poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od Tommi_82 » pon zář 07, 2009 19:48

Každopádně aby to nezaniklo v diskusi, prosím aby Austin nebo AnderN napsali o kterým oleji (ale i filtru) mluvili. Nic tak drahýho jsem nikdy neviděl. Nejdražší olej 10W40 kterej znám nestojí ani 500 kč/litr(a to je balenej po jednom litru, což by kupoval jedině blázen), takže sehnat olej za 26 E/litr bych já osobně asi ani nedokázal.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od Austin » pon zář 07, 2009 20:47

Mobil
http://www.mobesoil.cz/motorova-maziva/ ... diesel.htm

no tak jsem to špatně přepočetl ale 6,5 litru + plnoobsahový filtr na 24 tkm + dolití převodového /pár deci/= klidně 150 € dá.
Pokud nejezdíte za roh ale 4-6 tis. měsíčně tak tam nenalejete cosi ale pořádný olej.

Mobil je olej olejů a věřte že je lepší než jiné, to nejsou jen marketinkové kecy.

Pokud má brácha v autě motor co má sotva 100tkm a je po záběhu de facto, nebude tam lít olej za 180 Kč.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

klevis
Příspěvky: 322
Registrován: sob zář 22, 2007 17:01
Bydliště: Kojetín
Kontaktovat uživatele:

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od klevis » pon zář 07, 2009 21:06

Ty jo co to je za vydřiduchy já jsem ho bral známému http://www.autodily-prostejov.cz/motoro ... 40-4l.html

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od Tommi_82 » pon zář 07, 2009 21:15

Celkem koukám že tam leje tak řídkej olej, když oba servisní manuály (Jak Rave Rover, tak Haynes) pro tento motor svorně doporučují :
Citace 1:
Engine oil of 10W/40 or 15W/40, meeting specification RES.22.OL.PD2 or ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles)B2:96, and having a viscosity band recommended for the temperature range of your locality.
Citace 2:
Engine oil, SAE 10W-40 or 15W-40, to specification ACEA A3 and B3.

Vzájemně teda nejsou uplně v souladu, Haynes je přísnější, to je pravda.

Jako specifikace výrobce ten tvůj olej splňuje, takže nic proti. Je to podle mýho zbytečný ale neberu ti to. Rozhodně ale nikde neříkej že tohle výrobce doporučuje, protože přímo tohle výrobce pro Rover 75 CDT opravdu nedoporučuje. Možná tak do Norska... :D
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od Tommi_82 » pon zář 07, 2009 21:17

Klevisi ten olej cos napsal je zcela v pořádku a splňuje nároky výrobce. Austinův brácha tam leje ale řidší olej 0W40 ta jednička patří k tomu Mobil 1 i když to není napoprvý vidět.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
INZER
Příspěvky: 619
Registrován: čtv lis 27, 2008 9:27
Bydliště: Český Brod: 773057689

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od INZER » úte zář 08, 2009 13:44

Dnes jsem trávil dopoledne u p.Maredy s moji novou 75cdt a užívali si diagnostiky. Nicméně přišla řeč na olej a dozvěděl jsem se,že tam patří 5w-40. :?: :?: :?: . No co,ještě tam nechám co tam je. Ale co je horší,mám o pár desetinek vyšší vstřík na čtvrtém válci a motorek na odemykání dveří pujde za chvíli do háje,pak mi doporučil výměnu palivového filtru a jestli se mi bude chtít,tak i váhu vzduchu. Ale krásně mi porychtoval automatické rozsvěcení,takže už můžu zapomínat . Co se týče na co si dávat pozor-já si dával pozor na cenu. Když se má něco rozbít,tak se to rozbije. Proto jsem raději zakoupil ještě jednu 75 v tý samý barvě (kdyby něco)
R75 CONNOISSEUR 2.0 CDT 03/2000
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od Tommi_82 » úte zář 08, 2009 14:39

Hehe to bych taky chtěl abych váhu vzduchu za nějakejch 6000 Kč vyměňoval jen proto, že se mi chce... :D

Co tam patří za olej to je složitá otázka, je to diskuse na dlouho. Olej jako olej, následky se projevují až po desítkách tisích kilometrů a i tak je diskutabilní čím jsou způsobeny. Hlavní je pravidelně vyměňovat.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 16:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od undy » úte zář 08, 2009 15:00

Tommi_82 píše:Co tam patří za olej to je složitá otázka, je to diskuse na dlouho. Olej jako olej, následky se projevují až po desítkách tisích kilometrů a i tak je diskutabilní čím jsou způsobeny. Hlavní je pravidelně vyměňovat.
To je pravda,pri 174000 km,2000 km po pravidelnej výmene oleja /á 10000 km,Valvoline 10W40/ sa mi zadrela kľukovka /ojnica.Nikdo nevie prečo,olej som dával od 78000 /vtedy som auto kúpil/ pravidelne rovnaký,s motorom som zachádzal ako pravý gentleman.Teraz ani neviem,na čo si dávať pozor,aby sa to nestalo znova.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od Tommi_82 » úte zář 08, 2009 17:13

Jojo moje řeč, ono se něco může posrat vždycky. Někdo tam leje největší sračku a nemá problém a někdo je pečlivej a problémy má. Je to asi osud, nebo nevím.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od Vilém » úte zář 08, 2009 23:08

Jestli tyhle motory nejsou náchylný na různé oleje. Co vím, třeba vochcávka PD, když dostane jinej olej než ten co má, tak jde do háje.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 23:08

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od norbert » stř zář 09, 2009 13:05

To nulovanie, to by ma zaujímalo kde presne treba tie dvakonce dratu priložit, prepokladám že to bude niekde v tej zasuvke kde sa pripaja tester. Nikdy som sa ale nedival ako je ta zasuvka riesena, viem len že je kdesi pod volantom. I keď nevynulovanie sa nespája so žiadnou sankciou, predsa je to zaujímavé z toho dôvodu, že sa s tým predpokladám vymažu aj zapísané chyby á to je dobre z času na čas urobiť, lebo priveľa zapísaných chýb môže negatívne ovplyvňovať riadiacu jednotku.

Imak súhlasím s tými, ktorí sú toho názoru, že chodiť na výmenu oleja do servisu je vyhadzovanie peňazí. Ja dávam do môjho CDT Total 5W 40 (kupujem to cez internet),čo vychádza asi raz do roka. Pravidelná údržba je čo sa týka oleja drahšia len v tom, že kým do iných rovnako veľkých áut ide spravidla do 5 litrov oleja, mne sa tam pri výmene vojde 5.5 litra. O poznanie drahší je vzduchový filter - okolo tisícky ako aj peľový filter.

Čo sa týka podvozku tak pomerne drahé sú aj predné ramená, ale tyče riadenia a tyče stabilizáítora stoja podobne ako pri iných značkách.

Na záver prosba - Tommiho prosím o ten návod (popis) na domáce nulovanie kusom drátu, veľmi ma to zaujíma. Velmi pekne ďakujem.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od Tommi_82 » stř zář 09, 2009 13:24

Odpoledne to napíšu, jsem v práci a z hlavy přesně nevím čísla pinů. Ano, je to na té zásuvce o které mluvíš. Chyby se tím nepromažou, to se musí na diagnostiku. Promazávají se tím jen dvě počítadla(olej a servis). Nic víc nic míň.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od Tommi_82 » stř zář 09, 2009 14:43

Takže volný překlad z Haynese:
Nejedná se o oficiální postup, nicméně funguje. Při propojení špatných pinů vyhoří pojistky, doporučuje se nezkoušet. Kdo nechce riskovat vyhoření pojistek, vezme 5 ampérovou autopojistku a na každý vývod připájí asi 5 cm dlouhý drátek(Při zkratu mu pak vyhoří tahle pojistka a ne ty v autě, já ale používám drátek bez pojistky, není s tím žádnej problém). Ideální na to je tvrdý drátek zvaný zvonkový, rozhodně ne licna(drát pletenej z malých drátků)! Například něco jak je na obrázku...
Obrázek

1) Konce drátků oholit jak jen nejméně je to možné (např 1 mm). Prostě aby se zabránilo nechtěnému doteku s čímkoli jiným.
2) Otočit klíčem ve spínací skříňce do polohy 2.
3) Z pohledu pod volantem je rozestavění pinů:
16 15 14 13 12 11 10 09
08 07 06 05 04 03 02 01
4) Spoj drátkem na 4 sekundy pin 04 a 08 to smaže hlášku nutnosti výměny oleje.
5) Spoj drátkem na 8-25 vteřin ty samé piny 04 a 08 to nastaví servisní interval. Čím déle budeš držet, tím delší interval 25 vteřin = 25 000 km.
6) Otočit klíčkem ve spínací skříňce do polohy 0 (vypnuto)

To je vše. Nemusí se to podařit na poprvé ale pokusů máš nekonečně mnoho.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 23:08

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od norbert » stř zář 09, 2009 15:37

Ďakujem. Ešte jedna otázka: Znamená to, že keď to budem držať 15 sekúnd tak nastavím servisný interval na 15 000 km? Resp. ukazujú sa tie servisné kilometre priamo na displeji tak, že každú sekundu prepojenia tam naskočí 1000 kilometrov alebo sa tam neukazuje nič a treba to robiť so stopkami?

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK

Příspěvek od Tommi_82 » stř zář 09, 2009 16:10

Nic se neukazuje, nastavuje se to odhadem, já to držel asi 30 sekund nebo víc a naskočilo 25 000 kilometrů, což mě uspokojilo, protože čím míň do toho musím vrtat, tím jsem spokojenější, teď mám nějakou dobu klid.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět