Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
A tak po 14 dnech tu su nazpět, abych pokračoval v never-ending story Broken Rover 2 (1. díl - viz. "Ložiska v převodovce")
Takže jedu si to takhle z práce domů a po nějakých 30 km mi přestalo fungovat topení - přestalo topit. Za mirneho pobručení nad tím, co mi to zas můj "miláček" připravil za víkendovou zábavu, jsem pokračoval v jízdě dál netuše co to pod kapotou na mne ten "kujón" doopravdy vaří.... a ejhle, asi po dalších 5 km slyším takové tupé rány.. jako když se něco vaří... koukám na teploměr - ok, teplota akorát... no ale bouchaní už bylo dost pronikavé, tak jsem auto zastavil hned na první odbočce. A hned jsem viděl, že on na mne Rover opravdu něco uvařil.... otevřu kapotu a po té, co se mlha nad motorem rozplyne, zůstanu koukat v němém úžasu... Totální spoušť... po celém motoru byla rozstříkaná taková doslova a s prominutím "sračka". Ten hnědý hnus tekl po všem a zkapával pomalu dolů... Zdrojem té lahodně hnědé a mazlavé hmoty byl rezervoár chladící kapaliny... on naplněn tou hmotou, evidentně jiné barvy než modré, už nevydržel a tak ji rozprskl všude kam to šlo.... ... .... ..... uf... no, to že následoval odtah už nikoho nezajímá, ale podstatné je to, že po 4 měsících trampot s výměnou ložisek v převodovce mám po 14 dnech ježdění opět po ftákách...
Neměl jsem čas a ani technik se na to ještě nestihl kouknout, ale už předem tuším, že se jedná o unikátně natvrdo provalené hlavové těsnění... podotýkám, že příznaky byly tak jak jsem popsal a před tím jsem si žádného divného chování nevšiml. Chladící kapalina je hóóódně sytě obohacena olejem.... takže Vás prosím, máte-li nějaké poznámky k této mé události, tak sem s nima Beru i vtipné a nejapné připomínky, protože tohleto už se fakt nedá brát jinak, než s humorem... jinak bych musel mému "miláčkovi" dát kopačky a poslat ho někde ze srázu, ale to já mu (zatím) nehodlám udělat.
Info: Rover 416 Tourer, 1998, 1,6si/16v
Jinak doufám, že letos Rover Club CZ vyhlásí soutěž smolař roku, protože už teď vím, že vítězství je moje a chci, aby mi z tohoto mého neštěstí taky něco káplo
Všechny roveristy zdravím a přejí krásny večír
Takže jedu si to takhle z práce domů a po nějakých 30 km mi přestalo fungovat topení - přestalo topit. Za mirneho pobručení nad tím, co mi to zas můj "miláček" připravil za víkendovou zábavu, jsem pokračoval v jízdě dál netuše co to pod kapotou na mne ten "kujón" doopravdy vaří.... a ejhle, asi po dalších 5 km slyším takové tupé rány.. jako když se něco vaří... koukám na teploměr - ok, teplota akorát... no ale bouchaní už bylo dost pronikavé, tak jsem auto zastavil hned na první odbočce. A hned jsem viděl, že on na mne Rover opravdu něco uvařil.... otevřu kapotu a po té, co se mlha nad motorem rozplyne, zůstanu koukat v němém úžasu... Totální spoušť... po celém motoru byla rozstříkaná taková doslova a s prominutím "sračka". Ten hnědý hnus tekl po všem a zkapával pomalu dolů... Zdrojem té lahodně hnědé a mazlavé hmoty byl rezervoár chladící kapaliny... on naplněn tou hmotou, evidentně jiné barvy než modré, už nevydržel a tak ji rozprskl všude kam to šlo.... ... .... ..... uf... no, to že následoval odtah už nikoho nezajímá, ale podstatné je to, že po 4 měsících trampot s výměnou ložisek v převodovce mám po 14 dnech ježdění opět po ftákách...
Neměl jsem čas a ani technik se na to ještě nestihl kouknout, ale už předem tuším, že se jedná o unikátně natvrdo provalené hlavové těsnění... podotýkám, že příznaky byly tak jak jsem popsal a před tím jsem si žádného divného chování nevšiml. Chladící kapalina je hóóódně sytě obohacena olejem.... takže Vás prosím, máte-li nějaké poznámky k této mé události, tak sem s nima Beru i vtipné a nejapné připomínky, protože tohleto už se fakt nedá brát jinak, než s humorem... jinak bych musel mému "miláčkovi" dát kopačky a poslat ho někde ze srázu, ale to já mu (zatím) nehodlám udělat.
Info: Rover 416 Tourer, 1998, 1,6si/16v
Jinak doufám, že letos Rover Club CZ vyhlásí soutěž smolař roku, protože už teď vím, že vítězství je moje a chci, aby mi z tohoto mého neštěstí taky něco káplo
Všechny roveristy zdravím a přejí krásny večír
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
To mě říkej že se tam ten olej ve vodě objevil jen tak z kilometru na kilometr, když jsem měl špatný těsnení tak se to zhoršovalo měsíce. Já jsem teda o tom věděl takže jsem každých párset kiláků čistil expanzku a odstraňoval ten bordel, kterej se naštěstí drží jen na hladině...
Že tys motorovej prostor auta viděl naposledy v bazaru, kdyžs ho kupoval??
Že tys motorovej prostor auta viděl naposledy v bazaru, kdyžs ho kupoval??
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
nene. Pred tydnem jsem prošel technickou a v motoru jsem se hrabal minuly vikend min. 2 hodiny a to dokonce jsem tak ulitnul, ze na zaver sem si dovolil vysavacem z motoroveho prostoru vysat smeti a listi a pak vlhkou hadrou otrel co se dalo... Expanzku kontroluji popravde pouze pohledem zvenku, jestli je tam dost vody... kvalitu kapaliny jsem nekontroloval rok. Barva byla ale vzdy modra... Jinak rikam, zadneho divneho chovani jsem si pred tim nevsiml....
Jeste dodam, ze auto stalo temer 4 mesice venku ladem...
.... troufam si tvrdit, ze memu autu davam nadstandartni peci a starostlivost ... s kazdou sebemensi znamkou poruchy jedu za mechanikem, popr. opravim sam....
Jinak nepopiram sve pochybeni a rad se poucim..... .... zatim zjistuji co se vubec stalo a proc....
Jeste dodam, ze auto stalo temer 4 mesice venku ladem...
.... troufam si tvrdit, ze memu autu davam nadstandartni peci a starostlivost ... s kazdou sebemensi znamkou poruchy jedu za mechanikem, popr. opravim sam....
Jinak nepopiram sve pochybeni a rad se poucim..... .... zatim zjistuji co se vubec stalo a proc....
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Tak to je jiná, toho bordelu na hladině by sis všimnul i z venku. Tak to muselo bejt opravdu rychlý...
Hlavně žes to přežil (když jsi otevřel kapotu a viděl to cos viděl..)
Hlavně žes to přežil (když jsi otevřel kapotu a viděl to cos viděl..)
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Tak to je teda pech!! Co k tomu říct, pokud si nejsi uplně jistej, tak bych zkusil za nemrazivého počasí nalejt do systému holou destilku a zkusit motor nahodit, jestli se zase objeví olej ve vodě. Ale v tvém případě je to asi více méně jasné. Nu což, pravdpodobně si budeš muset nachystat desítku a vzít to rovnou s rozvodama - pokud jsi je nedělal nedávno.
Obdivuji tvoji trpělivost a vytrvalost, neustále do toho ty prachy cpát, ale láska je láska, rozumím!
PS: myslím, že jsi mi tuhle říkal, že máš známého v anglii a .... dál asi víš .
Obdivuji tvoji trpělivost a vytrvalost, neustále do toho ty prachy cpát, ale láska je láska, rozumím!
PS: myslím, že jsi mi tuhle říkal, že máš známého v anglii a .... dál asi víš .
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Ok mozna ze ta olejova vrstva nebyla videt, protoze hladina byla presne na urovni toho svaru co je na nadrzce...
Kazdopadne prezil jsem to, ale snad jen diky tomu, ze uz mi zbyva jen smich blazna.... nic jineho uz asi nezmuzu
Testovat to netreba protoze momentalne to vypada, jak kdybych mel motor chlazeny specialni olejovou emulzi
Jinak dekuji za podporu... ja nad tim strojem musim zvitezit
Penize momentalne neresi - potrebuju hlavne mit ctyri kola v pohybu a co se tyka dilu, tak pres pribuzneho shanim jen kdyz uz tu su v koncich, nebo by me to melo vyjit finance vyhodneji
A Fuji, na ten sraz myslim,... chtel jsem se nekdy zastavit, ale jak vidis, asi bych zustal nekde na pul cesty mezi MT a La Takze snad priste
Kazdopadne prezil jsem to, ale snad jen diky tomu, ze uz mi zbyva jen smich blazna.... nic jineho uz asi nezmuzu
Testovat to netreba protoze momentalne to vypada, jak kdybych mel motor chlazeny specialni olejovou emulzi
Jinak dekuji za podporu... ja nad tim strojem musim zvitezit
Penize momentalne neresi - potrebuju hlavne mit ctyri kola v pohybu a co se tyka dilu, tak pres pribuzneho shanim jen kdyz uz tu su v koncich, nebo by me to melo vyjit finance vyhodneji
A Fuji, na ten sraz myslim,... chtel jsem se nekdy zastavit, ale jak vidis, asi bych zustal nekde na pul cesty mezi MT a La Takze snad priste
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
To je dobře, já na to taky myslím, ale když jsem se dneska podíval na autí, jak je pěkně zasekaný od toho marastu co je na silnicích tak se mi s ním ani nechce nikde jezdit a ukazovat se...už jsem se honem těšil až bude trochu tepleji a budu ho moct opláchnout.
Jinak jestli tě to trošku uklidní, tak jsem v pátek srazil srnku, jel jsem ráno do práce, asi 50km/hod z kopce, najednou z leva z lesa vyběhla srnka, řikám si, pohoda, jedu pomalu...to dobrzdím...šlápnu na brzdu a klasika - zadní kolo na tom lehce přimrzlém povrhu do smyku, ABS-ON a auto jede vesele dál. Štestí bylo, že ta srnka trošku zrychlila, takže jsem jí jenom líznul pravým rohem asi někam do zadku. Rána to nebyla nijak velká, ale když jsem odpoledne obhlížel škody, tak se to bez asi 10cm praskliny v nárazníku neobešlo...navíc v té prasklině byly skřípnuté chlupy od té srnky, takže to muselo vypadat dost komicky, když jsem s tím jel po městě...taky mě to na*ralo, nárazník je tam rok a hned tohle, sice to moc vidět není a snad to půjde nějak zamaskovat, ale...víš jak. Samozřejmě oproti tvým problémům je tohle jenom kosmetika, ale abys věděl, že smůlu nemáš jenom ty...
Moc moc sorry za OT .
Jinak jestli tě to trošku uklidní, tak jsem v pátek srazil srnku, jel jsem ráno do práce, asi 50km/hod z kopce, najednou z leva z lesa vyběhla srnka, řikám si, pohoda, jedu pomalu...to dobrzdím...šlápnu na brzdu a klasika - zadní kolo na tom lehce přimrzlém povrhu do smyku, ABS-ON a auto jede vesele dál. Štestí bylo, že ta srnka trošku zrychlila, takže jsem jí jenom líznul pravým rohem asi někam do zadku. Rána to nebyla nijak velká, ale když jsem odpoledne obhlížel škody, tak se to bez asi 10cm praskliny v nárazníku neobešlo...navíc v té prasklině byly skřípnuté chlupy od té srnky, takže to muselo vypadat dost komicky, když jsem s tím jel po městě...taky mě to na*ralo, nárazník je tam rok a hned tohle, sice to moc vidět není a snad to půjde nějak zamaskovat, ale...víš jak. Samozřejmě oproti tvým problémům je tohle jenom kosmetika, ale abys věděl, že smůlu nemáš jenom ty...
Moc moc sorry za OT .
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
No, hluboce s Tebou soucítím...a pokud Tě tu trochu povzbudí...
..tak minulý čtvrtek, 14 dní poté, co jsem provedl poslední z řady investic (rozvody, těsnění, komplet stavitelné tlumiče Koni,LPG, chladič, silentblok motoru, čep řízení, nový zimní gumy a jako třešínku novou el. anténu - cca 81 tis), abych měl zase na 100.000km pokoj, tak se mi trouba, co se zakecal s manželkou, podíval do kufru a to tak, že totálně.
Z toho pohledu se mě jeví kapučíno v mottorovým prostoru docela přijatelně
..tak minulý čtvrtek, 14 dní poté, co jsem provedl poslední z řady investic (rozvody, těsnění, komplet stavitelné tlumiče Koni,LPG, chladič, silentblok motoru, čep řízení, nový zimní gumy a jako třešínku novou el. anténu - cca 81 tis), abych měl zase na 100.000km pokoj, tak se mi trouba, co se zakecal s manželkou, podíval do kufru a to tak, že totálně.
Z toho pohledu se mě jeví kapučíno v mottorovým prostoru docela přijatelně
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Karle, tak to posilam kondolenci a preji brzke uzdraveni.... mas recht, budes silna konkurence v soutezi
No ale musime to brat, ze to je vsecko jen material, tak hlavne vydrzet s nervama a s nadhledem to vydrzet a bojovat Starosti jsou, byly a budou
Jinak myslim, ze jsi s kabriem na namesti stal na srazu vedle meho bileho kusa, predpokladam, ze toto bylo ale jine auto....
Hezky vecer Ti preji a dekuji za povzbuzeni
(Kapucino - jj, to me nenapadlo - i tak lze slusne popsat TO
No ale musime to brat, ze to je vsecko jen material, tak hlavne vydrzet s nervama a s nadhledem to vydrzet a bojovat Starosti jsou, byly a budou
Jinak myslim, ze jsi s kabriem na namesti stal na srazu vedle meho bileho kusa, predpokladam, ze toto bylo ale jine auto....
Hezky vecer Ti preji a dekuji za povzbuzeni
(Kapucino - jj, to me nenapadlo - i tak lze slusne popsat TO
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Bohužel se jedná o kabrio. ..já mám jen nataženej krk-
Ale už druhý den v pátek jsem trefil na nástuce...jen v jiný barvě...teď mě jenom čeká souboj s Českou....co platí do 5 dnů....
Mrzí mě to velmi, každej den v něm sedím, v létě projetá Francie, Itálie,Švýcarsko......
Ale už druhý den v pátek jsem trefil na nástuce...jen v jiný barvě...teď mě jenom čeká souboj s Českou....co platí do 5 dnů....
Mrzí mě to velmi, každej den v něm sedím, v létě projetá Francie, Itálie,Švýcarsko......
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
tragedie co dodat
srnka taky nastve
mno a investice 80 tisic do auta je docela mastny - to by musela byt sakra hodne velka laska k autu abych do nej nacpal v jeho veku 80 tisic... prodal bych to a +80 k a mel bych uz neco solidnejsiho a hlavne novejsiho
srnka taky nastve
mno a investice 80 tisic do auta je docela mastny - to by musela byt sakra hodne velka laska k autu abych do nej nacpal v jeho veku 80 tisic... prodal bych to a +80 k a mel bych uz neco solidnejsiho a hlavne novejsiho
-
- Příspěvky: 1098
- Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Stane se.Nebuď smutný.Teď je třeba provést profesionální opravu a Rover bude zase jezdit jako zamlada.Díly na tuto opravu naštěstí nejsou žádný problém.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Mě se Rover jeví solidní dost
A novější auta...po přelomu tisíciletí, jsou už o jiné filozofii - o pseudoekologii, pseudobezpečnosti a hlavně o kostění nákladů a posouváním "šoféra" směrem k pouhému pasažéru, co mimochodem kroutí kolečkem a šlape na šlapky.
Mám rád jednoduché, logické, inteligentní a fungující věci a takový Rover je.
A mimochodem měřím 192cm/95kil a do většiny nové produkce se buď vůbec nevejdu, nebo po pár kilometrech se ozývají záda, kolena , posez......v Roveru trávím každodenně stovky kilometrů a doteď naprosto fit..i po ujetí 1500km v kuse.
U mne je Rover cílená volba, nejen levný solidní auto.
A novější auta...po přelomu tisíciletí, jsou už o jiné filozofii - o pseudoekologii, pseudobezpečnosti a hlavně o kostění nákladů a posouváním "šoféra" směrem k pouhému pasažéru, co mimochodem kroutí kolečkem a šlape na šlapky.
Mám rád jednoduché, logické, inteligentní a fungující věci a takový Rover je.
A mimochodem měřím 192cm/95kil a do většiny nové produkce se buď vůbec nevejdu, nebo po pár kilometrech se ozývají záda, kolena , posez......v Roveru trávím každodenně stovky kilometrů a doteď naprosto fit..i po ujetí 1500km v kuse.
U mne je Rover cílená volba, nejen levný solidní auto.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Zakare, ty máš kabrio na díly ?
Opravu nydím dobře, škoda, že mi nejsde vložit fotka...je to trochu i ohnutý v rohu zadní blatník - dvěře ...a u kabria se ohnutý hlavní prahový nosníky opravujou špatně - málokdy se dosáhne stejné pevnosti jako předtím.
Opravu nydím dobře, škoda, že mi nejsde vložit fotka...je to trochu i ohnutý v rohu zadní blatník - dvěře ...a u kabria se ohnutý hlavní prahový nosníky opravujou špatně - málokdy se dosáhne stejné pevnosti jako předtím.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Olej v chladící kapalině... Broken Rover 2
Karel: Tak to je mi fakt lito, takova piplacka a pak sup a muzes si hrat znovu... Hele a tak kdyz uz budes shanet jinyho, poohlidni se po bile barve muzeme to pak na srazu postavit zas vedle sebe a jeste sezeneme nekoho s kupeckem
.... tak hodne stesti
Fuji: Srnecka, no to je postrach ridicu Myslim, ze to se ti podari zamaskovat v poho.... autolakyrnici dokazou divy Ja uz takove tukance ani neresim... mozna proto, ze musim porad resit vaznejsi problemy.... tudle na podzim jsem projizdel Olomouci a uprostred krizovatky na zelenou najednou typek s Octavii dupl na brzdu... no kdo by to cekal... na zelenou... takze ja uz brzdil predevsim ocima Rana to byla slusna... no on se hned rozjel a jel dal a koukam, ze on tam mel kouli a ani stopy po narazu... ale chlapik byl slusny a za krizovatkou zastavil... vylezl a vypadal tak jako ze nema ciste svedomi Ona tam totiz do krizovatky vjela zachranka tak na to dupl aniz by trosku premyslel... no a ja tu zachranku neregistroval vubec, protoze ta krizovatka byla preplnena, navic ta zachranka byla Octavie, takze jsem ji pres auta nevidel a navic ani neslysel... mam takovyho tucha, ze vubec nehoukala... No ja to odnesl z vizualniho hlediska jen s drobnou vertikalni ryhou na narazniku od te koule... nastesti to slo pres cernou listu, co je na narazniku... tak to neni nejak moc videt... on se omluvil a ja si nechtel kazit naladu, tak jsem mu popral hezky den a oba pokracovali dal... az po case sem si vsiml, ze v narazniku mam uplne nadherne prohnuty ten zelezny profil, co ho zpevnuje.... ale to uz je fakt prkotina Takze taky sranda
Zakar: Dekuji... no, zjistime skody a uvidime... pokud to bude jen to tesneni, tak to fakt neni tak zle... jen si teda nedokazu moc predstavit, jak se bude cistit chladici system od toho hnusu...
Sector: Dekuji... nastesti tahle tragedie se da snadno ustat... jsou i horsi
.... tak hodne stesti
Fuji: Srnecka, no to je postrach ridicu Myslim, ze to se ti podari zamaskovat v poho.... autolakyrnici dokazou divy Ja uz takove tukance ani neresim... mozna proto, ze musim porad resit vaznejsi problemy.... tudle na podzim jsem projizdel Olomouci a uprostred krizovatky na zelenou najednou typek s Octavii dupl na brzdu... no kdo by to cekal... na zelenou... takze ja uz brzdil predevsim ocima Rana to byla slusna... no on se hned rozjel a jel dal a koukam, ze on tam mel kouli a ani stopy po narazu... ale chlapik byl slusny a za krizovatkou zastavil... vylezl a vypadal tak jako ze nema ciste svedomi Ona tam totiz do krizovatky vjela zachranka tak na to dupl aniz by trosku premyslel... no a ja tu zachranku neregistroval vubec, protoze ta krizovatka byla preplnena, navic ta zachranka byla Octavie, takze jsem ji pres auta nevidel a navic ani neslysel... mam takovyho tucha, ze vubec nehoukala... No ja to odnesl z vizualniho hlediska jen s drobnou vertikalni ryhou na narazniku od te koule... nastesti to slo pres cernou listu, co je na narazniku... tak to neni nejak moc videt... on se omluvil a ja si nechtel kazit naladu, tak jsem mu popral hezky den a oba pokracovali dal... az po case sem si vsiml, ze v narazniku mam uplne nadherne prohnuty ten zelezny profil, co ho zpevnuje.... ale to uz je fakt prkotina Takze taky sranda
Zakar: Dekuji... no, zjistime skody a uvidime... pokud to bude jen to tesneni, tak to fakt neni tak zle... jen si teda nedokazu moc predstavit, jak se bude cistit chladici system od toho hnusu...
Sector: Dekuji... nastesti tahle tragedie se da snadno ustat... jsou i horsi