STK a emise provedeny.... opět to ta Vjeruška zvládla



Každopádně v rámci přípravy jsem tedy vrátil originální katalyzátor a zapojit obě lambdy. Musím ale konstatovat, že jsem si téměř jistý tím, že ta jednotka je odladěná na ten sportovní kat, protože citelně to auto zdechlo. Mimochodem když jsem chtěl vymazat chyby a nechat načíst lambdu, tak se mi nedařilo připojit diagnostikou. A ejhle.... to mi vysvětluje to, proč dva roky zpět na Mini Race Day mi přestala chodit telemetrie přes diagnostiku. Myslel jsme, že šlusla diagnostika a ono ne. Vymontoval jsem ven jednotku (na ní je mimochodem fixou hromada nějakých textů, což bych odhadoval právě na poznámky z nějaké tunning dílny), pročistil jsem a promazal kontakty a po několikerém nasunutí konektoru, aby se kontakty ošoupaly, se diagnostika už chytla.
Pak jsem chtěl tedy zrevidovat výfuk. Koupil jsem těsnění mezi příruby a když už jsem viděl ty ohnilou příruby na zadním díle (na jinak téměř celonerezový Janspeed matlové dali ocelovou přírubu), tak jsem se hecnul a spáchal takovou kamarádskou rychloakci a podařilo se mi za jediný den zařídit výrobu 4 kusů nerezových přírub. Z 8mm nerezi vypálené dle výkresu, který mi spáchal Jenda.... krása. No a večer jsem výfuk vymontoval ven a donesk sousedovi, který mi to slíbil svařit argonem. Ale to už neklaplo... když to viděl, tak mi to odmítnul logicky svařit mimo chycení na autě. Jenže jak z toho ořezat původní přírubu pryč a spasovat to.... no prostě by to byla drbačka na celý den, tak jsem to vzdal. Nechal jsem tu ohnilou přírubu jen srovnat a očistit. Stejně tak jsem to chtěl udělat i na tom Clarius středovém díle. No... nakonec to bylo peklo právě s ním...
To plechové drnčení se nakonec ukázal jako problém na něm. Na zadním čele tlumiče prasknul plech kolem sváru trubky. Takže když se to zahřálo, tak se jakoby trubka i s tím svárem vysunula z tlumiče a ten tak měl vůli na té straně drnčet. Sranda byla to, že když jsem zastavil, tak se teploty rychle srovnaly a délky se srovnaly tak, že se to zas vytěsnilo. Takže to nebylo vidět. Až když se venku víc ochladilo a ten rozdíl se udělal větší, tak to bylo konečně vidět i po zastavení. Takže to mi soused obvařil dokola. No a já se tedy dal očistit tu zadní přírubu. No a samozřejmě, že na trubce za svárem k té přírubě to bylo už ohnilé tím, jak je to od sváru vypálené a jako naschvál se pod tou korozí udělala dirka durch.... super! No tak jsem asi dvě hodiny mým flusometem (myšleno svářečkou na plněný drát) tam od přírubu po zdravou část trubky nanášel nějaký materiál. Nejprve se to hezky propalovalo, ale nakonec se mi to celkem podařilo a po obroušení to nebylo ani tak moc hnusné


Takže smontováno, přetěsněno a výfuk je zas nechutně "tichý".... ještě že to zachraňuje ten Janspeed. Ve kterém se mimochodem rozpadá v těch koncových trubkách perforovaná vložka, pod kterou mají danou skelnou vatu, ale to fuk.... hlavně jak je to hezké zvenku

No a před STK jsem to nakonec hodil na zimní 16", protože jsem nechtěl dráždit na téměř limit sjetými letňáky na navíc o 5mm jiném ET, než je předepsáno.
Jo a tedy asi až na jaře musím nechat vyvařit ty prahy... ten pravý vzadu už je zdola durch a už mi začíná puchýřovatět barva na lemech. Zatím tedy v tom vnitřním oblouku, tak na jednom nejškaredším místě jsem to letmo vzal flexou dolů a stříknul bitumenem. Na jaře se tomu dá lepší péče.... sic auto bude barevně flekaté, tak co... je to dělník a hlavní je to, že mě to umí raketově zábavně doručit do práce

Kdyby někdo chtěl takovou přírubu, tak se mi ozvěte.