Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
No to je jedno jestli horní, nobo dolní, zuby jsou stejné a jestli je na horním 10 zubů vůle, tak na spodním taky a to je téměř půl otáčky. K
Každopádně to ještě dneska zkontroluju a do budoucna zašroubuju na lepidlo.
A to si představ, že na hodně autech je to dělané tak, že je hladké kolo dotažené na hladké klice, žádné výstupky, drážky, úseče, pera, nic. Asi aby to mohl nastavit jen ten, kdo má origo přípravek, tedy servis.
Každopádně to ještě dneska zkontroluju a do budoucna zašroubuju na lepidlo.
A to si představ, že na hodně autech je to dělané tak, že je hladké kolo dotažené na hladké klice, žádné výstupky, drážky, úseče, pera, nic. Asi aby to mohl nastavit jen ten, kdo má origo přípravek, tedy servis.
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Je to spodni kolo jde snim skoro otocit o pul otacky ,Trunda vam to pak nafoti
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Nafotím..... ale takto s tím jde předpokládám otočit když tam není strčený šroub, ne? Se šroubem to bude lépe vymezené a tolik to nepůjde... no nechápu to, jakto že se to tak mrší... tak jsou tam rázy, navíc na to může mít vliv i to, po jakých silnicích jezdím a jak jezdím... prostě všechno se vším.... ale taky si dokážu představit to, že ne každý servis ten šroub fest dotáhne...
Jaká je běžná praxe když se mění rozvody.... sundaváte řemenici (tedy povolujete tento šroub)? Ten řemen skrz olejové čerpadlo bez sundání řemenice vyndat nejde, ne?
Jaká je běžná praxe když se mění rozvody.... sundaváte řemenici (tedy povolujete tento šroub)? Ten řemen skrz olejové čerpadlo bez sundání řemenice vyndat nejde, ne?
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Musis ho pokazde povolit a pak dotadnout bud pneumatikou nebo zaaretovat setrvak a dotahnout fest
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Já co jsem párkrát povoloval a dotahoval šroub na klikovce u motocyklu, tak bez pneumatiky to nešlo....celkem masakr, s použitím obyčejného klíče to i přes páku vůbec nešlo, jsem myslel, že mi upadnou ruce
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
... no na Kupéčku jsem ho posledně dotahoval se zablokovaným setrvákem a na ráčnu jsem dal ještě lešeňovku.... ale asi to budu od teď každý rok raději kontrolovat.... taková kravina za zničenej motor nestojí....
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Teda Trundo, na račnu se trubka nedává
Ale dneska jsem to na svém autě kontroloval a je to OK.
Ale dneska jsem to na svém autě kontroloval a je to OK.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Vím..... ale neměl jsem po ruce nic bytelnějšího .... budu muset pořídit nějaký pořádný trhák ............ ..... a to nevíš, že to byla momentová ráčna
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
je snad předepsaný nějaký utahovací moment, který je vyzkoušený jako dostatečný, tak proč ta panika kvůli jednomu motoru, který někdo nejspíš sprasil stylem "je to na krev, to je dobrý" ?????
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
.... tak je otázka, jestli mechanici ten doporučený moment dodržují... on sám o sobě je docela velký a je na něho už potřeba docela slušná páka (tuším 210 Nm) ...
Mimochodem není to jeden motor.... dva z mých tří motorů mají tento problém, J0hny se s tím taky setkal a Lenham mi dnes potvrdil, že povolený šroub už taky párkrát potkal....
Samozřejmě, u obou motorů nejsem schopný nijak doložit v jakém stavu kolečko vs. klika byli, nicméně takto ožužlat se to někdy muselo a to jedině v důsledku toho, že buď mechanici historicky na předepsaný moment kašlali a nebo je to konstrukčně slabé místo (např. nepočítají se stylem jízdy, kdy se jede brzda plyn po klikatých silničkách 3. třídy s děravým svrškem, kdy do kolečka jdou celkem festovní rázy)...
Jinak u obou motorů, které jsem jezdil, Lenham potvrdil, že jsou velice pěkně zajeté, čisté a i v případě najetých 240.000 km bylo vše bez známek vážného opotřebení... tedy i přes můj dynamický styl jízdy motor nijak extrémně netrpí.
.... Labuťka je doma....
Motor původem z Kupéčka (cca 190.000 km), byl kompletně přetěsněn, hlava srovnaná, přeleštěné ventily, nová gufera, nové kovové vícevrstvé těsnění, šrouby... rozvody ponechány původní (mají najeto cca 30.000 km).
V tachometrových 240.000 km byl vyměněn olej s filtrem, i palivovým. Je tam "nová" kladka na řemeni k čerpadlu posilovače (původní byla cvaknutá).
Motor si hezky ševelí, sic nejsem zvyklý na bzučivý zvuk rozvodů (ti, kdo mi dělali rozvody dříve řemen asi tolik nenapínali). Bohužel nejsem schopný posoudit případnou změnu dynamiky motoru, protože auto bylo měsíc a půl mimo provoz. Nicméně mám trošku pocit, že je motor teď takový línější - silnější vícevrstvé těsnění a tedy oproti původnímu menší komprese? .... Možná že fakt už dlouho to spodní kolečko rozvodů bylo posunuté a časování vyhovovalo chodu motoru ve větších otáčkách? ....
I přes tuto nemalou nečekanou investici do Labuťky, se smiřuji s tím, že by toto měla být fakt poslední zima, kterou bude ještě sloužit v ostrém provozu. Koroze už hlodá na moc místech, bylo by třeba investovat do tlumičů a dalších dílů náprav. Na rodinné cestování už potřebujeme něco "pohodlnějšího", protože bez klimy a v tom hluku (který je třeba oproti RFku citelně větší) je cestování na delší vzdálenosti s dětmi dost náročné... takže příští rok budu muset nějak vyřešit koupi něčeho "modernějšího". Ale uvidíme podle situace ....
Neskutečně mě štve, že něčím zaváháním je motor, který opravdu mohl před sebou mít klidně dalších 100 tis. km, v podstatě totálně odepsaný... ventily ohnuté asi nejsou - opravdu válce jen lechtaly, ale kdyby, tak by se stejně musely raději nechat přeleštit. Klika není ožužlaná kriticky, ale nové kolečko na něm má vůli, sic malou, ale potenciálně nebezpečnou (řekl bych, že cca stejnou, jako mám bohužel teď i na VVC v Kupéčku )... možná by se to dalo zkusit vytěsnit nějakým tekutým kovem. .... je to nepříjemný, ale tohle je život... hlavně že jedeme dál a v Roverkovi
... mimochodem, chystám se sem dát fotky hydroštelu z VVC a z obyč K-Series.... VVC mám jeden doma a obyč jsem nafasoval pro porovnání od Lenhama... budu koumat jak fatální je mezi něma rozdíl a jestli není možný, že osoba, který repasovala moje VVC, tam nedala "obyčejný" hydroštel.... to klepání na Kupéčku je už celkem nesnesitelný....
Mimochodem není to jeden motor.... dva z mých tří motorů mají tento problém, J0hny se s tím taky setkal a Lenham mi dnes potvrdil, že povolený šroub už taky párkrát potkal....
Samozřejmě, u obou motorů nejsem schopný nijak doložit v jakém stavu kolečko vs. klika byli, nicméně takto ožužlat se to někdy muselo a to jedině v důsledku toho, že buď mechanici historicky na předepsaný moment kašlali a nebo je to konstrukčně slabé místo (např. nepočítají se stylem jízdy, kdy se jede brzda plyn po klikatých silničkách 3. třídy s děravým svrškem, kdy do kolečka jdou celkem festovní rázy)...
Jinak u obou motorů, které jsem jezdil, Lenham potvrdil, že jsou velice pěkně zajeté, čisté a i v případě najetých 240.000 km bylo vše bez známek vážného opotřebení... tedy i přes můj dynamický styl jízdy motor nijak extrémně netrpí.
.... Labuťka je doma....
Motor původem z Kupéčka (cca 190.000 km), byl kompletně přetěsněn, hlava srovnaná, přeleštěné ventily, nová gufera, nové kovové vícevrstvé těsnění, šrouby... rozvody ponechány původní (mají najeto cca 30.000 km).
V tachometrových 240.000 km byl vyměněn olej s filtrem, i palivovým. Je tam "nová" kladka na řemeni k čerpadlu posilovače (původní byla cvaknutá).
Motor si hezky ševelí, sic nejsem zvyklý na bzučivý zvuk rozvodů (ti, kdo mi dělali rozvody dříve řemen asi tolik nenapínali). Bohužel nejsem schopný posoudit případnou změnu dynamiky motoru, protože auto bylo měsíc a půl mimo provoz. Nicméně mám trošku pocit, že je motor teď takový línější - silnější vícevrstvé těsnění a tedy oproti původnímu menší komprese? .... Možná že fakt už dlouho to spodní kolečko rozvodů bylo posunuté a časování vyhovovalo chodu motoru ve větších otáčkách? ....
I přes tuto nemalou nečekanou investici do Labuťky, se smiřuji s tím, že by toto měla být fakt poslední zima, kterou bude ještě sloužit v ostrém provozu. Koroze už hlodá na moc místech, bylo by třeba investovat do tlumičů a dalších dílů náprav. Na rodinné cestování už potřebujeme něco "pohodlnějšího", protože bez klimy a v tom hluku (který je třeba oproti RFku citelně větší) je cestování na delší vzdálenosti s dětmi dost náročné... takže příští rok budu muset nějak vyřešit koupi něčeho "modernějšího". Ale uvidíme podle situace ....
Neskutečně mě štve, že něčím zaváháním je motor, který opravdu mohl před sebou mít klidně dalších 100 tis. km, v podstatě totálně odepsaný... ventily ohnuté asi nejsou - opravdu válce jen lechtaly, ale kdyby, tak by se stejně musely raději nechat přeleštit. Klika není ožužlaná kriticky, ale nové kolečko na něm má vůli, sic malou, ale potenciálně nebezpečnou (řekl bych, že cca stejnou, jako mám bohužel teď i na VVC v Kupéčku )... možná by se to dalo zkusit vytěsnit nějakým tekutým kovem. .... je to nepříjemný, ale tohle je život... hlavně že jedeme dál a v Roverkovi
... mimochodem, chystám se sem dát fotky hydroštelu z VVC a z obyč K-Series.... VVC mám jeden doma a obyč jsem nafasoval pro porovnání od Lenhama... budu koumat jak fatální je mezi něma rozdíl a jestli není možný, že osoba, který repasovala moje VVC, tam nedala "obyčejný" hydroštel.... to klepání na Kupéčku je už celkem nesnesitelný....
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Teda tady to vře.....
To je docela dost, ale jak to asi dělají v továrně? Taky na oko jen tak z plezíru nebo na to vezmou patřičné nářadí?Trunda píše:.... tak je otázka, jestli mechanici ten doporučený moment dodržují... on sám o sobě je docela velký a je na něho už potřeba docela slušná páka (tuším 210 Nm) ...
Pokud máš vícekrát broušenou hlavu, tak by to snad mohlo být trochu v rovnováze, není to náhodou subjektivní dojem?Trunda píše: Nicméně mám trošku pocit, že je motor teď takový línější - silnější vícevrstvé těsnění a tedy oproti původnímu menší komprese? ....
To chápu, ale proč je odepsaný? Nestačí koupit fungl klikovku, případně sehnat jetou, přebrousit a jedeš dál?Trunda píše: Neskutečně mě štve, že něčím zaváháním je motor, který opravdu mohl před sebou mít klidně dalších 100 tis. km, v podstatě totálně odepsaný...
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
... ano
... mohlo by být.... ale asi bych raději tu větší kompresi
... to ano... ale ona ta výměna klikovky (plus šálky, atd. atd) taky není levná záležitost... to už je asi lepší sehnat komplet blok, který bude mít konec kliky v pořádku...
... mohlo by být.... ale asi bych raději tu větší kompresi
... to ano... ale ona ta výměna klikovky (plus šálky, atd. atd) taky není levná záležitost... to už je asi lepší sehnat komplet blok, který bude mít konec kliky v pořádku...
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Není to Trundo slabé místo, podle mě e to jednoznačně nedodržením utahovacího momentu (205Nm). To kolečko žádné rázy nedostává. A to ani jízou stylem brzda-plyn, otáčky motoru se nemění až tak prudce a navíc - to by odnesl především řemen. A jízdou po hrbolaté silnici už vůbec. Vždyť 205 Nm je více, než náboj s ložiskem zadního kola. A kolo s řemenicí je tak lehké k velikosti toho šroubu a utahovacího momentu, že tím to určitě nebude.
Problém je ten, že když to mechanik dělá na motoru namontovaném na autě, nemá jak zablokovat setrvačník, musel by odmontovat kryt, takže tam narve pětku a zabrzdí a pak to dotahuje i když to asi čtvrt otáčky pruží, takže o dodržení momentu nemůže být řeč. U motoru vymontovaného venku je zase jednoduché zablokovat odkrytý setrvačník, ale problém je s motorem celým - pokud není pevně v nějakém stojanu, musí ti ho někdo pomocí odpovídající páky držet. Takže to utáhnou pneumatickým utahovákem, na kolik, to už se neví.
Prostě kdo někdy zkoušel povolit správně dotažený šroub řemenice, ten ví, že se to prostě nemůže samo povolit, ani za milión kilometrů.
Problém je ten, že když to mechanik dělá na motoru namontovaném na autě, nemá jak zablokovat setrvačník, musel by odmontovat kryt, takže tam narve pětku a zabrzdí a pak to dotahuje i když to asi čtvrt otáčky pruží, takže o dodržení momentu nemůže být řeč. U motoru vymontovaného venku je zase jednoduché zablokovat odkrytý setrvačník, ale problém je s motorem celým - pokud není pevně v nějakém stojanu, musí ti ho někdo pomocí odpovídající páky držet. Takže to utáhnou pneumatickým utahovákem, na kolik, to už se neví.
Prostě kdo někdy zkoušel povolit správně dotažený šroub řemenice, ten ví, že se to prostě nemůže samo povolit, ani za milión kilometrů.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Njn, tak nejak to bude
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Mně takhle odešel motor kdysi na VW,kdy po necelém roce od výměny rozvodů jednoho rána po nastart.na volnoběh po chvíli ztichl. Po rozborce,uvolněné kolečko na klik.hř.,vyvyklaná drážka+ožuž.klika.U VW častá závada,ovšem díky nedodržení,resp.nevyměnění právě onoho kolečka,či kontr.dotažení při vým.rozvodů.Práci odvedl vyhlašovaný odb.na diesely,který toto dělal XXXkráte,v Krnově na kopci je jen jeden(pro Hombrého ). Takže motor zatím taky uchovávám,až někdy.......protože jinak tahal a startoval jak čert. Takže mechoš to buď podcenil,nebo se na to tenkráte vyprdl a takhle to dopadlo
R 400 SDI 99