Rover 75 1.8+LPG rada...
Re: Rover 75 1.8+LPG rada...
Snad ani ne obhájce , jen uživatel z čistě pragmatických důvodů - nejen fin. úspory , ale vadí mi předsudky..předsudky obecně.
Plyn vytváří o něco vyšší teplotu ve spalovacím prostoru, ale to při dobře navržené chladící soustavě nedělá problémy.
Provozoval jsem plyn 40.000km na motoru Š130, který měl litinovou hlavu, díky nevhodnému řešení, extrémně háklivou na chlazení, kdy při již zvýšené teplotě vody praskaly můstky mezi ventily a bez problémů. A to bez tvrzených sedel ventilů.
S Káčkovým motorem jezdím denně (cca 9.OOOkm měsíčně), okresky, dálnice, město, Praha, při koupi měl najeto 170tis, v okamžiku havárie ( chlap mě sejmul zezadu) 24Otis. Výkon, stav, zvukový projev beze změn.
Jezdil jsem s ním po Alpách, absolvoval i letních 1500km v jednom zátahu ( jen pauzy na tankování) na rychlostních limitech - Německo 160km/h . Nikdy se nestalo, že by se byť o zlomek pohla rafička chlazení.
Jediné, na co plyn klade vyšší nároky, jsou svíčky a kabely -svíčky měním po 10-30tis.km
Omezení je zákaz vjezdu do neventilovaných podzemních garáží a omezení prostoru v kufru - při toroidu je snesitelné.
Alfa omega je výběr kvalitní firmy pro zástavbu - pokud se tohle povede, potom už o plynu nevíte.
Samozřejmě chápu a respektuju, že někdo k tomu má podvědomou averzi....já jí mám k naftě
Plyn vytváří o něco vyšší teplotu ve spalovacím prostoru, ale to při dobře navržené chladící soustavě nedělá problémy.
Provozoval jsem plyn 40.000km na motoru Š130, který měl litinovou hlavu, díky nevhodnému řešení, extrémně háklivou na chlazení, kdy při již zvýšené teplotě vody praskaly můstky mezi ventily a bez problémů. A to bez tvrzených sedel ventilů.
S Káčkovým motorem jezdím denně (cca 9.OOOkm měsíčně), okresky, dálnice, město, Praha, při koupi měl najeto 170tis, v okamžiku havárie ( chlap mě sejmul zezadu) 24Otis. Výkon, stav, zvukový projev beze změn.
Jezdil jsem s ním po Alpách, absolvoval i letních 1500km v jednom zátahu ( jen pauzy na tankování) na rychlostních limitech - Německo 160km/h . Nikdy se nestalo, že by se byť o zlomek pohla rafička chlazení.
Jediné, na co plyn klade vyšší nároky, jsou svíčky a kabely -svíčky měním po 10-30tis.km
Omezení je zákaz vjezdu do neventilovaných podzemních garáží a omezení prostoru v kufru - při toroidu je snesitelné.
Alfa omega je výběr kvalitní firmy pro zástavbu - pokud se tohle povede, potom už o plynu nevíte.
Samozřejmě chápu a respektuju, že někdo k tomu má podvědomou averzi....já jí mám k naftě
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Rover 75 1.8+LPG rada...
Taky se přidám měl sem Favorita z 89 roku v 50tis namontováno LPG najeto na plynu 120tis km. výměna těsnění pod hlavou při 100km.Jinak bez problému snad jen nachylnost na svíčky co 15tis výměna.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 1.8+LPG rada...
Já averzi k plynu nemám, dost vážně jsem o něm jednu dobu uvažoval. Nakonec jsem se rozhodl pro naftu. Každý palivo je jiný a každý má svoje výhody i nevýhody. Každopádně jsi Karle důkazem toho že plyn se dá na káčkovým motoru provozovat. Já už se vzdávám diskuse protože zkušenosti nemám a ventiloval jsem jen osobní dojmy.
Re: Rover 75 1.8+LPG rada...
Úplně v pohodě ...vždyť od toho je diskuze, ne ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 1.8+LPG rada...
Dodám jen osobní poznatek s ohřevem K-motorů. Rychle se ohřívá, dlouho chladne, ale jak se ohřeje, tak se prostě zasekne rafika v půlce stupnice a nic s tím nehne dokud nevypneš motor, takže si myslím, že tyto motory jsou chlazené dostatečně. Nikdy jsem nezaznamenal puštěný ventilátor (pravda, on vůbec není slyšet - zkušenost se zapnutou klimou). To u Felicie to v náročnějším provozu je s ručičkou jako na houpačce.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Rover 75 1.8+LPG rada...
To jo, rucicka je tam prilepena.... Ale ventilator se pousti a slyset teda je U Fujiho v Lanskroune asi nemaji moc velke kolony na semaforech
Re: Rover 75 1.8+LPG rada...
Tak co MIB.HK, jak si dopadl s autem. Byla reklamace, nebo jsi to nechal opravit?
Re: Rover 75 2.0 CDTI
Kola tam na tom CDTčku jsou nějaký dokupovaný šmejdy, ale to co mě zaráží je, že s donutilem neznáte základní bezpříplatkový model rádia (Alpine Harmony). Já ho teda znám protože ho mám bohužel taky, žádná hitparáda to není, ale dá se to. Designově mě přijde hezčí než Symphony(s jeho hnusným velkým čtveratým displayem v rohu). Taková ta strohost, harmonie, myslím že ten název Harmony je vcelku trefnej. Každopádně co se týče zvuku a funkcí tak je všem jasný že Harmony je oproti Symphony šmejd.
toto radio HARMONY som mal v aute aj ja a myslim ze dizajnovo bolo velmi podarene a velmi dobre sadlo k palubovke. Mne je za jeho designom velmi luto, avsak malo hrozny zvuk, neviem ci uz zostarlo, ale nedalo sa to pocuvat. Skoda....
toto radio HARMONY som mal v aute aj ja a myslim ze dizajnovo bolo velmi podarene a velmi dobre sadlo k palubovke. Mne je za jeho designom velmi luto, avsak malo hrozny zvuk, neviem ci uz zostarlo, ale nedalo sa to pocuvat. Skoda....
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 1.8+LPG rada...
S velkou lítostí musím souhlasit, ani mě ten zvuk moc nevyhovuje. Ale když jsem připojil PDA přes kabel a kazetu, zvuk se velmi zlepšil. Takže Rádio samo o sobě kvalitní zvuk(lahodící uchu) vytvořit neumí ale přenést ho umí o poznání lépe. Celkem mě to překvapilo protože o elmag pásce je známo že to není co se týče preciznosti přenosu informace a ztrátě informací žádná hitparáda. Každopádně i přes toto úzký místo se dá přenést poměrně kvalitní zvuk.
Jinak zpátky k tématu taky mě zajímá jak se daří MIBove pětasedmě a jak celá kauza pokračuje...
Jinak zpátky k tématu taky mě zajímá jak se daří MIBove pětasedmě a jak celá kauza pokračuje...
Re: Rover 75 1.8+LPG rada...
Ve středu jsem objednán do servisu v Chrudimi, předběžná cena cca 15 tisíc.
Autobazar nepřispěje ani korunu, můj soudní znalec mi sdělil, že bude problém prokázat, že byla vada již při koupi a nestalo se to až po cestě domů(důsledkem stáří a opotřebení).
Další věc je, že jsem podepsal, že se kupní smlouva řídí obchodním zákoníkem.
A abych platil právníka, soudního znalce a další výlohy s tím, že nebudu mít zaručeno, že se mi ty peníze vrátí, na to nemám náladu.
Člověk prostě musí po koupi počítat s dalšími výdaji(rozvody, olej apod.), tak já navíc udělám i těsnění, který je u motoru série K zdá se taky spotřební věc
Autobazar nepřispěje ani korunu, můj soudní znalec mi sdělil, že bude problém prokázat, že byla vada již při koupi a nestalo se to až po cestě domů(důsledkem stáří a opotřebení).
Další věc je, že jsem podepsal, že se kupní smlouva řídí obchodním zákoníkem.
A abych platil právníka, soudního znalce a další výlohy s tím, že nebudu mít zaručeno, že se mi ty peníze vrátí, na to nemám náladu.
Člověk prostě musí po koupi počítat s dalšími výdaji(rozvody, olej apod.), tak já navíc udělám i těsnění, který je u motoru série K zdá se taky spotřební věc
Bylo: Rover 75 1.8 16V 88 kW + LPG, Jeep Grand Cherokee 4.7 + LPG, Golf 4 Variant TDI, Opel Corsa 1.0 12V, Fiesta 1.8 16V, Escort 1.8D,
Je: BMW 530i + LPG a Forman Blackline + LPG
Je: BMW 530i + LPG a Forman Blackline + LPG
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 1.8+LPG rada...
každej den, kterej utekl od koupě tě vzdaluje od úspěchu. Jestli tohle nebyla klasická skrytá vada tak pak žádná skrytá vada neexistuje. Druhá věc je ale co jsi podepsal v autobazaru. Já když jsem kupoval aut tak jem podepsal formulář podle kterýho to auto je hromada šrotu, takže bych neuhádal taky ani korunu.
Re: Rover 75 1.8+LPG rada...
Ach jo... to je dalsi znamka toho, jak to v bazarech chodi... Tech 15000 mas i s rozvodama, olejem a tesnenim? No je to fakt smutny... osobne se kupovani aut pres bazary branim, protoze mnohdy to jsou fakt zlodeji a je pravda, ze mnohdy za to taky nemuzou... to je zas zlodej ten majitel, kdyz maskuje vady... jediny co muzes, tak promluvit s byvalym majitelem, ale tak asi ciste na moralni urovni - jestli se v nem pohne svedomi a uzna, ze te podvedl... Pokud do toho vrazis "jen" tu patnactku, tak si myslim, ze to jeste je relativne dobra cena... i kdyz nevim jak s tim LPG...
Re: Rover 75 1.8+LPG rada...
Tak mi dneska volali ze servisu a nepotěšili.
Je prasklá hlava a musí se poslat do Brna na rentgen a následnou opravu. Prý to bude i se zárukou.
Nevíte někdo co by to mohlo stát?
@trunda: Ta cena 15.000 měla být za výměnu těsnění včetně šroubů, rozvodů. oleje a práce.
Sákriš, už aby to bylo opravený, těšim se jak malej kluk až se s tím zase budu moct projet a vyrazit třeba na nějakej srázek...
Je prasklá hlava a musí se poslat do Brna na rentgen a následnou opravu. Prý to bude i se zárukou.
Nevíte někdo co by to mohlo stát?
@trunda: Ta cena 15.000 měla být za výměnu těsnění včetně šroubů, rozvodů. oleje a práce.
Sákriš, už aby to bylo opravený, těšim se jak malej kluk až se s tím zase budu moct projet a vyrazit třeba na nějakej srázek...
Bylo: Rover 75 1.8 16V 88 kW + LPG, Jeep Grand Cherokee 4.7 + LPG, Golf 4 Variant TDI, Opel Corsa 1.0 12V, Fiesta 1.8 16V, Escort 1.8D,
Je: BMW 530i + LPG a Forman Blackline + LPG
Je: BMW 530i + LPG a Forman Blackline + LPG
Re: Rover 75 1.8+LPG rada...
Autoservis na Kopci, p.Kučera.
Hlavu posílají do Brna poštou, kde jí zrentgenují, natlakují a opraví se zárukou. Do kterého servisu jsem nezjišťoval. Prý to bude stát cca 2000(což se mi zdá celkem málo)
Hlavu posílají do Brna poštou, kde jí zrentgenují, natlakují a opraví se zárukou. Do kterého servisu jsem nezjišťoval. Prý to bude stát cca 2000(což se mi zdá celkem málo)
Bylo: Rover 75 1.8 16V 88 kW + LPG, Jeep Grand Cherokee 4.7 + LPG, Golf 4 Variant TDI, Opel Corsa 1.0 12V, Fiesta 1.8 16V, Escort 1.8D,
Je: BMW 530i + LPG a Forman Blackline + LPG
Je: BMW 530i + LPG a Forman Blackline + LPG