Palubní počítač
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
PS: kdo by věděl jak na ty převody, budu jedině rád!
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
-
- Příspěvky: 1496
- Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
- Bydliště: Brno / Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Pošli mi do SZ odkaz
Jinak DPS, součástky atd. není problém udělat, spájet, zprovoznit
jde jen o ten software.
Jinak DPS, součástky atd. není problém udělat, spájet, zprovoznit
jde jen o ten software.
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Jako elektrikář vím, že to není problém, ale nemám doma ani nikde jinde možnost udělat DPS lepší cestou než lihovkou nakreslit vodivé cesty a pak to nechat vyleptat, což jistě uznáš, není pro takovéto použití nejvhodnější, ikdyž to schéma zapojení není nijak moc složité.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Palubní počítač
1 libra je 0,45359 kg, což je 585,3 mililitrů benzínu.
Jestli jsem teda dobře počítal
Měrná hustota benzínu je 775 g/dm3
Jestli jsem teda dobře počítal
Měrná hustota benzínu je 775 g/dm3
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Můžeš uvést řešení výpočtu? Docela by mě to zajímalo. Asi jsem to nenapsal, ale hodnota toho vstřikovače byla přímo v cc/min, nevím ale co znamená ono cc .... dle poznámky co mají na stránkách je to: CC / min - Tato hodnota je generována z výše uvedeného statického toku a označuje tok nástřiku na uvedenou zkušební tlak (přeloženo googlem). Přímo na stránkách mají i převodník na libry/hodinu, což už jsou normální jednotky.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Palubní počítač
To by mohly být krychlové centimetry (u nás ccm), jestli je ta hodnota při volnoběhu kolem 4 cc/min na jeden vstřikovač (16 cc/min na všechny), tak by to odpovídalo.
Jaké řešení myslíš: v konvertoru v telefonu mám převod z liber na kilogramy . 1 libra = 0,45359 kg a na internetu jsem našel měrnou hustou benzínu : 1 litr váží 775 gramů. Takže libra benzínu = 0,45359 kg benzínu:0,775kg/l je 0,5853 litrů benzínu. to je 585,3 mililitrů, neboli centimetrů krychlových (ccm)
Jaké řešení myslíš: v konvertoru v telefonu mám převod z liber na kilogramy . 1 libra = 0,45359 kg a na internetu jsem našel měrnou hustou benzínu : 1 litr váží 775 gramů. Takže libra benzínu = 0,45359 kg benzínu:0,775kg/l je 0,5853 litrů benzínu. to je 585,3 mililitrů, neboli centimetrů krychlových (ccm)
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
No že mi to ale trvalo než jsem na to přišel (20 min) No ono je to trošku jinak, tohle je náš vstřik:
a tady je ten převodník:
http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php4
Když to do toho hodím, vyjde mi, že je to cca 19 liber a v přepočtu na ml/s je to podle tvého výpočtu 183,94 ml/s na jeden vstřik. A když se podívám na hodnotu ze stránek v cc tak je to 198 což je skoro stejné a myslím, že původně s tímto číslem bez jakéhokoli převodu počítal, bral to tak, že cc/min = ml/min. Rozdíl tam teda zase tak velký není, ale ještě to zjistím, jak to přesně převáděl (jestli to převáděl). Hodnotu cc/min v době volnoběhu ti neřeknu, nevím kolikrát to za tu minutu na volnoběh stříkne a na jak dlouho se otevře vstřik...vím jen to co je na stránkách a to je při plném otevření vstřiku při tlaku 3bary.
a tady je ten převodník:
http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php4
Když to do toho hodím, vyjde mi, že je to cca 19 liber a v přepočtu na ml/s je to podle tvého výpočtu 183,94 ml/s na jeden vstřik. A když se podívám na hodnotu ze stránek v cc tak je to 198 což je skoro stejné a myslím, že původně s tímto číslem bez jakéhokoli převodu počítal, bral to tak, že cc/min = ml/min. Rozdíl tam teda zase tak velký není, ale ještě to zjistím, jak to přesně převáděl (jestli to převáděl). Hodnotu cc/min v době volnoběhu ti neřeknu, nevím kolikrát to za tu minutu na volnoběh stříkne a na jak dlouho se otevře vstřik...vím jen to co je na stránkách a to je při plném otevření vstřiku při tlaku 3bary.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Palubní počítač
Aha, tak to bude asi průtok otevřeným vstřikovačem při tlaku 3 bary, tak to jsem předtím špatně pochopil. no ten převodník asi funguje, takže to budou ty krychlové centimetry. Ta nepřesnost asi bude zaokrouhlováním
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
V poho... ale rozdíl mezi těmi čísly je 8% a to se mi jako zaokrouhlovací chyba zdá docela dost....těžko říct, kde je pravda, počkám až se ozve... předběžně mi slíbil, že na tom od příštího týdne začne dělat.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Palubní počítač
Možná počítali měrnou hustotu benzínu 0,720kg/litr, pak to vychází.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
To je možný, co jsem tak koukal na net tak každý uvádí něco jiného, je to mezi 700 a 800 kg/m3. Jinak co jsem také zjistil, to že máme stejné vstřikovače jako některá Volva, to mne těší.... a taky na výše odkázaných stránkách píšou, že by se vstřikovače měly nechat občas vyčistit, to slyším poprvé, na druhou stranu to logiku má.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Takže, vývoj jde dopředu, nakonec jsem zvolil variantu č. 1, protože má lépe řešenou vizualizaci - displej, který mám mimo jiné doma a také jsme se dohodli na konkrétním řešení za rozumný peníz.
Nyní ale potřebuji zjistit informaci o tom, kolik pulzů dává čidlo z převodovky na jedno otočení koly, případně na nějakou ujetou vzdálenost, třeba 100m, 1km, ... Na netu ani v Rave manuálu se mi tato informace nepodařila zjistit
Tímto prosím, především všechny techniky, kteří mají dílnu ať v práci nebo doma, případně přístup k čítači nebo jinému měřícímu přístroji, jestli by tuto informaci mohli zjistit. Nemusí to být přesné na jeden pulz, tato konstanta bude uživatelsky měnitelná, je ale potřeba hrubě to změřit....já bohužel čítač nikde půjčit nemohu a měřit to žárovkovou zkoušečkou by asi vzhledem k počtu pulzů nebylo nejjednodušší.
Jedná se tedy o speed sensor, je umístněý na převodovce a dle schématu by měl dávat kladné pulzy při otáčení koly, jeho signál je dle Rave vyvedený na ECU, takže senzor není potřeba hledat, stačí se napíchnout přímo na ECU.
Předem děkuji, moc by mi (nám) to pomohlo.
Nyní ale potřebuji zjistit informaci o tom, kolik pulzů dává čidlo z převodovky na jedno otočení koly, případně na nějakou ujetou vzdálenost, třeba 100m, 1km, ... Na netu ani v Rave manuálu se mi tato informace nepodařila zjistit
Tímto prosím, především všechny techniky, kteří mají dílnu ať v práci nebo doma, případně přístup k čítači nebo jinému měřícímu přístroji, jestli by tuto informaci mohli zjistit. Nemusí to být přesné na jeden pulz, tato konstanta bude uživatelsky měnitelná, je ale potřeba hrubě to změřit....já bohužel čítač nikde půjčit nemohu a měřit to žárovkovou zkoušečkou by asi vzhledem k počtu pulzů nebylo nejjednodušší.
Jedná se tedy o speed sensor, je umístněý na převodovce a dle schématu by měl dávat kladné pulzy při otáčení koly, jeho signál je dle Rave vyvedený na ECU, takže senzor není potřeba hledat, stačí se napíchnout přímo na ECU.
Předem děkuji, moc by mi (nám) to pomohlo.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Tak to už je pořádná mašina....tam už snad chybí jenom navigace . Její konstrukce by ale byla trošku složitější i nákladnější, nehledě na to, že nevím, kam bych takovou minitelevizi zabudoval, rozhodně to nechci mít přilepené někde na palubce. Ale dík za odkaz, někdo se třeba bude inspirovat.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Tak koukám, že se do toho nikomu nechce....? No nevadí, poradil jsem si sám. Teď stojím před otázkou, kudy protáhnout ten jeden káblík ke vstřikům (ECU) z kabiny do motorového prostoru...koukal jsem na to z motoru a na první zkouknutí jsem žádné průchodky nenašel, taky bylo už šero. Neví někdo?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz