Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Kdo mi tu vnuknul ten úžasný nápad vyměnit termostat?!?!?! ..... právě jsem se vrátil z dílny od kámoše zmožen a trošku naštvaný.... vyměnil jsem ten potentovaný termostat i přes to, že je tam přístup úplně na nic (kamarád říkal že on mi to měnit nebude, že na to psychicky nemá )... v tom původním bylo už vyběhlé těsnění kolem toho camcrlíku a byli v něm nachytaný kousky silikonu, kterým předchozí majitel při repasi motoru fakt nešetřil.... když jsem to se zlámanáma rukama dal konečně dohromady a nastartoval, tak se žádný zázrak nestal.... teplota na ukazateli do půlky nevyleze Tak asi bude problém ještě někde jinde....
Nicméně i přes to, že jsem ho teda měnil asi zbytečně, tak to beru tak, že teď aspoň vím, že tam mám nový (doufám že funkční) termostat
Jinak na 17" předním levém kole mám gumu otočenou správně (při přezouvání mi ji ti ptáci v pneuservisu dali naopak) a slicky mám taky nahozený na diskách
Teď už jen zapojím čidlo k filtru a navedu náporově flexi trubkou trošku čerstvého vzduchu k sání a víc na to prdím
Nicméně i přes to, že jsem ho teda měnil asi zbytečně, tak to beru tak, že teď aspoň vím, že tam mám nový (doufám že funkční) termostat
Jinak na 17" předním levém kole mám gumu otočenou správně (při přezouvání mi ji ti ptáci v pneuservisu dali naopak) a slicky mám taky nahozený na diskách
Teď už jen zapojím čidlo k filtru a navedu náporově flexi trubkou trošku čerstvého vzduchu k sání a víc na to prdím
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Trundo, teplota ani do půlky vylézt nemá, co si pamatuju, když jsme měli připojenou čtečku, tak když je ručička vodorovně jakoby na té rysce, tak je teplota motoru mezi 60 a 70 °C a provozních 90°C je tak první třetině až dvou pětinách té dráhy. Samozřejmě to může být individuální podle budíku a čidla, ale mě to třeba do půlky nikdy neleze. Termostat se spíš pozná tak, že když je OK tak se motor ohřeje z nuly (v zimě, v létě se to moc poznat nedá) na těch 90 během takových 2-3 km po městě, nebo okolo 4 km mimo město, kdyby byl špatný, trvalo by to mnohem déle, třeba 10-20 km, nebo vůbec, podle teploty vzduchu.
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Nevím, asi je to ok.... ale chtěl jsem mít jisto.... jde o to, že jsem tam měl budík starý, čidlo staré a stejně to ukazovalo míň, než s původním motorem... takže buď je ještě problém v odporu kabeláže a nebo to prostě jiná ECU prezentuje jinak.....
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
To sem byl prosím já Pokud vím tak tenhle signál jde mimo řj Je pravda že je to dost divný, aby stejný čidlo a budík na jinym motoru ukazovali jinak, ten motor je prakticky stejnej, stejná vodní pumpa, blok, jenom vložky jsou ještě tenší a větší obsah vyprodukuje určitě víc tepla, takže by se to mělo hřát spíš víc...Jedině zkusit přečíst diagnostikou co je to doopravdy za teplotu. A nebo to vůbec neřešit když je termostat dobrej, musí se to ohřát na provozní teplotu, kor v létě
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
.... no Lenham mi na diagnostice zjistil problém s čidlem chlazení... ale to jsem vyměnil a nic se nezměnilo... mimochodem, pokud diagnostika ví o čidlu teploty, tak jeho signál přes ECU musí jít... mimo to podle jeho hodnoty se musí přece řídit volnoběh a sycení při zahřívání, ne? .... čidlo spínající saharu myslím není připojený na ECU.... .... ale asi se to bude zahřívat správně, protože dneska, když jsem chvilku venku kecal se sousedem a měl puštěný motor, se sahara spustila a na budíku to bylo pořád mírně pod půlkou... takže asi to nechám plavat
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Čidlo spínající saharu a čidlo pro ŘJ je totéž. Na teploměr v přístrojích je zvláštní čidlo, které přes ŘJ nejde.
Až budeš zase na diagnostice, nechej si zobrazit teplotu motoru a porovnej to s budíkem a budeš vědět, jak to ukazuje.
Až budeš zase na diagnostice, nechej si zobrazit teplotu motoru a porovnej to s budíkem a budeš vědět, jak to ukazuje.
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Ok.... nicméně měnil jsem obě
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Dnes jsem dokončil přemístění čidla.... prodloužil jsem kablík a taky jsem navedl jednou flexi-trubkou náporově vzduch do spodní části filtrového boxu, na kterém mám položený sportovní filtr.... možná přidám ještě jednu...
Na čtvrtek mám domluvenou geometrii na sedm ráno ve vedlejší dědině... pán je vyhlášený tím, že svou práci odvádí velice kvalitně a tak doufám, že už konečně s nastavením budu spokojený a že mi třeba řekne kde mám konkrétně problém v jehož důsledku má jedna pření strana o stupeň větší odklon.....
Na čtvrtek mám domluvenou geometrii na sedm ráno ve vedlejší dědině... pán je vyhlášený tím, že svou práci odvádí velice kvalitně a tak doufám, že už konečně s nastavením budu spokojený a že mi třeba řekne kde mám konkrétně problém v jehož důsledku má jedna pření strana o stupeň větší odklon.....
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Nějak mi uniká, proč jsi přemístil to čidlo? Má to měřit teplotu nasávaného vzduchu, tedy toho těsně před sacími ventily a toho, do kterého se vstřikuje palivo. Řídící jednotka vypočítá jeho hmotnost a tedy i dávku paliva podle jeho teploty a dalších hodnot. Ale když dáš čidlo tam, kde je vzduch (zejména při volnoběhu nebo mírném plynu) studenější, může se stát, že bude směs příliš bohatá.
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
A o to tak trosku mozna jde..... Do sekce upgrade jsem daval odkaz na velice rozsahlou diskuzi na UK foru okolo tohoto cidla.... Nekolik borcu tuto upravu kontrolovalo na valcich a kladny efekt to melo. Musim samozrejme podotknout, ze mi v tomto pripade nejde o ekonomii provozu, ale zmenu charakteru motoru. A samozrejme, ze k tomu patri to, ze se ma upravit privod vzduchu, izoluji casti sani, ktere teplotu indukuji a predavaji do proudiciho vzduchu a v neposledni rade dat vetsi klapku.... Toto vsecho do urcite miry se snazim aplikovat. Dnes po ceste do prace uvidim, jestli se dostavi nejaky citelny efekt
Mimochodem, VVC ma celohlinikove sani a dost me stve to, jak se od motoru zahreje na nejakych 90 C .... Nevim na kolik je to zahrate vedenim tepla od priruby z motoru a na kolik emitaci tepla.... Jeden typek to resil tak, ze to cele oblepil stribrnou paskou
Mimochodem, VVC ma celohlinikove sani a dost me stve to, jak se od motoru zahreje na nejakych 90 C .... Nevim na kolik je to zahrate vedenim tepla od priruby z motoru a na kolik emitaci tepla.... Jeden typek to resil tak, ze to cele oblepil stribrnou paskou
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Aha, no tak potom poreferuj.
To sání se ale zahřeje kontaktem s hlavou, takže více než omotávat sání páskou by pomohlo vyrobit izolační mezikus mezi hlavu a sání, třeba z nějakého azbestu. Jenže to zase přemístí vstřikovače, které nebudou mířit na ventil, takže by se musela ta příruba sání o tloušťku toho izolačního mezikusu snížit.
A to servočerpadlo je teda v pohodě?
To sání se ale zahřeje kontaktem s hlavou, takže více než omotávat sání páskou by pomohlo vyrobit izolační mezikus mezi hlavu a sání, třeba z nějakého azbestu. Jenže to zase přemístí vstřikovače, které nebudou mířit na ventil, takže by se musela ta příruba sání o tloušťku toho izolačního mezikusu snížit.
A to servočerpadlo je teda v pohodě?
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
... tak ono to asi bude oboje.... jak přenos materiálem, tak indukcí... ale nějaký izolační mezikus by pomohl, ale to už by byl fakt velký zásah...
No, opět, je to o pocitu, ale pocit je dnes dobrý .... ještě aby né, když jsem to ráno napráskal Nissanu 350Z ... no nevím jak on na to dupal (spíš asi ne nějak zprudka), ale za dvouproudým kruháčem vystartoval živě a neměl jsem problém se ho držet a nakonec aj předjet (to už to ale vzdal)...
Bych i řekl, že reakce na plyn je opravdu ostřejší... dnes jsem z něj měl lepší dojem - měl jsem problém, že se motor nestihl vytočit tolik, abych stihl optimálně před klesnutím otáček zařadit a pustit spojku... dnes dělal to, co jsem chtěl
Ještě mám v rukávu jeden "trumf".... nezdá se mi odtrh na svíčkách. Svíčky které tam byly po výměně motoru měly asi přehnaně velký odtrh a při volnoběhu otáčky kolísaly... dal jsem jiné s menším odtrhem a kolísání přestalo (možná i lépe startují), ale neubránil jsem se pocitu, že motor přestal jít tolik agresivně do otáček.... takže zkusím ještě výměnu zpět
No, opět, je to o pocitu, ale pocit je dnes dobrý .... ještě aby né, když jsem to ráno napráskal Nissanu 350Z ... no nevím jak on na to dupal (spíš asi ne nějak zprudka), ale za dvouproudým kruháčem vystartoval živě a neměl jsem problém se ho držet a nakonec aj předjet (to už to ale vzdal)...
Bych i řekl, že reakce na plyn je opravdu ostřejší... dnes jsem z něj měl lepší dojem - měl jsem problém, že se motor nestihl vytočit tolik, abych stihl optimálně před klesnutím otáček zařadit a pustit spojku... dnes dělal to, co jsem chtěl
Ještě mám v rukávu jeden "trumf".... nezdá se mi odtrh na svíčkách. Svíčky které tam byly po výměně motoru měly asi přehnaně velký odtrh a při volnoběhu otáčky kolísaly... dal jsem jiné s menším odtrhem a kolísání přestalo (možná i lépe startují), ale neubránil jsem se pocitu, že motor přestal jít tolik agresivně do otáček.... takže zkusím ještě výměnu zpět
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Tohle musíš měřit, protože to je hodně subjektivní. Díky špatnejm svíčkám to dole nejede, chytá se to až vejš a člověk z toho má pocit rakety a když to změříš, zjistíš opak - na stejný bázi šiději někteří chiptuneři....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Ten Nissan to asi ale jenom tak lechtal
Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)
Karle, je to možný.... uvidím, jestli na to vůbec budu mít čas to vyzkoušet....
Tak na krev asi nejel.... ale přece jen, je to o téměř půl tuny těžší auto, tedy v tu ránu o cca 100 koní slabší a taky tu hraje roli zpřevodování..... tedy né že by to bylo číslama úplně srovnatelný, ale potrápit se dá
Tak na krev asi nejel.... ale přece jen, je to o téměř půl tuny těžší auto, tedy v tu ránu o cca 100 koní slabší a taky tu hraje roli zpřevodování..... tedy né že by to bylo číslama úplně srovnatelný, ale potrápit se dá