Jaký motor

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Re: Jaký motor

Příspěvek od Eny45 » pon čer 28, 2010 10:56

Tak já bych jenom poznamenal že nové oktávky cca 2007+ v naftě topěj, a to skoro hned...
Co se týče motoru nafta vs benzín, sice doporučujete motor dle toho jak se s autem jezdí, ale zapomínáte nato jak s tím chce jezdit řidič. Někdo prostě neumí a nechce vytáčet motor, nechce ten hluk při 4000 otáčkách a víc. A když najezdí 10 000km ročně, prostě mu vyhovuje "šlapnout a jet" Já jsem byl dycky zastánce benzínu a říkal jsem jak je ta 1,6 v R45ce svižná a jak to jede... Jenže to bych se nesměl povozit v 100Kw TDI, v nové Oktávce i v Pasatu. A vůbec by mě nezajímala spotřeba a udržba, to prostě jede, pekelně a tiše. Pravda že r45 v naftě sem nikdy neoskoušel :/

jinak i na tip cars je ted asi dvanáct r45, a z toho sou tři 1,8.

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Jaký motor

Příspěvek od Hombre » pon čer 28, 2010 11:37

Možná by ale bylo spravedlivý porovnávat auta stejně stará. A co se týče nových dieselů, jako služební auto bych to bral, nebo koupit nové a za čtyři roky prodat, ale tak bohatý (a marnotratný) nikdy nebudu. Ale nechci vidět ty náklady na opravy za deset let - ty desítky tisíc za nové turbodmychadla, dvouhmotnostní setrvačníky, vyhřívané vstřikovače, vstřikování močoviny, čerpadla co tlačí 1200 atmosfér a podobné věci co musí diesel mít, aby splnil Euro 5.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Re: Jaký motor

Příspěvek od Eny45 » pon čer 28, 2010 12:05

No, to je taky informace k zamyšlení. Nadtím běžný člověk neuvažuje, protože ho to nenapadne. Ono se vlastně říká že ty euro normy tlačej ceny motorů nahoru, takže máš určitě pravdu. Ale když by sme to stovnali s dneštníma benzínama, tak to je asi najedo brdo. bez turba ani ránu a nejlíp ty turba hned dvě. Malej obsah, obrovské tlaky, ty motory sou dneska hodně namáhaný.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jaký motor

Příspěvek od Trunda » pon čer 28, 2010 12:44

No tak jako ale ty vsemozne preplnovany benziny jsou taky pekna ptakovina... sice lakaj lidi na velky vykon a malou spotrebu, ale lidi vubec nepremysli nad tim, ze o to vic zaplati, az se jim na tom neco po... Aneb, cim slozitejsi motory, tim vic trapeni... vzpomente na to, kolik vydrzely treba takovy osmiventylovy motory ve favoritech a felckach... kastla zrezla na troud, ale motor i s 350000 kilometrama jezdil jak zamlada i bez vymeny tesneni atd...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Jaký motor

Příspěvek od KDB » pon čer 28, 2010 16:50

...přesně tak, vše je naprojektováno u dnešní většinové produkce na životnost 150-200.000 km. Poté náklady stoupnou tak razantně, že prodej a koupě nového bude vysvobozením. Ano, i dnes se nám stane, že nám motor klekne v podobných kilometrech....ale jdeš na vrakoviště a za pár tisíc pořídíš jiný. V případě dnešních motorů to tak prosté a levné nebude - samotný motor a další nezbytné příslušenství, jak zmínil Hombre. Prostě doba přemisťovadel na jedno použití je tady.
Už i rádci pro koupi ojetin upozorňují na zmenšující se množství dobrých ojetin, v bazarech se objevují ve stále větším množství tyhle vykostěná auta, kterých se majitelé zbavili těsně před velkými servisními úkony. Už přestalo platit, že auto je ve 150.000km sotva zajeté a po výměně nepříliš nákladných spotřebních dílů stejně lehce najede dalších 150.000.Dnes je to past.
Politika turbomotorů - koncernové TSI...ano, má to papírové kw, ale .....

Klady - spodek (2000-3500) táhne líp než Káčko.

Zápory - opravdově táhne jen od cca 3500 do 5000, poté už jen setrvačností doběhne k 6000, kde ho utne omezovač.
- je to turbo, takže než se z vedlejší odpíchnete, vezete se na čumáku 815, co jela po té hlavní....
- longlife údržba - první výměna oleje po 30000km (včetně záběhu!!), v 17.000km se dolil první litr oleje (á 1000kč....mě výměna oleje vyjde na necelých 500,- Kč - Texaco olej, Champion filtr).
- v zimě to má problém po městě udržet provozní teplotu .


To je dnešní, velmi promyšleně a do důsledku prováděná politika "levného" nového, nelevných garančních "prohlídek" a velmi, velmi drahé pozáruční údržby. Prostor pro garážové opravy se rapidně zmenšuje....továrny mají co vyrábět a stát se pakuje na DPH, protože vše běží v legálních kolejích.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Jaký motor

Příspěvek od F.i.s.h.men » pon čer 28, 2010 17:20

trunda.raspi píše:No tak jako ale ty vsemozne preplnovany benziny jsou taky pekna ptakovina... sice lakaj lidi na velky vykon a malou spotrebu, ale lidi vubec nepremysli nad tim, ze o to vic zaplati, az se jim na tom neco po... Aneb, cim slozitejsi motory, tim vic trapeni... vzpomente na to, kolik vydrzely treba takovy osmiventylovy motory ve favoritech a felckach... kastla zrezla na troud, ale motor i s 350000 kilometrama jezdil jak zamlada i bez vymeny tesneni atd...

nebo amerika V8, ted najeto 360 a motor jak za mlada, ale ta kastle - na zadnich dverich sou prorezle diry a na prednim blatniku taky - na deset let je to strasny oproti memu 20let staremu Roverkovi.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2281
Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor

Příspěvek od Austin » čtv úno 13, 2014 21:58

Má někdo v R45 motor KV6 ? ideálně Praha
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Jaký motor

Příspěvek od berryj » pát úno 14, 2014 13:05

mám ale na moravě, o co jde?

revor
Příspěvky: 27
Registrován: čtv dub 14, 2011 23:22
Bydliště: Mánesova 807, Klatovy, 33901

Re: Jaký motor

Příspěvek od revor » čtv dub 17, 2014 23:03

Ještě slovo do pranice - LPG mám 7 let v 400/1,6 - když se to dá udělat tam kde to umí, není nic lepšího. Auto mělo 137000, nyní má 365000 a pořád jede v pohodě. Minulý rok jsem pořídil 45 1,8 a už skoro rok tam mám LPG. Nějaké cukání, zvuky a jiné nesmysly - to nevím o čem je řeč. Je pravdou, že se ale ty dva motory nedají tak úplně srovnat protože mají každý jinou převodovku. 1,8 je taková limuzína i když taky umí zrychlit, to 1,6 je takový dravec.
Tolik z mých čerstvých dojmů.... :-)

Rovříkům zdar

revor
Příspěvky: 27
Registrován: čtv dub 14, 2011 23:22
Bydliště: Mánesova 807, Klatovy, 33901

Re: Jaký motor

Příspěvek od revor » čtv dub 17, 2014 23:04

jo a taky mám v garáži 2,0 l / 100 KW i s převodovkou - kdyby měl někdo zájem :lol:
Najeto 90000 mil

Odpovědět