ještě jak ses ptal tak: auto mám od podzimu 2017, koupil jsem ho od chlapíka z Děčína bez servisní historie, ten ho dovezl z německa. Já v létě 2017 pořídil MGB z roku 1979 a chtěl jsem ještě jedno auto na nějakou sportovnější jízdu a něco co může normálně stát v Praze na ulici. Tak jsem zkoumal MG modely jelikož mám motorku Hondu tak jsem kdysi zvažoval Hondu Civic s VVC což je údajně stejná konstrukce jako MG VVC. Chtěl jsem motor bez turba a auto co se budu moct naučit i pokud možno sám servisovat protože se hrabu od mládí v motorkách a nemam rád věci vyhazovat když se dají opravit. Hlavně se mi nechce v servisech platit nesmysly za něco co zvádnu sám. To ZR mě nadchlo, sedí jak přilepený, je lehoučký, nízký, ten motor krásně točí do plnejch, a dost to jede. A díly stojí docela málo. Má to ted natočeno 190.000 tak uvidíme až to dám do kupy co se bude dít dál ale co jsem to tak procházel tak to auto je docela v pohodě, na podvozku sem tam koroze samozřejmě ale nikde nic závažnýho.. na jaře ještě udělám brzdy a budeTrunda píše: ↑čtv úno 01, 2018 16:38
A teď trošku výslech .... hlavně jako zdroj zkušenosti pro nás.
Jak dlouho auto máš?
Kdy a kde byly dělané rozvody?
Kolik bylo na nich najeté kilometrů?
Případně jaká značka?
Jakým způsobem s autem jezdíš?
Přesný popis toho jak se to stalo.... Zahřátí motoru, po vyjetí styl jízdy, poslední situace před tím, než se to stalo?
Díky
MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod
Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod
Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod
Tak to vypadáš na správného pacienta
Honda nemá řádný z motorů s variabilním časováním tak složitým, jako je VVC, které umí regulovat ostrost vačky v celém rozsahu otáček dle potřeby. Jejich VTec v různých generacích měl buď přepnutí na druhou vačku s jiným profilem, nebo jen posunutí časování. Jejich motory konstrukčně nejsou nijak podobné Roveřímu K-Series.
Jinak dej si bacha na korozi. Zadní lemy to chce z vnitřku ošetřit a samozřejmě prahy. Není od věci sundat plastové prahy a zkontrolovat pod nimi plech. Pokud máš třídvířko, tak doporučuji oddělat zadní tapecy a z boku vyndat molitanové vytlumení a izolaci, která tam zadržuje vlhkost a pomáhá korozi bočního plechu.
Dej auto do kupy, sežeň semislicky a přijeď 13.5. do Vysokého Mýta na MiniRaceDay, ať tam má nějakou konkurenci Letos tam chci otestovat moje ZRo, jestli bude schopné konkurovat časy mému Kupéčku, které si posledně nevedlo špatně
Honda nemá řádný z motorů s variabilním časováním tak složitým, jako je VVC, které umí regulovat ostrost vačky v celém rozsahu otáček dle potřeby. Jejich VTec v různých generacích měl buď přepnutí na druhou vačku s jiným profilem, nebo jen posunutí časování. Jejich motory konstrukčně nejsou nijak podobné Roveřímu K-Series.
Jinak dej si bacha na korozi. Zadní lemy to chce z vnitřku ošetřit a samozřejmě prahy. Není od věci sundat plastové prahy a zkontrolovat pod nimi plech. Pokud máš třídvířko, tak doporučuji oddělat zadní tapecy a z boku vyndat molitanové vytlumení a izolaci, která tam zadržuje vlhkost a pomáhá korozi bočního plechu.
Dej auto do kupy, sežeň semislicky a přijeď 13.5. do Vysokého Mýta na MiniRaceDay, ať tam má nějakou konkurenci Letos tam chci otestovat moje ZRo, jestli bude schopné konkurovat časy mému Kupéčku, které si posledně nevedlo špatně
Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod
Aha vidiš tak já myslel že ten VTec je podobnej.. no zase jsem o něco chytřejší.. pokud bude auto do května v cajku, což by snad mělo tak se rád stavím
Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod
to byla špatná odpověď.. "se stavím" správná je "si zazávodím"
ikdyž letos tam bude brácha (trunda) bez servisního vozu, teda vozu na náhradní díly, tak ono se jedno ZR na stojánce taky bude hodit hlídej si aby Ti neco nesebral z auta, minule mi obral auto docela rychle o pár součástek, když mu to jeho haprovalo
ikdyž letos tam bude brácha (trunda) bez servisního vozu, teda vozu na náhradní díly, tak ono se jedno ZR na stojánce taky bude hodit hlídej si aby Ti neco nesebral z auta, minule mi obral auto docela rychle o pár součástek, když mu to jeho haprovalo
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu 2024- ...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu 2024- ...
Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod
Trosku bych to upresnil...Trunda píše: ↑stř úno 28, 2018 21:34Tak to vypadáš na správného pacienta
Honda nemá řádný z motorů s variabilním časováním tak složitým, jako je VVC, které umí regulovat ostrost vačky v celém rozsahu otáček dle potřeby. Jejich VTec v různých generacích měl buď přepnutí na druhou vačku s jiným profilem, nebo jen posunutí časování. Jejich motory konstrukčně nejsou nijak podobné Roveřímu K-Series.
Jinak dej si bacha na korozi. Zadní lemy to chce z vnitřku ošetřit a samozřejmě prahy. Není od věci sundat plastové prahy a zkontrolovat pod nimi plech. Pokud máš třídvířko, tak doporučuji oddělat zadní tapecy a z boku vyndat molitanové vytlumení a izolaci, která tam zadržuje vlhkost a pomáhá korozi bočního plechu.
Dej auto do kupy, sežeň semislicky a přijeď 13.5. do Vysokého Mýta na MiniRaceDay, ať tam má nějakou konkurenci Letos tam chci otestovat moje ZRo, jestli bude schopné konkurovat časy mému Kupéčku, které si posledně nevedlo špatně
Pokud se budeme bavit o puvodnim VTEC u hond z 90tych let (D a B serie), tak ano, ten system je citelne jednodussi nez VVC, ktere plynule meni casovani saci vacky. Narozdil od VTECu, ktery skokove ve vysokych otackach prepne saci vacku na jiny profil.
Nadruhou stranu VTEC krome casovani, meni i zdvih coz VVC z principu neumi.
Nicmene od pocatku milenia (+ nakej ten rok) je tu i-VTEC (K serie... pozor nezamenovat s Roverim K), ktery ke klasickemu VTECu a jeho skokove zmene profilu vacky pridava fazovy posun saci vacky systemem trochu podobnym VVC (ktery teda meni rychlost rotace, kdy defakto prosahne profil vacky do sirky).
https://www.youtube.com/watch?v=OtRlQrAc5IY
Obecne bych rekl ze VVC jako takovy je porad slozitejsi nez VTC, ale kombinace VTEC a toho posunu dohromady je jako system je uz komplexnejsi nez VVC samo o sobe.
Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod
Ale jinak gratuluju k "z predele klice" ... Prasklej rozvodak a vcelku minimalni skody to je parada.
Tu cenu tesneni pod hlavou a rozvodu ani nemusis defakto pocitat... driv nebo pozdeji by se to stejne delalo a ted aspon vis ze to mas. A ventily a voditka apod... to uz sou drobnosti.. v radu jednotek tisicu. Jenom si s tim pohrat a parada.
Tu cenu tesneni pod hlavou a rozvodu ani nemusis defakto pocitat... driv nebo pozdeji by se to stejne delalo a ted aspon vis ze to mas. A ventily a voditka apod... to uz sou drobnosti.. v radu jednotek tisicu. Jenom si s tim pohrat a parada.
Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod
Ahoj kluci, tak zas po nějaké době mám dotaz k rovodovému řemenu. Napínal jste někdy někdo rozvodový řemen pomocí té pružinky? To skutečně tlak napínací kladky určuje ta malá tenká pružinka co je součástí balení?? mě to přijde hrozně málo...
Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod
Jo, je to tak.
Není nutné to napínání přehánět, blok se dost natáhne po ohřátí.
Jsem pravděpodobně extremista, ale finálně řemen napínám při provozní teplotě bloku - tak, aby když motorem pootočím zpět, mezi vačkovým kolem a klikou, řemen lehounce povolil . Sleduji tím, aby nebyl přepnutý - u VVC je to velmi důležité - může dojít k odlomení konce vačky.
Za studena je pak řemen při pootočení zpět pocitově velmi volný, ale z mojí praxe můžu říct, že k přeskočení nedojde a k poškozování volností za studena také ne - řemen se velmi rychle napne ohřevem bloku.
Aktuální zkušenost - z MPi jsem vyhodil řemen DAYCO - byl nepříjemně hlučný, nasadil jsem Contitech 26mm a když jsem upravoval napětí za tepla, téměř nestačil rozsah kladky (k dorazu chybělo 6-8mm). Za studena je dost volný - až i já jsem zneklidněl:-)
Doteď jsem používal Gates a tam takový rozdíl teplý/studený nebyl - víc "chodil s blokem".
U toho Contíku mám dokonce pocit, že za nova to bylo normální, ale když jsem ho kontroloval a znova nastavoval po "záběhu", byl takovýto samopřepínací.....
Ještě jedna věc, co se mi vybavila....když jsem dělal poslední rozvody VVC, musel jsem použít zadní řemen od Conti. Po chvíli provozu se začal ozývat od něho zvuk, částečně podobný přepnutému řemenu - přičítal jsem to hlučnosti - ze zoufalství jsem i aplikoval sprey proti vrzání řemenů, což částečně pomohlo (a řemenu to zjevně neublížilo - ted´ má 100.000km/6let).
Teď mi samozřejmě napadá, že to mohlo být "samopřepnutím" .....
Sory za obsáhlost, ale třeba to k něčemu bude....
Není nutné to napínání přehánět, blok se dost natáhne po ohřátí.
Jsem pravděpodobně extremista, ale finálně řemen napínám při provozní teplotě bloku - tak, aby když motorem pootočím zpět, mezi vačkovým kolem a klikou, řemen lehounce povolil . Sleduji tím, aby nebyl přepnutý - u VVC je to velmi důležité - může dojít k odlomení konce vačky.
Za studena je pak řemen při pootočení zpět pocitově velmi volný, ale z mojí praxe můžu říct, že k přeskočení nedojde a k poškozování volností za studena také ne - řemen se velmi rychle napne ohřevem bloku.
Aktuální zkušenost - z MPi jsem vyhodil řemen DAYCO - byl nepříjemně hlučný, nasadil jsem Contitech 26mm a když jsem upravoval napětí za tepla, téměř nestačil rozsah kladky (k dorazu chybělo 6-8mm). Za studena je dost volný - až i já jsem zneklidněl:-)
Doteď jsem používal Gates a tam takový rozdíl teplý/studený nebyl - víc "chodil s blokem".
U toho Contíku mám dokonce pocit, že za nova to bylo normální, ale když jsem ho kontroloval a znova nastavoval po "záběhu", byl takovýto samopřepínací.....
Ještě jedna věc, co se mi vybavila....když jsem dělal poslední rozvody VVC, musel jsem použít zadní řemen od Conti. Po chvíli provozu se začal ozývat od něho zvuk, částečně podobný přepnutému řemenu - přičítal jsem to hlučnosti - ze zoufalství jsem i aplikoval sprey proti vrzání řemenů, což částečně pomohlo (a řemenu to zjevně neublížilo - ted´ má 100.000km/6let).
Teď mi samozřejmě napadá, že to mohlo být "samopřepnutím" .....
Sory za obsáhlost, ale třeba to k něčemu bude....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod
Díky za rady.. no je to hodně zajímavý. Vubec mi nedošlo ze ten tepelny vykyv ma na remen takovy vliv. Delal jsem to podle servisního manuálu a tam psali napnout kladku tlakem prstů, pak dvakrat remenem protocit a pak napinaci kladku povolit a nechat napnutou pouzem tahem pružinky. A ta je opravdu tenká...