bude bolet
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS