Příspěvek
od KDB » čtv lis 10, 2016 17:46
Obyčejně stačí nahlédnout pod nalévací víčko, aby se udělala představa, jak na tom motor je.
Neodpustím si opakovat varování - NEPOUŽÍVAT lehkoběžné oleje - tzn. specifikace ACEA A1/B1, A5/B5 !!
I když Rover připouštěl jejich použití u benz. čtyřválců ( pro možnou úsporu paliva), tak u verzí s VVC to zakazoval - beru to tak, že když i výrobce si je vědom potřeby minimální viskozity, tak já s tím rozhodně nebudu experimentovat. KV6 to samé. U MGF/TF, pravděpodobně díky umístění motoru, oleje ACEA A1vůbec nepřipuštěl.
Vyhýbám se i těm, kde je ACEA C3.
Doteď jsem jezdil ve většině na Texaco Hav. Extra 10W-40 - zčásti nostalgie, protože tahle značka k MG/R patří (dlouho měl i specifikaci Rover) měl jsem i rozhozený motor, co na něj najel 150tis. (celkem 300tis.), ale v poslední dodávce přišel s API SN (což je sice lepší verze než SM....), ACEA A3/B4 + C3 a to už se na můj vkus příliš vzdálilo původním specifikacím......takže opět začínám hledat.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.