Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
Zakar
Příspěvky: 1106
Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Zakar » ned srp 11, 2013 15:43

Podobný zvuk jsem jednou řešil u 18K4F. Byl špatný těsnící kroužek sacího koše v olejové vaně. Olej neestačil k naplnění hydroštelů a strašně to cvakalo.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od J0hny » ned srp 11, 2013 16:12

Zrovna doma jeden takovej zvakací 18k4f mám :) To kdybych věděl proč tehdá cvakal, byl bych moc rád :lol: Už leží v kůlně 3roky a myslím že má najeto něco okolo 100 000km
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » ned srp 11, 2013 16:50

Takze Zakare rikas zkusit oddelat vanu a kouknout? A to jako kdyz to stoji, tak jsou ty hydrostely nafoukle, ale kdyz to jede tak se zmacknou a nechteji se poradne dofouknout?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Zakar
Příspěvky: 1106
Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Zakar » ned srp 11, 2013 17:43

Ne. Jsou pořád prázdné. Vlivem nízkého tlaku oleje se nenaplní ani při vyšších otáčkách. Sundej vanu,sací koš a vyměň na něm těsnící kroužek.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od J0hny » ned srp 11, 2013 19:12

Já bych radši prvně změřil tlak oleje...
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Hombre » ned srp 11, 2013 20:26

Zakar píše:Podobný zvuk jsem jednou řešil u 18K4F. Byl špatný těsnící kroužek sacího koše v olejové vaně. Olej neestačil k naplnění hydroštelů a strašně to cvakalo.
To zní taky celkem pravděpodobně ;)
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon srp 12, 2013 10:31

No jo, ale to by teda po zastavení motoru mezi vačkou a hydroštelem byla mezera, ne? A ta tam není :-( .... J0hny, jak se dá měřit tlak oleje? Navíc, nesvítila by v takovémto případě kontrolka tlaku oleje?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od J0hny » pon srp 12, 2013 19:06

Hydroštěl má v sobě pružinku, takže tam úplně vůle nebude nikdy...Tlak oleje změříš manometrem natočenym místo čidla tlaku oleje, v práci ho máme, ale nepojedu ti ho půjčit :lol: čidlo tlaku oleje spíná při žalostně nízkym tlaku, myslím někdy okolo 1baru :roll: Netuším jestli by to stačilo na naplnění hydroštelů nebo ne...
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od KDB » pon srp 12, 2013 20:41

Mám motor líznutý na lágrech, po ohřátí poblikává mazání, ale hydroštely šepot květin.....
Ale to, co říká Zakar, je dobrá cesta....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » čtv srp 15, 2013 11:03

Tak po konzultaci s Lenhamem v sobotu ještě zkusím tu vanu shodit a kouknout, jestli tam není nějaká hrůza.... taky tomu dává docela šanci, že by to mohlo být tím sacím košem... kéž by!
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od J0hny » čtv srp 15, 2013 18:55

Já ho na turbáku měl úplně ucpanej karbonovejma "šutrama", když jsem poprvý sundal vanu, ale to určitě vypadávalo z usmaženýho turba, jak s tím předemnou každej prasil :roll:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » sob srp 17, 2013 14:20

.... Tak ja uz to vzdavam....... Volam Lenhamovi.... :-(
Vanu jsme shodili dolu, ta cista, nikde zadny binec, saci kos neucpane, nepraskly, O krouzek sice tvrdy, ale bylo to jeste ve tmelu..... Nikde nic podezreleho.... Nicmene teda krouzek jsem vymenil, vanu jsem bez tmelu vratil (po peripetiich se zavazejicima svodama).... Nastartovalo to na prvni otocku, ale ani po celkem dlouhe dobe a zahrati motoru se nic nezmenilo....
Jako zvuk asi od hydrostelu pujde, ale bud to jsou kanalky ci ucpane hydrostely, nebo prestalo zabirat olejove cerpadlo.... Nevim :-(
No tak ma to jedno pozitivum.... Mam nove stefty na svodech :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » úte srp 20, 2013 9:26

Ráno, když jsem tak na záchodě přemýšlel nad životem a smrtí, tak mi hlavou bleskla jedna věc....
.... když jsem vracel zpět vanu na motor, tak jsem na dosedací ploše na bloku uviděl modrou kapku chladící kapaliny.... a tak mě napadlo - nemůže být tohle všechno problém v důsledku provaleného těsnění? Že by se provalil olejový kanálek vtokový do odtokového a tak to v podstatě obtékalo tlakovací kanálky v hlavě? Je to možné.... nicméně v oleji jsem jinak vodu nezaregistroval a na opak taky ne.... teda nevšiml jsem si.... Motor mi před pěti lety repasoval jeden vyhlášený motorář, ale nikdy jsem se už nedozvěděl, jestli tam dával kovové těsnění....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Hombre » úte srp 20, 2013 10:17

Mazací kanálek je v místě těsnění hlavy jen jeden a na novějších typech těsnění je uměle propojen s dvěma odtokovýma kanálkama (dírama okolo hlavových šroubů) v jeho blízkosti. Je to proto, aby se tlakem neprovalil směrem do vody, která je ve většině okolní plochy těsnění. Takže tlak oleje proudí tím dutým kolíkem, který už se používá kovový, ale jestli tam někdo dal ten starý plastový, je možné že se roztavil a olej teď teče rovnou zpět do vany a nemaže hlavu. S kapkou vody to ale asi nesouvisí, ta by spíš poukazovala na to, že těsnění povolilo z vody do oleje, což je taky možné, ale zase to nezpůsobí mrtvici hlavě.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » úte srp 20, 2013 11:21

Rozumím.... tlakovaný to je těma kolíkama a odvod je kolem šroubů a kanálkama kolem té kolíkové díry.... takže tento problém by to taky klidně mohl být.... uf uf.... a vzhledem k tomu, jak rychle se to projevilo, tak to má vysokou pravděpodobnost.....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět