Jaký motor
Re: Jaký motor
Tak já bych jenom poznamenal že nové oktávky cca 2007+ v naftě topěj, a to skoro hned...
Co se týče motoru nafta vs benzín, sice doporučujete motor dle toho jak se s autem jezdí, ale zapomínáte nato jak s tím chce jezdit řidič. Někdo prostě neumí a nechce vytáčet motor, nechce ten hluk při 4000 otáčkách a víc. A když najezdí 10 000km ročně, prostě mu vyhovuje "šlapnout a jet" Já jsem byl dycky zastánce benzínu a říkal jsem jak je ta 1,6 v R45ce svižná a jak to jede... Jenže to bych se nesměl povozit v 100Kw TDI, v nové Oktávce i v Pasatu. A vůbec by mě nezajímala spotřeba a udržba, to prostě jede, pekelně a tiše. Pravda že r45 v naftě sem nikdy neoskoušel :/
jinak i na tip cars je ted asi dvanáct r45, a z toho sou tři 1,8.
Co se týče motoru nafta vs benzín, sice doporučujete motor dle toho jak se s autem jezdí, ale zapomínáte nato jak s tím chce jezdit řidič. Někdo prostě neumí a nechce vytáčet motor, nechce ten hluk při 4000 otáčkách a víc. A když najezdí 10 000km ročně, prostě mu vyhovuje "šlapnout a jet" Já jsem byl dycky zastánce benzínu a říkal jsem jak je ta 1,6 v R45ce svižná a jak to jede... Jenže to bych se nesměl povozit v 100Kw TDI, v nové Oktávce i v Pasatu. A vůbec by mě nezajímala spotřeba a udržba, to prostě jede, pekelně a tiše. Pravda že r45 v naftě sem nikdy neoskoušel :/
jinak i na tip cars je ted asi dvanáct r45, a z toho sou tři 1,8.
Re: Jaký motor
Možná by ale bylo spravedlivý porovnávat auta stejně stará. A co se týče nových dieselů, jako služební auto bych to bral, nebo koupit nové a za čtyři roky prodat, ale tak bohatý (a marnotratný) nikdy nebudu. Ale nechci vidět ty náklady na opravy za deset let - ty desítky tisíc za nové turbodmychadla, dvouhmotnostní setrvačníky, vyhřívané vstřikovače, vstřikování močoviny, čerpadla co tlačí 1200 atmosfér a podobné věci co musí diesel mít, aby splnil Euro 5.
Re: Jaký motor
No, to je taky informace k zamyšlení. Nadtím běžný člověk neuvažuje, protože ho to nenapadne. Ono se vlastně říká že ty euro normy tlačej ceny motorů nahoru, takže máš určitě pravdu. Ale když by sme to stovnali s dneštníma benzínama, tak to je asi najedo brdo. bez turba ani ránu a nejlíp ty turba hned dvě. Malej obsah, obrovské tlaky, ty motory sou dneska hodně namáhaný.
Re: Jaký motor
No tak jako ale ty vsemozne preplnovany benziny jsou taky pekna ptakovina... sice lakaj lidi na velky vykon a malou spotrebu, ale lidi vubec nepremysli nad tim, ze o to vic zaplati, az se jim na tom neco po... Aneb, cim slozitejsi motory, tim vic trapeni... vzpomente na to, kolik vydrzely treba takovy osmiventylovy motory ve favoritech a felckach... kastla zrezla na troud, ale motor i s 350000 kilometrama jezdil jak zamlada i bez vymeny tesneni atd...
Re: Jaký motor
...přesně tak, vše je naprojektováno u dnešní většinové produkce na životnost 150-200.000 km. Poté náklady stoupnou tak razantně, že prodej a koupě nového bude vysvobozením. Ano, i dnes se nám stane, že nám motor klekne v podobných kilometrech....ale jdeš na vrakoviště a za pár tisíc pořídíš jiný. V případě dnešních motorů to tak prosté a levné nebude - samotný motor a další nezbytné příslušenství, jak zmínil Hombre. Prostě doba přemisťovadel na jedno použití je tady.
Už i rádci pro koupi ojetin upozorňují na zmenšující se množství dobrých ojetin, v bazarech se objevují ve stále větším množství tyhle vykostěná auta, kterých se majitelé zbavili těsně před velkými servisními úkony. Už přestalo platit, že auto je ve 150.000km sotva zajeté a po výměně nepříliš nákladných spotřebních dílů stejně lehce najede dalších 150.000.Dnes je to past.
Politika turbomotorů - koncernové TSI...ano, má to papírové kw, ale .....
Klady - spodek (2000-3500) táhne líp než Káčko.
Zápory - opravdově táhne jen od cca 3500 do 5000, poté už jen setrvačností doběhne k 6000, kde ho utne omezovač.
- je to turbo, takže než se z vedlejší odpíchnete, vezete se na čumáku 815, co jela po té hlavní....
- longlife údržba - první výměna oleje po 30000km (včetně záběhu!!), v 17.000km se dolil první litr oleje (á 1000kč....mě výměna oleje vyjde na necelých 500,- Kč - Texaco olej, Champion filtr).
- v zimě to má problém po městě udržet provozní teplotu .
To je dnešní, velmi promyšleně a do důsledku prováděná politika "levného" nového, nelevných garančních "prohlídek" a velmi, velmi drahé pozáruční údržby. Prostor pro garážové opravy se rapidně zmenšuje....továrny mají co vyrábět a stát se pakuje na DPH, protože vše běží v legálních kolejích.
Už i rádci pro koupi ojetin upozorňují na zmenšující se množství dobrých ojetin, v bazarech se objevují ve stále větším množství tyhle vykostěná auta, kterých se majitelé zbavili těsně před velkými servisními úkony. Už přestalo platit, že auto je ve 150.000km sotva zajeté a po výměně nepříliš nákladných spotřebních dílů stejně lehce najede dalších 150.000.Dnes je to past.
Politika turbomotorů - koncernové TSI...ano, má to papírové kw, ale .....
Klady - spodek (2000-3500) táhne líp než Káčko.
Zápory - opravdově táhne jen od cca 3500 do 5000, poté už jen setrvačností doběhne k 6000, kde ho utne omezovač.
- je to turbo, takže než se z vedlejší odpíchnete, vezete se na čumáku 815, co jela po té hlavní....
- longlife údržba - první výměna oleje po 30000km (včetně záběhu!!), v 17.000km se dolil první litr oleje (á 1000kč....mě výměna oleje vyjde na necelých 500,- Kč - Texaco olej, Champion filtr).
- v zimě to má problém po městě udržet provozní teplotu .
To je dnešní, velmi promyšleně a do důsledku prováděná politika "levného" nového, nelevných garančních "prohlídek" a velmi, velmi drahé pozáruční údržby. Prostor pro garážové opravy se rapidně zmenšuje....továrny mají co vyrábět a stát se pakuje na DPH, protože vše běží v legálních kolejích.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Jaký motor
trunda.raspi píše:No tak jako ale ty vsemozne preplnovany benziny jsou taky pekna ptakovina... sice lakaj lidi na velky vykon a malou spotrebu, ale lidi vubec nepremysli nad tim, ze o to vic zaplati, az se jim na tom neco po... Aneb, cim slozitejsi motory, tim vic trapeni... vzpomente na to, kolik vydrzely treba takovy osmiventylovy motory ve favoritech a felckach... kastla zrezla na troud, ale motor i s 350000 kilometrama jezdil jak zamlada i bez vymeny tesneni atd...
nebo amerika V8, ted najeto 360 a motor jak za mlada, ale ta kastle - na zadnich dverich sou prorezle diry a na prednim blatniku taky - na deset let je to strasny oproti memu 20let staremu Roverkovi.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2281
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor
Má někdo v R45 motor KV6 ? ideálně Praha
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Jaký motor
mám ale na moravě, o co jde?
Re: Jaký motor
Ještě slovo do pranice - LPG mám 7 let v 400/1,6 - když se to dá udělat tam kde to umí, není nic lepšího. Auto mělo 137000, nyní má 365000 a pořád jede v pohodě. Minulý rok jsem pořídil 45 1,8 a už skoro rok tam mám LPG. Nějaké cukání, zvuky a jiné nesmysly - to nevím o čem je řeč. Je pravdou, že se ale ty dva motory nedají tak úplně srovnat protože mají každý jinou převodovku. 1,8 je taková limuzína i když taky umí zrychlit, to 1,6 je takový dravec.
Tolik z mých čerstvých dojmů....
Rovříkům zdar
Tolik z mých čerstvých dojmů....
Rovříkům zdar
Re: Jaký motor
jo a taky mám v garáži 2,0 l / 100 KW i s převodovkou - kdyby měl někdo zájem
Najeto 90000 mil
Najeto 90000 mil