Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » úte říj 21, 2014 21:08

cca 251.500 km

Takže... v sobotu jsem se konečně dokopal taky něco porobit na Labuťce. Přírubou za katem mi profukoval výfuk, tak jsem se rozhodl rovnou kat vyměnit za méně jetý, co mám z Kupéčka. Na poslední technické už mě strašili, že jsou emise na hraně, tak po vánocích čekám, že už problémy dělat nebudout a projdu ;-) Zároveň jsem koumal, jak nějak poštelovat výfuk, aby mi nešel tak blízko táhel řazení. Ale i když jsem povolil svody a dotáhnul k hlavě podle toho, jak si to sedlo dole, tak to nijak nepomohlo. Ono se mi totiž poslední dobou ozývalo takové celkem nepříjemné klepání a jeden typ jsem měl právě na to, že mi klepe kat o táhla.
Jenže včera, když jsem jel do práce, tak nejen že to klepání nezmizelo, ale bylo to ještě horší a pravda, že za posledních pár dní se to zhoršilo citelně. Projevovalo se to nejvíce v momentě, kdy jsem při určité rychlosti na pětku pustil plyn. Tak hezky to kleplo. No a dnes už to v momentě, kdy jsem motorem jen tak udržoval konstantní rychlost, to dokonce jakoby drnčelo. Padlo rozhodnutí, že si dám po práci šichtu, bo už to začalo zavánět nebezpečím ;-)
Se zastaveným autem a kvedláním volantem to od levého kola pěkně klepotalo, tedy typoval jsem buď dolní čep na rameni, nebo čep řízení. Vytočil jsem kolo a ono stačilo na čep řízení jen šáhnout a bylo cítit, jak má vůli jak prase :-D Bylo to jasné....
Tak hurá na půdu, tak jsem vyštrachal dvě těhlice s čepama. Vybral jsem ten tužší. Chvilku jsem se mordoval s tím, než jsem na čepu vyšrouboval matici, protože čep byl vyklepnutý a matice žvejknutá. Pak zvednout auto, sundat kolo, změřit přesně vzdálenost čepu, povolit kontra matici (no ona se spíš povolila tyč z čepu, takže jsem se pak nemusel babrat s nastavením původní vzdálenosti, protože to byly stejné čepy), sundat matici na čepu, párkrát majznout po těhlici a posléže už jsem čep jen vyšrouboval z tyče. No a pak naopak zpět druhý čep :-) Dotáhnout, přeměřit vzdálenost (možná tak půl milimetru to bylo jinak), nasadit kolo a hurá to projet. Paráááááda :-) I s testovací jízdou mi to trvalo ani ne hodinu a to tak lážo plážo msm: Jsem ani nečekal, že se mi to podaří tak snadno. Šlo to asi proto, že už jsem to měl jednou rozdělané, tak to nebylo zarezlé.
Snad to zimu přežije, ale na jaře to bude chtít nové čepy. Nakonec ony jsou původní .... 250 tis. km :o No já jsem s tímhle podvozkem opravdu moc spokojený. Výdrž má neskutečnou, ramena jsem měnil po 200 tis., na zadní nápravě se taky zatím nic dělat nemuselo... a když už, tak se dá téměř všechno udělat doma na heveru :-)
Jo a koukal jsem, že přední kotouče už budou taky na hraně... ale opět, zimu musí ještě přečkat. Sic desky budu muset ještě vyměnit... jedny jetý tam mám, tak snad zas nebudou pískat :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Karel825 » úte říj 21, 2014 22:09

Hezky finišuješ před zimou, už cítíš sníh co :?: :lol:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » úte říj 21, 2014 22:19

.... tfuj tajbl.... ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Karel825 » úte říj 21, 2014 22:22

Taky mě to štve, že budu muset začít hledat plachtu na kupéčko :(
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon říj 27, 2014 10:02

V sobotu jsem pod Labuťó zpozoroval loužičku a ono to sákne zase někde kolem domečku termostatu. Ale je tam tak pitomě vidět, že nejde nějak rozumně rozeznat odkud to přesně teče. Ale všiml jsem si aj, že hadice jsou i u studeného auta dost natlakované a když jsem povolil víčko, tak to fakt dost pšouklo ven. To se mi moc nelíbilo, tak jsem vyštrachal záložní originální víčko a vyměnil to stávající, kdysi pořízené jako kompatibilní náhrada z LR. Uvidím tedy dneska než pojedu z práce domů, jak to bude natlakované. Nicméně někde netěsnost je a možná se teď konečně projevil viditelně únik kapaliny, který už rok nemůžu odhalit...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Pítrs » pon říj 27, 2014 10:11

Nóóó....odejivší těsnění pod hlavou?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon říj 27, 2014 10:17

Ee... nesmrdí, není olej ve vodě a naopak a navíc je těsnění vyměněné Lenhamem cca před rokem ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Pítrs » pon říj 27, 2014 10:18

A co tam je, gumičkové nebo plechové?

("Olej ve vodě" vůbec být nemusí!)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon říj 27, 2014 10:33

Vícevrstvé kovové... spíš typuju, že mi protéká voda do sání a nebo někde na domečku termostatu to sákne při větším tlaku v soustavě a hned se to odpařuje, protože to teče po horkým motoru. Až se Jarek vrátí, tak za ním stejně pojedu, tak si vyžádám těsnění pod sání a celé to znovu poskládám a vyměním domeček termostatu za jiný... ono jak se to montuje bez sundaného sání, tak je to na houby a můžou se tam někde skřípnout těsnění...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Pítrs » pon říj 27, 2014 10:38

No, je ověřeno, že to plechové nebývá někdy lepší (jak se traduje) a elastomerové víc udrží...
No nebudu to rozebírat, ale nepřijde mi v pořádku, že to za studena z expanzky hodně pšoukne, to by nemělo buď pšoukat vůbec a když, tak jen trošku.
Tak mě napadlo, jestli je to těsnění už pomalu mimo provoz.

Úniky chladiva se dají výborně lokalizovat tak, že tam naliješ fluorescenční barvivo, nejlépe za studena natlakuješ systém tak na 1 bar a víc...pak za pomocí UV lampy uvidíš jasně, kde co a jak.
Akorát to chce to barvivo a UV lampu a přípravek na natlakování, ne každý to má :)
Najdeš to i bez toho, ale je to víc práce.
Já to teď v práci mám a dělám s tím a musím říct, že je to naprosto super 8)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon říj 27, 2014 11:09

.... no tu je spíš problém v tom, že tam není vidět :-D ... takže na to pomalu nejlíp ještě endoskop :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Karel825 » pon říj 27, 2014 11:17

Dost blbé zjištění takhle před zimou :( navíc u vozu kterému začíná ta těžší část služby v roce :wink:
přeji brzkou rekonvalescenci mir:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Pítrs » pon říj 27, 2014 11:19

no tak pokud není endoskop, lampa, prostor, čas a kapalina, tak v nouzi K-Seal...
přidávám se ke Karlovi
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon říj 27, 2014 11:29

Uvidíme jak to bude vypadat dnes.... třeba to víčko pomůže ;-) A v nejhorším si dám zase rozborku a sborku termostatu :-D Akorát v té kose se nic nechce dělat. Zítra se na to případně kouknu. Stejně musím vyměnit přední desky, musím napajcovat ta skla, umýt to... ani k ošetření těsnění jsem se nedostal. Málo času, místa taky málo, prostě je to mizérie...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Karel825 » pon říj 27, 2014 11:57

Na ta skla si počkej až bude trochu tepleji, nejlépe přes deset stupňů,lépe se to roztírá i rozlešťuje, já to o víkendu nandal na služebáka a dnes po ránu se jen msm: i ty nejmenší kapičky se při devadesátce krásně koulí pryč, ty velké už od 40 km car::
S tím Regumem to chce taky dělat někde v teple v tom chladu a vlhku, které tu teď panuje je to naprd, nechce to schnout :idea:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Odpovědět