Výměna vedení brzdové kapaliny

lenham3
Příspěvky: 2384
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od lenham3 » čtv led 22, 2015 0:16

Nebudu to radeji komentovat nebo bych uz musel byt sprostej :lol: ,vsude na svete se to prodava a montuje,dokonce jsem ted objednaval u Rimru pro znameho tady v anglii na auto ,jen v CR je to velky problem ze by se z toho nekteri i po................
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001073
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RP1490
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID006452

A ted jeste neco vykladejte vzek: sakra

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od Trunda » čtv led 22, 2015 6:23

Bojím.... :-D ..... Jsem na tvé straně, bo ta histerie fakticky není na místě.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od Hombre » čtv led 22, 2015 7:16

Nevím, proč ta histerie, jen jsem chtěl napsat svůj názor, aby se Biggerfil mohl lépe rozhodnout . Nevěděl jsem, že strkám petardu do sršního hnízda :D . Řešili jsme to už několikrát třeba tady, nebo u Labuťky jsem ti dokonce radil abys ty trubky nastříkal, ať není vidět, že jsou z mědi, diskuzí na toto téma je plnej internet. Na STK tě většinou kvůli mědi nevyhodí, (já za to taky nevyhazuju), ale zase tu chybí ta jistota. No a stojí to vůbec za to? Není lepší dát bezproblémovou ocel a klidně spát? Vždyť ocel má i další výhody a na 10-15 let starém autě už stejně nehrozí, že by karoserie ty nové ocelové trubky přežila.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od Trunda » čtv led 22, 2015 8:59

...add poslední věta... No promiň???!! :lol:

Ta nejistota je jen teoretická, možná i uměle vyvolaná. A kdyby měď proti oceli neměla své výhody, tak se nepoužívá. Tedy těžko tvrdit, že ocel je výhodnější, když je na ústupu. Už jen cena montáže a materiálu - ocelové trubky dělají jen specializované firmy, nebo velké firmy, tedy je ta montáž mnohem nákladnější. A obzvlášť u Roverků, kde se musí trubky tvarovat na objednávku a pokud nebydlíš u zdroje, tak to není na počkání. Hele, ale možná že i proti oceli to jsou uměle vytvořené předsudky... ale když si valná většina mechaniků vybrala cestu mědi a není s tím fakticky žádný technický problém, tak bych tomu nebránil (tedy pokud nejsi majitel výrobny na ocelové trubičky :-D).
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od Hombre » čtv led 22, 2015 9:33

S tou korozí: vždyť to vidíš sám, ne? A kdyby ses rozkrájel, stejně to auto ta rez nakonec sežere. Leda bys přestal jezdit :-D

Právě, že aspoň tady u nás měděné trubky vůbec vidět nejsou, je tu v Opavě firma, která ti vyrobí brzdové trubky na cokoli - z oceli. Servisy, které k nám jezdí ale kvůli úspoře času a peněz dělají trubky svoje - a bez výjimky ocelové. A není na to třeba ani žádná nákladná technologie. Jen přípravek na rozlisování té koncovky. Cena materiálu - ocel 100 Kč, měď 120 Kč. Montáž je sice asi trochu obtížnější, ale ocelové trubky se dají ohýbat normálně rukama, jen pokud potřebuješ menší rádius, než 3 cm, je dobré ji ohnout okolo něčeho, ale zase rukou, žádný svěrák. Samozřejmě nejde ocelovou trubku protahovat jako provaz, je třeba přemýšlet kdy a jak ji při montáži ohnout (před montáží je trubka rovná, resp. stočená do kruhu). Pokud tedy některé servisy jdou cestou mědi, je to podle mě jen z jejich pohodlnosti.
Jinak jsem objevil na fórech ostatních značek další informace o problematice měděných trubek - probírají se tam problémy související s dobrou elektrickou vodivostí mědi, nebo pevnost mědi při vysokých mrazech, ale co je na tom pravdy, nevím.
Zaujalo mě ale toto:
http://karban.info/brzdovepotrubi.html
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od Trunda » čtv led 22, 2015 14:05

Co tě na tom zaujalo... komerčně zaujatý text. Je jasný, že si tam nenapíšou: "Měd má taky svoje výhody, ale my ji neděláme, protože by jsme na tom tolik nerejžovali ;-)" :-D

Já té korozi zatím celkem stíhám odolávat, sic je to boj nelítostný, takže bacha na mě :-D Fakt mi pořád nikdo nechce věřit, že to auto chci zachovat pro další generace? :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od J0hny » ned led 25, 2015 15:39

V práci děláme brzdový trubky jedině ocel - ATE ....
Nezapomeňte taky jak snadno se měděná trubka prodře, oproti ocelové!
Nedal bych sí jí ani na vedení benzínu :roll:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od Trunda » ned led 25, 2015 21:41

Tak.... teď jsi to úplně zkazil :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od J0hny » úte led 27, 2015 22:49

amen :lol:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od Trunda » úte led 27, 2015 22:53

Pro zajímavost.... na závoďácích jsem koukal, že se až na malé kousky kolem válců, tak to tahají i přes auto v opletech... Honzo, jak jste to dělali v Mišácích? Přiznej, že jste sem tam dali měď ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od J0hny » stř led 28, 2015 21:11

Všechno oplet...taky jsem u toho zkončil :lol:
Jinak někdo to kombinuje i s !ocelovejma! trubkama kvůli ceně ml:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od Trunda » stř led 28, 2015 21:15

A proč ten oplet? Jaký to má smysl, když je to tažený vnitřkem auta?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od J0hny » stř led 28, 2015 21:50

Neroztahuje se to, vydrží to jako nic a i velký teplo, nerez drát a teflon, nedá se to ustřihnout štípačkama :lol:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od Hombre » čtv led 29, 2015 6:49

Ano, další vlastnost, která mědi chybí a která je u brzdového potrubí celkem důležitá je pružnost. Taková, aby se po výkyvech tlaku vrátila zase do původního tvaru. I vysokotlaká vstřikovací trubka na starších dieselech, která má tloušťku stěny větší než průsvit, při vstřiku paliva nepatrně zvětší průměr a pak se zase vrátí zpět. (Tohoto jevu využívaly starší piezzo snímače pro externí měření otáček motoru).
Tlaky a frekvence impulzů můžou při nouzovém brzdění dosáhnout podobných hodnot, jako ve vstřikovací trubce - 18Mpa a 20Hz. V brzdové trubce se to sice děje výjimečně, ale stejně bych byl s tou mědí opatrný :wink:
Škoda, že nemáme k dispozici tu normu ISO, o které se píše na těch stránkách výrobce trubek. Pokud je pravda, že norma pro roztržení trubky je 110 Mpa, nemáme se o čem bavit.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

ketzll
Příspěvky: 243
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny

Příspěvek od ketzll » čtv dub 16, 2015 23:10

Za mě, jako náhrada origo potrubí, jedině měď....! Cena, lehkost montáže, a trvanlivost, mluví za vše..
Na dílně se to montuje téměř do čehokoliv. .. A na Stk jsou jedině rádi, když vidí jak na ně svítí měďená trubka, oproti orezlé železné, nebo jakokoli nastříkané... ( do nich kolikrát dloubou, zda to není jen zamaskované)
Naposled jsem si to dělal komplet na Terranu a veřte, auto těžký s vlekem několikrát krizovka a byl jsem rád za měděnky, než origo původní...
Nehledejte v tom zbytečný problém. ..!
Měďenou nebo ocelovou trubku prodrěte uplně stejně, ale asi je normálně po silnici netaháme... :-D

Odpovědět