
Takže jedu si to takhle z práce domů a po nějakých 30 km mi přestalo fungovat topení - přestalo topit. Za mirneho pobručení nad tím, co mi to zas můj "miláček" připravil za víkendovou zábavu, jsem pokračoval v jízdě dál netuše co to pod kapotou na mne ten "kujón" doopravdy vaří.... a ejhle, asi po dalších 5 km slyším takové tupé rány.. jako když se něco vaří... koukám na teploměr - ok, teplota akorát... no ale bouchaní už bylo dost pronikavé, tak jsem auto zastavil hned na první odbočce. A hned jsem viděl, že on na mne Rover opravdu něco uvařil.... otevřu kapotu a po té, co se mlha nad motorem rozplyne, zůstanu koukat v němém úžasu... Totální spoušť... po celém motoru byla rozstříkaná taková doslova a s prominutím "sračka". Ten hnědý hnus tekl po všem a zkapával pomalu dolů... Zdrojem té lahodně hnědé a mazlavé hmoty byl rezervoár chladící kapaliny... on naplněn tou hmotou, evidentně jiné barvy než modré, už nevydržel a tak ji rozprskl všude kam to šlo.... ... .... ..... uf... no, to že následoval odtah už nikoho nezajímá, ale podstatné je to, že po 4 měsících trampot s výměnou ložisek v převodovce mám po 14 dnech ježdění opět po ftákách...
Neměl jsem čas a ani technik se na to ještě nestihl kouknout, ale už předem tuším, že se jedná o unikátně natvrdo provalené hlavové těsnění... podotýkám, že příznaky byly tak jak jsem popsal a před tím jsem si žádného divného chování nevšiml. Chladící kapalina je hóóódně sytě obohacena olejem.... takže Vás prosím, máte-li nějaké poznámky k této mé události, tak sem s nima

Info: Rover 416 Tourer, 1998, 1,6si/16v
Jinak doufám, že letos Rover Club CZ vyhlásí soutěž smolař roku, protože už teď vím, že vítězství je moje a chci, aby mi z tohoto mého neštěstí taky něco káplo

Všechny roveristy zdravím a přejí krásny večír
