Test hlavy a bloku motoru

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 18:00

Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lukacek » pát bře 27, 2015 13:28

Po dvou letech jsem se rozhodl, že opravím mého Myšáčka. Od koupě motoru mám stále problém s těsněním hlavy(buď jde olej do vody, nebo voda do oleje). Tentokrát mi strašně tlakovalo hadice. Po několika pokusech jsem zjistil, že jdou bublinky z hlavy (pokus s pomocí průhledné hadice). Na tomto motoru jsem již potřetí sundal hlavu, těsnění a vše vypadalo v pořádku. Prosím poraďte, jak bych mohl přeměřit přesah vložky válců, nebo jaký bych měl zvolit další postup, abych zjistil pravou závadu. Děkuji. Jestli to neopravím, půjde auto do roveřího nebe. Hlava před 5000 km komplet repasovaná.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Trunda » pát bře 27, 2015 13:39

Co jsi dával za těsnění?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 18:00

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lukacek » pát bře 27, 2015 14:06

Vždy bylo takove jakoby nerezové a červeny tmel na tom ,ale nemužu si zpomenout na nazev.(victor rais a nebo se mi ten nazev s něčím plete.)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Trunda » pát bře 27, 2015 14:56

Aha... tak pokud nezabere toto, tak to je pak těžký. No kdybys dal motor udělat nějakému zaměřenému motoráři, tak ten ti to poléčí i s přesahy. Pokud nefunguje standardní postup, tak to chce dát odborníkovi.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 18:00

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lukacek » pát bře 27, 2015 15:44

Jelikož myšaček ma už nějake roky tak se mi do toho moc nechce investovat.Spravuji to jen kvuli toho že to ma LPG.Jinak ja mam i druhe auto tak si to mužu opravovat pomalu.

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Hombre » pát bře 27, 2015 18:35

A bylo to někde podfoulké? Můžeš poslat nějakou kvalitní fotku toho těsnění z obou stran, utřeného, aby nebylo od vody a oleje? Blok a hlavu můžeš změřit ocelovým pravítkem, nesmí být nikde nerovnost větší než 0,05 mm, ani žádná vložka nesmí býtv žádném případě pod úrovní bloku. Video, jak se to dělá tu
https://www.youtube.com/watch?v=aSlVJa_vve0
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 18:00

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lukacek » pát bře 27, 2015 19:56

Auto mam na chatě tak někdy vyfotim ale těsněny vždy je jak nove jak fho vytahnu a aji jak jsem se dival na hlavu tak tam byli přesně kolečka od těsněni a nikde nic zvlaštniho.Jsem z toho jelen.

11AA
Příspěvky: 1034
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od 11AA » pát bře 27, 2015 21:03

Tak ještě ji nechat otlakovat? Že by chyba nebyla v těsnění, ale byla prasklá hlava?
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Hombre » sob bře 28, 2015 6:57

Jde o to, jestli jsou ty kroužky na těsnění co jsou okolo vložek z obou stran stříbrné bez přerušení. Jestli je někde černé místo, tak tam to foukalo. Ale to musíš prozkoumat opravdu z blízka.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 18:00

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lukacek » pát dub 17, 2015 18:26

Chlapi tak jsem dal změřit hlavu. Tlaková zkoužka vyšla v pořádku a pro jistotu jsem dal hlavu srovnat, ale to jsem dával 5000 km zpátky, tak už nevím, čím by to mohlo býti. Udělal jsem taky nějaké fotky a videa ,ale nevím, jak to tady mám vložit.Těsnění je v naprostém pořádku. Jak jsem změřil vložky válců, tak všechny vyčnívaly stejně o 0.15 mm. A blok motoru jsem změřil podle přidaneho videa výše. A žadnou vadu jsem neodhalil tak co poradite dále?

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 18:00

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lukacek » pát dub 17, 2015 18:47

Jo a mam otazku mam ještě blok motoru ze 45ky a přemyšlím že bych ho vyměnil misto stavajiciho a hlavu tam dal tu ze 400 jestli by to paslo už nevim co s tim.

lenham3
Příspěvky: 2369
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lenham3 » pát dub 17, 2015 22:03

Prohlidni poradne tenke hadice co jdou od plastoveho sani a zpetny ventil v sani ten bude zeneseny bordelem a proto ti to porad tlakuje :wink:

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 18:00

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lukacek » ned dub 19, 2015 10:43

Tenké hadice jsem prohlížel, jsou průchodné, ale upřímně ten zpětný ventil na plastovém sání je většinou špinavý od emulze(voda,olej).

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 18:00

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lukacek » pát srp 14, 2015 18:01

Prosím o pomoc. Hlava byla testovaná tlakovou zkouškou a srovnávána. Poté byla namontována s novým těsněním. Po nastartování, nastal stejný problém. Po minutě začne v potrubí vařit voda. Provedené úkony : zkontrolovaná hlava, zkontrolované přesahy vložky válců a vyčištěna přetlaková kulička, která je umístěna na sacím potrubí. Neměnil jsem akorát šrouby(kvůli ceně). Za jakoukoli radu předem děkuji. Ještě by mě zajímalo, jak dokonale vyčistit chladící okruh od olejové emulze. Foto lze dodat.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od KDB » pát srp 14, 2015 18:23

Jak jsi do toho nalil/odvzdužnil vodu ?
Buď děláš někde chybu v postupu skládání, nebo máš prasklou vložku, či něco na ten způsob.
Není dobré pořád dokola nechat rovnat hlavu - rozhází se časování a u Kseries to nebývá nutné.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Odpovědět