Nefunguje větrák chladiče
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon říj 27, 2008 9:39
Nefunguje větrák chladiče
Mám Rovra 216 SI .Může mi někdo poradit kde hledat relatko ,které spína motor ventilatoru chladiče?Mám vyskoušen ,ventilator napájení přimo se toči ,termostat vykazuje odpor 1400 ohmu studený 120 ohmu teplý .Na misto něj jsem zapojil potenciometr a simuloval teplotu kapaliny při snižovaní odporu to má vliv i na otáčky motoru asi chudší směs .Pak při 110 omech někde cvaklo rele a ventilator se roztočil zacukal ,zastavil pak roztočil hodně pak zastavil a dost. Kde najdu to rele které ho ovláda?Stačilo by mi i menší el. schema.Fora jsem si přečetl ,ale řešení neni.Můžu taky natahnout do kabiny drát a spínat ručně ,ale to se mi nelíbi.Děkuji.
Re: Nefunguje větrák chladiče
proč myslíš, že je tam problém? A když odpojíš zásuvku čidla při nastartovaném motoru, ventilátor se točí? Pokud máš klimatizaci, je relé ventilátoru v relé modulu klimatizace - taková krabička asi 10x15x3 cm se čtyřmi relé uvnitř, ale bacha, jsou dvě, jedna je poblíž ECU a tam jsou relé řízení motru. Nejlepší je stáhnout si RAVE a tam jsou schemata i fotky, kde se co nachází.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon říj 27, 2008 9:39
Re: Nefunguje větrák chladiče
Díky za dobrou radu Ventilator se opravdu podle rady roztočí.Rele jsem našel je to žlutá krabička klepe to v ní.3x3x10 cm vysoká a je u ABSky.Podezíram jeho nečinnost když stojim ve frontě slunce páli ručička teploměru na palubce je ve třech třetinách a sousední auta slyším zapnout větraky tak proč ne mně.A tu simulaci co jsem skusil ,sundal jsem zástrčku z čidla dvoudrátoveho a připojeným potenciometrem jse navodil odpor kolem 100 ohmu měl by se ventilato sepnout si myslím .Připouštím ,že neznám všechny souvislosti a moje uvaha je mylná.Můžete mi k tomu něco říct.Moc děkuji.
Re: Nefunguje větrák chladiče
Sepnout by to mělo, zítra mrknu na schéma. No a když odpojíš tu zástrčku s čidla, tak to běží naplno?
Re: Nefunguje větrák chladiče
Aha, tak na tvojem je to trochu jinak, ale jednodušeji: Relé je samostatné, to žluté, cos našel, přívod +12V do relé je přes 20A pojistku č 4 v motorovém prostoru purpurovo- modrý vodič. Do ventilátoru jde z relé modro-purpurový, ale přes černou zásuvku vedle expanzky vlevo (jsou dvě, tak ta vepředu), kde se mění zase na purpurovo- modrý. Ukostření ventilátoru je černým vodičem přímo někde na karoserii.
Ovládání relé: +12V je přes 10A pojistku č.19 v kabině - zeleno-šedý vodič, -12V je šedo modrý vodič z řídící jednotky, který vede přes šedou zásuvku umístěnou nad černou zásuvkou popsanou výše.
Takže zkontroluj všechna tato spojení a proměř ohmmetrem jednotlivé vodiče, jestli jsou OK.
Ovládání relé: +12V je přes 10A pojistku č.19 v kabině - zeleno-šedý vodič, -12V je šedo modrý vodič z řídící jednotky, který vede přes šedou zásuvku umístěnou nad černou zásuvkou popsanou výše.
Takže zkontroluj všechna tato spojení a proměř ohmmetrem jednotlivé vodiče, jestli jsou OK.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon říj 27, 2008 9:39
Re: Nefunguje větrák chladiče
Ano ,když odpojim zástrčku z čidla běží ventilator na plno.Spoje projdu .Díky