Palubní počítač

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Fujitsu » úte říj 07, 2008 19:17

PS: kdo by věděl jak na ty převody, budu jedině rád!
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od R4ms3S » úte říj 07, 2008 23:16

Pošli mi do SZ odkaz ;)
Jinak DPS, součástky atd. není problém udělat, spájet, zprovoznit ;)

jde jen o ten software.
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Fujitsu » stř říj 08, 2008 5:55

Jako elektrikář vím, že to není problém, ale nemám doma ani nikde jinde možnost udělat DPS lepší cestou než lihovkou nakreslit vodivé cesty a pak to nechat vyleptat, což jistě uznáš, není pro takovéto použití nejvhodnější, ikdyž to schéma zapojení není nijak moc složité.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Hombre » stř říj 08, 2008 6:45

1 libra je 0,45359 kg, což je 585,3 mililitrů benzínu.
Jestli jsem teda dobře počítal :lol:
Měrná hustota benzínu je 775 g/dm3
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Fujitsu » stř říj 08, 2008 7:01

Můžeš uvést řešení výpočtu? Docela by mě to zajímalo. Asi jsem to nenapsal, ale hodnota toho vstřikovače byla přímo v cc/min, nevím ale co znamená ono cc .... dle poznámky co mají na stránkách je to: CC / min - Tato hodnota je generována z výše uvedeného statického toku a označuje tok nástřiku na uvedenou zkušební tlak (přeloženo googlem). Přímo na stránkách mají i převodník na libry/hodinu, což už jsou normální jednotky.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Hombre » stř říj 08, 2008 11:54

To by mohly být krychlové centimetry (u nás ccm), jestli je ta hodnota při volnoběhu kolem 4 cc/min na jeden vstřikovač (16 cc/min na všechny), tak by to odpovídalo.
Jaké řešení myslíš: v konvertoru v telefonu mám převod z liber na kilogramy . 1 libra = 0,45359 kg a na internetu jsem našel měrnou hustou benzínu : 1 litr váží 775 gramů. Takže libra benzínu = 0,45359 kg benzínu:0,775kg/l je 0,5853 litrů benzínu. to je 585,3 mililitrů, neboli centimetrů krychlových (ccm)
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Fujitsu » stř říj 08, 2008 12:28

No že mi to ale trvalo než jsem na to přišel (20 min) :) No ono je to trošku jinak, tohle je náš vstřik:

Obrázek

a tady je ten převodník:

http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php4

Když to do toho hodím, vyjde mi, že je to cca 19 liber a v přepočtu na ml/s je to podle tvého výpočtu 183,94 ml/s na jeden vstřik. A když se podívám na hodnotu ze stránek v cc tak je to 198 což je skoro stejné a myslím, že původně s tímto číslem bez jakéhokoli převodu počítal, bral to tak, že cc/min = ml/min. Rozdíl tam teda zase tak velký není, ale ještě to zjistím, jak to přesně převáděl (jestli to převáděl). Hodnotu cc/min v době volnoběhu ti neřeknu, nevím kolikrát to za tu minutu na volnoběh stříkne a na jak dlouho se otevře vstřik...vím jen to co je na stránkách a to je při plném otevření vstřiku při tlaku 3bary.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Hombre » stř říj 08, 2008 12:51

Aha, tak to bude asi průtok otevřeným vstřikovačem při tlaku 3 bary, tak to jsem předtím špatně pochopil. :oops: no ten převodník asi funguje, takže to budou ty krychlové centimetry. Ta nepřesnost asi bude zaokrouhlováním
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Fujitsu » stř říj 08, 2008 13:02

V poho... ale rozdíl mezi těmi čísly je 8% a to se mi jako zaokrouhlovací chyba zdá docela dost....těžko říct, kde je pravda, počkám až se ozve... předběžně mi slíbil, že na tom od příštího týdne začne dělat.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Hombre » stř říj 08, 2008 13:41

Možná počítali měrnou hustotu benzínu 0,720kg/litr, pak to vychází.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Fujitsu » stř říj 08, 2008 13:54

To je možný, co jsem tak koukal na net tak každý uvádí něco jiného, je to mezi 700 a 800 kg/m3. Jinak co jsem také zjistil, to že máme stejné vstřikovače jako některá Volva, to mne těší.... a taky na výše odkázaných stránkách píšou, že by se vstřikovače měly nechat občas vyčistit, to slyším poprvé, na druhou stranu to logiku má.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Fujitsu » pon říj 13, 2008 7:23

Takže, vývoj jde dopředu, nakonec jsem zvolil variantu č. 1, protože má lépe řešenou vizualizaci - displej, který mám mimo jiné doma a také jsme se dohodli na konkrétním řešení za rozumný peníz.

Nyní ale potřebuji zjistit informaci o tom, kolik pulzů dává čidlo z převodovky na jedno otočení koly, případně na nějakou ujetou vzdálenost, třeba 100m, 1km, ... Na netu ani v Rave manuálu se mi tato informace nepodařila zjistit :(

Tímto prosím, především všechny techniky, kteří mají dílnu ať v práci nebo doma, případně přístup k čítači nebo jinému měřícímu přístroji, jestli by tuto informaci mohli zjistit. Nemusí to být přesné na jeden pulz, tato konstanta bude uživatelsky měnitelná, je ale potřeba hrubě to změřit....já bohužel čítač nikde půjčit nemohu a měřit to žárovkovou zkoušečkou by asi vzhledem k počtu pulzů nebylo nejjednodušší.

Jedná se tedy o speed sensor, je umístněý na převodovce a dle schématu by měl dávat kladné pulzy při otáčení koly, jeho signál je dle Rave vyvedený na ECU, takže senzor není potřeba hledat, stačí se napíchnout přímo na ECU.

Předem děkuji, moc by mi (nám) to pomohlo.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

michy
Příspěvky: 5
Registrován: pon zář 24, 2007 17:45

Re: Palubní počítač

Příspěvek od michy » stř říj 15, 2008 8:07

Zdravím páni,

ohľadom PP som našiel niečo takéto:
http://videopeli.szm.sk/subory/elektronika.htm

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Fujitsu » stř říj 15, 2008 8:46

Tak to už je pořádná mašina....tam už snad chybí jenom navigace :). Její konstrukce by ale byla trošku složitější i nákladnější, nehledě na to, že nevím, kam bych takovou minitelevizi zabudoval, rozhodně to nechci mít přilepené někde na palubce. :roll: Ale dík za odkaz, někdo se třeba bude inspirovat.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Fujitsu » čtv říj 23, 2008 7:06

Tak koukám, že se do toho nikomu nechce....? No nevadí, poradil jsem si sám. Teď stojím před otázkou, kudy protáhnout ten jeden káblík ke vstřikům (ECU) z kabiny do motorového prostoru...koukal jsem na to z motoru a na první zkouknutí jsem žádné průchodky nenašel, taky bylo už šero. Neví někdo?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Odpovědět