Výběr motorizace
Výběr motorizace
Zdravím,
když jsem projížděl autobazary a hledal auto, které by se mi líbilo narazil jsem na Rover 75, který jsem si ihned zamiloval.
Mám známého, který na zakázku vozí auta ze zahraničí, takže mám z čeho vybírat. Krom té výhody, že je v nabídce spousta aut v různých barvách, stavu a za různé peníze je tu i nevýhoda, že je v nabídce i spousta různých typů motorizací, v nichž se nevyznám.
O Roveru 75 jsem si již hledal informace na internetu a bohužel nejsem moudrý v ohledu spolehlivosti a životnosti auta. Jedni tvrdí, že auto jim šlape dlouhá léta v pohodě, jiní naopak říkají, že co měsíc, to nová závada.
Chtěl bych se tedy vás, jakožto odborníků na tyto britské skvosty zeptat, který typ motorizace byste mi doporučili a jak to s tou spolehlivostí doopravdy je. Nejvíc pozitivních reakcí jsem viděl na 2.0 CDT 16V, ale to bylo většinou na komerčních webech typu Autobible.cz, takže bych radši znal názor někoho, kdo tím autem jezdí dnes a denně a ne pouze v rámci redakčního testu.
Pak mám druhý dotaz - kromě Roveru 75 ještě uvažuji o Chrysleru Neon 2.0 II. generace. Možná po vás teď budu chtít nadlidský úkon (přeci jen jsme na fan fóru Roveru) a to pokud možno objektivně srovnat tato dvě auta. Které je spolehlivější, případně bezpečnější apod. Samozřejmě, pokud máte s Neonem někdo zkušenost
Děkuji!
když jsem projížděl autobazary a hledal auto, které by se mi líbilo narazil jsem na Rover 75, který jsem si ihned zamiloval.
Mám známého, který na zakázku vozí auta ze zahraničí, takže mám z čeho vybírat. Krom té výhody, že je v nabídce spousta aut v různých barvách, stavu a za různé peníze je tu i nevýhoda, že je v nabídce i spousta různých typů motorizací, v nichž se nevyznám.
O Roveru 75 jsem si již hledal informace na internetu a bohužel nejsem moudrý v ohledu spolehlivosti a životnosti auta. Jedni tvrdí, že auto jim šlape dlouhá léta v pohodě, jiní naopak říkají, že co měsíc, to nová závada.
Chtěl bych se tedy vás, jakožto odborníků na tyto britské skvosty zeptat, který typ motorizace byste mi doporučili a jak to s tou spolehlivostí doopravdy je. Nejvíc pozitivních reakcí jsem viděl na 2.0 CDT 16V, ale to bylo většinou na komerčních webech typu Autobible.cz, takže bych radši znal názor někoho, kdo tím autem jezdí dnes a denně a ne pouze v rámci redakčního testu.
Pak mám druhý dotaz - kromě Roveru 75 ještě uvažuji o Chrysleru Neon 2.0 II. generace. Možná po vás teď budu chtít nadlidský úkon (přeci jen jsme na fan fóru Roveru) a to pokud možno objektivně srovnat tato dvě auta. Které je spolehlivější, případně bezpečnější apod. Samozřejmě, pokud máte s Neonem někdo zkušenost
Děkuji!
Re: Výběr motorizace
Vítej
Ano, diesel je určitě z motorů největší držák. Netrpí žádnými nečekanými neduhy, včetně vstřikování. Prostě BMW motor se svou vyhlášenou kvalitou.
Jinak R75 už v dnešní době je staré auto a je potřeba se zaměřit na vysloveně opečovávané kusy, které byly garážované v suchém, stinném a chladném prostředí. Je to auto vybavené relativně složitou elektronikou, která je zrádná, pokud v autě bylo vlhko. Samozřejmě i čalounění v interiéru tím trpí a velice často se odlepují látky na stropnici a bocích, což je velice špatně řešitelné.
Je to relativně luxusní auto, technicky vyspělé a vybavené, což bohužel znamená to, že je náchylnější na stárnutí a to si bere svou daň. Tedy než kupovat levný a pochybný kus, tak to běž raději o dům dál. Ale když opravdu pořídíš dobře, tak si budeš onen luxus užívat.
Každopádně auto je svými běžnými problémy poplatnými své třídě a stáří srovnatelné jiným běžným autům a nijak nevyčnívá. Je to v podstatě BMW, tedy lze srovnávat s jejich auty.
Srovnat s Neonem nemůžu z praxe, ale je to zcela jiné auto. Neon je nižší třída, což je vidno na kvalitě podvozku, výbavy, ale i rozměrech. Neon je auto mnohem starší koncepce (1993 vs. 1999), prostě nesrovnatelné. Technicky bude mnohem jednodušší, tedy možná méně náchylné na problémy, ale také méně komfortní, bezpečné, ....
Ano, diesel je určitě z motorů největší držák. Netrpí žádnými nečekanými neduhy, včetně vstřikování. Prostě BMW motor se svou vyhlášenou kvalitou.
Jinak R75 už v dnešní době je staré auto a je potřeba se zaměřit na vysloveně opečovávané kusy, které byly garážované v suchém, stinném a chladném prostředí. Je to auto vybavené relativně složitou elektronikou, která je zrádná, pokud v autě bylo vlhko. Samozřejmě i čalounění v interiéru tím trpí a velice často se odlepují látky na stropnici a bocích, což je velice špatně řešitelné.
Je to relativně luxusní auto, technicky vyspělé a vybavené, což bohužel znamená to, že je náchylnější na stárnutí a to si bere svou daň. Tedy než kupovat levný a pochybný kus, tak to běž raději o dům dál. Ale když opravdu pořídíš dobře, tak si budeš onen luxus užívat.
Každopádně auto je svými běžnými problémy poplatnými své třídě a stáří srovnatelné jiným běžným autům a nijak nevyčnívá. Je to v podstatě BMW, tedy lze srovnávat s jejich auty.
Srovnat s Neonem nemůžu z praxe, ale je to zcela jiné auto. Neon je nižší třída, což je vidno na kvalitě podvozku, výbavy, ale i rozměrech. Neon je auto mnohem starší koncepce (1993 vs. 1999), prostě nesrovnatelné. Technicky bude mnohem jednodušší, tedy možná méně náchylné na problémy, ale také méně komfortní, bezpečné, ....
- djmicho
- Příspěvky: 757
- Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
- Bydliště: Polná, Dukovany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr motorizace
R75 je tank s velkou tuhosti karoserie a obrovskou pevnosti skeletu kabiny, spousta dnešních aut dostává dobrá hodnocení za to že mají asistent uprdnutí a kdo ví čeho všeho, ale pevnosti se R75 mohou rovnat maximálně předposlední generace Volva a starší... MG ZT což je R75 zvedám standartně za jeden bod karoserie aniž by se někde něco prohnulo, když tohle udělám s 5* hodnocenou Toyotou o 6 let novější tak se mi zkříží dveře a ani je neotevře Jinak spolehlivost R75 je příkladná když se jak Trunda píše podchytit vlhkost v autě a pohlídat korozi a je to neuvěřitelné auto...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)
Re: Výběr motorizace
Nebál bych se nafťáku, ALE chce to vybrat dobrej kus, jak píše Trunda. Pokud by jsi bydlel v okolí Benešova, Olomouce nebo Otrokovic, tak bych se nebál ani benzínu. Na 2.0CDT mám 340xxxkm a na 1.8 mám 190xxxkm. Obě auta jsou po nějakým tom servisu, ale nic nebylo tak hrozný, že by to nešlo opravit a za rozumný peníze. Je fakt, že mě vytočilo jak jsou debilně dělaný odtoky ze střešního okna. Bylo mokro v autě, ale už je to opravený.
Pokud by Tvůj známej našel R75 CDT v pěkným stavu a výbavě, tak bych se toho nebál.
Pokud by Tvůj známej našel R75 CDT v pěkným stavu a výbavě, tak bych se toho nebál.
Re: Výběr motorizace
Zdravím.
Na Chryslerech je mi sympatické, že patří pod koncern.
PT Cruiser se mi nelíbí, 300C a 300M jsou hezké výrobky.
Jinak o této značce moc nevím.
75/ZT jsou, ve srovnání s mnohým současným šrotem, velmi robustně a precizně zpracované výrobky.
To ostatní, co píšou kolegové, nebudu opakovat.
Pokud auto chcete jen jako dopravní prostředek a nic jiného, tak to, vzhledem ke stáří, nedoporučuji.
Pokud Vám nebudou vadit jisté nutné investice, s ohledem na slabá místa v konstrukci a ono stáří, tak je to super výběr.
Jen pomíjím zanedbané kusy, u kterých se vyskytne kdeco (mizerná údržba, těžký provoz, špatné garážování, sem tam i bohužel smůla na kus...), ale to platí pro jakýkoliv stroj jakékoliv značky.
Zkuste se domluvit s kolegy z klubu na nějakém osobním setkání, reálný kontakt s autem a osobní pohovor napoví o dost víc, než psaný text....
P.S. S tím autem jsem MAXIMÁLNĚ spokojen, navzdory určitým neduhům.....NIKDY bych neměnil....
Na Chryslerech je mi sympatické, že patří pod koncern.
PT Cruiser se mi nelíbí, 300C a 300M jsou hezké výrobky.
Jinak o této značce moc nevím.
75/ZT jsou, ve srovnání s mnohým současným šrotem, velmi robustně a precizně zpracované výrobky.
To ostatní, co píšou kolegové, nebudu opakovat.
Pokud auto chcete jen jako dopravní prostředek a nic jiného, tak to, vzhledem ke stáří, nedoporučuji.
Pokud Vám nebudou vadit jisté nutné investice, s ohledem na slabá místa v konstrukci a ono stáří, tak je to super výběr.
Jen pomíjím zanedbané kusy, u kterých se vyskytne kdeco (mizerná údržba, těžký provoz, špatné garážování, sem tam i bohužel smůla na kus...), ale to platí pro jakýkoliv stroj jakékoliv značky.
Zkuste se domluvit s kolegy z klubu na nějakém osobním setkání, reálný kontakt s autem a osobní pohovor napoví o dost víc, než psaný text....
P.S. S tím autem jsem MAXIMÁLNĚ spokojen, navzdory určitým neduhům.....NIKDY bych neměnil....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Výběr motorizace
Díky všem za odpověď, moc si toho vážím!
Auto chci jednak na pohyb z bodu A do bodu B (což zvládne kdejaká fábka), ale zároveň jsem si jako nutné kritérium stanovil, že si tu jízdu prostě musím užívat. Chci, aby se mi auto líbilo, abych se těšil na jízdu v něm, abych se v něm cítil dobře. A myslím si, že tyto mé aspekty má Rover 75 ambice splnit. S investicemi počítám, k těm by stejně došlo ať už bych koupil cokoliv, šlo mi spíš o to, aby motor a součástky podstatné pro běh auta nebyly náchylné k nějakým defektům, jak tomu u některých aut je. S tím, že se mi občas někde spálí dioda počítám
Chrysler se mi líbí po všech stránkách, vzhledově se mi líbí a zkušenosti mnoha dalších říkají, že je to spolehlivý a kvalitní vůz. 75ka mě však svým vzhledem zaujala ještě víc, je to nádherný koráb. Navíc v dieselu má spotřebu nižší než Neon, což mě těší o to víc. Jak to momentálně vidím, tak bych spíše šel do Roveru.
Jen je tu menší problém, a to ten, že auto se musí vybrat ještě dřív, než se pro něj pojede. Většina jich je v rukou soukromníků, kteří bývají od sebe dost vzdáleni a tak by bylo poměrně nákladné křižovat skrz Holandsko a Belgii a prohlížet jednotlivá auta. Máte nějaká doporučení, jak poznat přibližný stav auta dle fotek? Vím, vypovídající hodnota fotek je diskutabilní, avšak v tomto případě se není od čeho jiného odpíchnout.
Auto chci jednak na pohyb z bodu A do bodu B (což zvládne kdejaká fábka), ale zároveň jsem si jako nutné kritérium stanovil, že si tu jízdu prostě musím užívat. Chci, aby se mi auto líbilo, abych se těšil na jízdu v něm, abych se v něm cítil dobře. A myslím si, že tyto mé aspekty má Rover 75 ambice splnit. S investicemi počítám, k těm by stejně došlo ať už bych koupil cokoliv, šlo mi spíš o to, aby motor a součástky podstatné pro běh auta nebyly náchylné k nějakým defektům, jak tomu u některých aut je. S tím, že se mi občas někde spálí dioda počítám
Chrysler se mi líbí po všech stránkách, vzhledově se mi líbí a zkušenosti mnoha dalších říkají, že je to spolehlivý a kvalitní vůz. 75ka mě však svým vzhledem zaujala ještě víc, je to nádherný koráb. Navíc v dieselu má spotřebu nižší než Neon, což mě těší o to víc. Jak to momentálně vidím, tak bych spíše šel do Roveru.
Jen je tu menší problém, a to ten, že auto se musí vybrat ještě dřív, než se pro něj pojede. Většina jich je v rukou soukromníků, kteří bývají od sebe dost vzdáleni a tak by bylo poměrně nákladné křižovat skrz Holandsko a Belgii a prohlížet jednotlivá auta. Máte nějaká doporučení, jak poznat přibližný stav auta dle fotek? Vím, vypovídající hodnota fotek je diskutabilní, avšak v tomto případě se není od čeho jiného odpíchnout.
Re: Výběr motorizace
Koukal bych se v Holandsku. Tam jsou poslední dobou nejhezčí kousky.
Za mě poslední dobou je vypovídající to, jestli má kus odlepené tapecy ve dveřích, nebo ne. Pak je známkou opotřebení volantu, kdy samozřejmě pokud je netknutý, tak to něco znamená (samozřejmě nemusí). Pak lem přední kapoty může být prorezlý. Možná je lepší se vyvarovat kusu s šíbrem, kterým zatéká, pokud se nehlídají odtoky. No a pak samozřejmě pokud by byl někde puchýřek kdekoli, tak bych do toho dnes nešel.
To důležité je to, jakou máš představu o ceně? Dle mého soudu pořád platí to, že je lepší si pořádně připlatit a pořídit fakt pěkný kus, který pořád může být kolem 100 tis. kaček.
Za mě poslední dobou je vypovídající to, jestli má kus odlepené tapecy ve dveřích, nebo ne. Pak je známkou opotřebení volantu, kdy samozřejmě pokud je netknutý, tak to něco znamená (samozřejmě nemusí). Pak lem přední kapoty může být prorezlý. Možná je lepší se vyvarovat kusu s šíbrem, kterým zatéká, pokud se nehlídají odtoky. No a pak samozřejmě pokud by byl někde puchýřek kdekoli, tak bych do toho dnes nešel.
To důležité je to, jakou máš představu o ceně? Dle mého soudu pořád platí to, že je lepší si pořádně připlatit a pořídit fakt pěkný kus, který pořád může být kolem 100 tis. kaček.
Re: Výběr motorizace
Pokud by ti nevadil kombík, tak mrkni na toto: viewtopic.php?f=19&t=11049
Re: Výběr motorizace
Cenou jsi mě trochu zaskočil, do auta mám možnost investovat kolem 30 tisíc Kč. Holt, život chudého studenta
Koukal jsem na Autoscout a Mobile.De a 75ky se tam v relaci okolo 1000 Euro dají sehnat. Jak říkám, dle fotek těžko soudit jak na tom auto v reálu je, ale přeci jen, jisté věci se zjistit dají a například u jednoho kousku, který je ve zmíněné cenové relaci není na autě patrný žádný nedostatek, jako koroze, promáčknutý a zatmelený plech. Takže nevím, co si o tom myslet, jestli je tato cena za vůz v dobrém stavu reálná.
Když ještě odskočím k tomu Neonu, ten se nachází v krapet nižší cenové relaci a taktéž se zdá, že ta auta jsou v dobrém stavu.
Koukal jsem na Autoscout a Mobile.De a 75ky se tam v relaci okolo 1000 Euro dají sehnat. Jak říkám, dle fotek těžko soudit jak na tom auto v reálu je, ale přeci jen, jisté věci se zjistit dají a například u jednoho kousku, který je ve zmíněné cenové relaci není na autě patrný žádný nedostatek, jako koroze, promáčknutý a zatmelený plech. Takže nevím, co si o tom myslet, jestli je tato cena za vůz v dobrém stavu reálná.
Když ještě odskočím k tomu Neonu, ten se nachází v krapet nižší cenové relaci a taktéž se zdá, že ta auta jsou v dobrém stavu.
Re: Výběr motorizace
Jojo.... tohle je moc hodně pěkný kousek a opravdu kvalitně opečovávaný a ošetřený. Viděl jsem ho na vlastní oči cca 2 roky zpátky a fakt krasavec ve skvostném stavu. Navíc s trojblikem Jen tedy asi nebude tak rychle k mání, ale kdybys nespěchal a domluvili jste se, tak by to byl nejsnazší kup.
Re: Výběr motorizace
30 tis.?????? .... hochu, tak to asi ne. Chápu, že to je pro studenta dost peněz, ale pak takové auto pro tebe bohužel není a budeš se muset poohlédnout jinde Pokud bys koupil kus za třicet, tak do něj dalších 30 dáš jen aby se s ním dalo jezdit. A to bude kosmeticky v katastrofálním stavu. Takové kusy už bohužel patří do šrotu.
Klidně sem pošli odkazy na něco, co jsi našel a ukážeme ti už jen na fotkách co vše je tam zle.
Klidně sem pošli odkazy na něco, co jsi našel a ukážeme ti už jen na fotkách co vše je tam zle.
Re: Výběr motorizace
Obávám se, že z fotek se nedá poznat vůbec nic a to platí nejen na veterány a ženy.
Resp. na fotkách to vše vypadá o dost lépe, leč v provozu je to pak někde jinde.
Resp. na fotkách to vše vypadá o dost lépe, leč v provozu je to pak někde jinde.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
- djmicho
- Příspěvky: 757
- Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
- Bydliště: Polná, Dukovany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr motorizace
30k? Jo to je fajn rozpočet na zachovalou 1-čkovou fobií, Punto nebo Fiestu... Ale ne na 75, jen ramena té vyjdou na x tisíc a budeš je měnit kvůli každýmu čepu protože jsou hliníkový...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2281
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr motorizace
Přehodnoť to na Rover 25 nebo 45
a do těch 30 tis. se vejdeš
a ani se na 25 nic moc neopravuje.
a do těch 30 tis. se vejdeš
a ani se na 25 nic moc neopravuje.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Výběr motorizace
Nesouhlasím.
Jestli chceš R75, tak se toho drž. V dnešní době jsou ojetá auta cenou na úplném dně a kor Rover a jemu podobný značky jsou téměř neprodejný... (Některé ceny za Rovery jsou jen zbožná přání).. .
Takže dej do inzerce poptávku, že koupíš to a to a v takovém stavu. Napiš platba ihned a hotově. Svoji částku. A budeš moct přebírat z nabídek.
Nebo i nabízej svoji částku již nabízeným vozům i s tou "vyšší" cenou.. A uvidíš. Někdo tě třeba pošle do háje a někdo bude rád, když si jeho staré auto někdo odveze a bude ochoten jednat i o ceně.
Na Tvém místě bych volil 1.8 benzin.. Uděláš maximálně těsnění pod hlavou, rozvody.. a jezdíš. Je to jednoduchý benzín. Který funguje a i v zimě rychle topí...
Ale samozřejmostí je to, že kupuješ staré auto... Takže investice dříve, nebo později přijdou.
Jestli chceš R75, tak se toho drž. V dnešní době jsou ojetá auta cenou na úplném dně a kor Rover a jemu podobný značky jsou téměř neprodejný... (Některé ceny za Rovery jsou jen zbožná přání).. .
Takže dej do inzerce poptávku, že koupíš to a to a v takovém stavu. Napiš platba ihned a hotově. Svoji částku. A budeš moct přebírat z nabídek.
Nebo i nabízej svoji částku již nabízeným vozům i s tou "vyšší" cenou.. A uvidíš. Někdo tě třeba pošle do háje a někdo bude rád, když si jeho staré auto někdo odveze a bude ochoten jednat i o ceně.
Na Tvém místě bych volil 1.8 benzin.. Uděláš maximálně těsnění pod hlavou, rozvody.. a jezdíš. Je to jednoduchý benzín. Který funguje a i v zimě rychle topí...
Ale samozřejmostí je to, že kupuješ staré auto... Takže investice dříve, nebo později přijdou.