Jakému motoru se vyhnout? Rover 200

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jakému motoru se vyhnout? Rover 200

Příspěvek od Trunda » čtv dub 07, 2011 9:41

No to proto, ze tu malo lidi ten osmiventil ma... kdyz uz si nekdo kupuje Rovera, tak sahne vetsinou po 16ventilu... ale asi ano - obecne plati, mene mechanickych soucasti, min potencialni problemu...
Mimochodem garanci toho, ze to tesneni bylo slusne udelano nebudes mit, pokud budes auto kupovat nekde v bazaru... takze jedine koupit od konkretni osoby, ktera bude prisahat, ze bylo tesneni vyreseno a nebo dovezt z Nemecka... ja osobne bych to tesneni stejne vymenil v kazdem pripade ;-) - jistota je jistota... ono i proto, ze to tesneni vymenuje spousta domacich kutilu a to je pak sodoma gomora...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakému motoru se vyhnout? Rover 200

Příspěvek od AnderN » čtv dub 07, 2011 11:32

Ta obecná úměra (čím jednodušší stroj, tím vyšší spolehlivost) samozřejmě platí i tady. Ovšem není to žádná krize -- 16V motory Rover jsou spolehlivé taky. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že prasklé těsnění pod hlavou se nevyhýbá ani 1.4 8V, takže v tomto ohledu je to jedno.

Prasklá hlava je extrémní případ a je vždy důsledkem špatné péče, kdy majitel kašle na nějaké těsnění, nesleduje hladiny provozních kapalin (chladící kapalina, motorový olej) a následkem toho motor přehřeje, což hliníková hlava nevydrží (nejen u Roveru). V lepším případě se jen zkroutí a pak se musí rovnat, v tom horším praskne a pak to buď můžete opravit za drahý peníz s nejistým výsledkem, nebo je to pro ni konečná a je nutné sehnat jinou hlavu. Přehřátí holt nesvědčí žádnému motoru, natož hliníkovému.

Méně zkušeností i stížností na 1.4 8V je jistě také proto, že jich je u nás poměrně méně. Je to trochu s podivem, protože třeba v Německu se hojně prodávaly kvůli tomu, že Němci platí za vozidlo daň podle výkonu. Takže na západ od našich hranic je jich na výběr stále dostatek (aktuálně víc jak polovinu z nejčastějších motorizací R200 (214i, 214Si, 216Si) tvoří právě 214i). U nás chce asi každý jezdit jako dravec :-)
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Odpovědět