R75 přehnaně topí
R75 přehnaně topí
Ahojte. Mám dotaz než něco zbytečně koupím. Má R75 topí jako blázen. Nemám zapnuté topení a od výdechů na přední sklo jde horký vzduch. V zimě se sepnul dokonce i ventilátor chladiče a ručička teploty po najetí cca 10 a víc km spadne úplně na nulu a pak se už nehne. Netuším zda je špatný termostat nebo nějaké čidlo.
Rover 75(1.8/88kW), Honda Civic VTI (1.6/118kW+), Honda VFR (800/78kW)
Re: R75 přehnaně topí
Nemáš zapnuté topení.... prosím tě, tím přesně myslíš co? Jako že máš vypnutý panel ovládání teploty tlačítkem OFF? To pak mám vypozorované, že skutečně jde teplý vzduch na nohy a možná i na to sklo. Řešení - nevypínat
A to s tou spadlou ručičkou teploměru s tím nemusí souviset a je to problém někde kolem čidla. Auto je to trošku složitější na koukání problému od PC, takže by bylo lepší zajít na diagnostiku, nejlépe originální Testbook.
A to s tou spadlou ručičkou teploměru s tím nemusí souviset a je to problém někde kolem čidla. Auto je to trošku složitější na koukání problému od PC, takže by bylo lepší zajít na diagnostiku, nejlépe originální Testbook.
Re: R75 přehnaně topí
Jedná se o opravdu nepříjemně horký vzduch. Nejdřív jsem si myslel, že se jedná o nějaké vadné kabinové čidlo. Ale jek mi začal ventilátor v zimě chladit motor a blbnout ručička ukazatele teploty motoru, byl jsem zmatený o co konkrétně jde.Trunda píše:Nemáš zapnuté topení.... prosím tě, tím přesně myslíš co? Jako že máš vypnutý panel ovládání teploty tlačítkem OFF? To pak mám vypozorované, že skutečně jde teplý vzduch na nohy a možná i na to sklo. Řešení - nevypínat
A to s tou spadlou ručičkou teploměru s tím nemusí souviset a je to problém někde kolem čidla. Auto je to trošku složitější na koukání problému od PC, takže by bylo lepší zajít na diagnostiku, nejlépe originální Testbook.
Rover 75(1.8/88kW), Honda Civic VTI (1.6/118kW+), Honda VFR (800/78kW)
Re: R75 přehnaně topí
Tak pak mě napadá, že by mohlo být opravdu vadné čidlo teploty (nebo kabel) a ECU to vyhodnotí jako kritickou situaci (nemá přehled o teplotě motoru), tak zapne topení na plno a saharu na plné otáčky. Něco takového... chce to fakt diagnostiku.
Re: R75 přehnaně topí
radiátor topení vypnout nelze, topí stále, to jestli jde teplý vzduch do kabiny, je záležitost klapek, svízel bych hledal v nich, takže možná ovládací panel topení kde bude řídící jednotka, těžko říct
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Re: R75 přehnaně topí
Když se topení vypne tlačítkem OFF, tak topení (klapky) zůstane v daném nastavení. Vzduch jde do kabiny náporově, takže to chladí/topí i bez ventilátoru.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: R75 přehnaně topí
Jeste se da regulovat teply a studeny vzduch koleckem pod hodinama.
Ale to ze sepnul ventilator v zime je divny. Asi to cidlo. Je tusim nekde pod SPZkou.
Nejsu mechanik, tak bez zaruky.
Ale to ze sepnul ventilator v zime je divny. Asi to cidlo. Je tusim nekde pod SPZkou.
Nejsu mechanik, tak bez zaruky.
Re: R75 přehnaně topí
Zdravím?
Co to má za motor?
Jak je uvedeno, radiátor topí nepřetržitě, v létě v zimě, je to záležitost klapek.
Pokud máte automatickou klimatisaci, zapněte ji a nastavte požadovanou teplotu- pak uvidíte.
Totiž- I po vypnutí do "OFF" ty klapky zůstávají v posledně zvolené poloze.
Lze provést "samodiagnostiku" klimatizace, někde byl návod, ale bohužel to zapadlo, kolega Roverix to má zde:
http://roverix.rajce.idnes.cz/test_klim ... _klimy.jpg
Termostat chladícího okruhu s tím moc nesouvisí, kdyby byl špatný, tak to bude topit buď stejně, o něco míň, nebo vůbec.
Zkuste si v servisním menu na palubce zjistit přesnou teplotu chladící kapaliny- je to položka 7. Budík je vyloženě orientační a nelze na něho spoléhat.
(u benzinového motoru spíná při 105° C, vypíná při 96° C, u naftového motoru nevím, tak je to trošku jinak, ale logicky platí, že je sepnutý jen při těchto teplotách chladiva, případně při spuštění kompresoru klimatizace, jindy NE)
Větrák chladiče nemá s čidlem venkovní teploty, co je za nárazníkem, nic společného, to je mimo mísu.
Zkuste těchto pár rad vyzkoušet, na to není třeba volat servis, ale samozřejmě, když bude stále problém, tak to chce ověřit zkušeným v reálu, těch rad na webu asi moc dát nejde tak, aby to zaručeně pomohlo.
Dále by asi stálo za to prověřit, jestli jsou čisté odtokové kanálky pod stěrači- zaplavený řídící modul bývá příčinou náhodného nepředvidatelného chování celého systému, ale to už špekuluju, to chce celé prověřit v reálu.
Co to má za motor?
Jak je uvedeno, radiátor topí nepřetržitě, v létě v zimě, je to záležitost klapek.
Pokud máte automatickou klimatisaci, zapněte ji a nastavte požadovanou teplotu- pak uvidíte.
Totiž- I po vypnutí do "OFF" ty klapky zůstávají v posledně zvolené poloze.
Lze provést "samodiagnostiku" klimatizace, někde byl návod, ale bohužel to zapadlo, kolega Roverix to má zde:
http://roverix.rajce.idnes.cz/test_klim ... _klimy.jpg
Termostat chladícího okruhu s tím moc nesouvisí, kdyby byl špatný, tak to bude topit buď stejně, o něco míň, nebo vůbec.
Zkuste si v servisním menu na palubce zjistit přesnou teplotu chladící kapaliny- je to položka 7. Budík je vyloženě orientační a nelze na něho spoléhat.
(u benzinového motoru spíná při 105° C, vypíná při 96° C, u naftového motoru nevím, tak je to trošku jinak, ale logicky platí, že je sepnutý jen při těchto teplotách chladiva, případně při spuštění kompresoru klimatizace, jindy NE)
Větrák chladiče nemá s čidlem venkovní teploty, co je za nárazníkem, nic společného, to je mimo mísu.
Zkuste těchto pár rad vyzkoušet, na to není třeba volat servis, ale samozřejmě, když bude stále problém, tak to chce ověřit zkušeným v reálu, těch rad na webu asi moc dát nejde tak, aby to zaručeně pomohlo.
Dále by asi stálo za to prověřit, jestli jsou čisté odtokové kanálky pod stěrači- zaplavený řídící modul bývá příčinou náhodného nepředvidatelného chování celého systému, ale to už špekuluju, to chce celé prověřit v reálu.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: R75 přehnaně topí
Jen pro jistotu - povedlo se mi přepsat adresu, takže přímý odkaz na vlákno:Lze provést "samodiagnostiku" klimatizace, někde byl návod, ale bohužel to zapadlo, kolega Roverix to má zde:
http://roverix.rajce.idnes.cz/test_klim ... _klimy.jpg
http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... uch#p20540
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi, r. v. 2003
Re: R75 přehnaně topí
Včera jsem se dostal k té diagostice jednotky klimatizace. Výsledek byl "00" Tudíž je bez chyby.
Rover 75(1.8/88kW), Honda Civic VTI (1.6/118kW+), Honda VFR (800/78kW)
Re: R75 přehnaně topí
Co za motor?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: R75 přehnaně topí
1.8Pítrs píše:Co za motor?
Rover 75(1.8/88kW), Honda Civic VTI (1.6/118kW+), Honda VFR (800/78kW)
Re: R75 přehnaně topí
Zdravím.
Benzinové motory mají větší tepelné ztráty, takže že se občas i v zimě sepne dochlazování chladiče, není při těchto informacích nic alarmujícího.
Pokud samotest klimatizace dopadl dobře, tak můžou být třeba někde poškozené/zaseknuté klapky (například).
Zapněte klimatizační modul, nařiďte teplotu na požadovanou hodnotu a pak se uvidí.
Že po zahřátí spadne naráz ručička na nulu, to může být buď termostat chladiva seknutý v poloze otevřeno, nebo elektrická závada na snímači teploty chladiva na výstupu.
Celkem to může být víc problémů dohromady, na to je opravdu nejlepší zajet do servisu a kompletně se na ty problémy podívat, od stolu se tohle řeší dost špatně a v podstatě o ničem.
Počítačová diagnostika taky může dost napovědět, to přes internet neuděláme
Benzinové motory mají větší tepelné ztráty, takže že se občas i v zimě sepne dochlazování chladiče, není při těchto informacích nic alarmujícího.
Pokud samotest klimatizace dopadl dobře, tak můžou být třeba někde poškozené/zaseknuté klapky (například).
Zapněte klimatizační modul, nařiďte teplotu na požadovanou hodnotu a pak se uvidí.
Že po zahřátí spadne naráz ručička na nulu, to může být buď termostat chladiva seknutý v poloze otevřeno, nebo elektrická závada na snímači teploty chladiva na výstupu.
Celkem to může být víc problémů dohromady, na to je opravdu nejlepší zajet do servisu a kompletně se na ty problémy podívat, od stolu se tohle řeší dost špatně a v podstatě o ničem.
Počítačová diagnostika taky může dost napovědět, to přes internet neuděláme
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS