MG ZR škubání motoru

Odpovědět
Majkl
Příspěvky: 217
Registrován: čtv říj 04, 2007 9:50
Bydliště: Třemošnáááááááá

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Majkl » čtv dub 13, 2017 20:27

Tak odpoledne následovala zpětná montáž nádrže. Poté jsem do 5ti litrového kanystru Vervy 100 nalil Tec 2000 a nechal na to motor běžet dle návodu 20 minut. Poté dolil dalších 11 l a jel to zkusit. Hned po 15 metrech problém přetrvával. Takže jsem objel dvě vesnice a zpět do garáže. Zkusil jsem chcípnout motor, nastartovat, stejný výsledek. Motor brblal jak se mu chtělo. Při sešlápnutí plynového pedálu a nastavení otáček na 3000 jsem chtěl v těchto otáčkách setrvat. Motor, aniž bych s pedálem cuknul, spadl sám na 2000 otáček. Je to vidět ( v rozmezí jiných otáček ) na odkazu k videu. https://www.youtube.com/watch?v=hyP0rQpzSms Opět jako kdyby tam nešel benzín. Zdechnul jsem to, a šel vyndat víčko od nádrže. Poté jsem nastartoval, ujel onich 15 metr k silnici a najel na stejnou trasu. Žádná změna. Při 3 převodovém stupni když byl motor kolem 3500 otáček začal znovu uvadat, pustil jsem plyn, jen zlehka přidal a s opravdu jemným přidáváním jsem se bez jakéhokoliv cukání přehoupl až ke 3800 otáčkám, a od té chvíle jel motor naprosto bez problému. Stále vyndané víčko od nádrže. Souvislost? Dle mého názoru nemožná. Nicméně, auto fungovalo. Přijel jsem dom, auto cca 10 minut stálo, a jel jsem do Plzně pro diagnostiku Mobilly OBD-II BT. Auto celou tu dobu fungovalo na 99,9%. Těch 0,1% bylo tu a tam škytnutí které bych nezaznamenal kdybych se na to opravdu nesoustředil. OChod motoru se mi celkově nelíbí. Až od těch 4000 otáček je zvuk motoru plynulý, jinak se mi to stále zdá takové rozhozené. Nicméně to velké cukání a dušení, to zmizelo.

Další dva postřehy. Jelikož jsem doufal, že za mořem jsou chytřejší a udělají pod zadníma sedačkama díru k čerpadlu, vyndal jsem komplet zadní sedačky. Po nastartování a při jízdě je čerpadlo hodně slyšet. Možná tím že je v nádrži jen 16 litr, a zadek není nijak odhlučněný. Tak by mě zajímalo zda je u ZRka čerpadlo takto hlučné normálně či nikoliv. Druhý postřeh na druhém odkazu k videu. Klíček byl v druhé poloze. Co to sakra je ?

https://www.youtube.com/watch?v=hyP0rQpzSms

Po návratu jsem zapojil diagnostiku a ?

Obrázek

Abych řekl pravdu, osobně už k tomuto autu, konkrétně tomuto kusu, nikoliv značce, nechovám duvěru. Kupoval jsem auto s tím, že potřebuji jezdit, a hlavně s tím, že je bez kritických chyb. Ačkoliv pán tvrdí, že mu to nedělalo, a skutečně muže jít o souhru náhod, jelikož mě to dnes opět fungovalo, já jsem rozhodnutý auto vrátit majiteli a jít do stejné značky a snad i modelu, ale v jiném stavu. Zítra se mi snad ještě podaří zajet na plnohodnotnou diagnostiku.tak uvidím co dalšího se případně objeví.

Dále bych se chtěl zeptat, jak se dostanu ke kontrolce check engine, nebo kontrolkám obecně. povolil jsem v krycím plastovém panelu dva horní šroubky, ale dole u volantu ten plast stále něco drží. nejsem prase, nechci používat šroubovák či něco podobného, a násilí se mi zdá že taky není na místě. Mohl by mi někdo prosím poradit jak se k té kotrolce dostanu? Nebo se na to mám vykašlat a rovnou auto vrátit? zajímal by mě Váš názor.
Díky Majkl
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Trunda » čtv dub 13, 2017 20:50

Tak přesně takovou sodomu gomoru jsem očekával. Jednoznačně je odpojená kontrolka (kryt má ještě dole dva vruty - jsou schované za tou gumovou zástěrkou mezi volantem a přístrojovkou), protože s takovými závadami bude svítit jak divá.

Dle chyb pravděpodobně po smrti obě lambdy a pak asi vynechání paliva. Ale to by chtělo nejprve vyřešit ty lambdy, vymazat chyby a zkusit to vyčíst znovu. Možná že origo diagnostika by řekla něco konkrétnějšího, ale jak to neříká nic jiného, tak bych to možná typoval na vynechávající čerpadlo. Každopádně tohle chce nechat řešit někoho rovera-znalého.
Jinak nevím, jestli si jiným kusem nějak extra pomůžeš... záleží za kolik jsi to pořídil, nebo kolik bys teď ještě ukecal peněz zpět. Každopádně ano - tohle je podfuk a úplně klidně auto můžeš vrátit.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Trunda » čtv dub 13, 2017 20:53

Jo a ten rachot na posledním videu dělá servo volnoběhu. Je to relativně normální... je to známka zapraseného sání, volnoběžného ventilu, možná vychozeného potenciometru na klapce... ale to nemá souvislost s těmi hlavními problémy.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 732
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od stilg » pát dub 14, 2017 3:33

Vymontovani paneli s budiky ti reknu uplne presne:

- ty 2 sroubky na vrchu, zespod, co jsi uz odmontoval
- mezi vrchnim krytem volantu a panelem budiku je gumovy pruh, za nim jsou dalsi 2 sroubky. Bud volant do dolni polohy, a nebo kryt ven (sroubky zespod)
- pote bud panel pujde a nebo pokud jeste nebude chtit drzi ho patrne kovove klipsny. Na kazde strane (3 a 9 hodina) jedna. Jaou to kovove mrchy s hackem co se zakousnou do plastu. Takze tady lehke nasili je treba.
- povytahnout panel a tusim 3 konektory zezadu...


Pokud bys z jakehokoliv duvodu auto nevratil, tak mam ted k diapozici vetsinu dilu ze zr160 na prodej nebo aspon na vyzkouseni zda to tim je. I.e. vyzkouset cerpadlo a pokud nic tak klidne vratit.

Majkl
Příspěvky: 217
Registrován: čtv říj 04, 2007 9:50
Bydliště: Třemošnáááááááá

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Majkl » pát dub 14, 2017 13:27

Tak mám nové info. Dnes bylo auto na diagnostice. Pozitivní je, že se neobjevily žádné další chyby, pouze ty, které zaznamenala diagnostika z telefonu. Pořídit si ji za těch 400.- není od věci.
Jsem nyní krok kupředu si auto nechat. Přijde mi jako zbídačený pes z utulku, který chce prostě správný přístup a péči. Jen potřebné velikosti investice se nyní poněkud obávám.

Trunda: měl jsi pravdu. Obě lambda sondy jsou po smrti.

Servisák mi řekl, že to mohou dělat svíčky. Když jsme se podívali co tam je, tak jsme zjistili, že jsou tam nejlevnější BRISK. Řekl mi že tam v žádném případě tyto svíčky být nemohou a mají v tomto motoru být pouze a jen NGK. Mohl by mi zde někdo napsat typ svíček které tam mají být? Já co jsem našel tak tento typ PFR6N-11
pro MG MG ZR 105 103 HP . Prý jen toto muže zpusobovat současné problémy, a servisák se divil že to vubec jede.Když jsem od něj odjížděl, dal jsem mimochodem zpět víčko od nádrže a zase to začalo blbnout. Čili krok jedna jsou svíčky. Poté znovu diagnostika. a asi jezdit bez víčka nádrže msm:

Dále jsem sundal přístrojovku. Díky Trundo a Stilg za radu. No, nebudu to nijak popisovat. Foto mluví za vše.

Obrázek

Se žárovkou:

Obrázek

Co teď ?
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105

lenham3
Příspěvky: 2369
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od lenham3 » pát dub 14, 2017 18:59

Ve svickech BRISK DR15YC nevidim problem ty tam klidne muzou ,ale vidim problem v lambdach pokud predni nejede tak motor skube a to ze ti to nejede ze zadkou na nadrzi tak asi nefunguje odvetrani nadrze

Venda 620 SDI
Příspěvky: 269
Registrován: úte led 05, 2010 12:09
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Venda 620 SDI » pát dub 14, 2017 21:22

Tak tak, jezdím Brisk pořád a fungujou. Tyhle kecy některých mechaniků miluju. Neříkal ještě že sis měl koupit golfa???
Rover 620 Sdi už je u Olsona
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4

stilg
Příspěvky: 732
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od stilg » pát dub 14, 2017 21:59

Zprovoznit lambdy, zkontrolovat odvetravani (ale to by nemelo mit vliv, pokud tam nenj neco dalsiho nacateho) a pak se uvidi.

Kontaktoval bych prodejce skrze tu chybejici zarovku kazdopadne.

Majkl
Příspěvky: 217
Registrován: čtv říj 04, 2007 9:50
Bydliště: Třemošnáááááááá

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Majkl » pát dub 14, 2017 22:50

Venda 620 SDI píše:Tak tak, jezdím Brisk pořád a fungujou. Tyhle kecy některých mechaniků miluju. Neříkal ještě že sis měl koupit golfa???
Nene o Golfu nemluvil. Každopádně jsem tam dal svíčky ze svého odstaveného Rovera 200. Jsou to Championky, a škubání je zas pryč i s nandaným víčkem od nádrže. To je závada opravdu na prd. Jednou to dělá jednou ne.
Chtěl jsem se zeptat zda nevíte, proč kontrolka check engine při jízdě buď svítí a nebo bliká. Co znamená blikání? Není to jen probliknutí jako kdyby byl třeba špatný kontakt, ale blikání v pravidelných intervalech jako např blinkr.

Stilg: prodejce o tom kontaktovat mohu. Stále není auto převedené na mě, neboť jsem říkal že dokud nebude tahle závada odstraněná, neprovedu evidenční kontrolu na jejímž základě on muže udělat převod. Kupoval jsem auto s tím že je pojízdné. Nyní beru tento stav jako nepojízdný. Buď jej mohu s ohledem na vyskytující se závadu ( promlčenou?) vrátit, nebo si auto nechat. Předběžná dohoda zněla že se auto pokusím opravit svépomocí. Pokud chybu najdu a odstraním, auto si nechám.
Nepočítám prkotiny jako palivový filtr nebo svíčky. Ale pokud začnu nakupovat lambda sondy, už to jde dost do peněz, a pak je otázkou co s tim. Buď kontaktovat prodejce ať sežene funkční lambdy, a nebo provedeme finanční kompenzaci. Auto stálo 32 000.- a momentálně nevím jaké lambdy tam vlastně jsou, takže nevím kolik stojí.

Co se týká kontrolky, není pochyb že byla vyndaná záměrně. Ale kdo ji vyndal je záhadou. Italové? Druhý majitel v CZ, Nebo 3 majitel v CZ ? Auto bylo 100% bourané. Je na něm nový lak krom předních blatníku. Tam je vidět z určitého úhlu jiný odstín barvy a na držácích haupny je vidět na spodní straně červená barva. Při detailním pohledu je barva zašlá, a na blatnících v motorovém prostoru je zbytek leštěnky. Přední narazník je posunutý směrem dolu a v plastu jsou vidět promáčkliny od šroubkú dle kterých je jasně vidět že je nárazník o 1 cm posunutý. Nelícují hrany pravého blatníku s dveřma. Hrana dveří je odskočená o zhruba 3mm dovnitř. Páté dveře mají nestejnoměrné mezery mezi zadním sloupkem. Podobně nelícuje ani haupna s blatníky. Je prasklé zadní levé světlo. Nejde strčit klíček do zámku pátých dveří. Jde jen do zhruba 1/2. Jsou tam jiné sedačky. Jsou ze ZRa ale nemají modrou kuži. Jsou černé...ale nevím zda to je originál či k modré barvě ZRa mají být sedačky s kombinací látky a modré kuže. Jsou docela dost potrhané. Sedačka u řidiče nejde sklopit. Klika u spolujezdce zustává viset. Tapec na střeše je přišroubovaný vrutama. Dali pod látku nějaký sololit a sešroubovali to. Mám pocit zda tam je jiný motor. Na krytu rozvodu je napsáno 1,4 2002. Auto je rok 2003. Ale zítra zkusím najít číslo motoru. Mělo by být shodné s posledním sedmičíslím VINka.Chybí trubka od kompresoru klimatizace. Zrcátka mají být el. ovládané ( na přístrovce je ovládání ) ale jsou manuální.
To je zhruba vše o čem vím. Něco bych ještě možná při detailnějším pruzkumu našel. :(
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105

lenham3
Příspěvky: 2369
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od lenham3 » pát dub 14, 2017 23:54

To mas jedno co je tam za motor dulezity je kod 14k4f,pokud kontrolka motoru problikava tak to muze byt vynechavani zapalovani ,pokud pak sviti trvale tak ty lambdy ,zavady jsi vycetl tak je to jasne ,vymenit predni a uvidis ,mrknout zda je tam kat nebo v jakem stavu kdyz bude spatny tak pak to pise i tu druhou lambdu .Zaverem zhrnuto za 32tis jsi koupil pekny srot :!:

Majkl
Příspěvky: 217
Registrován: čtv říj 04, 2007 9:50
Bydliště: Třemošnáááááááá

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Majkl » sob dub 15, 2017 9:47

lenham3 píše:Zaverem zhrnuto za 32tis jsi koupil pekny srot :!:
A jakou hodnotu by jsi řekl že auto má ?

Lidičky mohl by mi někdo poradit jak zjistím jaké lamda sondy tam mají být ?

http://www.autokelly.cz/Catalog/rover-2 ... 4;38201095
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od berryj » sob dub 15, 2017 10:52

Co jsem našel, tak by to mohlo být DENSO DOX-2017 před KAT. Za katalyzátor DENSO DOX-2042. Ještě se podívej na autě jaké máš na lambdách konektory. Když je vymontuješ, bývají na nich katalogová čísla, tak si najdeš kompatibilitu na webu.
A nekupuj u Auto Kelly, jinde jsou za polovinu ceny.

Majkl
Příspěvky: 217
Registrován: čtv říj 04, 2007 9:50
Bydliště: Třemošnáááááááá

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Majkl » sob dub 15, 2017 11:12

berryj píše:Co jsem našel, tak by to mohlo být DENSO DOX-2017 před KAT. Za katalyzátor DENSO DOX-2042. Ještě se podívej na autě jaké máš na lambdách konektory. Když je vymontuješ, bývají na nich katalogová čísla, tak si najdeš kompatibilitu na webu.
A nekupuj u Auto Kelly, jinde jsou za polovinu ceny.
Díky moc. Po obědě se na konektory podívám. Prozatím jsem obě sondy našel za 3062,- což je dobrá cena.

Odpoledne sem nandám pár fotek auta. Zajímal by mě, a tímto bych Vás všechny rád poprosil o Váš názor ohledně ceny auta. Hodlám o ceně dále jednat s ohledem na výše uvedená fakta.

Zatím všem moc děkuji za reakce , postřehy a rady. mir:
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od AnderN » sob dub 15, 2017 11:14

Kdo vyndal lambdy už nemusíš zkoumat. Ty jsi koupil auto od někoho, takže tahle zodpovědnost jde za ním jako za prodávajícím.

Doporučuji se pořádně rozmyslet, zda si chceš auto nechat nebo vrátit. Z toho, jak ses do toho vrhnul a jak o tom píšeš, tak bych soudil, že ponechání auta je u tebe pravděpodobnější rozhodnutí. V takovém případě sedni, vyčísli náklady (lambdy, čerpadlo, práce atd.), nezapomeň zohlednit, žes byl podveden, protože o tom není sporu, a dohodni se s prodávajícím na nějaké kompenzaci.

Jak ale čtu ten výčet nedostatků, že to je vlastně rozbitý šrot s milionem závad, tak to auto je nejspíš už dobré akorát tak jako dárce orgánů :-( bohužel, tohle bych asi nezachraňoval.

Ještě výtah z manuálu ke kontrolce CHECK ENGINE
If the light illuminates and the car drives normally: Contact your local dealer to arrange a service appointment at your earliest convenience - YOU MAY STILL DRIVE THE CAR.

If the light flashes and/or the car does not drive normally: Avoid high speeds and seek immediate assistance from your dealer.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Majkl
Příspěvky: 217
Registrován: čtv říj 04, 2007 9:50
Bydliště: Třemošnáááááááá

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Majkl » sob dub 15, 2017 11:20

AnderN: lambdy vyndané nebyli. Vyndaná byla kotrolka Check Engine. msm:
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105

Odpovědět