Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Podobný zvuk jsem jednou řešil u 18K4F. Byl špatný těsnící kroužek sacího koše v olejové vaně. Olej neestačil k naplnění hydroštelů a strašně to cvakalo.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Zrovna doma jeden takovej zvakací 18k4f mám
To kdybych věděl proč tehdá cvakal, byl bych moc rád
Už leží v kůlně 3roky a myslím že má najeto něco okolo 100 000km


Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Takze Zakare rikas zkusit oddelat vanu a kouknout? A to jako kdyz to stoji, tak jsou ty hydrostely nafoukle, ale kdyz to jede tak se zmacknou a nechteji se poradne dofouknout?
-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Ne. Jsou pořád prázdné. Vlivem nízkého tlaku oleje se nenaplní ani při vyšších otáčkách. Sundej vanu,sací koš a vyměň na něm těsnící kroužek.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Já bych radši prvně změřil tlak oleje...
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
To zní taky celkem pravděpodobněZakar píše:Podobný zvuk jsem jednou řešil u 18K4F. Byl špatný těsnící kroužek sacího koše v olejové vaně. Olej neestačil k naplnění hydroštelů a strašně to cvakalo.

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
No jo, ale to by teda po zastavení motoru mezi vačkou a hydroštelem byla mezera, ne? A ta tam není
.... J0hny, jak se dá měřit tlak oleje? Navíc, nesvítila by v takovémto případě kontrolka tlaku oleje?

-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Hydroštěl má v sobě pružinku, takže tam úplně vůle nebude nikdy...Tlak oleje změříš manometrem natočenym místo čidla tlaku oleje, v práci ho máme, ale nepojedu ti ho půjčit
čidlo tlaku oleje spíná při žalostně nízkym tlaku, myslím někdy okolo 1baru
Netuším jestli by to stačilo na naplnění hydroštelů nebo ne...


Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Mám motor líznutý na lágrech, po ohřátí poblikává mazání, ale hydroštely šepot květin.....
Ale to, co říká Zakar, je dobrá cesta....
Ale to, co říká Zakar, je dobrá cesta....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Tak po konzultaci s Lenhamem v sobotu ještě zkusím tu vanu shodit a kouknout, jestli tam není nějaká hrůza.... taky tomu dává docela šanci, že by to mohlo být tím sacím košem... kéž by!
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Já ho na turbáku měl úplně ucpanej karbonovejma "šutrama", když jsem poprvý sundal vanu, ale to určitě vypadávalo z usmaženýho turba, jak s tím předemnou každej prasil 

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
.... Tak ja uz to vzdavam....... Volam Lenhamovi.... 
Vanu jsme shodili dolu, ta cista, nikde zadny binec, saci kos neucpane, nepraskly, O krouzek sice tvrdy, ale bylo to jeste ve tmelu..... Nikde nic podezreleho.... Nicmene teda krouzek jsem vymenil, vanu jsem bez tmelu vratil (po peripetiich se zavazejicima svodama).... Nastartovalo to na prvni otocku, ale ani po celkem dlouhe dobe a zahrati motoru se nic nezmenilo....
Jako zvuk asi od hydrostelu pujde, ale bud to jsou kanalky ci ucpane hydrostely, nebo prestalo zabirat olejove cerpadlo.... Nevim
No tak ma to jedno pozitivum.... Mam nove stefty na svodech

Vanu jsme shodili dolu, ta cista, nikde zadny binec, saci kos neucpane, nepraskly, O krouzek sice tvrdy, ale bylo to jeste ve tmelu..... Nikde nic podezreleho.... Nicmene teda krouzek jsem vymenil, vanu jsem bez tmelu vratil (po peripetiich se zavazejicima svodama).... Nastartovalo to na prvni otocku, ale ani po celkem dlouhe dobe a zahrati motoru se nic nezmenilo....
Jako zvuk asi od hydrostelu pujde, ale bud to jsou kanalky ci ucpane hydrostely, nebo prestalo zabirat olejove cerpadlo.... Nevim

No tak ma to jedno pozitivum.... Mam nove stefty na svodech

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Ráno, když jsem tak na záchodě přemýšlel nad životem a smrtí, tak mi hlavou bleskla jedna věc....
.... když jsem vracel zpět vanu na motor, tak jsem na dosedací ploše na bloku uviděl modrou kapku chladící kapaliny.... a tak mě napadlo - nemůže být tohle všechno problém v důsledku provaleného těsnění? Že by se provalil olejový kanálek vtokový do odtokového a tak to v podstatě obtékalo tlakovací kanálky v hlavě? Je to možné.... nicméně v oleji jsem jinak vodu nezaregistroval a na opak taky ne.... teda nevšiml jsem si.... Motor mi před pěti lety repasoval jeden vyhlášený motorář, ale nikdy jsem se už nedozvěděl, jestli tam dával kovové těsnění....
.... když jsem vracel zpět vanu na motor, tak jsem na dosedací ploše na bloku uviděl modrou kapku chladící kapaliny.... a tak mě napadlo - nemůže být tohle všechno problém v důsledku provaleného těsnění? Že by se provalil olejový kanálek vtokový do odtokového a tak to v podstatě obtékalo tlakovací kanálky v hlavě? Je to možné.... nicméně v oleji jsem jinak vodu nezaregistroval a na opak taky ne.... teda nevšiml jsem si.... Motor mi před pěti lety repasoval jeden vyhlášený motorář, ale nikdy jsem se už nedozvěděl, jestli tam dával kovové těsnění....
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Mazací kanálek je v místě těsnění hlavy jen jeden a na novějších typech těsnění je uměle propojen s dvěma odtokovýma kanálkama (dírama okolo hlavových šroubů) v jeho blízkosti. Je to proto, aby se tlakem neprovalil směrem do vody, která je ve většině okolní plochy těsnění. Takže tlak oleje proudí tím dutým kolíkem, který už se používá kovový, ale jestli tam někdo dal ten starý plastový, je možné že se roztavil a olej teď teče rovnou zpět do vany a nemaže hlavu. S kapkou vody to ale asi nesouvisí, ta by spíš poukazovala na to, že těsnění povolilo z vody do oleje, což je taky možné, ale zase to nezpůsobí mrtvici hlavě.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Rozumím.... tlakovaný to je těma kolíkama a odvod je kolem šroubů a kanálkama kolem té kolíkové díry.... takže tento problém by to taky klidně mohl být.... uf uf.... a vzhledem k tomu, jak rychle se to projevilo, tak to má vysokou pravděpodobnost.....