Topení R416 - Akutní!

stalky
Příspěvky: 16
Registrován: úte čer 25, 2013 18:55

Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od stalky » pon led 27, 2014 10:41

Zdravím, mám, zvlášť v těhle dnech dost akutní problém. Najednou mi přestalo topit topení, resp, když motor hodně točím, fouká celkem vlažný až teplý vzduch, ale to mám otáčky kolem 4000, což není příliš ekonomické =/ když přestanu točit, vyřadím, nebo netočím, fouká studený ( klapka pro přepínání horký-studený je ok). Zkoušel jsem u expanzky odpojit hadičku a foukat, hned na druhé straně tekla voda, takže zavzdušněný asi není. Prosím Vás, máte nějaký nápad? Děkuji moc předem!!

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od Hombre » pon led 27, 2014 10:52

Pokud je ručička teploměru po zahřátí stále v jedné poloze (mezi 1/3 - 1/2 zdvihu) zkontroluj kohout topení - (zhruba uprostřed mezi motorem a kabinou, vede k němu lanko), jestli je při nastavení teploty vzduchu na nejteplejší nadoraz v krajní poloze. Pokud ano, nezbývá, než kontrolovat další možnosti - ucpaný radiátor, špatně nastavené klapky topení atd. Vadný termostat , pumpa nebo těsnění by se mělo projevit na tom teploměru.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od J0hny » pon led 27, 2014 21:50

Celou dobru co jsem měl 220SD, v zimě netopila, na dálnici trochu jo. Po prodeji to známej začal řešit, vyměnil vodní pumpu, tý nic nebylo, vyměnil termostat a auto topí jak kráva. Budík teploty ukazoval pořád stejnou (provozní teplotu) a po výměně termostatu ukazuje pořád stejnou hodnotu, jen s tím rozdílem, že auto topí :D
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od AnderN » pon led 27, 2014 23:09

L-series topit musí ... jezdil jsem s ním zimy pět let a topil krásně (samo že u diesela to chvíli trvá, než začne).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od Austin » pon led 27, 2014 23:52

Dost možná termostat, stejně bych ho vyměnil.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od Trunda » úte led 28, 2014 8:51

Jojo... termostat se hodí vyměnit. Sám teď řeším, že mi to netopí a ručka mi cestuje podle toho, jak mi fouká na chladič... to je ale asi možná trošku jiný případ, nicméně jsem názorný případ toho, že termostat se má měnit PREVENTIVNĚ ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od AnderN » úte led 28, 2014 9:32

Nemyslím, že je potřeba to dělat preventivně.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od Trunda » úte led 28, 2014 10:42

No.... řekněme to jinak... podívejme se do servisního rozpisu, zda-li tam byla jen kontrola funkčnosti, nebo po určitých km či letech jeho výměna... bohužel servisní plán k tomuhle autu nemám....
Jde o to, že když k tomu dojde takto v zimě, tak je to celkem nepříjemný problém (netopí, motor je zatížený v neprovozní teplotě a víc žere, protože je pořád v zahřívacím režimu s bohatší směsí), není to taky výměna hotová za pár minut na počkání a prostě dá se předpokládat, že ten termostat po tolika letech už nebude v dobré kondici...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

cmoud22
Příspěvky: 44
Registrován: pát lis 02, 2007 10:56
Bydliště: Temelín

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od cmoud22 » čtv úno 06, 2014 1:25

Mám podobný problém. Rover fouká pouze na stupeň 3 a 4, a i při zahřátí motoru fouká pouze vlažný větřík. Zjistil jsem, že mi praskla ta oporová pružinka co je před ventilátorem, mohlo by to být tím?

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od Hombre » čtv úno 06, 2014 6:19

Ta pružinka souvisí pouze s rychlostí ventilátoru, ale pokud je teplota nastavená nadoraz v červeném, vzduch by měl foukat teplý, ať je rychlost ventilátoru jakákoli.
Pokud ale není proud vzduchu nastaven na poloze do kabiny (ale třeba na okna, na nohy), z prostředních výdechů může mírně foukat studený vzduch. Ale z výdechů do kterých je foukání nastaveno by měl jít teplý.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

paci
Příspěvky: 444
Registrován: čtv bře 18, 2010 22:22
Bydliště: Reichenberg v Sudetech - převážně

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od paci » čtv úno 06, 2014 12:49

JJ mrkni na termostat , u jednoho rovříka co jsme pořídili byl termostat špatně "vpolohován " a nefungoval správně motor studený , stačilo ho jen správně osadit a funkční pak mrkni na to ovládání kohoutu topení , neb 416 tka topí docela dobře ba i brzy a také je slabinou to ovládání větráku topení - ale na 3 a 4 stupeň fungují ..
Také nesdílím názor preventivně měnit to a támhlento pak tudleto , to bychom se pořád místo ježdění jen navyměňovali cosi.. takové manuály na kontrolu termostatu, uhlíků starteru , ložisek bv kolech, brzdového obložení, promazat listové pero .. takový plán po cca 3tis. km tu mám ještě když jsem měl Š 110, Š105 a Š110 R a u také Fiata 600 a F 850 to dávali u aut 60-70roky /- To když jsem třeba měsíčně najížděl 4tis km tak nevím jak bych každý 3tí týden trávil čas preventivní kontrolou .. vzek:
Myslím, že výměny rozvody ,oleje, filtry , žhavičky , tak ještě destičky ty v intervalech ale to ostatní až je potřeba..

A ještě zkušenost nynější - na 416tce přicpaný a trochu prosakující chladič a v otáčkách motoru pod 2tis. moc netopí.. Čeká mne výměna chladiče tak uvidíme hi:

také jsem nenašel plán kdy se má měnit manželka :D ještě že to nečte .. ml:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od Trunda » čtv úno 06, 2014 12:59

Rodiče mě učili, že manželka se mění pouze po konci životnosti a hodlám se toho držet ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

11AA
Příspěvky: 1034
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od 11AA » čtv úno 06, 2014 13:22

Trunda píše:Rodiče mě učili, že manželka se mění pouze po konci životnosti a hodlám se toho držet ;-)
Jaká se uvádí? [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Mě když to netopilo , bylo málo kapaliny v expanzce.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od Trunda » čtv úno 06, 2014 16:51

Životnost je dost různá a hlavně nepředvídatelná... ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

paci
Příspěvky: 444
Registrován: čtv bře 18, 2010 22:22
Bydliště: Reichenberg v Sudetech - převážně

Re: Topení R416 - Akutní!

Příspěvek od paci » čtv úno 06, 2014 22:40

Trunda píše:Životnost je dost různá a hlavně nepředvídatelná... ;-)
Rovrů ? nebo snad našich lepších já? necháme se překvapit jestli nám i rodiče trochu nekecali.. :D :D

Odpovědět