Všem vřele doporučuju u svýho 6ti válce zkontrolovat funkci VIS motorků.
Jestli jsou funkční i ty klapky, nebo jestli tam vůbec jsou - jako třeba u mýho byly komplet vybrakovaný - na to už je třeba šroubovák, ale na tenhle rychlý test je potřeba primitivní vybavení. Budu se snažit to psát i pro lidi, kteří toho o motoru moc neví.
Takže: potřebujete v první řadě vědět, co to vlastně je:
Jsou to ty dvě krabičky na sání, které mají na starosti otevírání a zavírání vnitřních klapek v sání, které v určitém režimu otevírají různě dlouhou cestu nasávaného vzduchu do motoru. Na fotce je vidět jejich umístění:
Na každým z těch motorků je konektor, který má čtyři dráty. Na tom horním nás bude zajímat oranžovo/žlutý, to je drát úplně vpravo, při pohledu zepředu na motor.
Na bočním motorku to je drátek nejblíže ke kabině, barvu by měl mít béžovo/černou.
A teď potřebujete tak půl metru drátku a slabou jehlu - klidně ze šitíčka.
Zapnete klíček aby svítily kontrolky, vypnete klimošku, aby nehučel ventilátor (jen kvůli hluku, jiný význam to nemá).
Vezmete jehlu a píchnete ji podél jednoho z popsaných drátků těsnící gumou do konektoru na motorcích na sání (můžete propíchnout přímo ten drátek, ale pak může začít oxidovat a mohl by časem být problém). Když vezmete drát, jeden konec dáte kdekoliv na kostru (mínus) a druhý konec přiložíte k zapíchnuté jehle, musíte slyšet jak motorek zavrčí a překlopí klapku do druhé polohy. Když drátek od jehly odpojíte, zase zavrčí a vrátí klapku do výchozí polohy. Postupně takto vyzkoušíme oba motorky.
Zvuk motorku musí být krátký, rychlý a jakoby razantní, nesmí se to pomalu "šoulat", nabo nesmí být ticho.
Ten zvuk si můžete poslechnou na tomhle videu, kde tyto motorky zkouší na vymontovaném sání:
https://www.youtube.com/watch?v=l57B1zF ... freload=10
Jinak touhle metodou neděláte nic špatného, nebo nebezpečného, těmi výše popsanými dráty je motorek ovládáný připojení na zem (mínus) auta řídící jednotkou.
Pokud si nejste jisti, nebo máte na drátech jiné barvy, tak to raději nedělějte sami a svěřte to někomu kdo tomu rozumí, vše děláte na vlastní nebezpečí!!!
Jednoduchý a rychlý test VIS motorků
-
- Příspěvky: 1469
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Jednoduchý a rychlý test VIS motorků
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
-
- Příspěvky: 478
- Registrován: stř úno 06, 2013 9:57
Re: Jednoduchý a rychlý test VIS motorků
Šikovné. Kolega z Anglie prodává toto zařízení, které taky provede test:
http://www.ebay.com/itm/MG-ROVER-LANDRO ... 3cf17fbdad
Ale tvá metoda zní jednoduše, je pravda, že jsem je nikdy netestoval, protože jsem nevěděl jak, tak to zkusím.
Dobré info!
díkes
http://www.ebay.com/itm/MG-ROVER-LANDRO ... 3cf17fbdad
Ale tvá metoda zní jednoduše, je pravda, že jsem je nikdy netestoval, protože jsem nevěděl jak, tak to zkusím.
Dobré info!
díkes
-
- Příspěvky: 1469
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednoduchý a rychlý test VIS motorků
O tom vím, šel jsem jednodužší a levnější "českou" cestou
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2281
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednoduchý a rychlý test VIS motorků
super děkujeme, zas jsme chytřejší...
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Jednoduchý a rychlý test VIS motorků
J0hny píše:Přidám jednu informaci, je lepší ukostřovat přes nejslabší pojistku nebo žárovičku, předejdete tím skratu a s tím spojeným odpálením ostatních komponentů...
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 1469
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednoduchý a rychlý test VIS motorků
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND