
Plyn vytváří o něco vyšší teplotu ve spalovacím prostoru, ale to při dobře navržené chladící soustavě nedělá problémy.
Provozoval jsem plyn 40.000km na motoru Š130, který měl litinovou hlavu, díky nevhodnému řešení, extrémně háklivou na chlazení, kdy při již zvýšené teplotě vody praskaly můstky mezi ventily a bez problémů. A to bez tvrzených sedel ventilů.
S Káčkovým motorem jezdím denně (cca 9.OOOkm měsíčně), okresky, dálnice, město, Praha, při koupi měl najeto 170tis, v okamžiku havárie ( chlap mě sejmul zezadu) 24Otis. Výkon, stav, zvukový projev beze změn.
Jezdil jsem s ním po Alpách, absolvoval i letních 1500km v jednom zátahu ( jen pauzy na tankování) na rychlostních limitech - Německo 160km/h . Nikdy se nestalo, že by se byť o zlomek pohla rafička chlazení.
Jediné, na co plyn klade vyšší nároky, jsou svíčky a kabely -svíčky měním po 10-30tis.km
Omezení je zákaz vjezdu do neventilovaných podzemních garáží a omezení prostoru v kufru - při toroidu je snesitelné.
Alfa omega je výběr kvalitní firmy pro zástavbu - pokud se tohle povede, potom už o plynu nevíte.
Samozřejmě chápu a respektuju, že někdo k tomu má podvědomou averzi....já jí mám k naftě
