My ZR 160

Odpovědět
b1da
Příspěvky: 156
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » pát bře 18, 2022 8:48

Přidávám info o postupu, takže kanály mám vyleštěné (neměl jsem lepší kotouček aby se to uplně blýskalo, ale lepší než jak to bylo), u kanálku na vodu odstraněné otřepy a zvětšené.
Hydroštely vyčištěné (u pár byly malé šponky hliníku a pružinka nebyla žadná prasklá)
Teď čekám na přísavku a musím koupit lapovací pastu na ventily a přípravek na stlačení ventilových pružin mám doma..
Zabrousím ventily, nasadím i s hydroštely a půjdu rozložit domky VVC..
Prostudoval jsem na co si dát pozor a furt mi vrtá hlavou jak nasadím zpátky hřeben tak, aby na doraz byly zuby ve správné pozici :D to spíš pořeším až to budu skládat zpět…
Jinak díly jako sání, držak alternatoru, domek VVC jsem vzal ocelovým kotoučem a docela pěkně se to blýská :-D Vzažuji ale že koupím střibrnou žaruvzdornou barvu a vše nastříkám at to vydrží a neoxiduje to dále
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » pát bře 18, 2022 9:01

Třeba ti udělám radost mou sbírkou informací k VVC ;-) .... nebo jsi to tu už někde objevil... Bude tam popsaný i postup jak to sestavit. Každopádně takto z hlavy si vybavuji, že před nasazením propojovací osy se mechanismy domečků mají nastavit do polohy, kdy jsi tam z vnitřní strany hlavy schopný zasunout do takové aretační dirky tyčku. Tím si obě strany nastavíš shodně, dáš propojovací tyčku a měla by to být výchozí pozice vůči hřebenu.

Ty hliníkové části bych takto nenatíral, pokud to není vysloveně něco na ošetření tepelně namáhaného hliníku. Začne to slejzat a bude to hnus. To bych to raději ošetřil nějakým voskem/olejem a nechal být. Nebo nějak chemicky ošetřit.
Přílohy
VVC.zip
(14.15 MiB) Staženo 24 x
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 156
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » pát bře 18, 2022 9:31

No sledoval jsem na YTB jak skládali VVC na MG F, vím že měli problém s novým těsněním na domky a taky že když VVC složili tak se jim zlehka točilo a ponasazení vrchního dílu na hlavu jim to nešlo :D takže to jsou takové věci které si taky zkusím a nedám silikon a zjistím že se mi VVC nechce točit a budu to znovu rozdělávat :D Jinak moc díky za podklady, proštuduju to pořádně ať se v něčem neseknu a hlavně ať to mám pořadně seskládané :-D mir:
Jinak přidávám fotku kanálů
Přílohy
236EFFA9-8DFC-407D-BCE2-7B81F115BD5A.jpeg
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » pát bře 18, 2022 16:01

Paráda..... jen ať to nepřeženeš a hlava se ti nerozsype ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 156
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » ned bře 20, 2022 9:30

Takže ten kratší čepík je s kostkou téměř bez vůle, jak to bylo po rozebrani ještě od oleje tak uplně bez vůle.. delší čepík s vůlí, takže si budu muset vzít vačky a kostky do práce a vše přeměřit a udělám nové kostky podle míry na kratších čepech a taky dle povrchu kostky se bude muset brousit :D postup výroby atd. přidám :D
Přílohy
9F69DE41-32BE-4B8E-ACE3-19AC5D0B20E8.jpeg
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: My ZR 160

Příspěvek od KDB » pon bře 21, 2022 8:31

Hezká práce a nadšení weed:
Několik poznámek : pokud v hlavě nejsou vymačkané kruhy od těsnění pod hlavou a v ploše není poškozená, nebrousil bych jí.
Zkontroluj přesahy vložek.
Materiál domečku termostatu léty křehne, pro klid bych dal nový.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: My ZR 160

Příspěvek od KDB » pon bře 21, 2022 8:34

A na těsnění mezi půlkami hlavy použij kvalitní motorový tmel. A úsporně, jinak si ucpeš kanálky. Na tohle používám modrý Hylomar.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » pon bře 21, 2022 8:43

Souhlas s Karlem, i mě praxe potvrdila, že pokud není hlava vysloveně do vrtule a není vymáčknutý kroužek, nejsou tam nějaké vrypy v ploše, nebo vady v povrchu, tak brousit jen z principu (když se mění těsnění, hlava se brousí) je nesmysl. Hlavně! Musíme už trošku šetřit na materiálu.... VVC hlavy dochází.

No a co říkáš na ty čepy ve vačce.... nevidíš tam potenciál je také pořešit? ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 156
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » úte bře 22, 2022 10:32

Diky :D no kruhy na hlavě jsou vymačkané, ale minimálně, hlava má 0,02 rovinnost :D Jo s tím tmelem to vím, koupím si takovou malou pixli tmelu s malým otvorem a pojedu podle Rave manualu :) Dále asi vyměním ložiska v domkách na VVC když už to dělám, ale musím pozjišťovat jestli je seženu :D Jinak trochu problém je, že ten delší čepík na vačce je šišatý 0,01mm takže když otočím kostku tak tam pevně sedí :D Nové kostky vyrabím zřejmě i tak a kdyžtak zlehka smirglem dopasuju ať se dostanu na co nejmenší vůli :) Včera jsem koupil náčiní a dneska jdu zabrousit ventily a pěkně těsní a snad stihnu nasadit i pružiny a hydroštely :) Jinak nevypadá, že by byla nějaká vložka utopená, ale samozřejmě překontroluju
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » úte bře 22, 2022 10:49

Ale tedy bacha, ať ty kostky mají vůli na olejovej film. Což tedy už je asi příliš vysoký level na to určit co je ta zdravá míra a správně ji aplikovat :-)
Jak moc jsi to měl před rozebráním rachtavé?
Třeba na Kupéčku (motoru z 200 Vi) to bylo urachtané horší jak diesel a ty vůle na kostkách byly fakt příšerné.
Na ZRu jsem domečky asi sundané neměl, ale zvukem skoro nejde poznat, že to je VVC.... nebo tedy mírně, asi jak z výroby :-) Což je s podivem na to, že to auto mělo dost divokou Italsko/Německou historii, blok je tam nejspíš z TFka obyč 1.8čky :-D .... prostě jakási šílená skládačka s neznámým počtem kilometrů, bo to minimálně o 50 tis. bylo stočené, takže aktuálně asi 250...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 156
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » úte bře 22, 2022 20:19

Jo samozřejmě že nesmím ty kostky udělat fest natěsno, no ty kratší čepy mají vůli 0,01mm a jak tam byl olej tak to bylo uplně bez vůle takže se budu držet toho, ještě mě napadlo zkusit přeměřit ty kostky bo jsou ty plošky broušené tak jestli nejsou ohrkané :D za studena to bylo vcelku dobré ale jak se motor zahřál tak diesel :D a pokud se to povede a bude to fungovat tak budu spokojený… Jo k tomu termostatu, ten mám v plánu měnit, protože byl zechcaný a jak jsem na 1.4 měnil čistě termostat tak snad až na potřetí to neprotíkalo kolem domku :D Taky mě napadlo zkusit nějak změřit jak tlačí olejové čerpadlo a taky si pohrát s izolací kabelového svazku.. někde jsou ty bužírky popraskané takže zkontroluju kabeláž a omotám izolepou nebo lepší dát něco jineho ?
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

stilg
Příspěvky: 732
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: My ZR 160

Příspěvek od stilg » stř bře 23, 2022 22:54

Trunda píše:
pon bře 21, 2022 8:43
Souhlas s Karlem, i mě praxe potvrdila, že pokud není hlava vysloveně do vrtule a není vymáčknutý kroužek, nejsou tam nějaké vrypy v ploše, nebo vady v povrchu, tak brousit jen z principu (když se mění těsnění, hlava se brousí) je nesmysl. Hlavně! Musíme už trošku šetřit na materiálu.... VVC hlavy dochází.

No a co říkáš na ty čepy ve vačce.... nevidíš tam potenciál je také pořešit? ;-)
A to bylo kdysi revu, kdyz sem to rikal :D

@b1da: Na izolacku se vykasli... ted pokud myslis klasickou vinylovou elektrikarskou pasku... po nejake dobe (dle kvality pasky, ale dlouho to nebude) z toho bude rozteklej hnus lepkavej ...
Bud to omotni primo textilni paskou na elektrosvazky (je narozdil od podobne vypadajici nehorlava) a nebo pokud chces by to bylo vode odpudivy a nechytalo prach tak za me samovulkanizacni pasku. Je to sice drazssi sranda, ale 100x lepsi nez to omotat normalni izolackou.

Nevim jak Rave ale origo MG ROver manual z nejakyho me nepochopitelnyho duvodu instruuje k tomu aby se tesneni na pulky hlavy nanaselo na spodni dil, coz je ten ktery ma plochy. Pricemz ja povazuju za logicky napatlat ten horni dil, ktery ma vyfrezovane drazky - cesticky pro olej. Jednak je pohodlnejsi to matlat po tom mensi lehcim dilu, kerej si vemu dom, nez to delat na spodku hlavy kera je uz na bloku, a hlavne pak neni ten tmel zbytecne "na podlaze" tech cesticek. (protoze kdyz natres ten spodek, logicky to natres cely, a ak priklopis, a tam kde je vyfrezovana drazka v hornim dilu vznika kanalek ... a podlahu ma zbytecne od tmelu).
De tam pouzit ledasjaky anaerobni tmel. Hylomar blue udajne taky netuhne (nikdy? :p ), ale sou i taci co tam pouzivaji RTV ... ono pokud se to udela dobre asi s tim problem neni, ale osobne sem proste investoval ty 4 stovky a ten anaerobni loctite tenkrat koupil.

lenham3
Příspěvky: 2369
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: My ZR 160

Příspěvek od lenham3 » čtv bře 24, 2022 22:11

Hlavu si slozis komplet na stole tmel na hlavu nanášet tenký pásek pak vezmeš úzký molitanovy váleček a uděláš rovnoměrnou vrstvu po celé ploše

b1da
Příspěvky: 156
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: My ZR 160

Příspěvek od b1da » pon kvě 09, 2022 14:18

Hlásím se po dlouhé době, všechno se to protáhlo :? Jak sem sundával ventily tak jsem zkoušel vůli ventilů na vodítka a byla nepatrná. Po kompletním očištění jsem chtěl zalapovat ventily a ejhle vůle tam byla :D takže čekačka na nové vodítka a nakonec dání hlavy do Ostravy na přelis vodítek, zabroušení sedel a kompletace (cena 2200 a vodítka kolem 1500) hlava se lehce přeprášila, protože rovinost na kovové těsnení jsou dvě stovky (mám koupené MLS takže rovinost ve 4 stovkach by to podle mě vzalo ) mezitím jsem ošetřil svody, nastříkal nápravnici a spodek kde drží a kompletně umyl motorový prostor :D Poslední věc co mi chybí jsou rozvody(když to mám vše sundané tak je rovnou udělám), Olej nový když jsou vyčištěné hydroštely, a čekám na těsnění na domky VVC. Tak konečně můžu začít skládat
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: My ZR 160

Příspěvek od Trunda » pon kvě 09, 2022 14:22

A já ti říkám..... nedávej tam to MLS! Děláš chybu....
Ty si sice vyřešil rovinu na hlavě, ale co rovina vložek a rovina bloku. Zbytečně si zaděláváš na to, že do roka to budeš rozebírat znova.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět