Co se tedy včera přihodilo....?
Hned ráno jsem se natěšený pustil do práce. V první řadě jsem vzal ocelák na flexe a ojel rezatý místa na přužino-tlumičích ze ZRa a na nápravnici z VIčka. Rychlo jsem to přelétnul základovkou a díky parádnímu sluníčku jsem mohl za chvilku postupně všechno stříknout černou barvou a to dvakrát. Mezi tím jsem rozhodil přední nápravu - dolů přední nápravnici, odpojit stabilizátor, pak povolit a VYŠROUBOVAT (zdravím Karla

) šroub v těhlici, stáhnout z tlumiče a pak odšroubovat pružiny z karoserie. Jako čučel jsem, jak jsem měl horní uložení pružin bez flíčku rzi. Jak to nejezdí v zimě, tak je to úplně něco jiného. Ocelákem jsem vymetl vrch "kapsy" a vystříkal bodyčkem. Mezitím se barva hezky vytvrdila a pustil jsem se do kompletace nápravnice s tyčemi. Původní gumová uložení byla pěkně vyžvejkaná a měkká. Jako tfuj tfuj - to nemohlo dělat žádnou dobrotu. Smontoval jsem s polyuretanovými náhradami a ač jsem to nečekal, tak tyče pak do boku nebyly zas tak tuhé, ale v podélném směru bez kompromisu

Dále jsem vylisoval z podpůrné tyče řazení původní gumový silentblok a zpět nalisoval polyuretanové náhrady. Při řazení se kulisa pohybovala zas o kousek méně.
Pokračoval jsem montáží polyuretanových uložení stabilizátoru. Možná že ty hondí úchyty jsou trošku jinak tvarované, takže silentbloky měly i po nasazení na tyč trošku vůlí. To se ale snadno vyřešilo vložkou z měděného plechu mezi silentblok a úchyt. Pak to bylo tak akorát. Původní gumy nebyly v kritickém stavu, ale byly uvnitř trošku vydřené. Ale proti polyuretanu to byly žvejkačky. Výsledný efekt by ale umocnilo vyřešit i kosti, které jsou kontrukčně nic moc. Ideálně kulové čepy, případně uniball a nebo kombinaci s polyuretanem.
Následovala zpětná montáž nápravnice a pružin ze ZRa. Byla to celkem rychlovka, jen s tou nápravnicí se musel zvolit jiný postup. Teď s těmi předními silentbloky není možné tyče trefit dírami do ramen, když je nápravnice namontovaná. Musí se nejprve tyče volně přišroubovat k ramenům a pak nápravnici teprve přišroubovat ke karoserii. Jak jsem měl vše hotové a pomalu se chystal nasadit kola, všiml jsem si všiml, že glochtá pravý čep řízení. Už jsem tu psal, že to byly dva roky staré SWAGy. Naštěstí jsem měl doma další dvě sady čepů, tak jsem ho hned vyměnil.
Jinak nápravnice z VIčka bylo to, co to chtělo. Jednak mnohem pěknější provedení a konečně hromada místa před svody. Bych řekl, že teď by šly svody sundat bez nutnosti nápravnici demontovat.
Bohužel víc času nebylo, tak jsem auto hodil na kola a jel projet, abych v rámci rozjeté geometrie prbnul změnu jednak ve vztahu k polyuretanu a pak změřil výšku přední nápravy.
Už jsem se tu rozčiloval, že změna výšky se nestala. Musím najít ten obsáhlý článek z UK fóra, kde popisovali varianty snížení. Myslím, že tam nebyla zmínka o tom, že VIčko a Coupe má stejně vysoké podvozky jako ZRo. Bych to nikdy neřekl, protože ZRo nemá takové díry nad koly, jako mám já. Jasný, jsou tam jiný blatníky, ale toto?
Co mi aspoň spravilo náladu, tak megarozdíl v tom, co jsem od toho očekával. Zatím nemůžu posoudit vliv na stabilitu v průjezdu zatáčky a reakci na volant, nicméně vliv předních uložení tyčí v nápravnici se dostavil a byl znát. Hlavně tedy při prudkém zabrždění - na takovou reakci na brzdy jsem opravdu nebyl zvyklý. Brzdy se zahryzly a auto je poslechlo i bez nějaké zásadní nutnosti řešit volant. Prostě nyní je auto mnohem jistější na brzdách. Rozhodně lepší to bude ještě po nastavení geometrie. Při prudké akceleraci bylo znát cosi podobného v opačném. Pěkně zostra záhryz do asfaltu a start přímým směrem

No a efekt uložení tyče řazení - myslím si, že nejvíc byl znát rozdíl po montáži uložení pod kulisou. To na převodovce sice řazení určitě zpřesnilo, ale ne až tak citelně. Vedlejším účinkem je přenos "šelestu" od převodovky do kabiny. Uvnitř je teď tento zvuk více slyšet. Ona to je možná obecná choroba PG1 s řazením pomocí tyče, že se do interiéru přenáší hluk od převodovky. Ale extra mi to nevadí... beru to tak, že mi přibyl další bod zvyšující fun factor auta
Jináč, protože zítra mám na odpoledne domluvenou u kluků hondistů další konzultaci silentbloků a vychytávek na našich podvozcích, tak zároveň u nich provedu i prohození slicků na disky z Labutě, které jsem pro jistotu ještě jednou ověřil, že se s pěknou rezervou vlezou na brzdiče ze ZRa. Musel jsem tedy dnes nastěhovat do Labutě dvě sady kol a když už jsem se zašpinil a protože bych to zítra rozhodně nestíhal a v úterý ráno jdu na geošku, tak jsem si dovolil spáchat takovou čtvrthodinovou nedělní šolichačku a vyměnil jsem i druhý čep řízení. Nerad bych za měsíc jel na geometrii znovu kvůli tomu, že zdechl i ten druhý SWAG.
A v týdnu musím poladit ještě pár drobností, taky namontovat polyuretanové uložení zadního stabilizátoru, možná něco vymyslet s nešťastně vyřešeným sáním no a pomalu kompletovat co sebou nabrat na MiniRaceDay
