R75 přehnaně topí

Odpovědět
Uživatelský avatar
MSX
Příspěvky: 29
Registrován: ned dub 13, 2014 19:24
Bydliště: Frýdek-Místek

R75 přehnaně topí

Příspěvek od MSX » pon kvě 04, 2015 17:52

Ahojte. Mám dotaz než něco zbytečně koupím. Má R75 topí jako blázen. Nemám zapnuté topení a od výdechů na přední sklo jde horký vzduch. V zimě se sepnul dokonce i ventilátor chladiče a ručička teploty po najetí cca 10 a víc km spadne úplně na nulu a pak se už nehne. Netuším zda je špatný termostat nebo nějaké čidlo. :(
Rover 75(1.8/88kW), Honda Civic VTI (1.6/118kW+), Honda VFR (800/78kW)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: R75 přehnaně topí

Příspěvek od Trunda » pon kvě 04, 2015 18:11

Nemáš zapnuté topení.... prosím tě, tím přesně myslíš co? Jako že máš vypnutý panel ovládání teploty tlačítkem OFF? To pak mám vypozorované, že skutečně jde teplý vzduch na nohy a možná i na to sklo. Řešení - nevypínat ;-)
A to s tou spadlou ručičkou teploměru s tím nemusí souviset a je to problém někde kolem čidla. Auto je to trošku složitější na koukání problému od PC, takže by bylo lepší zajít na diagnostiku, nejlépe originální Testbook.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
MSX
Příspěvky: 29
Registrován: ned dub 13, 2014 19:24
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: R75 přehnaně topí

Příspěvek od MSX » pon kvě 04, 2015 18:17

Trunda píše:Nemáš zapnuté topení.... prosím tě, tím přesně myslíš co? Jako že máš vypnutý panel ovládání teploty tlačítkem OFF? To pak mám vypozorované, že skutečně jde teplý vzduch na nohy a možná i na to sklo. Řešení - nevypínat ;-)
A to s tou spadlou ručičkou teploměru s tím nemusí souviset a je to problém někde kolem čidla. Auto je to trošku složitější na koukání problému od PC, takže by bylo lepší zajít na diagnostiku, nejlépe originální Testbook.
Jedná se o opravdu nepříjemně horký vzduch. Nejdřív jsem si myslel, že se jedná o nějaké vadné kabinové čidlo. Ale jek mi začal ventilátor v zimě chladit motor a blbnout ručička ukazatele teploty motoru, byl jsem zmatený o co konkrétně jde.
Rover 75(1.8/88kW), Honda Civic VTI (1.6/118kW+), Honda VFR (800/78kW)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: R75 přehnaně topí

Příspěvek od Trunda » pon kvě 04, 2015 18:30

Tak pak mě napadá, že by mohlo být opravdu vadné čidlo teploty (nebo kabel) a ECU to vyhodnotí jako kritickou situaci (nemá přehled o teplotě motoru), tak zapne topení na plno a saharu na plné otáčky. Něco takového... chce to fakt diagnostiku.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 11:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: R75 přehnaně topí

Příspěvek od kptHergot » pon kvě 04, 2015 19:00

radiátor topení vypnout nelze, topí stále, to jestli jde teplý vzduch do kabiny, je záležitost klapek, svízel bych hledal v nich, takže možná ovládací panel topení kde bude řídící jednotka, těžko říct
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: R75 přehnaně topí

Příspěvek od KDB » pon kvě 04, 2015 21:22

Když se topení vypne tlačítkem OFF, tak topení (klapky) zůstane v daném nastavení. Vzduch jde do kabiny náporově, takže to chladí/topí i bez ventilátoru.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3410
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: R75 přehnaně topí

Příspěvek od Keksin » úte kvě 05, 2015 9:12

Jeste se da regulovat teply a studeny vzduch koleckem pod hodinama.
Ale to ze sepnul ventilator v zime je divny. Asi to cidlo. Je tusim nekde pod SPZkou.
Nejsu mechanik, tak bez zaruky.

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: R75 přehnaně topí

Příspěvek od Pítrs » úte kvě 05, 2015 10:13

Zdravím?
Co to má za motor?
Jak je uvedeno, radiátor topí nepřetržitě, v létě v zimě, je to záležitost klapek.
Pokud máte automatickou klimatisaci, zapněte ji a nastavte požadovanou teplotu- pak uvidíte.
Totiž- I po vypnutí do "OFF" ty klapky zůstávají v posledně zvolené poloze.
Lze provést "samodiagnostiku" klimatizace, někde byl návod, ale bohužel to zapadlo, kolega Roverix to má zde:
http://roverix.rajce.idnes.cz/test_klim ... _klimy.jpg
Termostat chladícího okruhu s tím moc nesouvisí, kdyby byl špatný, tak to bude topit buď stejně, o něco míň, nebo vůbec.
Zkuste si v servisním menu na palubce zjistit přesnou teplotu chladící kapaliny- je to položka 7. Budík je vyloženě orientační a nelze na něho spoléhat.
(u benzinového motoru spíná při 105° C, vypíná při 96° C, u naftového motoru nevím, tak je to trošku jinak, ale logicky platí, že je sepnutý jen při těchto teplotách chladiva, případně při spuštění kompresoru klimatizace, jindy NE)
Větrák chladiče nemá s čidlem venkovní teploty, co je za nárazníkem, nic společného, to je mimo mísu.

Zkuste těchto pár rad vyzkoušet, na to není třeba volat servis, ale samozřejmě, když bude stále problém, tak to chce ověřit zkušeným v reálu, těch rad na webu asi moc dát nejde tak, aby to zaručeně pomohlo.
Dále by asi stálo za to prověřit, jestli jsou čisté odtokové kanálky pod stěrači- zaplavený řídící modul bývá příčinou náhodného nepředvidatelného chování celého systému, ale to už špekuluju, to chce celé prověřit v reálu.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Janek
Příspěvky: 139
Registrován: ned zář 01, 2013 23:17
Bydliště: Český Těšín

Re: R75 přehnaně topí

Příspěvek od Janek » úte kvě 05, 2015 14:50

Lze provést "samodiagnostiku" klimatizace, někde byl návod, ale bohužel to zapadlo, kolega Roverix to má zde:
http://roverix.rajce.idnes.cz/test_klim ... _klimy.jpg
Jen pro jistotu - povedlo se mi přepsat adresu, takže přímý odkaz na vlákno:
http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... uch#p20540
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi, r. v. 2003

Uživatelský avatar
MSX
Příspěvky: 29
Registrován: ned dub 13, 2014 19:24
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: R75 přehnaně topí

Příspěvek od MSX » stř kvě 06, 2015 17:32

Včera jsem se dostal k té diagostice jednotky klimatizace. Výsledek byl "00" Tudíž je bez chyby.
Rover 75(1.8/88kW), Honda Civic VTI (1.6/118kW+), Honda VFR (800/78kW)

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: R75 přehnaně topí

Příspěvek od Pítrs » stř kvě 06, 2015 19:22

Co za motor?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
MSX
Příspěvky: 29
Registrován: ned dub 13, 2014 19:24
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: R75 přehnaně topí

Příspěvek od MSX » stř kvě 06, 2015 19:43

Pítrs píše:Co za motor?
1.8
Rover 75(1.8/88kW), Honda Civic VTI (1.6/118kW+), Honda VFR (800/78kW)

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: R75 přehnaně topí

Příspěvek od Pítrs » čtv kvě 07, 2015 12:29

Zdravím.
Benzinové motory mají větší tepelné ztráty, takže že se občas i v zimě sepne dochlazování chladiče, není při těchto informacích nic alarmujícího.
Pokud samotest klimatizace dopadl dobře, tak můžou být třeba někde poškozené/zaseknuté klapky (například).
Zapněte klimatizační modul, nařiďte teplotu na požadovanou hodnotu a pak se uvidí.
Že po zahřátí spadne naráz ručička na nulu, to může být buď termostat chladiva seknutý v poloze otevřeno, nebo elektrická závada na snímači teploty chladiva na výstupu.
Celkem to může být víc problémů dohromady, na to je opravdu nejlepší zajet do servisu a kompletně se na ty problémy podívat, od stolu se tohle řeší dost špatně a v podstatě o ničem.
Počítačová diagnostika taky může dost napovědět, to přes internet neuděláme :)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět