poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
Každopádně aby to nezaniklo v diskusi, prosím aby Austin nebo AnderN napsali o kterým oleji (ale i filtru) mluvili. Nic tak drahýho jsem nikdy neviděl. Nejdražší olej 10W40 kterej znám nestojí ani 500 kč/litr(a to je balenej po jednom litru, což by kupoval jedině blázen), takže sehnat olej za 26 E/litr bych já osobně asi ani nedokázal.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
Mobil
http://www.mobesoil.cz/motorova-maziva/ ... diesel.htm
no tak jsem to špatně přepočetl ale 6,5 litru + plnoobsahový filtr na 24 tkm + dolití převodového /pár deci/= klidně 150 € dá.
Pokud nejezdíte za roh ale 4-6 tis. měsíčně tak tam nenalejete cosi ale pořádný olej.
Mobil je olej olejů a věřte že je lepší než jiné, to nejsou jen marketinkové kecy.
Pokud má brácha v autě motor co má sotva 100tkm a je po záběhu de facto, nebude tam lít olej za 180 Kč.
http://www.mobesoil.cz/motorova-maziva/ ... diesel.htm
no tak jsem to špatně přepočetl ale 6,5 litru + plnoobsahový filtr na 24 tkm + dolití převodového /pár deci/= klidně 150 € dá.
Pokud nejezdíte za roh ale 4-6 tis. měsíčně tak tam nenalejete cosi ale pořádný olej.
Mobil je olej olejů a věřte že je lepší než jiné, to nejsou jen marketinkové kecy.
Pokud má brácha v autě motor co má sotva 100tkm a je po záběhu de facto, nebude tam lít olej za 180 Kč.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
Ty jo co to je za vydřiduchy já jsem ho bral známému http://www.autodily-prostejov.cz/motoro ... 40-4l.html
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
Celkem koukám že tam leje tak řídkej olej, když oba servisní manuály (Jak Rave Rover, tak Haynes) pro tento motor svorně doporučují :
Citace 1:
Engine oil of 10W/40 or 15W/40, meeting specification RES.22.OL.PD2 or ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles)B2:96, and having a viscosity band recommended for the temperature range of your locality.
Citace 2:
Engine oil, SAE 10W-40 or 15W-40, to specification ACEA A3 and B3.
Vzájemně teda nejsou uplně v souladu, Haynes je přísnější, to je pravda.
Jako specifikace výrobce ten tvůj olej splňuje, takže nic proti. Je to podle mýho zbytečný ale neberu ti to. Rozhodně ale nikde neříkej že tohle výrobce doporučuje, protože přímo tohle výrobce pro Rover 75 CDT opravdu nedoporučuje. Možná tak do Norska...
Citace 1:
Engine oil of 10W/40 or 15W/40, meeting specification RES.22.OL.PD2 or ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles)B2:96, and having a viscosity band recommended for the temperature range of your locality.
Citace 2:
Engine oil, SAE 10W-40 or 15W-40, to specification ACEA A3 and B3.
Vzájemně teda nejsou uplně v souladu, Haynes je přísnější, to je pravda.
Jako specifikace výrobce ten tvůj olej splňuje, takže nic proti. Je to podle mýho zbytečný ale neberu ti to. Rozhodně ale nikde neříkej že tohle výrobce doporučuje, protože přímo tohle výrobce pro Rover 75 CDT opravdu nedoporučuje. Možná tak do Norska...

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
Klevisi ten olej cos napsal je zcela v pořádku a splňuje nároky výrobce. Austinův brácha tam leje ale řidší olej 0W40 ta jednička patří k tomu Mobil 1 i když to není napoprvý vidět.
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
Dnes jsem trávil dopoledne u p.Maredy s moji novou 75cdt a užívali si diagnostiky. Nicméně přišla řeč na olej a dozvěděl jsem se,že tam patří 5w-40.
. No co,ještě tam nechám co tam je. Ale co je horší,mám o pár desetinek vyšší vstřík na čtvrtém válci a motorek na odemykání dveří pujde za chvíli do háje,pak mi doporučil výměnu palivového filtru a jestli se mi bude chtít,tak i váhu vzduchu. Ale krásně mi porychtoval automatické rozsvěcení,takže už můžu zapomínat . Co se týče na co si dávat pozor-já si dával pozor na cenu. Když se má něco rozbít,tak se to rozbije. Proto jsem raději zakoupil ještě jednu 75 v tý samý barvě (kdyby něco)



R75 CONNOISSEUR 2.0 CDT 03/2000


-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
Hehe to bych taky chtěl abych váhu vzduchu za nějakejch 6000 Kč vyměňoval jen proto, že se mi chce...
Co tam patří za olej to je složitá otázka, je to diskuse na dlouho. Olej jako olej, následky se projevují až po desítkách tisích kilometrů a i tak je diskutabilní čím jsou způsobeny. Hlavní je pravidelně vyměňovat.

Co tam patří za olej to je složitá otázka, je to diskuse na dlouho. Olej jako olej, následky se projevují až po desítkách tisích kilometrů a i tak je diskutabilní čím jsou způsobeny. Hlavní je pravidelně vyměňovat.
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
To je pravda,pri 174000 km,2000 km po pravidelnej výmene oleja /á 10000 km,Valvoline 10W40/ sa mi zadrela kľukovka /ojnica.Nikdo nevie prečo,olej som dával od 78000 /vtedy som auto kúpil/ pravidelne rovnaký,s motorom som zachádzal ako pravý gentleman.Teraz ani neviem,na čo si dávať pozor,aby sa to nestalo znova.Tommi_82 píše:Co tam patří za olej to je složitá otázka, je to diskuse na dlouho. Olej jako olej, následky se projevují až po desítkách tisích kilometrů a i tak je diskutabilní čím jsou způsobeny. Hlavní je pravidelně vyměňovat.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
Jojo moje řeč, ono se něco může posrat vždycky. Někdo tam leje největší sračku a nemá problém a někdo je pečlivej a problémy má. Je to asi osud, nebo nevím.
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
Jestli tyhle motory nejsou náchylný na různé oleje. Co vím, třeba vochcávka PD, když dostane jinej olej než ten co má, tak jde do háje.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
To nulovanie, to by ma zaujímalo kde presne treba tie dvakonce dratu priložit, prepokladám že to bude niekde v tej zasuvke kde sa pripaja tester. Nikdy som sa ale nedival ako je ta zasuvka riesena, viem len že je kdesi pod volantom. I keď nevynulovanie sa nespája so žiadnou sankciou, predsa je to zaujímavé z toho dôvodu, že sa s tým predpokladám vymažu aj zapísané chyby á to je dobre z času na čas urobiť, lebo priveľa zapísaných chýb môže negatívne ovplyvňovať riadiacu jednotku.
Imak súhlasím s tými, ktorí sú toho názoru, že chodiť na výmenu oleja do servisu je vyhadzovanie peňazí. Ja dávam do môjho CDT Total 5W 40 (kupujem to cez internet),čo vychádza asi raz do roka. Pravidelná údržba je čo sa týka oleja drahšia len v tom, že kým do iných rovnako veľkých áut ide spravidla do 5 litrov oleja, mne sa tam pri výmene vojde 5.5 litra. O poznanie drahší je vzduchový filter - okolo tisícky ako aj peľový filter.
Čo sa týka podvozku tak pomerne drahé sú aj predné ramená, ale tyče riadenia a tyče stabilizáítora stoja podobne ako pri iných značkách.
Na záver prosba - Tommiho prosím o ten návod (popis) na domáce nulovanie kusom drátu, veľmi ma to zaujíma. Velmi pekne ďakujem.
Imak súhlasím s tými, ktorí sú toho názoru, že chodiť na výmenu oleja do servisu je vyhadzovanie peňazí. Ja dávam do môjho CDT Total 5W 40 (kupujem to cez internet),čo vychádza asi raz do roka. Pravidelná údržba je čo sa týka oleja drahšia len v tom, že kým do iných rovnako veľkých áut ide spravidla do 5 litrov oleja, mne sa tam pri výmene vojde 5.5 litra. O poznanie drahší je vzduchový filter - okolo tisícky ako aj peľový filter.
Čo sa týka podvozku tak pomerne drahé sú aj predné ramená, ale tyče riadenia a tyče stabilizáítora stoja podobne ako pri iných značkách.
Na záver prosba - Tommiho prosím o ten návod (popis) na domáce nulovanie kusom drátu, veľmi ma to zaujíma. Velmi pekne ďakujem.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
Odpoledne to napíšu, jsem v práci a z hlavy přesně nevím čísla pinů. Ano, je to na té zásuvce o které mluvíš. Chyby se tím nepromažou, to se musí na diagnostiku. Promazávají se tím jen dvě počítadla(olej a servis). Nic víc nic míň.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
Takže volný překlad z Haynese:
Nejedná se o oficiální postup, nicméně funguje. Při propojení špatných pinů vyhoří pojistky, doporučuje se nezkoušet. Kdo nechce riskovat vyhoření pojistek, vezme 5 ampérovou autopojistku a na každý vývod připájí asi 5 cm dlouhý drátek(Při zkratu mu pak vyhoří tahle pojistka a ne ty v autě, já ale používám drátek bez pojistky, není s tím žádnej problém). Ideální na to je tvrdý drátek zvaný zvonkový, rozhodně ne licna(drát pletenej z malých drátků)! Například něco jak je na obrázku...

1) Konce drátků oholit jak jen nejméně je to možné (např 1 mm). Prostě aby se zabránilo nechtěnému doteku s čímkoli jiným.
2) Otočit klíčem ve spínací skříňce do polohy 2.
3) Z pohledu pod volantem je rozestavění pinů:
16 15 14 13 12 11 10 09
08 07 06 05 04 03 02 01
4) Spoj drátkem na 4 sekundy pin 04 a 08 to smaže hlášku nutnosti výměny oleje.
5) Spoj drátkem na 8-25 vteřin ty samé piny 04 a 08 to nastaví servisní interval. Čím déle budeš držet, tím delší interval 25 vteřin = 25 000 km.
6) Otočit klíčkem ve spínací skříňce do polohy 0 (vypnuto)
To je vše. Nemusí se to podařit na poprvé ale pokusů máš nekonečně mnoho.
Nejedná se o oficiální postup, nicméně funguje. Při propojení špatných pinů vyhoří pojistky, doporučuje se nezkoušet. Kdo nechce riskovat vyhoření pojistek, vezme 5 ampérovou autopojistku a na každý vývod připájí asi 5 cm dlouhý drátek(Při zkratu mu pak vyhoří tahle pojistka a ne ty v autě, já ale používám drátek bez pojistky, není s tím žádnej problém). Ideální na to je tvrdý drátek zvaný zvonkový, rozhodně ne licna(drát pletenej z malých drátků)! Například něco jak je na obrázku...

1) Konce drátků oholit jak jen nejméně je to možné (např 1 mm). Prostě aby se zabránilo nechtěnému doteku s čímkoli jiným.
2) Otočit klíčem ve spínací skříňce do polohy 2.
3) Z pohledu pod volantem je rozestavění pinů:
16 15 14 13 12 11 10 09
08 07 06 05 04 03 02 01
4) Spoj drátkem na 4 sekundy pin 04 a 08 to smaže hlášku nutnosti výměny oleje.
5) Spoj drátkem na 8-25 vteřin ty samé piny 04 a 08 to nastaví servisní interval. Čím déle budeš držet, tím delší interval 25 vteřin = 25 000 km.
6) Otočit klíčkem ve spínací skříňce do polohy 0 (vypnuto)
To je vše. Nemusí se to podařit na poprvé ale pokusů máš nekonečně mnoho.
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
Ďakujem. Ešte jedna otázka: Znamená to, že keď to budem držať 15 sekúnd tak nastavím servisný interval na 15 000 km? Resp. ukazujú sa tie servisné kilometre priamo na displeji tak, že každú sekundu prepojenia tam naskočí 1000 kilometrov alebo sa tam neukazuje nič a treba to robiť so stopkami?
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: poradte na co si dat pozor pri kupe R75 CDT + servis na SK
Nic se neukazuje, nastavuje se to odhadem, já to držel asi 30 sekund nebo víc a naskočilo 25 000 kilometrů, což mě uspokojilo, protože čím míň do toho musím vrtat, tím jsem spokojenější, teď mám nějakou dobu klid.