216si - škubaní při jízdě
216si - škubaní při jízdě
Ahoj,rád bych požádal někoho zkušenějšího s těmito auty o radu.
Manželka jezdí s Roverem 216si .r.v.96 automat. A je tam zásadní problém. Auto po nastartování chvilku jede,pak to začně dost razantně škubat a je potřeba hodně sešlápnout plynovej pedál (což ne vždy je zrovna bezpečný) a pak se to jakoby chytne a jede. Jenže po ujetí pár set metrů zase jakoby poklesne výkon a pak to po chvíli zase vyletí jako střela. Jindy zase šlape na plyn a vůbec to skoro nechce jet.
Vypozoroval jsem,že nejvíc to blbne ,když je v nádrži tak půlka a méně benzínu. Když je nádrž plná,tak se to projevuje o něco méně. Taky se to méně děje,když je venku chladno.
Diagnoza od jistého servismena po kontrole všeho možnýho zní - benzínová pumpa. Která je nejspíš asi nějak přidřená a když je v nádrží míň benzínu,tak se špatně chladí. Asi tomu pomoch někdo,kdo měl auto před námi a jezdil s poloprázdnou nádrží a ta pumpa se asi nestíhala dostatečně chladit.
Jenže kromě tý pumpy (palivového čerpadla) je tam v nádrži ještě palivová přívodní jednotka (podávací jednotka) A otázkou je , která ta věc je ta špatná.
Pumpa stojí cca 3 tisíce a ta podávací jednotka cca 5 - 12tisíc. Čili,pokud to koupím obojí + práce servisáka, tak mně to vyjde skoro na tolik ,co je přibližná cena toho auta
Tak bych se rád zeptal, může ta závada být opravdu tím co jsem výše zmínil a co případně spíš vyměnit,zda tu pumpu nebo tu přívodní jednotku? A jak je pracná demontáž a zase následná montáž té benzin. nádrže?
Předem moc děkuji za jakoukoli pomoc,či radu.
Manželka jezdí s Roverem 216si .r.v.96 automat. A je tam zásadní problém. Auto po nastartování chvilku jede,pak to začně dost razantně škubat a je potřeba hodně sešlápnout plynovej pedál (což ne vždy je zrovna bezpečný) a pak se to jakoby chytne a jede. Jenže po ujetí pár set metrů zase jakoby poklesne výkon a pak to po chvíli zase vyletí jako střela. Jindy zase šlape na plyn a vůbec to skoro nechce jet.
Vypozoroval jsem,že nejvíc to blbne ,když je v nádrži tak půlka a méně benzínu. Když je nádrž plná,tak se to projevuje o něco méně. Taky se to méně děje,když je venku chladno.
Diagnoza od jistého servismena po kontrole všeho možnýho zní - benzínová pumpa. Která je nejspíš asi nějak přidřená a když je v nádrží míň benzínu,tak se špatně chladí. Asi tomu pomoch někdo,kdo měl auto před námi a jezdil s poloprázdnou nádrží a ta pumpa se asi nestíhala dostatečně chladit.
Jenže kromě tý pumpy (palivového čerpadla) je tam v nádrži ještě palivová přívodní jednotka (podávací jednotka) A otázkou je , která ta věc je ta špatná.
Pumpa stojí cca 3 tisíce a ta podávací jednotka cca 5 - 12tisíc. Čili,pokud to koupím obojí + práce servisáka, tak mně to vyjde skoro na tolik ,co je přibližná cena toho auta
Tak bych se rád zeptal, může ta závada být opravdu tím co jsem výše zmínil a co případně spíš vyměnit,zda tu pumpu nebo tu přívodní jednotku? A jak je pracná demontáž a zase následná montáž té benzin. nádrže?
Předem moc děkuji za jakoukoli pomoc,či radu.
Re: 216si - škubaní při jízdě
To se mi nezdá. Palivové čerpadlo je pořád ponořené v benzínu. Navíc to čerpado se dá koupit okolo 1500, nemusíš to kupovat celé, ten zbytek je jen obal, který zajišťuje, že je čerpadlo ponořené plus plovák palivoměru atd. Ale než zbytečně koupíš tu nejdražší část, zkontroluj jednoduché věci. Nevím co ten mechanik kontroloval, ale určitě bych nevynechal zapalování - čistotu kontaktů v rozdělovači a na palci, kontakty v zásuvce a zástrčce zapalovací cívky a senzoru škrtící klapky. Pak vyčistit klapku a servoventil volnoběhu, změřit odpor zapalovacích kabelů a palce a pro jistotu nové svíčky. Pak uvidíš, jestli se to nějak změnilo.
Re: 216si - škubaní při jízdě
Otcovi takhle škubal při akceleraci R75 1,8. Důvodem byl špatnej kabel od indukční cívky (či jak se to jmenuje).
Re: 216si - škubaní při jízdě
To bych taky typoval, ale jestli má vypozorované, že se to děje tehdy, když je v nádrži méně benzínu, tak to asi s palivovou soustavou bude souviset...
Re: 216si - škubaní při jízdě
Hombre: muzes mi prosim te dat typ,kde tu pumpu koupim za tech 1500 kc? Prolezl jsem nekolik eshopu,ale za tu cenu jsem to nikde nenasel, diky.
Dnes rano jela manzelka do prace a pry to skubalo dost fest, ze se s tim nedalo skoro jet. Dojela aspon k benzince a dotankovala benzin do plna a jelo to znatelne lepe. Tak to holt risknu a tu pumpu s tim druhym bazmekem koupim a uvidime
Dnes rano jela manzelka do prace a pry to skubalo dost fest, ze se s tim nedalo skoro jet. Dojela aspon k benzince a dotankovala benzin do plna a jelo to znatelne lepe. Tak to holt risknu a tu pumpu s tim druhym bazmekem koupim a uvidime
Re: 216si - škubaní při jízdě
Teda jestli ti nebude vadit, že to není za 1500,-
Re: 216si - škubaní při jízdě
A abych nezapomněl... kdosi tu kdysi řešil problém, kdy se nakonec ukázalo, že byl vadný regulátor tlaku. Tak to jen tak pro inspiraci.
Re: 216si - škubaní při jízdě
Tenhle e shop jsem myslel, jen těch 1500 jsem vystřelil, protože tak nějak stálo na 75ku, když to vloni řešil Dědula.
-
- Příspěvky: 2114
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: 216si - škubaní při jízdě
Zkusil bych vyměnit aspoň palec a víko rozdělovače a proměřit kabely
Re: 216si - škubaní při jízdě
Thundra: dekuji za odkaz, ta cena je hodne zajimava. Uz jsem to objednal, tak jsem zvedav jestli to fakt bude tou pumpou.
Re: 216si - škubaní při jízdě
Tak abych dopovedel to ,co jsem tu vyse nakousl. (Driv to neslo byl jsem na dovce)
Takze, probehla vymena benzinoveho cerpadla. Skubani sice znatelne polevilo,nicmene to stale neni ono. Ale to jiz nejspis vynou pumpy nebude.
Mehanik jeste vymenil jakysi tlakovy ventil,ale ani to nijak zvlast neprispelo k plynulejsimu chodu motoru.
Jeho zaverecna diagnoza zni - ze nejspis budou jiz na odchodu ventily. Coz uz resit nebudu,jelikoz by tahle sranda stala vic,nez je cena toho auta.
Takze, probehla vymena benzinoveho cerpadla. Skubani sice znatelne polevilo,nicmene to stale neni ono. Ale to jiz nejspis vynou pumpy nebude.
Mehanik jeste vymenil jakysi tlakovy ventil,ale ani to nijak zvlast neprispelo k plynulejsimu chodu motoru.
Jeho zaverecna diagnoza zni - ze nejspis budou jiz na odchodu ventily. Coz uz resit nebudu,jelikoz by tahle sranda stala vic,nez je cena toho auta.
Re: 216si - škubaní při jízdě
... na odchodu ventily.... takové tvrzení se dá jednoduše podložit měřením tlaků... nicméně to by nedělalo náhodné škubání.
Re: 216si - škubaní při jízdě
Myslím, že bys měl taky konečně zkontolovat to zapalování a ty základní věci, co jsme ti radili na začátku, a hlavně asi změnit mechanika, díky kterému už jsi přišel o nemalé peníze.
Re: 216si - škubaní při jízdě
Kontrola zapalovani jiz probehla 2x pokazde jinde a s kladnym vysledkem.Tim to asi nebude.
Pred nami to melo nejake prase,ktere vykuchalo katalyzator a jezdilo nejspis povetsinou se skoro prazdnou nadrzi. Proto asi odesla ta pumpa a dalsi veci jako napr.lambada,ktera je take nova a katak byl rovnez namontovan.
Auto bylo 3x v servisu u jisteho pana,ktery ma zde na foru povest solidniho mechanika. Pak i jednou u meho znameho. Bohuzel ani jeden presnou zavadu neodhalil.
Pred nami to melo nejake prase,ktere vykuchalo katalyzator a jezdilo nejspis povetsinou se skoro prazdnou nadrzi. Proto asi odesla ta pumpa a dalsi veci jako napr.lambada,ktera je take nova a katak byl rovnez namontovan.
Auto bylo 3x v servisu u jisteho pana,ktery ma zde na foru povest solidniho mechanika. Pak i jednou u meho znameho. Bohuzel ani jeden presnou zavadu neodhalil.