R75
R75
čus rouráci,
jsem se byl dneska podívat na Heimatovu R75, viz http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=19&t=7763 je to fakt voňafka, ale...
při jízdě mě zaujala jedna věc; nevím, jestli jsem jenom přecitlivělej před koupí nového auta, ale Heimat to v podstatě potvrdil, tak bych se rád zeptal.
popíšu situaci - jedu cca 150 tacho po dálnici, táhlá pravotočivá zatáčka (celkem ostrá, na dálnici teda). volant mi v ten moment začal táhnout proti mě, lehce to škubalo a cukalo jako kdyby se chtěl vrátit do rovné polohy. nemusel jsem zabírat vysloveně silou, to bych odjel a vůbec tohle tady nepsal, ale přišlo mi to divný, nikdy jsem nic podobnýho nezažil. Heimat to v podstatě potvrdil, že mu to dělá od začátku co to auto má, ale neměl s tím problémy a zvyknul si na to.
kdybych to měl k něčemu přirovnat, je to jako kdybych jel ve vyjetých kolejích a ty mě vracely proti mé snaze zatočit. nevím jak jinak bych to popsal, bylo to takové zvláštní.
nemáte někdo podobnou zkušenost, případně tip, co by to mohlo být? geometrie by měla být OK, ale to nemůžu fundovaně zhodnotit.
jsem se byl dneska podívat na Heimatovu R75, viz http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=19&t=7763 je to fakt voňafka, ale...
při jízdě mě zaujala jedna věc; nevím, jestli jsem jenom přecitlivělej před koupí nového auta, ale Heimat to v podstatě potvrdil, tak bych se rád zeptal.
popíšu situaci - jedu cca 150 tacho po dálnici, táhlá pravotočivá zatáčka (celkem ostrá, na dálnici teda). volant mi v ten moment začal táhnout proti mě, lehce to škubalo a cukalo jako kdyby se chtěl vrátit do rovné polohy. nemusel jsem zabírat vysloveně silou, to bych odjel a vůbec tohle tady nepsal, ale přišlo mi to divný, nikdy jsem nic podobnýho nezažil. Heimat to v podstatě potvrdil, že mu to dělá od začátku co to auto má, ale neměl s tím problémy a zvyknul si na to.
kdybych to měl k něčemu přirovnat, je to jako kdybych jel ve vyjetých kolejích a ty mě vracely proti mé snaze zatočit. nevím jak jinak bych to popsal, bylo to takové zvláštní.
nemáte někdo podobnou zkušenost, případně tip, co by to mohlo být? geometrie by měla být OK, ale to nemůžu fundovaně zhodnotit.
75 2.0 CDT
Re: R75
... tohle je dost subjektivní na jednu stranu... na druhou stranu hodně moc záleží na stavu podvozku (vůle v čepech, uloženích stabilizátorů, stavu tlumičů, stavu mechanismu řízení, geometrii, .... ) Je to velké těžké auto. Nicméně pokud je projetí zatáčky na dálnici nutno vynaložit větší než pohodlné úsilí k tomu udržet volant v potřebné poloze, tak něco z výše jmenovaného nebude v pořádku... Na Labuti jsem měl přesně takový problém.... po cestě po dálnici jsem byl utahaný a v dlouhých rychlých zatáčkách jsem pomalu chytal křeče do rukou.... rapidně se to změnilo po repasi uložení stabilizátorů....
Re: R75
cvrko: nejeli jsme ve vyjetých kolejích, silnice byla naprosto suprová. měl jsem z toho takový pocit, jako kdybych v kolejích jel (auto se ti rovná samo do směru ve kterém jsou koleje oproti tvojí snaze s autem zatočit)
pneu jsem nezkoumal blíže, ale vypadaly normálně, ne žádný nízkoprofily nebo tak něco - obyč letní pneu, imo tak 180-190
novistar: v nižších rychlostech na okresce/ve městě jsem ten problém nezaznamenal. jinak kola byly origo rover, na pětasedmu jsou to 15" nemýlím-li se
tundra: přesně to jsem si říkal taky, že to bude nějaká vůle. na zvedáku mechanik se zavěšením třásl a tvrdil, že vůle tam není, fakt to vypadalo stabilně. je to záhada, ještě to budu konzultovat s mechanikem, těžko soudit takhle přes fórum, to je mi jasný...
pneu jsem nezkoumal blíže, ale vypadaly normálně, ne žádný nízkoprofily nebo tak něco - obyč letní pneu, imo tak 180-190
novistar: v nižších rychlostech na okresce/ve městě jsem ten problém nezaznamenal. jinak kola byly origo rover, na pětasedmu jsou to 15" nemýlím-li se
tundra: přesně to jsem si říkal taky, že to bude nějaká vůle. na zvedáku mechanik se zavěšením třásl a tvrdil, že vůle tam není, fakt to vypadalo stabilně. je to záhada, ještě to budu konzultovat s mechanikem, těžko soudit takhle přes fórum, to je mi jasný...
75 2.0 CDT
Re: R75
díky za tip, bohužel se do liberce už zase nějakej čas nedostanu abych to prokouk
ale mluvil jsem s mechanikem z Rover servisu v Českém dubu... říkal, že by to mohly být vyklepaná ramena předních náprav... což by dobré nebylo...
ale mluvil jsem s mechanikem z Rover servisu v Českém dubu... říkal, že by to mohly být vyklepaná ramena předních náprav... což by dobré nebylo...
75 2.0 CDT
Re: R75
lidi ještě jeden dotaz... jak je to s webastem? někde jsem čet, že se to občas vysírá a pak opravy stojí majlant... co mi k tomu můžete kdo říct nějaké zkušenosti? nebo na co si dát pozor?
/edit tak už jsem si o webastu přečetl tady na foru http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... it=webasto no pěkný
předpokládám, že to bez WB jezdí jen to netopí, takže v zimě se asi za 20 km co jedu do práce nejspíš neohřeju... tedy v případě, že odejde (což je téměř jisté)
/edit tak už jsem si o webastu přečetl tady na foru http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... it=webasto no pěkný
předpokládám, že to bez WB jezdí jen to netopí, takže v zimě se asi za 20 km co jedu do práce nejspíš neohřeju... tedy v případě, že odejde (což je téměř jisté)
75 2.0 CDT
Re: R75
V republice to nikdo neumí opravit. Pujčil jsem si druhou řídící jednotku a webasto jelo čtrnáct dní a pak KO. Tak na to seru.
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: sob bře 19, 2011 15:44
- Bydliště: Nové Město na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75
Zkoušel si to webasto nechat opravit v Auto Hos, Jihlava? Někdy kolem roku 95 začali prodávat a servisovat Rover, MG, Land Rover na Vysočině a z vlastní zkušenosti vím, že o Roveru ví snad opravdu všechno a na co si nevzpomenout, tak mají veškerý dílenský příručky a manualy k Roveru. Další věc je, kolik je člověk ochotný dát do opravy
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: R75
já měl podobný problém na čtyřstovce. Ale naopak kola se chtěli natáčet víc než jsem točil volantem. musel jsem volant násilím držet. Chyba byla v hydraulickém rozvaděči.( horní část převodky řízení.)eltazar píše:čus rouráci,
jsem se byl dneska podívat na Heimatovu R75, viz http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=19&t=7763 je to fakt voňafka, ale...
při jízdě mě zaujala jedna věc; nevím, jestli jsem jenom přecitlivělej před koupí nového auta, ale Heimat to v podstatě potvrdil, tak bych se rád zeptal.
popíšu situaci - jedu cca 150 tacho po dálnici, táhlá pravotočivá zatáčka (celkem ostrá, na dálnici teda). volant mi v ten moment začal táhnout proti mě, lehce to škubalo a cukalo jako kdyby se chtěl vrátit do rovné polohy. nemusel jsem zabírat vysloveně silou, to bych odjel a vůbec tohle tady nepsal, ale přišlo mi to divný, nikdy jsem nic podobnýho nezažil. Heimat to v podstatě potvrdil, že mu to dělá od začátku co to auto má, ale neměl s tím problémy a zvyknul si na to.
kdybych to měl k něčemu přirovnat, je to jako kdybych jel ve vyjetých kolejích a ty mě vracely proti mé snaze zatočit. nevím jak jinak bych to popsal, bylo to takové zvláštní.
nemáte někdo podobnou zkušenost, případně tip, co by to mohlo být? geometrie by měla být OK, ale to nemůžu fundovaně zhodnotit.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: R75
Já osobně jsem tam měl auto třikrát a už bych tam nedal ani Škodu 120! Hos měl před lety v rodině samý Rovery a on měl R75 třikrát a ty blbouni co byly autorizovaný servis Rover nepoznají ani katalyzátor a to myslim smrtelně vážně. Jednání na prd a to vše ostatní taky. Řekl bych, že dokážou udělat jednoduchou věc, víc ale ne.Arkatius píše:Zkoušel si to webasto nechat opravit v Auto Hos, Jihlava? Někdy kolem roku 95 začali prodávat a servisovat Rover, MG, Land Rover na Vysočině a z vlastní zkušenosti vím, že o Roveru ví snad opravdu všechno a na co si nevzpomenout, tak mají veškerý dílenský příručky a manualy k Roveru. Další věc je, kolik je člověk ochotný dát do opravy
Já tedy Hose vůbec nedoporučuji!
Rover 75 2,5 V6 Connoisseur r.v. 2000
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75
Stran webasta -- bez něj to jede a dokonce i topí. Webasto je nezávislé topení, které pomáhá ohřát chladicí kapalinu za nízkých teplot v zimě. Některé mají i nastavitelný časovač pro předehřátí před startem, některé i modul GSM pro spuštění prozvoněním z mobilu.
Bez webasta se motor na provozní teplotu ohřívá déle, ale během 20 km do práce se ohřeješ určitě. Já webasto nemám a jen při extrémních mrazech se stane, že se ohřívá přes 10 km.
Bez webasta se motor na provozní teplotu ohřívá déle, ale během 20 km do práce se ohřeješ určitě. Já webasto nemám a jen při extrémních mrazech se stane, že se ohřívá přes 10 km.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2281
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75
Bráchovi to trochu dělá taky, přičítal bych to ramenům a možná i stavu pneu.
Dovolil bych si podotknout, že ty vyjeté koleje jsou rozpoznat za jízdy až od hloubky cca 1 cm, menší koleje nejsou z auta vidět, ale dělají toto.
Webasto - v ČR je oficiální servis a několik nezávislých servisů, myslím že je lze poměrně snadno dohledat.
Dovolil bych si podotknout, že ty vyjeté koleje jsou rozpoznat za jízdy až od hloubky cca 1 cm, menší koleje nejsou z auta vidět, ale dělají toto.
Webasto - v ČR je oficiální servis a několik nezávislých servisů, myslím že je lze poměrně snadno dohledat.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97