Motorový olej pro V6
Motorový olej pro V6
Chlapi.Rok s rokem se sešel a můj interval výměny mot. oleje je opět tu.Každoročně jsem objednával od Nachazel.cz (snad jediný prodejce v ČR) 10w 40 UNIL OPALJET na původní doporučení od vás.Po pár telefonech s nach.cz mě ale bylo sděleno,že už od tohoto výrobce neodebírají..Otázka na vás.Jakou značku doporučujete ? Platí zde,čím dražší tím lepší ? Předem díky za doporučení.
Rover 75 2.0 V6 r.v. 99
Re: Motorový olej pro V6
Hoj.
Já bych sáhl třeba po oleji Millers Oils XFE 10w40 nebo Millers Oils EE Semi Synthetic 10w40. Případně po Liqui Moly Mos2 Leichtlauf 10W-40, dobré jsou i oleje Mobil, Total....
Výběr je značný, pokud dávám olej správné specifikace a měním pravidelně, nepřekračuji kilometry, či čas, tak si myslím, že jen tak nešlápnu vedle.
"Čím dražší, tím lepší" někdy platí, ale otázkou je, jestli "lepší" a dražší syntetika (stejné specifikace) najde patřičné využití. Často je to zbytečné.
(Do toho šestiválce bych preventivně před výměnou značky nalil vyplachovadlo)
Já bych sáhl třeba po oleji Millers Oils XFE 10w40 nebo Millers Oils EE Semi Synthetic 10w40. Případně po Liqui Moly Mos2 Leichtlauf 10W-40, dobré jsou i oleje Mobil, Total....
Výběr je značný, pokud dávám olej správné specifikace a měním pravidelně, nepřekračuji kilometry, či čas, tak si myslím, že jen tak nešlápnu vedle.
"Čím dražší, tím lepší" někdy platí, ale otázkou je, jestli "lepší" a dražší syntetika (stejné specifikace) najde patřičné využití. Často je to zbytečné.
(Do toho šestiválce bych preventivně před výměnou značky nalil vyplachovadlo)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Motorový olej pro V6
Ja jsem po konzultacich v jinem zdejsim tematu o olejich kompletne presel jak pise Pitrs na Millers oils EE SS 10w40 a to u celeho autoparku, vcetne Astry. Vzal jsem od nich i vyplachovaci srajdu. Musim rici, ze tak cernej olej jsem snad jeste nikdy nevypustil.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: Motorový olej pro V6
Chlapi díky za tipy ! V týdnu ho budu měnit.Už je doma Millers oils EE SS 10w40 )
Rover 75 2.0 V6 r.v. 99
Re: Motorový olej pro V6
+ sundat olejovou vanu a prohlédnout karbon, pokud nebylo provedeno (viz doporučení)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Motorový olej pro V6
Obyčejně stačí nahlédnout pod nalévací víčko, aby se udělala představa, jak na tom motor je.
Neodpustím si opakovat varování - NEPOUŽÍVAT lehkoběžné oleje - tzn. specifikace ACEA A1/B1, A5/B5 !!
I když Rover připouštěl jejich použití u benz. čtyřválců ( pro možnou úsporu paliva), tak u verzí s VVC to zakazoval - beru to tak, že když i výrobce si je vědom potřeby minimální viskozity, tak já s tím rozhodně nebudu experimentovat. KV6 to samé. U MGF/TF, pravděpodobně díky umístění motoru, oleje ACEA A1vůbec nepřipuštěl.
Vyhýbám se i těm, kde je ACEA C3.
Doteď jsem jezdil ve většině na Texaco Hav. Extra 10W-40 - zčásti nostalgie, protože tahle značka k MG/R patří (dlouho měl i specifikaci Rover) měl jsem i rozhozený motor, co na něj najel 150tis. (celkem 300tis.), ale v poslední dodávce přišel s API SN (což je sice lepší verze než SM....), ACEA A3/B4 + C3 a to už se na můj vkus příliš vzdálilo původním specifikacím......takže opět začínám hledat.
Neodpustím si opakovat varování - NEPOUŽÍVAT lehkoběžné oleje - tzn. specifikace ACEA A1/B1, A5/B5 !!
I když Rover připouštěl jejich použití u benz. čtyřválců ( pro možnou úsporu paliva), tak u verzí s VVC to zakazoval - beru to tak, že když i výrobce si je vědom potřeby minimální viskozity, tak já s tím rozhodně nebudu experimentovat. KV6 to samé. U MGF/TF, pravděpodobně díky umístění motoru, oleje ACEA A1vůbec nepřipuštěl.
Vyhýbám se i těm, kde je ACEA C3.
Doteď jsem jezdil ve většině na Texaco Hav. Extra 10W-40 - zčásti nostalgie, protože tahle značka k MG/R patří (dlouho měl i specifikaci Rover) měl jsem i rozhozený motor, co na něj najel 150tis. (celkem 300tis.), ale v poslední dodávce přišel s API SN (což je sice lepší verze než SM....), ACEA A3/B4 + C3 a to už se na můj vkus příliš vzdálilo původním specifikacím......takže opět začínám hledat.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Motorový olej pro V6
No a co Total Quartz 7000 ? Na Labuti jsem s ním najel v původním motoru nějakých 100 tis. a uvnitř byl motor jak nový a před smrtí z důvodu zpraseného servisu rozvodů šlapal bez známek opotřebení ložisek.
Re: Motorový olej pro V6
MO samozřejmě není špatnej - minimálně ze zveřejněných hodnot - má trochu nižší viskozitu při 100°C, ale to nemusí mnoho znamenat, protože záleží na jejím poklesu po "uvedenído provozu" a taky na HTHS viskozitě , kterou neuvádějí.
U mě to zatím vypadá na dvojí olej - pro MGF + asi RR ( 30-50l/ročně) a pro ostatní (cca 100l/r.)
Pro MG to zatím směřuje k viskozitní třídě 5W50, kde se nechají sehnat dokonce v API SG, SH (Elf, Sunoco).
Pro zbytek bude 10W40 v API SL, nižší už se prakticky nevyskytuje. Tady asi odejdu od Texaca i když API SN není úplně špatně ...
U mě to zatím vypadá na dvojí olej - pro MGF + asi RR ( 30-50l/ročně) a pro ostatní (cca 100l/r.)
Pro MG to zatím směřuje k viskozitní třídě 5W50, kde se nechají sehnat dokonce v API SG, SH (Elf, Sunoco).
Pro zbytek bude 10W40 v API SL, nižší už se prakticky nevyskytuje. Tady asi odejdu od Texaca i když API SN není úplně špatně ...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.